Muzejní TGV muselo v Praze na soustruh, při cestě z Brna došlo kvůli závadě k „obutí“

TGV na soustruhu v Praze. Foto: České dráhyTGV na soustruhu v Praze. Foto: České dráhy

Důvodem byla závada na spojovacím vozu.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lada

Mě by hlavně zajímalo, kolik jsme za tuto srandu ze společných peněz zaplatili. Již jsem slyšel, že to bylo kolem 10 mega.

Ketchup1970

Takže rozpojila se prevlacna matka potrubí u speciálního nákladního vagonu s rakouskou registraci . A tudíž to je událost kterou kryje pojistka .

Tomáš679.2

A ejhle. A já myslel, že tím směrem za hranicemi jsou na bezpečnost pedanti. Jako chápu, že někdy se závada vynoří z ničeho nic, ale časté to nebývá a proto se říká,, že nehoda není náhoda. Obvykle to začíná maličkostmi jako jde to utáhnout příliš zlehka, jde to utáhnout příliš těžko, prosakuje, uchází atd. Nevím jak je to tady, ale pokud se řekne převlečná matice představím si holendr. A matice se nemůže jen tak sama od sebe rozpojit. Ta se musí nejprve povolit a obvykle se nepovolí pokud byla správně utažená a případně jištěná. Ale jestli byl závit opotřebený třeba… Číst vice »

Pája

Proto je průběžná brzda samočinná. Na únik vzduchu z průběžného potrubí zareagovala přesně tak, jak ji starý Westinghouse kdysi v pravěku železnic vynalezl.

Y.K.

Převlečná matka? To jste zjistil jak? Osobně bych čekal spíše vypadnutí rychlospojky spojovacího potrubí, co bylo nějak „vetknuté“ do adaptéru automatického spřáhla nebo problém s hadicí, něco takového. Následuje automatické rychločinné brždění. By design.

Os5600

Tady by se některým povedlo obout i Maglev…

Pája

😆👍👏

Vašek

Po jednom nouzovém zabrzdění se to obuje i s nápeky? Jak to táhli rychle? A protismyk mlčí? Mají ho i naše prastaré vozy. Spíš bych řekl, že to táhli smykem.

XYYY

Patrně vám, jako „kolegovi“ uniká, že protismyk vyžaduje napětí v řídících obvodech.
Souprava byla, na rozdíl od soupravy TGV 325 jezdící v červenci 1991, tažena jako „studená“.
V roce 1991 byla k jednotce připojena motorová lokomotiva napájející jednotku přes průběžný kabel.
Průběžná pneumatická brzda žádné napětí nepotřebuje …

Vašek

I tak. Za 40 let nepamatuji, že by se na něčem po nouzovém zabrzdění udělaly nápeky. Plochy ano.

Leinad

To nemá protismyky?

XYYY

Funguje vám elektrický spotřebič odpojený od zdroje napětí ?

vagonář

zrovna protismyk by měl být napájený z baterek neustále…

Y.K.

A kolik dní baterky u takové jednotky vydrží bez dobíjení (zvednutí sběrače)? Typoval bych to na pár hodin max. Jestli byla vypnutá, tak tam nefungovala žádná elektronika.

Zdenek

Během jízdy TGV v noci se v některých vagonech svítilo, takže bez napětí jednotka určitě nebyla.

none

U nas se proste rychle jezdit nebude. At si to kazdy zapamatuje 🙂

Souhlas k posunu

Podvozky z 810 tam nepasujou? Že by se rovnou udělal i vývaz

Pája

Ta nápravová převodovka z 810 by se prý při 300 km/h už moc hřála. 😆

Tomáš679.2

Napsal jsem: „Nebo taky sklad náhradních dílů kdyby se na tak starém stroji něco porouchalo a aby nebylo nutné to dovážet z Francie :-).“
Dobře, obešli se bez náhradních dílů a vystačili si s opravou . Jen je s podivem, že ani taková akce za miliony se neobejde bez průšvihu a poškození je způsobené takovou zásadní věcí jako je rozpojení brzdových hadic. A jestli to byla závada na vozech které nebyly naše nechal bych si náklady na opravu zaplatit.

XYYY

Rozhodně ty vozy nepatřily ČD a.s.

Ketchup1970

Měly na sobě písmeno A

Petr Frýdlant

Největší sranda je, že ho zpět nechtějí. Dopravce zapoměl řešit cestu domů a v Německu není kdo by mu přidělil trasu. Měl by odjet až v pondělí.

Leinad

Vážně? Přes db netz se nedá jet adhoc o víkendu?

Petr Frýdlant

Ne pokud je na vlaku MZ, nikdo vám trasu nedá. Není kdo by MZ zpracoval. Až v pondělí.

Pája

Takže si ho SŽ smí nechat? Jupí 👏😀

Jiří Kocurek

To ho chcete znárodinit jak nějaký rusák?

Pája

To v žádném případě. Já myslel, že ho už nechtějí zpátky a tak zůstane v ČR jako pozornost.

Petes

Vzpomněl jsem si na zakrytý čumák TGV v roce 1991 😀
Chudáci francouzi. Ti už nám nikdy žádnou mašinku nepůjčí 🚂 😀

Pája

Taky jsem si vzpomněl. A to ještě není zpátky ve Francii 😆

Doctor

Tak. Vidím to jako dnes. Ještě v Holešovicích rozbitý čumák oblečen do francouzské trikolory a na Beroun už zbyla jenom šedivo-stříbrná lepenka … 😃

Kzl

Pamatuji si něco o vykolejení toho TGV v devadesátých u Vlkanče. Ale ani nevím jak ta jednotka dopadla….

Koro

Utržení vagónu a vypuštění potrubí není MÚ?

XYYY

Rozpojení brzdových hadic za jízdy vlaku je MU ? Co by na tom ctihodný vyšetřovací úřad řešil ….

Koro

Já nevím. Třeba příčinu

Y.K.

Obávám se že rozpojení vlaku a rozpojení brzdového potrubí jsou úplně jiné věci.

Tomáš

Pokud by došlo opravdu až k utržení vagónu tak u osobní dopravy by to MÚ byla, u nákladní ne, tady k roztžení ale nedošlo alespoň podle informací, které mám ale k závadě na HP na tom krycím voze

Koro

Ok díky.

Kernteriér

Oproti minulé ukázce docela pozitivní posun.

Josef Švejk

No ty spojovací vozy, to byl jeden šrot. Dneska jsem je viděl v Ústí a docela jsem se divil.

Martin

Taky jsem se zděsil….ale TGV jako takové nádhera…. Obdivoval jsem to jako pětiletý kluk někdy v roce 95 v časopise Železnice, který mi kupoval děda… A teď jsem to mohl vidět na vlastní oči…. Jsem za to rád a jsou mi někde všichni kritici a posměváčci…. 10 mil se v SŽ nebo ČD ztratí jako nic….. Je to něco..ve Francii jezdilo tohle a u nás Bčka a šukafon…

XYYY

Holt asi jste nebyl nikdy ve Francii na nějaké vedlejší trati tak před 1/4 stoletím. Viděl byste, co tam jezdilo …

Martin

Ne to fak v 5 letech jsem ve Francii nebyl. Problém je, že u nás to dodnes jezdí i na hlavních tratích…

Subrt

neco jako 810 fakt ne

Ketchup1970

Lecos tam jezdilo .

XYYY

Nastudujte si, co to je šrot. Pokud vozidlo odpovídá technickým předpisům, i když vypadá jako „šrot“, tak to rozhodně šrot nebude …

Dizgrafyq

Už jsem s lekl, že na vině byl stav českých tratí…

Vojtěch Suchan

Mno, ani ta zarostlá lokálka nemá v česku tak strašný stav svršku, jako ne-VRT koridor ve Francii, nedejbože staniční koleje. Kam se na Francouze sere Albánie :‘). Takže tgv je zvyklé, nebojte. Mám za to, že pořád asi 25% svršku na SNCF Réseau pamatuje předválečnou dobu.

Opičárna na entou

A kdo bude platit soustruh?

Roman Svačina

Sponzoři

Věnceslav Suchařípa

Vlak je pojištěný,neumíte číst?

Tomáš679.2

Pochybuji, že se na tohle bude pojištění vztahovat.

Věnceslav Suchařípa

Vlak je pojištěný,neumíte číst?

Karel V.

Pojišťovna?

Vojtěch Suchan

Ta jednotka je na podobné události na 100% pojistěná. Je to muzejní vozidlo jako každé jiné.

jerry

Vy. Normálně, srážkami z platu. Výplatou za tento měsíc počínaje.

Tomáš679.2

Jestli ty vozy byly naše tak smůla, ale jestli „přijely se soupravou“ a naše nebyly a jednalo se o závadu vlivem které k rozpojení došlo požadoval bych kompenzaci od vlastníka.

XYYY

Jaké NAŠE ?

Pája

Pokud byly opravdu Vaše, tak se připravte na fakturu 😉