Odklon odklonu. Alternativa ke koridoru je mimo provoz, vlaky nabírají zpoždění přes dvě hodiny

Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnicRekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic

Situaci na koridoru komplikoval ještě pohyb osoby se sebevražednými úmysly.

159 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XYYY

Zkuste najít v Rakousku alternativu Arlberské dráhy. Odklony Salzburg – Mnichov – Lindau nebo Salzburg – Karlsruhe – Basel Badischer Bahnhof.

Nebo ve Švýcarsku Solothurn – Lausanne – Geneve ….

Václav

To opravdu stály všechny vlaky 2 hodiny v Úvalech / Běchovicích jen proto, že se v Klánovicích „pohybovala osoba se sebevražednými úmysly“? (Jestli to všechno té osobě dají k úhradě, tak příště jistě bude mít snazší rozhodování). Je takový problém nechat vlaky projet aspoň krokem? Mimochodem – v Úvalech jsem asi po 20-30 minutách stání z rychlíku do Prahy vystoupil a dojel asi s desítkou dalších cestujících z vlaků za půl hodiny autobusy na Černý Most, pravděpodobně se to časově vyplatilo (i do centra). Veškerá vstřícnost dopravce spočívala v upozornění, že vystoupení z vlaku je na vlastní nebezpečí. Chápu, že… Číst vice »

XYYY

Je to problém …

Svoboda osob zaručená Listinou základních práv a svobod je omezena – občan / osoba se nemůže svobodně rozhodnout, že spáchá sebevraždu … musí se mu v tom za každou cenu zabránit … není zřejmé v zájmu koho – bez ohledu na škody, které tím budou způsobeny jiným spoluobčanům …

Kdyby musela PČR, na jejíž popud se zastavuje provoz, musela za každou minutu zpoždění zaplatit dopravci pouhou tisícikorunu, aby měl na odškodnění cestujícím, tak by tohle zastavování provozu zmizelo jako pára nad hrncem ….

Martin z topírny

Není nad dobrou koncepci plánovaných výluk 🙂

je víc co dodat

?

Snad jen? Jak se na to dívá pan ministr dopravy?

Martin

Tady nechapu, proc dostala prednost uprava trate Poricany-Kolin, pred VRT ve smeru na Hradec, a to by stacilo k Podebradum (V.Osek), byla by to novostavba, cca 1/2 useku VRT na Hradec…

Polaci chteji stavet pomerne rychle a s takovou to dopadne jako s dalnici… Nemusi se zvysovat rychlost na teto rekonstruovane trati a jeste se trat uvolni…

https://www.spravazeleznic.cz/vrt/vychodni-cechy

XYYY

Asi proto, že to vyžadoval technický stav trati, resp. podloží. Pokud tam jezdíte, jistě vám neuniklo, že se do spodku dělají vrty za účelem injektáže ….

XYYY

Jaká je příčinná souvislost mezi výlukou a tím, že PČR nechá zastavit provoz kvůli podezření, že někdo chce spáchat sebevraždu …

XYYY

Na Balkáně by se nikdo nějakým adeptem sebevraždy nikdo nezabýval …

David

Ono je to spíš na české železnici výjimka jet načas:
Vezměte si dálkové vlaky dnes 1.7.2022 14:37 minut:
3x zpoždění > 1h
7x zpoždění 31min – 1h
27x zpoždění 16 – 30min
35x zpoždění 6 – 15min
49x bez zpoždění (tedy v českém pojetí zpoždění max 5min).
Tedy většina dálkových vlaků má v tento moment zpoždění. A nehraje roli ani, kde v republice to je, to rozložení zpoždění je poměrně rovnoměrné.

None

Na železnici, dějou se věci….

Pepan

Jó,jó,pořád se něco děje.

zesp

Opravdu výživné bylo v pondělí odpoledne sledovat průjezdy odklonových Vindobon, Metropolitanů a Regiojetů přes již tak zcela ochromené Otrokovice, kde nefunguje vůbec nic. Kvůli poruše TV totiž stála trať přes Vysočinu…

https://youtu.be/TXllPcp08E0

Jan

Vlaky stojí, auta jedou. Je smutné, kam jsme se od té legendární reklamy dostali.

Zdenek

Do reality díky superdiletantum z Dobré spravy

hoholu

jak dlouho už jsou otrokovice bez ZZ?

XYYY

Ono jich zase tolik nebylo a po odečtení pobytů cesta via Přerov trvala stejně dlouho jako přes Vysočinu, což je známo zhruba 25 let z doby kdy se kvůli výluce Břeclav – Brno (mosty Vranovice).

Petr Moravec

Poslední věta v článku je klíčem k odhalení problému.

David

Bylo by dobře, kdyby zasáhla nová dozorčí rada a jednoduše manekýnovi „dala“ jenom základní plat, pokrácený o tisíc Kč za každý takový průšvih……

Pája

To já v dobrém rozmaru radil kamarádce, ať na cestu na dovolenou na Jindřichohradecko použije vlak a nejlépe už ze Zlína. Mohla mít s rodinkou zážitky, na které se nezapomíná 😆

Jiří Šrámek

Co Vy jste za člověka? Hanba Vám 🙂

XYYY

Co je na tom divného … s kamarádem jsme jeli do Košic z Prahy přes Lipno. Z ČB nám jel přímý vlak do Košic.
Jindy jsme jeli z Prahy do Liberce přes Košice. Z Košic do Liberce jel noční vlak …

Frantisek

Ze Zlína do Jindřichova Hradce se dá ovšem přetížené Praze celkem snadno vyhnout. Ve výsledku možná i za kratší čas…

Gwann

Jasně, krásné užívání si v NAD mezi Třebíči a Cerekvi…

Jiří Kocurek

Přes Znojmo. 😀

Karel

Když se opravovala D1ka, tak se při každém sebemenším problému novináři pustili do tehdejšího ministra dopravy Ťoka a grilovali ho za jeho údajnou neschopnost a že by měl odstoupit.
Za posledních pár dnů nebo týdnů je průserů na dráze víc než dost a novináři o pana Kupku nejeví zájem?
Proč asi? Zřejmě je z té správné politické garnitury…

nowas

Kupka se nikde nechlubí, jak to všechno hezky šlape a strana to ma pod kontrolou.

Gwann

A krom toho…tam je půl roku. Narozdil od Toka, který to vedl skoro dvě obdobi

Jiří Kocurek

A co s tím má ministr udělat, kterýkoliv a z jakékoliv strany?

Zrušit kontrakt zahájený v roce 2020 jeho předchůdcem a začít znova přinese cokoliv, jen ne urychlení stavby.

Mirek Zv.

Vynutit sestavení vyjezditelného jízdního řádu místo tohoto plivání cestujícím do tváře. To by např. nebyla práce pro ministra?

Karel

Ne. Ministr je politik a jízdní řád je záležitost Správy železnic.

Mrc

A Správa Železnic patří pod ministerstvo, které tento politik řídí… Kdyby chtěl, mohl by si to vydupnout 😉

Tomáš Gottschalk

Mohl by minimálně rozkývat židle pana generálního.

nowas

Politik, kterej by si vydupal zrušení půlky vlaků(vyjezditelný JŘ), by byl brzo mrtvej politik. 🙂

XYYY

Jenže úřednický aparát MD je z hlediska železnice nějak mimo mísu ….

Jiří Kocurek

Tudle psal kdosi z ODISU, že přípomínky k jízdnímu řádu 2020/21 zasílali v dubnu 2019.

PS: A to má ten ministr kontrolovat nákresné jízdní řády, jestli to jde vyjezdit, to SŽ sama nezvládne?

XYYY

Samozřejmě, JŘ se sestavuje s ročním předstihem. Pokud chce něco v roce 2020, musíte požadovat v roce 2019 ….

XYYY

Kupka je vystudovaný tiskový mluvčí ….

Stráťa

Vysvětlení je mnohem jednodušší – podíl železnice je tak malý že většinu lidí a tím i novinářů vlastně nezajímá.

xxx

Nechtělo by to z Poříčan do Nymburka dvojkolejku?

Cestovatel z Vysočiny

Není kudy.

yxc

Ale je, však se má dělat v rámci toho prvního úseku VRT Běchovice-Poříčany.

babilon

Bohatě by stačila dvojkolejka přes Lysou.

nowas

Funkční.

Tomáš Gottschalk

Minimálně na 160 v celé délce včetně Velkého Oseru.

robert

Zpravidla kritiku sklidí dopravci, ale já se považuju za osobu znalou, takže za tenhle neuvěřitelný šlendrián budu plísnit diletanty ze Správy železnic.
Děkuji vám, neumětelové, že je cestování kvůli vám čím dál větší katastrofa!
Nevěrný fanoušek železnice Robert L.

Stráťa

Když cestující má smlouvu s dopravcem takže celkem správně nadává na svého partnera. Co mají vyjednáno dopravci se SŽ není jeho problém.

gerstjan

O jakém vyjednávání mluvíte? Dobrá správa je fakticky úřad, tj. ber nebo nech bejt.

Vy snad dalniční známku s ŘSD vyjednáváte?

Jiří Kocurek

Dobrá správa je fakticky úřad

Jenže to není zcela ideální stav. Chybí tomu jakákoliv zpětná vazba.

David

Dobrá správa je typický monopol z 19 století – dopravce vždy musí, SŽ když je hezké počasí, když je správná teplota, když je správný tlak, když je správný vítr tak by snad někdy možná za optimálních podmínek i trošku mohla ….. to je celé. A navíc je ten monopol vyfutrovaný evropskou legislativou.

Gwann

když budete sedět v taxíku v zácpě, budete nadávat taxikáři?

XYYY

Jakou má smlouvu ? Že bude přepraven z A do B …. je v přepravní smlouvě garantován čas ?

Vrták

To, co se deje na zeleznici za posledni dobu, tedy kazdodenni zpozdeni, ktere znehodnocuje cestovani vlakem, to je naprosta katastrofa, nejen diky SZ, ale i celkove koncepci MD.Je treba urychlene resit nahradni trasu za severni koridor, idealne v ramci VRT Praha-Brno-(Prerov).

XYYY

Náš bývalý provozní náměstek by vám řekl : „v tom spočívá půvab dráhy ….“

Gwann

Jo, jo, EC285, +40…

Mat

Tak nielen u nas je to v p….
za meškanie,ktore nie je sposobené dopravcom by som naliehal,aby boli znizene poplatky za platenie dopravnej cesty SŽ
Teraz vystáva otazka či ludia si zvykli na to spoždeníčko a aj tak papuľujú
alebo nezvykli a aj tak…

Mat

nepočítam do toho cudzí vplyv(počasie a pod.)

Fedor

U nás by potom ŽSR do pol roka skrachovali😂😂

Mat

tie sú vybrakovan= už dávno 😀

Luboš

Autor SŽ má opravdu rád 😀

nowas

Asi jako SŽ cestující. 🙂

Princ Krason

Jen do nich, zaslouzi si to! Neni den, co by se nepsalo o nejakem prusvihu.

Zdenek

Dobrá správa by si měla nechat zapsat výrobu každodenních průseru do veřejného rejstříku. .

VIZEK2442

A přejmenovat z Dobré správy na Špatnou správu.

Matejicek

Strach ovladl ceskou zeleznici. A tohle jentak neskonci. Cely system je spatne, coz o to. System se da v prubehu nekolika let zmenit. Tady je ale problem MENTALNI ! Lidi u zeleznice maji pochroumane vnimani reality a nedokazou uz vyhodnotit kde je problem. Tohle je na generacni vymenu pratele … takze na dlouho …

Jan

Železnice se porcovala, aby každý z věrných kamarádů se dostal ke žlabu, nehledě na to jak to s železnicí dopadne.

XYYY

Tak proč se nehlásíte o nějakou vysokou funkci, abyste to změnil ….

Svoboda z kola ven

Timto vyzivam pana Jana Suru, aby na teto strance udelal otevreny dopis generalnimu rediteli SZ!!!

Jsem pro petici za jeho odvolani!!!!

XYYY

Úpal / úžeh z pobytu na slunci bez pokrývky hlavy ????

Tonda Sehnal

Žel, musím se SŽ zastat. Pokud by nepřistoupila k takto drastickým modernizačním pracem, i za cenu „ucpání si“ tratí (dokud prachy tečou), byli bychom ve velmi dohledné době ve stejném rozkladu jako je Slovensko, kde se na páteřních tratích zcela běžné nachází dlouhodobé pomalé jízdy 10-30 km/h. A to nechceš 🤷

Jan Schmidt

a není spíš to tím, vážený kolego, že oni od koridoru kašlali na údržbu? a opravdu je údržba znovupostavením jednou za 15 let tím pravým oříškovým?

David

A je opravdu nutné najednou opravovat trať přes Lysou i trať přes Poříčany? Opravdu by nešlo to vzít popořadě?

robert

Než něco začnu rekonstruovat, tak si pořádně pojistím odklonovou trasu. Co je na tom těžkého, složitého nebo nelogického?

XYYY

Výběrová řízení, odvolání neúspěšného uchazeče a plánovaný termín je fuč …. Termíny přidělené dotace z Bruselu ….

Pavel H.

Z celkového pohledu bych to spíše viděl na komplexní, propracovaný a lety vyzkoušený systém utrácení peněz, který zahrnuje i PR. Železnice je jenom prostředkem k jeho realizaci. A ty peněžní toky jsou tak silné, že není potřeba brát ohled na dopravce, cestující, mimořádné události. Je to patrné na tom, že v posledních letech se situace stále zhoršuje a není ani náznak zlepšení. Meziroční nárůsty cen prací na železnici vysoce překračují inflaci a jsou způsobeny souběhu velkého objemu prací a omezeného počtu firem. Poříčany už se předělávají snad 3 roky, zemní práce podél trati z Poříčan do Peček se dělají snad… Číst vice »

Gwann

No, zkratme to – přesně tak vypadá činnost pečlivě a důkladně rozkradane organizace

Jan Schmidt

No hlavním viníkem je MD které tu znovukoridorizaci úseku Velim – Poříčany povolilo nebo přímo chtělo, nevím, schválit však muselo, a to dřív než bude objízdná trasa = VRTka. A můžeme hádat kdo za tím byl:

a) dvojministr Havlíček
b) vícnežministr Sosna
c) Frutis

Vojtěch Suchan

Ne, viníkem je ten, kdo schválil, že se místo toho, aby se rovnou postavila varianta 4k-200, bude nejdřív flikovat současná trať odbočkama, což je prosím pan B. A VRTka tady nikdy jako objízdná trasa sloužit nebude a nemůže.

Jan Schmidt

kde se dozvím něco k variantě 4k-200? Nemyslíte ten výmysl třetí tratě do Kolína (zaústěné do jednoho uzlu)?
a kdo je pan B?

v čem 4k-200 je lepší než VRT?

Vojtěch Suchan

Pan B je narážka na váš post. VRT do Kolína nepovede a kapacitní problémy opravdu neřeší, naopak. Varianta 4k-200 je dostavba dvou dalších kolejí v úseku Poříčany – Kolín s rychlostí 200km/h prověřovaná v rámci nové studie.

Dušan

Ty posuzované varianty jsou min. 4, nebo ne ? 2k-200,3k-200 a 4k-200. Myslím, že jen 2k-160 vypadla.

Vojtěch Suchan

Jsou, ale 2k-200 nevyjde, protože to znamená menší kapacitu, než 2k-160, a 3k-200 nevyjde, protože mezi odbočkou Tatce a žst. Pečky budou po zapojení VRT 4k-200 tak jako tak, takže zužovat to před a za na tříkolejku nemůže taky vyjít, pokud bude autor mít mozek v hlavě 😀

Dušan

Nesouhlasím, ono totiž pokud bude jedno třeba takové VRT Polabí, tak na vstupu do Běchovic od Východu bude 5 kolejí (3 stávající + nově 2 VRT) a na výstupu 4 směr Libeň. Takže tam taky máte zúžení a nikdo to nerozporuje:-)

Jiří Kocurek

Zeptám se: Když by po 4 kolejné trati běhal sebevrah, tak se zastaví provoz na všech 4 kolejích, není-liž pravda? A nejen kvůli sebevrahům, ale i kvůli stržené trojeli a jiným občasným závadám. Možná by se hodily 2 koleje a další 2 koleje mírně odlišnou trasou.

https://mapy.cz/s/jejekugufa A semka se 4 koleje bez bourání budov nevejdou.

XYYY

ANO, sebevrahovi je třeba zabránit v jeho svobodném rozhodnutí odejít na „onen svět“ ….
V podstatě je to omezování osobní svobody …

Martin81

Naprostý souhlas. Mám známého strojvedoucího v Německu i Švýcarsku – i tam se stávají mimořádnosti, ale oba se shodují na jedné věci: Nechápají jak v našich počtech kolejí kolem Prahy můžeme vyjezdit takové množství vlaků. Můžeme, ale do první výluky, mimořádnosti. Jo a styl jak se udělala dálkovina Nymburk – Sadská? Původní přestavovače výměn, absence ohřevu, kladení kabelových tras, prostory samotné zabezpečovačky v NBK město – to je ostuda. A zase je to jen o lidech. A o tomto generál samozřejmě neví…

Jiří Kocurek

Oni totiž Němci vědí, že čas od času je potřeba dělat údržbu a mají spočítané kdy se bude dělat příští, aniž by předtím došlo na stav alá Mšeno, pomalá jízda 10 km/h… Ta stavba koridoru nebyla před pár lety, ani před 15 léty, ale před 25 léty, to je 1/4 století. Zeptejte se v Německu, jestli si myslí, že dráha vydrží 1/4 století a pak ještě 10 roků na dobré slovo. Pokud jde o Praha-Beroun, kde žádný koridor nebyl potřeba, tak prosím vyjmenovat roky, kdy tam žádná výluka nebyla. https://www.koridory.cz/velim-poricany-bc/ „Traťový úsek Velim – Pečky a Pečky – Poříčany je… Číst vice »

Frantisek

Ani Němci ale nemají kolikrát dost objízdných tras, mnohé si místo zlepšení parametrů také zrušili (a to i ty rovné, jako když střelí). Když je někde větší výluka, zruší třeba i na měsíc na nákladní vlaky, jezděte si třeba po (stále doplňovaných) silnicích. Takže růžové to tam rozhodně také není.

XYYY

Máme kolem Prahy 3AB, špičkově umí provozní interval 2 minuty … Jaký AB mají v Německu ?
Ale ve Švýcarsku dovedou na 3 / 4 kolejích vyjezdit za 24 hod přes 700 vlaků, cca stejný počet vlaků v Brně HLN na 11 kolejích je důvodem k odsunutí nádraží do nové polohy …
Když dva dělají totéž, není TO totéž …

Šejdr

Já bych jakožto cestující na této trase nevyžadoval VRT, mně by úplně stačilo, pokud by:
a) byla plně průjezdná (bez výluk) odklonová trasa přes Lysou
b) proběhla před zahájením výluk mezi Kolínem a Poříčany důkladná oprava trati přes Sadskou, kde se dnes při křižování v Sadské člověk bojí, že vagon na výhybkách vykolejí.

Jiří Kocurek

Opravdu věříte tomu, že by to vydrželo bez větší údržby ještě nejméně 5 až 10 roků, než by byla VRT hotová?

Prý je tam problém s podložím, zasypaný starý rybník a ono se do dna pořád boří.

Martin81

Já už to v práci otáčím – to že něco na dráze funguje beru za stav vyjímečný, to že něco nefunguje za stav normální. Víte, ono to není o generálovi, to je o nás všech. Chce se strasně moc věcí, je mnoho plánovačů, ekonomů, kteří plánují úžasné věci, ale chybí jedna věc: Kvalifikovaní, pracovití a ohodnocení technici a to téměř napříč všemi obory. Ale to jen sklízíme co jsme zaseli a bude o hodně hůř. Hodně mne ale rozesmál pan Martin Švehlík který v nejmenovaném magazínu snil jak se na VRT bude přes den jezdit a v noci udržovat. Nevím,… Číst vice »

XYYY

Pracovní stroje nejsou uzpůsobeny pro noční práci … Většinu zakázek dělá externí firma.
Noční výluky se dělají – oblast Brandýs – Bezpráví, Pardubice …

Vojtěch Suchan

Máme sice druhou nejhustší železniční síť v Evropě, ale na odklony nejpřetíženějšího kusu koridoru je použitelná jedna trať :)) To jsme to dopracovali. Aneb sice všichni víme, že je potřeba mít elektrifikovaný, modernizovaný okruh tratí kolem Prahy s dostatečně dlouhou alespoň jednou staniční kolejí všude (092, 074, 093, 120, 173, a vlastně i 210), ale dělat pro to nic nebudeme, a radši budeme furt nadávat jak se všechno sere.

A. Mikulka

Ono je to s tou nejhustší železniční sítí silně závislé na způsobu počítání. U nás je hromada jednokolejek v obskurním stavu, v takovém Nizozemsku má typická trať koleje čtyři a téměř bezvýhradně traťovou třídu D4.

Vojtěch Suchan

Švýcarsko má hustší síť než my, jenom jí narozdíl od nás udržuje v takovém stavu, aby byla celá použitelná, a podle toho vypadá taky jejich modal share a přizpůsobuje jí potřebám současnosti. Nizozemsko má zase na většině sítě nulovou nákladní dopravu, všude jen dvě kategorie vlaků, směrové koleje ve stanicích atd. Tam všechno funguje na principu toho, že nic nesmí nabourat perfektně naplánovaný koncept, kterému je celá síť dokonale uzpůsobená.

Jiří Kocurek

„na většině sítě nulovou nákladní dopravu“

Narozdíl od ČR mají moře a opravdu velké přístavy a také síť plavebních kanálů. Takže nákladní vlaky tam jsou spíše tranzit z/do přístavu, samotné Holandsko není zas tak velké, z Rotterdamu na hranici s Dánskem u Enshede je to 2:30 po dálnici. To nemá smysl překládat na vlak, pokud to (uhlí, ruda, cokoliv) nespěchá, tak se převeze lodí. Fabriky tam mají vlastní přístavy namísto železniční vlečky.

Vojtěch Suchan

No a co to mění na tom, že mají na většině sítě nulovou nákladní dopravu? 😀 Tak mají nákladní dopravu na vodě, ale na železnici je jí tam opravdu minimum.

Stara skola

Jenze prave na to, aby clovek nabrousil kosu, musi obcas prestat sekat.

robert

Nebo si prostě pořídí druhou a tu první nechá nabrousit.

Jiří Kocurek

Vážně? Kosa se při sekání obtahuje průběžně, někdy každých 10 minut. To by jich musel mít na práci rovnou deset… aby nemusel tahat brousek.

Že vy jste v životě neviděl člověk pracovat s kosou?

Gwann

Jo, jenže to obtahnuti kosy brouskem je na pár desítek vteřin. Ale taková větší úprava, kdy ji vyklepavate (nebo jak se tomu rika) se fakt nedela během koseni

Jan

Pokud se české koleje opotřebovávají tak často jak kosa, že se musí každých 10 až 20 let rekonstruovat, tak je to právě jádro našeho problému s koridory. Kde jinde na světě se děje takový chaos na železnici při podobném využití vlaků?

Frantík

Hustá možná v počtu kilometrů na plochu, ale jak hustá na počet provozovaných vlaků?

Pardubák

Sem dnes uvažoval jestli si ještě pořídím In-kartu na ČD a budu zas jezdit vlakem, ale teď je to z Pardubic pomalu nepoužitelný, na HK nejsou koleje, to se snad změní, na prahu taky tragédie, na slovensko přes Kolín a HB a příští rok to bude ještě horší. To možná lepší jet na dovču do Německa a tam si koupit tu jízdenku za 9e i když vlaky budou asi taky přeplněné … a

zdydy

jo to jsou ty modernizace za 30 let

Stara skola

U kazdyho koridlrovyho clanku si vzpomenu na diskuse, jak je dulezity mit primy vlakovy spojeni na vidensky letiste. Je pochopitelne uplne zbytecny, protoze by ho pouzil jen gambler.

Souhlas k posunu

Čas na naší železnici je pouze orientační, důležité je datum a to bude dodrženo!!!

Lumiere

No, o tom by cestující z Avaly mohli leccos vyprávět.

TechnikSŽ

Souhlas, a právě proto se budou podle novýho výmyslu na všech nádražích při rekonstrukci instalovat hodiny s vteřinovou ručičkou 😀

Martin Chovanec

To ale není od věci, jak pro vlakové čety, tak pro cestující, kteří budou vědět, na čem jsou.

Tatar Tomáš

Hoši začínám toho mít dost. Je normální, aby člověk jel vlakem a bál se jestli dojede, nebo jestli nedojede? Každá moje cesta do Prahy je 15 – 45 min zpoždění.
Já nechápu, že Svoboda je ještě v čele SŽ ..

Souhlas k posunu

Doporučuju vyjet o vlak dříve……a dojedete na čas v původně zamýšleném vlaku

Dan

Ani to už dnes nefunguje….

JiriP

V úterý jsem z Velkých Losin do Prahy. V Zábřehu jsem měl cca hodinu čekat na RJ a nebo doufat, ze bude mít Ostravan 15 minut zpoždění. Jak to dopadlo? Ostravan měl 30 minut a dalších 30 nabral přímo v Zábřehu, protože cekal na Valacha, který mu vezl firu na vystridani. Ten vystoupil, Valach odjel a my vyrazili až za nim :o) Nakonec jsme nabrali ještě cca 15 min a v Praze jsem byl později než pravidelný příjezd RJ. Kdy ten ale dojel, to už jsem radši ani nezjistoval…

XYYY

To musela být mimořádná nezpůsobilost strojvedoucího, v Zábřehu žádné střídání plánováno není ….

Anonym ze severu

Konec legrace, defenestrace

Matejicek

Strach ovladl ceskou zeleznici. A tohle jentak neskonci. Cely system je spatne, coz o to. System se da v prubehu nekolika let zmenit. Tady je ale problem MENTALNI ! Lidi u zeleznice maji pochroumane vnimani reality a nedokazou uz vyhodnotit kde je problem. Tohle je na generacni vymenu pratele … takze na dlouho …

XYYY

Už jste se přihlásil o funkci ?

KarelMio

Posledni dobou si clanky o SZ z pera pana Sury oteviram s pokoutnym usmevem nad ocekavanim pasivne agresivniho tonu textu, a vzdy jsem nade vse spokojen:D

Pajoš

Kéž by se současný MD vydal na výlet vlakem do Břeclavi, od tama do Ovy a pak zpátky do Prahy … To by psychicky nevydržel a snad by zasáhl : – )

Jan Schmidt

ale úklid na nábřeží by taky prospěl, neasi

robert

Ne, to je špatně. Proč se musí něco začít dít až v době, kdy tam jeden ministr?

Jan Schmidt

A je tam ministr nebo tiskoví mluvčí?

XYYY

Ministr je sám vystudovaný tiskový mluvčí ….

Jiří Kocurek

„To by psychicky nevydržel“, takže by nebyl schopný jakéhokoliv zásahu a na Správě by bouchali šampus – klid na práci by byl na nějakou dobu zajištěn.

XYYY

Politik ODS je otrlý tvor …. Výměnou vrcholového šéfa nezměníte ze dne na den nic.
Tí spíše, že ten šéf nemá ani odbornou způsobilost jako posunovač, štiplístek, výpravčí …

Stara skola

No pripisovat na vrub SZ skokany je mirne receno odvazny.

Anonymní alkoholik

Ne, to je velmi jasně mířeno na to, že SŽ víceméně uzavřela trať Praha – Kolín bez adekvátní náhradní trasy. Trať přes Lysou je v rekonstrukci a projedou tam sotva osobáky, a trať přes Sadskou je tankodrom, který se dnes projevil poruchou mezi Sadskou a Nymburkem. Tahle kritika je oprávněná. Levá ruka neví, co dělá pravá.

Stara skola

No mne to pripada srovnatelny s rekonstrukci D1. Bud se bude delat vic useku najednou nebo to bude trvat deset let. Jako clovek v ridici funkci vim, ze budouci konfort je casto vykoupen docasnym diskonfortem.

Leinad

A je důvod současně dělat souběžné trasy? (Lysá + Poříčany?)

XYYY

Peníze > termíny na dotace z EU, odvolání neúspěšného soutěžícího ….

A. Mikulka

Člověk v řídicí funkci (třeba zaměstnanec řídící posun) používá výrazy jako konfort? Ještě že ne konformita.

Anonymní alkoholik

Tenhle současný diskomfort trvá už dva roky, a další rok ještě trvat bude. Nenazýval bych ho tedy dočasným.

Ketchup1970

Ano a právě , kdyby existovala varianta Praha HK- Olomouc severní cestou po D11 a D35 v době , kdy se začala opravovat D1 , byla by to mnohem lepší situace . Stejně tady pokud by byla opravdu dobra dvokolejna varianta , lépe by se dělaly výluky .

Stara skola

Stara dobra diskusni poucka rika, ze redaktor by nemel byt zaroven diskutujicim a adminem.

Lysimachia

Tak nám ukažte, jak se to s omezeným množstvím lidských i finančních zdrojů dělá. Máte tu možnost.

Stara skola

Best praktice je v takovem pripade velmi jednoducha. Diskusi pod mym clankem administruje jiny redaktor. Je to pro me dobro – nedovoli mi to snizit se k pouziti admin prav k eliminaci odlisnych nazoru. Na toto tema bych mohl prednaset, administroval jsem diskuse uz v dobe, kdy se vedly z prikazove radky vi editoru.

Radim

Jé… já taky 🙂

robert

Tak ses pochlubil. A co tam máš dál, pane přednášející?

Jan

Jaká? Já jsem naopak rád, že i autor článku se zapojí do diskuze a odpovídá na příspěvky. Není nic horšího než když je autor odtržený od reality, mele si své a ostatní názory jsou mu ukradené. I redaktor může mít svůj pohled a je lepší když vidíme, jak si ho dokáže obhájit v diskuzi.

Gargy

Souhlas.. největší škůdce na železnici je SZ. Jejich výluky na výluce je unikátní.za to bych svobodu odvolal.

Karel Mio

Dulezite je to „pasivne“. Ale vubec nejsme ve pri, souhlasim s vama, ze ted uz je to spis zoufalstvi.

Franta Palkoska

Tak proč se nejezdí odklonem přes Kouřim – Zásmuky – Bečváry?

Pavel Q

🙂

Jelen

Tam by snad ani většina vozů neprojela, vzhledem ke křivosti tratě 012.

Vojtěch Suchan

Nejmenší poloměr na 012 je 142m, jinak je tam všude 150. To že se tam kdysi zasekávaly vlaky bylo dané naprosto příšerným havarijním stavem trati… Takže by tam projelo více méně všechno krom pendolina právě až na průjezd stanicí Plaňany kde by se muselo krokem. Ale jinak je to samozřejmě totálně debilní nápad kvůli trojité úvrati, a i při rekonstrukci obou tratí by to tak asi trvalo déle, než čekat nebo jet přes 014 a 210, kde je to ale zas epoměrně sklonově náročné, takže je to možnost akorát pro osobku.

Jan Schmidt

a Brno by mohlo jezdit do Čerčan a pak po Horním Pacifiku, že jo?

Gwann

Klidně mohlo. S prumernym zpožděním přes Poricany by to bylo snad i rychlejší.

Elb

Pokud by přes Čerčany vedla VRT Praha-Brno, proč ne..

Václav M.

Jsem se kvůli vám málem udusil. Vidět jste někdy ty tratě (012 a 013) alespoň na mapě? Spolu s tratí 014 jsou neelektrifikované. Nájezd na 012 v Pečkách je ve směru do Prahy. Nájezd na 013 v Bečvárech je ve směru do Zásmuk. Nájezd na trať 014 v Kolíně je ve směru do Pardubic. To znamená, že vlak by jezdil stále dokola – jako ve smyčce. To je opravdu nádherná objízdná trasa – ale která nic nevyřeší. Protože ten úsek, který potřebujete objet není mezi Pečkami a Kolínem, ale mezi Pečkami a Českým Brodem. A amozřejmě křivost tratí 012, 013… Číst vice »

Anonymní alkoholik

A tak zrovna 014 je docela dost rovná. 😀 Si občas říkám, že třeba, krom pár oblouků a stanice Bečváry, by to mezi Ratboří (mimo) a Uhlířskými Janovicemi (mimo) na těch 80-100km/h šlo zvýšit po nějaké revitalizaci. 😀

Adamgolias

A v zasmukach je úvrať …

Vojtěch Suchan

014 je rovná až až. Nebyl by problém jí až do Uhlířských Janovic předělat na 70-120km/h. 012 je nejkřivější trať v republice (protože je ze všech lokálek druhá nejstarší), ale ani tam by po rekonstrukci nikde nebyla nižší v130 než 50km/h. Obě tratě byly přepočítané naposledy v roce 2013 pro sž, kdy se měly udělat SRP na celou síť regionální dráhy, ale zakázka byla zrušena. Samozřejmě odklonová vozba je přes 012 spíš nemožná mimo totální průsery, protože to znamená úvrať v Kolíně, Zásmukách a Pečkách, ale bezúvraťové zapojení v Bečvárech není problém. Odklonová vozba by ale byla krásně možná po… Číst vice »

Gwann

Vždyť by to byly pouze 4 uvrate – v peckach, zasmukach, becvarech a koline.

Ale ohledně krivosti – když tam projedou 4n kotle a něco co je tahá (kocour), tak co 😀

Jiří Kocurek

Ale ten potenciál lokálek! Vždyť i traktor na pole by mohl jet vlakem.

Hodně štěstí

A nechce to SŽ zavřít celé. Aspoň by potenciální zákazníci železnice předem věděli na čem jsou!