Odklon odklonu. Alternativa ke koridoru je mimo provoz, vlaky nabírají zpoždění přes dvě hodiny
Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic
Situaci na koridoru komplikoval ještě pohyb osoby se sebevražednými úmysly.
Zkuste najít v Rakousku alternativu Arlberské dráhy. Odklony Salzburg – Mnichov – Lindau nebo Salzburg – Karlsruhe – Basel Badischer Bahnhof.
Nebo ve Švýcarsku Solothurn – Lausanne – Geneve ….
To opravdu stály všechny vlaky 2 hodiny v Úvalech / Běchovicích jen proto, že se v Klánovicích „pohybovala osoba se sebevražednými úmysly“? (Jestli to všechno té osobě dají k úhradě, tak příště jistě bude mít snazší rozhodování). Je takový problém nechat vlaky projet aspoň krokem? Mimochodem – v Úvalech jsem asi po 20-30 minutách stání z rychlíku do Prahy vystoupil a dojel asi s desítkou dalších cestujících z vlaků za půl hodiny autobusy na Černý Most, pravděpodobně se to časově vyplatilo (i do centra). Veškerá vstřícnost dopravce spočívala v upozornění, že vystoupení z vlaku je na vlastní nebezpečí. Chápu, že… Číst vice »
Je to problém …
Svoboda osob zaručená Listinou základních práv a svobod je omezena – občan / osoba se nemůže svobodně rozhodnout, že spáchá sebevraždu … musí se mu v tom za každou cenu zabránit … není zřejmé v zájmu koho – bez ohledu na škody, které tím budou způsobeny jiným spoluobčanům …
Kdyby musela PČR, na jejíž popud se zastavuje provoz, musela za každou minutu zpoždění zaplatit dopravci pouhou tisícikorunu, aby měl na odškodnění cestujícím, tak by tohle zastavování provozu zmizelo jako pára nad hrncem ….
Není nad dobrou koncepci plánovaných výluk 🙂
je víc co dodat
?
Snad jen? Jak se na to dívá pan ministr dopravy?
Tady nechapu, proc dostala prednost uprava trate Poricany-Kolin, pred VRT ve smeru na Hradec, a to by stacilo k Podebradum (V.Osek), byla by to novostavba, cca 1/2 useku VRT na Hradec…
Polaci chteji stavet pomerne rychle a s takovou to dopadne jako s dalnici… Nemusi se zvysovat rychlost na teto rekonstruovane trati a jeste se trat uvolni…
https://www.spravazeleznic.cz/vrt/vychodni-cechy
Asi proto, že to vyžadoval technický stav trati, resp. podloží. Pokud tam jezdíte, jistě vám neuniklo, že se do spodku dělají vrty za účelem injektáže ….
Jaká je příčinná souvislost mezi výlukou a tím, že PČR nechá zastavit provoz kvůli podezření, že někdo chce spáchat sebevraždu …
Na Balkáně by se nikdo nějakým adeptem sebevraždy nikdo nezabýval …
Ono je to spíš na české železnici výjimka jet načas:
Vezměte si dálkové vlaky dnes 1.7.2022 14:37 minut:
3x zpoždění > 1h
7x zpoždění 31min – 1h
27x zpoždění 16 – 30min
35x zpoždění 6 – 15min
49x bez zpoždění (tedy v českém pojetí zpoždění max 5min).
Tedy většina dálkových vlaků má v tento moment zpoždění. A nehraje roli ani, kde v republice to je, to rozložení zpoždění je poměrně rovnoměrné.
Na železnici, dějou se věci….
Jó,jó,pořád se něco děje.
Opravdu výživné bylo v pondělí odpoledne sledovat průjezdy odklonových Vindobon, Metropolitanů a Regiojetů přes již tak zcela ochromené Otrokovice, kde nefunguje vůbec nic. Kvůli poruše TV totiž stála trať přes Vysočinu…
https://youtu.be/TXllPcp08E0
Vlaky stojí, auta jedou. Je smutné, kam jsme se od té legendární reklamy dostali.
Do reality díky superdiletantum z Dobré spravy
jak dlouho už jsou otrokovice bez ZZ?
Ono jich zase tolik nebylo a po odečtení pobytů cesta via Přerov trvala stejně dlouho jako přes Vysočinu, což je známo zhruba 25 let z doby kdy se kvůli výluce Břeclav – Brno (mosty Vranovice).
Poslední věta v článku je klíčem k odhalení problému.
Bylo by dobře, kdyby zasáhla nová dozorčí rada a jednoduše manekýnovi „dala“ jenom základní plat, pokrácený o tisíc Kč za každý takový průšvih……
To já v dobrém rozmaru radil kamarádce, ať na cestu na dovolenou na Jindřichohradecko použije vlak a nejlépe už ze Zlína. Mohla mít s rodinkou zážitky, na které se nezapomíná 😆
Co Vy jste za člověka? Hanba Vám 🙂
Co je na tom divného … s kamarádem jsme jeli do Košic z Prahy přes Lipno. Z ČB nám jel přímý vlak do Košic.
Jindy jsme jeli z Prahy do Liberce přes Košice. Z Košic do Liberce jel noční vlak …
Ze Zlína do Jindřichova Hradce se dá ovšem přetížené Praze celkem snadno vyhnout. Ve výsledku možná i za kratší čas…
Jasně, krásné užívání si v NAD mezi Třebíči a Cerekvi…
Přes Znojmo. 😀
Když se opravovala D1ka, tak se při každém sebemenším problému novináři pustili do tehdejšího ministra dopravy Ťoka a grilovali ho za jeho údajnou neschopnost a že by měl odstoupit.
Za posledních pár dnů nebo týdnů je průserů na dráze víc než dost a novináři o pana Kupku nejeví zájem?
Proč asi? Zřejmě je z té správné politické garnitury…
Kupka se nikde nechlubí, jak to všechno hezky šlape a strana to ma pod kontrolou.
A krom toho…tam je půl roku. Narozdil od Toka, který to vedl skoro dvě obdobi
A co s tím má ministr udělat, kterýkoliv a z jakékoliv strany?
Zrušit kontrakt zahájený v roce 2020 jeho předchůdcem a začít znova přinese cokoliv, jen ne urychlení stavby.
Vynutit sestavení vyjezditelného jízdního řádu místo tohoto plivání cestujícím do tváře. To by např. nebyla práce pro ministra?
Ne. Ministr je politik a jízdní řád je záležitost Správy železnic.
A Správa Železnic patří pod ministerstvo, které tento politik řídí… Kdyby chtěl, mohl by si to vydupnout 😉
Mohl by minimálně rozkývat židle pana generálního.
Politik, kterej by si vydupal zrušení půlky vlaků(vyjezditelný JŘ), by byl brzo mrtvej politik. 🙂
Jenže úřednický aparát MD je z hlediska železnice nějak mimo mísu ….
Tudle psal kdosi z ODISU, že přípomínky k jízdnímu řádu 2020/21 zasílali v dubnu 2019.
PS: A to má ten ministr kontrolovat nákresné jízdní řády, jestli to jde vyjezdit, to SŽ sama nezvládne?
Samozřejmě, JŘ se sestavuje s ročním předstihem. Pokud chce něco v roce 2020, musíte požadovat v roce 2019 ….
Kupka je vystudovaný tiskový mluvčí ….
Vysvětlení je mnohem jednodušší – podíl železnice je tak malý že většinu lidí a tím i novinářů vlastně nezajímá.
Nechtělo by to z Poříčan do Nymburka dvojkolejku?
Není kudy.
Ale je, však se má dělat v rámci toho prvního úseku VRT Běchovice-Poříčany.
Bohatě by stačila dvojkolejka přes Lysou.
Funkční.
Minimálně na 160 v celé délce včetně Velkého Oseru.
Zpravidla kritiku sklidí dopravci, ale já se považuju za osobu znalou, takže za tenhle neuvěřitelný šlendrián budu plísnit diletanty ze Správy železnic.
Děkuji vám, neumětelové, že je cestování kvůli vám čím dál větší katastrofa!
Nevěrný fanoušek železnice Robert L.
Když cestující má smlouvu s dopravcem takže celkem správně nadává na svého partnera. Co mají vyjednáno dopravci se SŽ není jeho problém.
O jakém vyjednávání mluvíte? Dobrá správa je fakticky úřad, tj. ber nebo nech bejt.
Vy snad dalniční známku s ŘSD vyjednáváte?
Dobrá správa je fakticky úřad
Jenže to není zcela ideální stav. Chybí tomu jakákoliv zpětná vazba.
Dobrá správa je typický monopol z 19 století – dopravce vždy musí, SŽ když je hezké počasí, když je správná teplota, když je správný tlak, když je správný vítr tak by snad někdy možná za optimálních podmínek i trošku mohla ….. to je celé. A navíc je ten monopol vyfutrovaný evropskou legislativou.
když budete sedět v taxíku v zácpě, budete nadávat taxikáři?
Jakou má smlouvu ? Že bude přepraven z A do B …. je v přepravní smlouvě garantován čas ?
To, co se deje na zeleznici za posledni dobu, tedy kazdodenni zpozdeni, ktere znehodnocuje cestovani vlakem, to je naprosta katastrofa, nejen diky SZ, ale i celkove koncepci MD.Je treba urychlene resit nahradni trasu za severni koridor, idealne v ramci VRT Praha-Brno-(Prerov).
Náš bývalý provozní náměstek by vám řekl : „v tom spočívá půvab dráhy ….“
Jo, jo, EC285, +40…
Tak nielen u nas je to v p….
za meškanie,ktore nie je sposobené dopravcom by som naliehal,aby boli znizene poplatky za platenie dopravnej cesty SŽ
Teraz vystáva otazka či ludia si zvykli na to spoždeníčko a aj tak papuľujú
alebo nezvykli a aj tak…
nepočítam do toho cudzí vplyv(počasie a pod.)
U nás by potom ŽSR do pol roka skrachovali😂😂
tie sú vybrakovan= už dávno 😀
Autor SŽ má opravdu rád 😀
Asi jako SŽ cestující. 🙂
Jen do nich, zaslouzi si to! Neni den, co by se nepsalo o nejakem prusvihu.
Dobrá správa by si měla nechat zapsat výrobu každodenních průseru do veřejného rejstříku. .
A přejmenovat z Dobré správy na Špatnou správu.
Strach ovladl ceskou zeleznici. A tohle jentak neskonci. Cely system je spatne, coz o to. System se da v prubehu nekolika let zmenit. Tady je ale problem MENTALNI ! Lidi u zeleznice maji pochroumane vnimani reality a nedokazou uz vyhodnotit kde je problem. Tohle je na generacni vymenu pratele … takze na dlouho …
Železnice se porcovala, aby každý z věrných kamarádů se dostal ke žlabu, nehledě na to jak to s železnicí dopadne.
Tak proč se nehlásíte o nějakou vysokou funkci, abyste to změnil ….
Timto vyzivam pana Jana Suru, aby na teto strance udelal otevreny dopis generalnimu rediteli SZ!!!
Jsem pro petici za jeho odvolani!!!!
Úpal / úžeh z pobytu na slunci bez pokrývky hlavy ????
Žel, musím se SŽ zastat. Pokud by nepřistoupila k takto drastickým modernizačním pracem, i za cenu „ucpání si“ tratí (dokud prachy tečou), byli bychom ve velmi dohledné době ve stejném rozkladu jako je Slovensko, kde se na páteřních tratích zcela běžné nachází dlouhodobé pomalé jízdy 10-30 km/h. A to nechceš 🤷
a není spíš to tím, vážený kolego, že oni od koridoru kašlali na údržbu? a opravdu je údržba znovupostavením jednou za 15 let tím pravým oříškovým?
A je opravdu nutné najednou opravovat trať přes Lysou i trať přes Poříčany? Opravdu by nešlo to vzít popořadě?
Než něco začnu rekonstruovat, tak si pořádně pojistím odklonovou trasu. Co je na tom těžkého, složitého nebo nelogického?
Výběrová řízení, odvolání neúspěšného uchazeče a plánovaný termín je fuč …. Termíny přidělené dotace z Bruselu ….
Z celkového pohledu bych to spíše viděl na komplexní, propracovaný a lety vyzkoušený systém utrácení peněz, který zahrnuje i PR. Železnice je jenom prostředkem k jeho realizaci. A ty peněžní toky jsou tak silné, že není potřeba brát ohled na dopravce, cestující, mimořádné události. Je to patrné na tom, že v posledních letech se situace stále zhoršuje a není ani náznak zlepšení. Meziroční nárůsty cen prací na železnici vysoce překračují inflaci a jsou způsobeny souběhu velkého objemu prací a omezeného počtu firem. Poříčany už se předělávají snad 3 roky, zemní práce podél trati z Poříčan do Peček se dělají snad… Číst vice »
No, zkratme to – přesně tak vypadá činnost pečlivě a důkladně rozkradane organizace
No hlavním viníkem je MD které tu znovukoridorizaci úseku Velim – Poříčany povolilo nebo přímo chtělo, nevím, schválit však muselo, a to dřív než bude objízdná trasa = VRTka. A můžeme hádat kdo za tím byl:
a) dvojministr Havlíček
b) vícnežministr Sosna
c) Frutis
Ne, viníkem je ten, kdo schválil, že se místo toho, aby se rovnou postavila varianta 4k-200, bude nejdřív flikovat současná trať odbočkama, což je prosím pan B. A VRTka tady nikdy jako objízdná trasa sloužit nebude a nemůže.
kde se dozvím něco k variantě 4k-200? Nemyslíte ten výmysl třetí tratě do Kolína (zaústěné do jednoho uzlu)?
a kdo je pan B?
v čem 4k-200 je lepší než VRT?
Pan B je narážka na váš post. VRT do Kolína nepovede a kapacitní problémy opravdu neřeší, naopak. Varianta 4k-200 je dostavba dvou dalších kolejí v úseku Poříčany – Kolín s rychlostí 200km/h prověřovaná v rámci nové studie.
Ty posuzované varianty jsou min. 4, nebo ne ? 2k-200,3k-200 a 4k-200. Myslím, že jen 2k-160 vypadla.
Jsou, ale 2k-200 nevyjde, protože to znamená menší kapacitu, než 2k-160, a 3k-200 nevyjde, protože mezi odbočkou Tatce a žst. Pečky budou po zapojení VRT 4k-200 tak jako tak, takže zužovat to před a za na tříkolejku nemůže taky vyjít, pokud bude autor mít mozek v hlavě 😀
Nesouhlasím, ono totiž pokud bude jedno třeba takové VRT Polabí, tak na vstupu do Běchovic od Východu bude 5 kolejí (3 stávající + nově 2 VRT) a na výstupu 4 směr Libeň. Takže tam taky máte zúžení a nikdo to nerozporuje:-)
Zeptám se: Když by po 4 kolejné trati běhal sebevrah, tak se zastaví provoz na všech 4 kolejích, není-liž pravda? A nejen kvůli sebevrahům, ale i kvůli stržené trojeli a jiným občasným závadám. Možná by se hodily 2 koleje a další 2 koleje mírně odlišnou trasou.
https://mapy.cz/s/jejekugufa A semka se 4 koleje bez bourání budov nevejdou.
ANO, sebevrahovi je třeba zabránit v jeho svobodném rozhodnutí odejít na „onen svět“ ….
V podstatě je to omezování osobní svobody …
Naprostý souhlas. Mám známého strojvedoucího v Německu i Švýcarsku – i tam se stávají mimořádnosti, ale oba se shodují na jedné věci: Nechápají jak v našich počtech kolejí kolem Prahy můžeme vyjezdit takové množství vlaků. Můžeme, ale do první výluky, mimořádnosti. Jo a styl jak se udělala dálkovina Nymburk – Sadská? Původní přestavovače výměn, absence ohřevu, kladení kabelových tras, prostory samotné zabezpečovačky v NBK město – to je ostuda. A zase je to jen o lidech. A o tomto generál samozřejmě neví…
Oni totiž Němci vědí, že čas od času je potřeba dělat údržbu a mají spočítané kdy se bude dělat příští, aniž by předtím došlo na stav alá Mšeno, pomalá jízda 10 km/h… Ta stavba koridoru nebyla před pár lety, ani před 15 léty, ale před 25 léty, to je 1/4 století. Zeptejte se v Německu, jestli si myslí, že dráha vydrží 1/4 století a pak ještě 10 roků na dobré slovo. Pokud jde o Praha-Beroun, kde žádný koridor nebyl potřeba, tak prosím vyjmenovat roky, kdy tam žádná výluka nebyla. https://www.koridory.cz/velim-poricany-bc/ „Traťový úsek Velim – Pečky a Pečky – Poříčany je… Číst vice »
Ani Němci ale nemají kolikrát dost objízdných tras, mnohé si místo zlepšení parametrů také zrušili (a to i ty rovné, jako když střelí). Když je někde větší výluka, zruší třeba i na měsíc na nákladní vlaky, jezděte si třeba po (stále doplňovaných) silnicích. Takže růžové to tam rozhodně také není.
Máme kolem Prahy 3AB, špičkově umí provozní interval 2 minuty … Jaký AB mají v Německu ?
Ale ve Švýcarsku dovedou na 3 / 4 kolejích vyjezdit za 24 hod přes 700 vlaků, cca stejný počet vlaků v Brně HLN na 11 kolejích je důvodem k odsunutí nádraží do nové polohy …
Když dva dělají totéž, není TO totéž …
Já bych jakožto cestující na této trase nevyžadoval VRT, mně by úplně stačilo, pokud by:
a) byla plně průjezdná (bez výluk) odklonová trasa přes Lysou
b) proběhla před zahájením výluk mezi Kolínem a Poříčany důkladná oprava trati přes Sadskou, kde se dnes při křižování v Sadské člověk bojí, že vagon na výhybkách vykolejí.
Opravdu věříte tomu, že by to vydrželo bez větší údržby ještě nejméně 5 až 10 roků, než by byla VRT hotová?
Prý je tam problém s podložím, zasypaný starý rybník a ono se do dna pořád boří.
Já už to v práci otáčím – to že něco na dráze funguje beru za stav vyjímečný, to že něco nefunguje za stav normální. Víte, ono to není o generálovi, to je o nás všech. Chce se strasně moc věcí, je mnoho plánovačů, ekonomů, kteří plánují úžasné věci, ale chybí jedna věc: Kvalifikovaní, pracovití a ohodnocení technici a to téměř napříč všemi obory. Ale to jen sklízíme co jsme zaseli a bude o hodně hůř. Hodně mne ale rozesmál pan Martin Švehlík který v nejmenovaném magazínu snil jak se na VRT bude přes den jezdit a v noci udržovat. Nevím,… Číst vice »
Pracovní stroje nejsou uzpůsobeny pro noční práci … Většinu zakázek dělá externí firma.
Noční výluky se dělají – oblast Brandýs – Bezpráví, Pardubice …
Máme sice druhou nejhustší železniční síť v Evropě, ale na odklony nejpřetíženějšího kusu koridoru je použitelná jedna trať :)) To jsme to dopracovali. Aneb sice všichni víme, že je potřeba mít elektrifikovaný, modernizovaný okruh tratí kolem Prahy s dostatečně dlouhou alespoň jednou staniční kolejí všude (092, 074, 093, 120, 173, a vlastně i 210), ale dělat pro to nic nebudeme, a radši budeme furt nadávat jak se všechno sere.
Ono je to s tou nejhustší železniční sítí silně závislé na způsobu počítání. U nás je hromada jednokolejek v obskurním stavu, v takovém Nizozemsku má typická trať koleje čtyři a téměř bezvýhradně traťovou třídu D4.
Švýcarsko má hustší síť než my, jenom jí narozdíl od nás udržuje v takovém stavu, aby byla celá použitelná, a podle toho vypadá taky jejich modal share a přizpůsobuje jí potřebám současnosti. Nizozemsko má zase na většině sítě nulovou nákladní dopravu, všude jen dvě kategorie vlaků, směrové koleje ve stanicích atd. Tam všechno funguje na principu toho, že nic nesmí nabourat perfektně naplánovaný koncept, kterému je celá síť dokonale uzpůsobená.
„na většině sítě nulovou nákladní dopravu“
Narozdíl od ČR mají moře a opravdu velké přístavy a také síť plavebních kanálů. Takže nákladní vlaky tam jsou spíše tranzit z/do přístavu, samotné Holandsko není zas tak velké, z Rotterdamu na hranici s Dánskem u Enshede je to 2:30 po dálnici. To nemá smysl překládat na vlak, pokud to (uhlí, ruda, cokoliv) nespěchá, tak se převeze lodí. Fabriky tam mají vlastní přístavy namísto železniční vlečky.
No a co to mění na tom, že mají na většině sítě nulovou nákladní dopravu? 😀 Tak mají nákladní dopravu na vodě, ale na železnici je jí tam opravdu minimum.
Jenze prave na to, aby clovek nabrousil kosu, musi obcas prestat sekat.
Nebo si prostě pořídí druhou a tu první nechá nabrousit.
Vážně? Kosa se při sekání obtahuje průběžně, někdy každých 10 minut. To by jich musel mít na práci rovnou deset… aby nemusel tahat brousek.
Že vy jste v životě neviděl člověk pracovat s kosou?
Jo, jenže to obtahnuti kosy brouskem je na pár desítek vteřin. Ale taková větší úprava, kdy ji vyklepavate (nebo jak se tomu rika) se fakt nedela během koseni
Pokud se české koleje opotřebovávají tak často jak kosa, že se musí každých 10 až 20 let rekonstruovat, tak je to právě jádro našeho problému s koridory. Kde jinde na světě se děje takový chaos na železnici při podobném využití vlaků?
Hustá možná v počtu kilometrů na plochu, ale jak hustá na počet provozovaných vlaků?
Sem dnes uvažoval jestli si ještě pořídím In-kartu na ČD a budu zas jezdit vlakem, ale teď je to z Pardubic pomalu nepoužitelný, na HK nejsou koleje, to se snad změní, na prahu taky tragédie, na slovensko přes Kolín a HB a příští rok to bude ještě horší. To možná lepší jet na dovču do Německa a tam si koupit tu jízdenku za 9e i když vlaky budou asi taky přeplněné … a
Souhlas, a právě proto se budou podle novýho výmyslu na všech nádražích při rekonstrukci instalovat hodiny s vteřinovou ručičkou 😀
To ale není od věci, jak pro vlakové čety, tak pro cestující, kteří budou vědět, na čem jsou.
No, o tom by cestující z Avaly mohli leccos vyprávět.
jo to jsou ty modernizace za 30 let
U kazdyho koridlrovyho clanku si vzpomenu na diskuse, jak je dulezity mit primy vlakovy spojeni na vidensky letiste. Je pochopitelne uplne zbytecny, protoze by ho pouzil jen gambler.
Hoši začínám toho mít dost. Je normální, aby člověk jel vlakem a bál se jestli dojede, nebo jestli nedojede? Každá moje cesta do Prahy je 15 – 45 min zpoždění.
Já nechápu, že Svoboda je ještě v čele SŽ ..
Konec legrace, defenestrace
Ani to už dnes nefunguje….
Strach ovladl ceskou zeleznici. A tohle jentak neskonci. Cely system je spatne, coz o to. System se da v prubehu nekolika let zmenit. Tady je ale problem MENTALNI ! Lidi u zeleznice maji pochroumane vnimani reality a nedokazou uz vyhodnotit kde je problem. Tohle je na generacni vymenu pratele … takze na dlouho …
Už jste se přihlásil o funkci ?
V úterý jsem z Velkých Losin do Prahy. V Zábřehu jsem měl cca hodinu čekat na RJ a nebo doufat, ze bude mít Ostravan 15 minut zpoždění. Jak to dopadlo? Ostravan měl 30 minut a dalších 30 nabral přímo v Zábřehu, protože cekal na Valacha, který mu vezl firu na vystridani. Ten vystoupil, Valach odjel a my vyrazili až za nim :o) Nakonec jsme nabrali ještě cca 15 min a v Praze jsem byl později než pravidelný příjezd RJ. Kdy ten ale dojel, to už jsem radši ani nezjistoval…
To musela být mimořádná nezpůsobilost strojvedoucího, v Zábřehu žádné střídání plánováno není ….
Posledni dobou si clanky o SZ z pera pana Sury oteviram s pokoutnym usmevem nad ocekavanim pasivne agresivniho tonu textu, a vzdy jsem nade vse spokojen:D
Zklamu vás, agresivní tón vypadá jinak, tohle už je pouze zoufalost ze situace, kam tahle parta SŽ dotáhla.
Kéž by se současný MD vydal na výlet vlakem do Břeclavi, od tama do Ovy a pak zpátky do Prahy … To by psychicky nevydržel a snad by zasáhl : – )
Myslím, že by stačilo jedno výjezdní zasedání správní rady vlakem.
ale úklid na nábřeží by taky prospěl, neasi
Ne, to je špatně. Proč se musí něco začít dít až v době, kdy tam jeden ministr?
A je tam ministr nebo tiskoví mluvčí?
Ministr je sám vystudovaný tiskový mluvčí ….
„To by psychicky nevydržel“, takže by nebyl schopný jakéhokoliv zásahu a na Správě by bouchali šampus – klid na práci by byl na nějakou dobu zajištěn.
Politik ODS je otrlý tvor …. Výměnou vrcholového šéfa nezměníte ze dne na den nic.
Tí spíše, že ten šéf nemá ani odbornou způsobilost jako posunovač, štiplístek, výpravčí …
No pripisovat na vrub SZ skokany je mirne receno odvazny.
Ne, to je velmi jasně mířeno na to, že SŽ víceméně uzavřela trať Praha – Kolín bez adekvátní náhradní trasy. Trať přes Lysou je v rekonstrukci a projedou tam sotva osobáky, a trať přes Sadskou je tankodrom, který se dnes projevil poruchou mezi Sadskou a Nymburkem. Tahle kritika je oprávněná. Levá ruka neví, co dělá pravá.
No mne to pripada srovnatelny s rekonstrukci D1. Bud se bude delat vic useku najednou nebo to bude trvat deset let. Jako clovek v ridici funkci vim, ze budouci konfort je casto vykoupen docasnym diskonfortem.
A je důvod současně dělat souběžné trasy? (Lysá + Poříčany?)
Peníze > termíny na dotace z EU, odvolání neúspěšného soutěžícího ….
Člověk v řídicí funkci (třeba zaměstnanec řídící posun) používá výrazy jako konfort? Ještě že ne konformita.
Tenhle současný diskomfort trvá už dva roky, a další rok ještě trvat bude. Nenazýval bych ho tedy dočasným.
Ano a právě , kdyby existovala varianta Praha HK- Olomouc severní cestou po D11 a D35 v době , kdy se začala opravovat D1 , byla by to mnohem lepší situace . Stejně tady pokud by byla opravdu dobra dvokolejna varianta , lépe by se dělaly výluky .
Kde připisuji na vrub SŽ skokany?
Stara dobra diskusni poucka rika, ze redaktor by nemel byt zaroven diskutujicim a adminem.
Tak nám ukažte, jak se to s omezeným množstvím lidských i finančních zdrojů dělá. Máte tu možnost.
Best praktice je v takovem pripade velmi jednoducha. Diskusi pod mym clankem administruje jiny redaktor. Je to pro me dobro – nedovoli mi to snizit se k pouziti admin prav k eliminaci odlisnych nazoru. Na toto tema bych mohl prednaset, administroval jsem diskuse uz v dobe, kdy se vedly z prikazove radky vi editoru.
Jé… já taky 🙂
Tak ses pochlubil. A co tam máš dál, pane přednášející?
Jaká? Já jsem naopak rád, že i autor článku se zapojí do diskuze a odpovídá na příspěvky. Není nic horšího než když je autor odtržený od reality, mele si své a ostatní názory jsou mu ukradené. I redaktor může mít svůj pohled a je lepší když vidíme, jak si ho dokáže obhájit v diskuzi.
Souhlas.. největší škůdce na železnici je SZ. Jejich výluky na výluce je unikátní.za to bych svobodu odvolal.
Dulezite je to „pasivne“. Ale vubec nejsme ve pri, souhlasim s vama, ze ted uz je to spis zoufalstvi.
Tak proč se nejezdí odklonem přes Kouřim – Zásmuky – Bečváry?
🙂
Tam by snad ani většina vozů neprojela, vzhledem ke křivosti tratě 012.
Nejmenší poloměr na 012 je 142m, jinak je tam všude 150. To že se tam kdysi zasekávaly vlaky bylo dané naprosto příšerným havarijním stavem trati… Takže by tam projelo více méně všechno krom pendolina právě až na průjezd stanicí Plaňany kde by se muselo krokem. Ale jinak je to samozřejmě totálně debilní nápad kvůli trojité úvrati, a i při rekonstrukci obou tratí by to tak asi trvalo déle, než čekat nebo jet přes 014 a 210, kde je to ale zas epoměrně sklonově náročné, takže je to možnost akorát pro osobku.
a Brno by mohlo jezdit do Čerčan a pak po Horním Pacifiku, že jo?
Klidně mohlo. S prumernym zpožděním přes Poricany by to bylo snad i rychlejší.
Pokud by přes Čerčany vedla VRT Praha-Brno, proč ne..
Jsem se kvůli vám málem udusil. Vidět jste někdy ty tratě (012 a 013) alespoň na mapě? Spolu s tratí 014 jsou neelektrifikované. Nájezd na 012 v Pečkách je ve směru do Prahy. Nájezd na 013 v Bečvárech je ve směru do Zásmuk. Nájezd na trať 014 v Kolíně je ve směru do Pardubic. To znamená, že vlak by jezdil stále dokola – jako ve smyčce. To je opravdu nádherná objízdná trasa – ale která nic nevyřeší. Protože ten úsek, který potřebujete objet není mezi Pečkami a Kolínem, ale mezi Pečkami a Českým Brodem. A amozřejmě křivost tratí 012, 013… Číst vice »
A tak zrovna 014 je docela dost rovná. 😀 Si občas říkám, že třeba, krom pár oblouků a stanice Bečváry, by to mezi Ratboří (mimo) a Uhlířskými Janovicemi (mimo) na těch 80-100km/h šlo zvýšit po nějaké revitalizaci. 😀
A v zasmukach je úvrať …
014 je rovná až až. Nebyl by problém jí až do Uhlířských Janovic předělat na 70-120km/h. 012 je nejkřivější trať v republice (protože je ze všech lokálek druhá nejstarší), ale ani tam by po rekonstrukci nikde nebyla nižší v130 než 50km/h. Obě tratě byly přepočítané naposledy v roce 2013 pro sž, kdy se měly udělat SRP na celou síť regionální dráhy, ale zakázka byla zrušena. Samozřejmě odklonová vozba je přes 012 spíš nemožná mimo totální průsery, protože to znamená úvrať v Kolíně, Zásmukách a Pečkách, ale bezúvraťové zapojení v Bečvárech není problém. Odklonová vozba by ale byla krásně možná po… Číst vice »
Vždyť by to byly pouze 4 uvrate – v peckach, zasmukach, becvarech a koline.
Ale ohledně krivosti – když tam projedou 4n kotle a něco co je tahá (kocour), tak co 😀
Ale ten potenciál lokálek! Vždyť i traktor na pole by mohl jet vlakem.
A nechce to SŽ zavřít celé. Aspoň by potenciální zákazníci železnice předem věděli na čem jsou!