Muzejní TGV muselo v Praze na soustruh, při cestě z Brna došlo kvůli závadě k „obutí“
Důvodem byla závada na spojovacím vozu.
Muzejní jednotka TGV, která má v Česku v posledních dnech ukazovat výhody vysokorychlostních vlaků, skončila v noci z pátku na sobotu na podúrovňovém soustruhu v depu Českých drah v Praze. Důvodem bylo takzvané obutí kol, ke kterému došlo při přesunu z Brna do Jihlavy.
O události informovala jako první Česká televize, potvrdil ji předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Takzvané obutí kol nastává u vozidel většinou, když se zablokují kola a netočí se. Dochází tak k vytvoření plochých částí na kole, které je potřeba na soustruhu odstranit.
„Souvisí to s technickou závadou na spojovacím vozu, se kterým souprava přijela. Došlo k rozpojení potrubí za jízdy vlaku ve Vlkově u Tišnova a prudkému zabrzdění soupravy při úniku tlaku vzduchu. Doprovod závadu provizorně opravil, na indikátoru byly následně zachyceny nápeče na dvou dvoukolích kvůli rychločinnému brždění,“ vysvětlil Tóth. ČD Cargo je dopravcem jednotky v Česku a v Německu. „Je to prostě provozní událost. Vše zafungovalo, jak mělo. Mám radost z kolegů, kteří i přes tuto mimořádnost dokázali zajistit, aby vlak byl všude včas,“ dodal Tóth. Správa železnic má návštěvu jednotky v Česku pojištěnou.
TGV je v Česku od neděle, dnes odjíždí zpět do Francie.