Odklon odklonu. Alternativa ke koridoru je mimo provoz, vlaky nabírají zpoždění přes dvě hodiny

Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnicRekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic

Situaci na koridoru komplikoval ještě pohyb osoby se sebevražednými úmysly.

(aktualizace 21:15) Cestující na hlavní trati mezi Prahou a Kolínem dnes znovu poznávají následky plánování výlukových prací Správy železnic na hlavním koridoru.

Kvůli technické závadě na trati z Poříčan do Nymburka přišli dopravci na několik hodin o jedno z míst, kudy musí jezdit kvůli výraznému omezení provozu na hlavním koridoru z Prahy do Kolína. Kvůli jeho rekonstrukci a částečné modernizaci je zde provoz po jedné koleji a trať přes Sadskou slouží v podstatě nyní jako druhá kolej koridoru.

Dnes podvečer sem ale vlaky nemohly na více než tři hodiny. Důvodem byla technická závada mezi stanicemi Sadská a Nymburk město. K obnovení provozu došlo po 21. hodině. U vlaků, které měly jet podle jízdného řádu odklonem přes Nymburk, hlásí proto čeští dopravci, že pojedou odklonem přes Pečky. Rychlíky z Prahy do Hradce Králové musí rovněž přes Kolín.

Zpožděné u Poříčan 30.6. v 19:30. Foto: mapy.spravazeleznic.cz

Zpožděné u Poříčan 30.6. v 19:30. Foto: mapy.spravazeleznic.cz

V úseku Velim – Poříčany tak musí čekat na projetí mnohem více vlaků než obvykle, což způsobuje velká zpoždění. Vlaky z Prahy navíc nabraly ještě dříve zpoždění kvůli zásahu záchranářů, kterým byl nahlášen pohyb osoby se sebevražednými úmysly. Aktuálně tak má velká část vlaků na trati zpoždění přes dvě hodiny.

Správa železnic nahromadila nejen na letošní rok na koridor z Prahy do České Třebové více zásadních omezení, která způsobují častá zpoždění. V případě jediného problému na koridoru pak dochází ke kolapsu. Kritiku ale většinou od cestujících sklidí dopravci. Správní rada Správy železnic při stanovení odměn nijak nemotivovala v letošním roce management organizace k dodržování plnění jízdního řádu.

Tagy 011 Praha - Kolín Správa železnic trať 010
159 komentářů