Praha vypsala tendr na projekt Hloubětínského tunelu, stavba má být hotova do sedmi let
Hloubětínský tunel, vizualizace povrchu. Pramen: Město Praha
Zanoření spojky pod zem v oblasti křižovatek s Poděbradskou a Kolbenovou má zlepšit průjezdnost, zvýšit bezpečnost a přinést klid na povrchu.
https://geops.cz/FileHandler.ashx?FileID=245365&FormatID=10&TimeStamp=20200302204211
Viadukt Millau
To bude zas 15-letka
Mně by zajímalo, kdo první se odhodlá sdělit, že ten nově stavěný železniční most přes Kbelskou se bude muset zbourat a rozšířit.
no kdyz zazoomuju na ten vizual smerem z Prumyslovy na Kbelskou, tak ten most jakoby celej zmizel, je tam jen to potrubi, ktery vede vedle soucasnyho mostu 😀
…ale problematické světelné křižovatky na Průmyslové (s Černokosteleckou, ale nejen s ní) asi zůstanou, že?
Mimochodem, další vylepšení Průmyslové naindukuje o něco víc dopravy na ní. To pak ještě více špuntuje i na překvapivých místech, třeba na Pražské (= průtah starou Hostivaří).
Bože můj, ať si ten tvůrce vizualizace zajede aspoň do Vídně, aby se podíval, jak se staví slušná cykloinfrastruktura. Když už tam chtějí dát cyklopruhy namísto oddělených cyklopásů, tak ať se aspoň inspirují v zahraničí nepřímým odbočením vlevo 🥱.
Naopak, spíš je třeba cyklisty konečně naučit, že při odbočování vlevo se mají zařadit co nejvíce vlevo v části vozovky určené pro jejich směr jízdy. To nové značení v nich ty zlozvyky jako odbočovat napříč vozovkou nebo jezdit na kole po přechodu mnohdy ještě upevňuje.
Jo, tohle je dost častý nešvar. Ale tam, kde jsou vyhrazené pruhy, to zase jinak nejde.
Pokud teda řidiči aut nedodrží zákon a nepustí cyklisty z vyhrazeného pruhu…
Proč mám čím dál tím větší dojem, že se spíše upraví „průmyslový polookruh“, než aby se pořádně dodělal vnitřní a vnější okruh? Ono se není čemu divit, že jsou na průtahu přes Průmyslovou takové objemy dopravy, když je to v zásadě nejrychlejší cesta ze severní části města do jižní. Díky vyvedení kamionové dopravy přes Černý Most to na Průmyslové už zdaleka nestojí tolik jako dřív a průjezd je mnohem efektivnější než přes centrum. Když se postaví vnitřní okruh, tak se spousta jízd po městě přesune tam a dá se očekávat, že na Průmyslové poté intenzita dopravy dost klesne. Pak nebude… Číst vice »
Pokud ta auta nebudou muset zastavovat na úrovňových křižovatkách, nebudou ani muset akcelerovat do kopce.
A pod takovouto estakádou, by nechtěl bydle vůbec nikdo. Už jen kvůli hluku. O panorama tu rozhodně nejde nejde.
V okolí bydlí lidé, takže z důvodu hluku je estakáda nesmysl.
Inu vidím práce s mapou za 1 a teďka ještě přezkoušet tu práci s buzolou.
Nová kapacita a snazší průjezd přivede další auta
A odvede je z oblastí, kde dnes jsou na obtíž, protože nemají kapacitní komunikaci, která by je provedla městem…
Kéž by to tak fungovalo. Bohužel to tak v praxi není.
To víte že ne, co se postavila Blanka je celá P6 a P7 daleko zacpanější než byly předtím.
To je ale kec… Jako rodilý P6 Hradčanská a posléze Kulaťák jsem zaregistroval zlepšení jak s modrými zónami (když nebyly objížděl se blok tak na 5x a stejně jsme často parkovali dost daleko. Nyní když jedu za rodiči na Dejvickou tak vždy v pohodě v ulici před barákem a to v jakoukoliv hodinu), tak i s Blankou. Svatovítská není Blankou ale špatnou rekonstrukcí Kulaťáku. Průjezd z města P6-P7 po Letné dříve bylo na třičtvrtě hodiny, dneska jsem za 10 minut z prasnaku u výstaviště i v pátek.
Ta P7 se skutecne zlepsila, protoze aspon trochu zklidnili Veletrzni. P6 zustala prusvih, jen se z Hradcansky presunul do Patockovy a nabobtnal. Modry zony souhlas, ty v Dejvicich pomohly.
Proč lžete?
Určitě prospěšná stavba. Jen je potřeba dořešit i kapacitu dalších částí. Tzn sjezd na Jižní spojku z Průmylové a MUK Novopacká x Kbelská. Jinak se sice nebude stát na semaforech, ale v tunelu.
No MUK s jizni spojkou by byla hodne prinosna…
Až bude ten kus vnějšího okruhu od Běchovic, tak z Průmyslové zmizí osobní tranzit mezi D8 a D1, a to už taky bude poznat.
To jo, ale v severní části D0 520 (z Čerňáku na D8) ještě dlouho nebude.
I když nebude, tak stejně bude lepší jet po Vysočanské radiále a pak přes ČM a na D1 než to hnát přes lanový most…
Jenze pak bude Vysocanska radiala na obou koncich ucpana a bude se objizdet po Prumyslove
řekl bych, že tohle a dokončení Vysočanské radiály na Balabenku + kus městského okruhu v Povltavské do Blanky by měly být pririty. A jak to bude průjezdné, jde omezovat magistrálu, městský okruh z Balabenky k Lanovému mostu by až tak akutně chybět nemusel…
Vyborne! Plus jeste dokonceni mestskeho okruhu, Brevnovskou, Radlickou a zbytek Vysocanske radialy. Na nasledujicich 50let je prace dost…
Já bych tam udělal naopak další nuselák. Hezky od radiály až nahoru k českobrodské. Byla by to nádherná dominanta a sebevrazi by aspoň měli zase chvilku odkud skákat. Tyhle tunely a údolí každýho jenom otravujou.
to by bylo asi nejlepsi, protoze by se tim prekrizila i zel. trat a zlepsil najezd na radialu.
Ale jak presvedcit tech par lidi co tam bydli… Bylo by to lepsi i z hlediska rozptylu splodin a hluku…
Hluk určitě ne, z estakády by se šířil mnohem dále.
mam jine zkusenosti, pokud je mostovla opatrema betonovym zabradlim – protihlukovka, tak se siri jen nahoru… pokud je estakada posta ena dobre, tak je to mnohem mene hlucne…
Ale samozrejme tunel je tunel, je se bude hluk sirit od portalu mnohem vice…
Velice rozumné řešení, které velice ulehčí zdejší lokalitě. Škoda, že to v této podobě již nebylo postaveno od osmdesátých let, kdy z Kbelské byla přemístěna tramvajová trať na opačnou stranu vozovny. Pravda, tehdy by asi komunikace vedla v otevřeném zářezu, ale i to by bylo dobře a hlavně by se to dalo řešit dnes jejím zakrytím. Tady ale soudruzi silně šetřili…
Jojo, obzvláště z energetického pohledu je tunel pod údolím vyloženě terno. Aspoň že pod Sázavou na D3 tahle blbost neprošla.
Z energetického pohledu to blbost kupodivu není, protože nejnižší místo je až v pokračování Kbelské v podobě Průmyslové o několik set metrů dále na jih od křižovatky Kbelská/Poděbradská. A s tím se nic dělat nedá.
Dle mého názoru je špatné pouze to, že od křižovatky Kbelská/Kolbenova bude směrem na Prosek ještě větší stoupání.
Jaké řešení by podle vás bylo terno?
Most.
Ti lidé co tam bydlí by jistě řvali blahem…
Jenže jedním z hlavních cílů je ulevit Hloubětínu, ne ho a přilehlé okolí ještě více zprznit.
To je fakt. Kde jinde na světě najdete takový skvost lidové a moderní architektury, tak neopakovatelně nedotčené území, jako právě v Hloubětíně, na okraji brownfieldu a vedle zbourané vozovny tramvají.
Terno to z energetického pohledu samozřejmě nebude, ale nemusí to být ani průšvih. Už dneska je tam sjezd do hlubokýho údolí, v němž se většinou stojí na semaforu a následuje rozjezd do kopce, přerušenej často ještě jedním semaforem. Oproti tomu může o trochu hlubší sjezd do tunelu, ale často bez toho dvojího zastavení, vycházet klidně v průměru stejně nebo i o trochu líp. Čeho se bojím daleko víc (a ty vizualizace k tomu bohužel směřujou) je to, že auta dostanou další tunel za miliardy a na povrchu to zůstane zas primárně pro auta, slibovaný velký zlepšení pro bezmotorovou dopravu se… Číst vice »
Navazující komunikace stejně neutahnou to co projede 2+2 tunelem. Je to ce městě s MPR 50, a hloubene, s možnosti unikovych východů, tak bych to udělal 1+1. Nebo ještě lépe přes Kolbenovu flyover a Poděbradská podjezd, ale to by bylo asi hnusné.
Za těch 6 miliard to nestojí.
Máte pravdu, ze na povrchu to vypadá pořád jako páteřní komunikace a přitom by tqm měla zbyt jen obyčejná ulice 1+1 pořádná cyklostezka a zbourat zu ošklivou zeď.
A hlavně žádné cyklopruhy ale oddělená cyklostezka z pořádným navázáním na okolí, místa na to zbude dost.
To bych chtěl taky, ale vidím co vidím a to je opakování stejných chyb jako u Blanky. V podzemí luxusní tunel pro auta, na povrchu (wait for it) dál dominujou auta, spíš ještě děsivěji, protože to častěji můžou prolítnout rychle, neblokujou se navzájem v zácpě…
Pěkný nesmysl. Díky Blance je na povrchu výrazně méně aut, a jezdí tam jen ta, která do dané lokality zajíždějí. Ale vypadly dobré dvě třetiny dopravy, která jen projížděla ze západu na východ a obráceně.
Jelikož jsem tudy často jezdíval, pamatuju si, jak to vypadalo. Od značky „Praha“ po značku „Praha“ ucpané město. Co se dnes dá projet i ráno za půl hodiny, jelo se dvě.
Ono, když někde bydlí lidé, když tam pracují a žijí, nikdy auta z té lokality nevymažete.
Puůvodní jakub p nerozporuje význam Blanky, ale řešení území, které bylo kvůli Blance zgruntu předělané. Urbanisti to neviděli ani z dálky, jenom kluci projektanti ze satry tam nakreslili, co jim vyšlo. Nikoho totiž nenapadlo, že by se to při takové investici mohlo udělat dobře i ta část na povrchu:)
Přesně tak, Blanka není, pominu-li cenu, až takovej průšvih sama o sobě. Obrovskej průšvih je to, že se její stavba nevyužila k potřebnejm změnám jinde v systému, ať už přímo nad ní, na magistrále, na nábřežích…
Jo, ten povrch nad Blankou je dneska volnější , než dřív. Ale pro pěší nebo lidi na kolech je to furt stejně nehostinná pustina jako předtím, ne-li horší, právě protože ty pruhy pro auta tam zbyly v původním rozsahu, jen se po nich teď dá projet autem daleko vyšší rychlostí. Což znamená pro nechráněné účastníky provozu vyšší riziko, horší hluk, větší stres… Výjimka je snad jen Veletržní, protože tam se povedlo aspoň částečné zklidnění. Nejde o vymazání aut. Jde o jejich „zkrocení“ co do počtu a možností obtěžovat a ohrožovat okolí. Pokud se dělá pro rychlý průjezd aut „dálniční“ tunel… Číst vice »
Není prostě rozumný důvod, aby povrch např. Hradčanské vypadal jako tramvajová zastávka uprostřed dálnice, když je tam ta dálnice v podzemí…
Tuhle nedeli jsme se jeli podivat na Letnou na ruske sroty. A zrovna mel byt nejaky zapas. Vsechny 4 pruhy ucpany (odbocovali na parkoviste).
To vám pravě Jakub říká, kdyby tam nebyla silnice, ale cyklodálnice, tak tam všichni jedou na kole a nic jako zácpa tam není. Protože takový věci se v cyklistice nestávají.
Rozumný důvod? Lidé, kteří tím místem projíždějí do práce a zase z práce. Jen dole na Vítězném a okolí pracuje kolik, deset tisíc lidí? A bydlí tam zhruba totéž množství. A kupodivu, ti lidé mají auta…
A jo, já zapomněl, mají ta auta prodat, zbavit se jich, a jezdit výhradně MHD… pardon.
Vy buď vůbec nečtěte, co jakub p píše, nebo jste úplně mimo mísu. V podstatě říkáte, že má vést dálnice jak pod zemí, tak i na povrchu. Město autům nepatří, patří lidem. – a člověk se fakt nerovná auto. Nejvíce ohrožený účastník provozu (a pro město nejvíce vážený) je chodec, proto je potřeba ho nejvíc chránit. Následuje cyklista, auto je na místě posledním, protože to je doslova valící se dvě tuny oceli, které pro bezpečnost kohokoliv jiného, než řidiče, nedělají zhola nic. Toto není zelený fašismus či co, toto jsou fakta. Koncept městského okruhu toto ctí, vytváří prostor pro auta… Číst vice »
Tyjo, vy jste snad oba kokoti, nebo už nevím… Ani jednomu z vás stále nedochází, že to území NAD tunely není prázdné, ale že tam žije nebo pracuje na sto tisíc lidí, a ti se taky musí nějak dostávat do práce nebo domů. Denně. A ne, fakt to nejde na kole. A fakt to nejde MHD. Tak už si oba konečně vyndejte hlavy z prdelí, a začněte zase přemýšlet jako dospělí jedinci. A tak čistě pro vaši informaci, 2-3x týdně tudy jezdím, a kdyby povrchová infrastruktura nezůstala zachována v současné podobě, doprava by zkolabovala i v Blance, právě kvůli množství… Číst vice »
Ja tam jsem tak 3 az ctyrikrat tydne. Vetsinou na kole, obcas tramvaji a vyjimecne autem, takze presne vim, jak straslive kecate…
Já vím, že se vám to nehodí do vaší fanatické vize „auto do města nepatří“, ale realitou je, že celá oblast nad tunelem Blanka je tak hustě zastavěna, že ji prostě nelze vyřešit zrušením povrchové silniční dopravy. Jedině snad tak, že by se všechny domy od Výstaviště až po Vypich prostě zbouraly, lidi vystěhovali, firmy a státní úřady přesunuly jinam… pak jo, pak si tam malujte cyklostezky jak chcete. Ale dokud je to oblast, která v sobě denně udržuje na sto tisíc lidí, neserte se do toho, jo?
Ano, je hustě zastavena, to nikdo nerozporuje. Stejně tak nikdo nechce rušit silniční dopravu na povrchu. To, o čem mluvíme je, že není potřeba, aby po povrchu nadále vedla původní ‘dálnice’, když se přesunula pod zem. Není a nemůže být příjemným prostředím, přitom by nyní na povrchu stačil klidnější charakter ulice. Je smutné, že se nedokážete představit přívětivější město než je dálnice, a že ani nedokážete připustit, že ne všichni se chtějí dopravovat výhradně autem.
Zruseni aut na povrchu je jen vas slamenej panak. Ja celou dobu mluvim o tom, ze tam na povrchu nemusi zustat 2+2 pruhy, ale stacil by, vzhledem k dalnici v podzemi, 1+1. Zastavba mezi Spejcharem a Malovankou nijak husta neni, on malokdo chce bydlet u hlucny a spinavy dalnice.
Ne, to je marné, snažím se diskutovat s něčím co nemá mozkovou kapacitu ani na přečtení toho, co píšu… ztráta času.
Vážený pane, svoje sprosté urážky si strčte do Blanky, na to nikdo zvědavý není. Diskutujte slušně. Bohužel buď nečtete pořádně, nebo si nechcete připustit, že ne každý jezdí autem i to, co by jinak vyšlo na pár kroků. Tomu by odpovídalo i vaše “fakt to nejde na kole, fakt to nejde MHD.” Můžu se zeptat proč? Samozřejmě chápu, že jsou profese, která se bez auta neobejdou, těch ale není na 100 000 v okolí Dejvic a profese jako prodavač, či podnikatel se mezi ně pro pořádek nepočítají:). A tak čistě pro vaší informaci, právě vám odepisuju z Dejvic. Jsem tu… Číst vice »
Nevážený pane, jelikož stejně jako Jakub P odmítáte chápat, že váš přístup „všude na kole“ ostatní vyznávat nechtějí nebo nemohou, další debata s vámi nemá smysl. Fanatikům je zbytečné cokoli vysvětlovat. A slepým už vůbec…
Maji v podzemi dalnici…
A tou se domů dostanou jak, hlupáčku? Aha, musejí vyjet na povrch, a po povrchu pokračovat dále, co?
Panejo, podívejte se, kolik na povrchu je zástavby, nebo kam ty ulice vlastně doopravdy vedou! Kdyby dopravní kapacitu těch povrchových silnic zredukovali na minimum, budou tam lidé mít pod okny horší zácpy než bývaly kdy dřív.
A jestli čekáte, že z takových míst budou rekreační cyklozóny, pak opravdu asi nemá dál cenu se bavit, to je tak mimo realitu, jako nic jiného na světě.
Myslite tech par bloku mezi Hradcanskou a Na Valech? Cast Bubence za trati, kam vede po cele delce mezi vyjezdy z tunelu u Spejcharu a na Prasnaku pro auta jedna jedina uzka jednosmerka se zavorama na frekventovany trati? To je fakt mnozstvi zastavby, ktery nutne vyzaduje dva pruhy v kazdym smeru, rozhodne…
Blbísku, ale ona to není jen ta bezprostřední část okolo… Uvědomte si, že na tu páteřní komunikaci (Veletržní-Milady Horákové-Patočkova) je navázáno mnohem větší území, které do toho tunelu prostě nedostanete! Jsou to třeba celé Dejvice, Střešovice, Břevnov… ale taky severnější části jako Suchdol nebo Roztoky, odkud jezdí lidi pracovat do Prahy. A ano, bohužel pro vás i do oblastí kolem téhle trasy… Když jezdívám ráno do Dejvic, občas stojí auta od křižovatky se Svatovítskou až do ústí tunelu. Kdyby tam místo dvou pruhů a odbočovacího byl jeden, budeme stát v půlce Blanky, a efektivně položíme dopravu v celé Praze. Škoda,… Číst vice »
A co byste tam chtěl udělat, 2km dlouhou estakádu? Tedy něco podobného jako ta v Lahovicích? Navíc spousta aut sjíždí či najíždí na Kolbenovu či Poděbradskou.
Jo, zhruba něco takovýho. Sjezd může být i z estakády.
To je naprostý nesmysl, hlukovou zátěž okolí to jen zhorší.
A v těch Lahovicích to hlukovou zátěž snad zlepšilo? Asi ne. A přesto nikoho nenapadlo kopat pod tím údolím tunel.
Rozhodně by to dávalo větší smysl, než sjet do údolí a zase vyjíždět nahoru (což je stav as-is) a ještě to vyboostit tunelem (vždyť ty stoupání a klesání budou jak někde ve velehorách).
O tunel pod údolím nejde, není důvod jít níž než je Rokytka.