A ejhle. A já myslel, že tím směrem za hranicemi jsou na bezpečnost pedanti. Jako chápu, že někdy se závada vynoří z ničeho nic, ale časté to nebývá a proto se říká,, že nehoda není náhoda. Obvykle to začíná maličkostmi jako jde to utáhnout příliš zlehka, jde to utáhnout příliš těžko, prosakuje, uchází atd. Nevím jak je to tady, ale pokud se řekne převlečná matice představím si holendr. A matice se nemůže jen tak sama od sebe rozpojit. Ta se musí nejprve povolit a obvykle se nepovolí pokud byla správně utažená a případně jištěná. Ale jestli byl závit opotřebený třeba… Číst vice »
Proto je průběžná brzda samočinná. Na únik vzduchu z průběžného potrubí zareagovala přesně tak, jak ji starý Westinghouse kdysi v pravěku železnic vynalezl.
Převlečná matka? To jste zjistil jak? Osobně bych čekal spíše vypadnutí rychlospojky spojovacího potrubí, co bylo nějak „vetknuté“ do adaptéru automatického spřáhla nebo problém s hadicí, něco takového. Následuje automatické rychločinné brždění. By design.
Ta nápravová převodovka z 810 by se prý při 300 km/h už moc hřála. 😆
Vašek
2 let
Po jednom nouzovém zabrzdění se to obuje i s nápeky? Jak to táhli rychle? A protismyk mlčí? Mají ho i naše prastaré vozy. Spíš bych řekl, že to táhli smykem.
Patrně vám, jako „kolegovi“ uniká, že protismyk vyžaduje napětí v řídících obvodech.
Souprava byla, na rozdíl od soupravy TGV 325 jezdící v červenci 1991, tažena jako „studená“.
V roce 1991 byla k jednotce připojena motorová lokomotiva napájející jednotku přes průběžný kabel.
Průběžná pneumatická brzda žádné napětí nepotřebuje …
A kolik dní baterky u takové jednotky vydrží bez dobíjení (zvednutí sběrače)? Typoval bych to na pár hodin max. Jestli byla vypnutá, tak tam nefungovala žádná elektronika.
Během jízdy TGV v noci se v některých vagonech svítilo, takže bez napětí jednotka určitě nebyla.
none
2 let
U nas se proste rychle jezdit nebude. At si to kazdy zapamatuje 🙂
Tomáš679.2
2 let
Napsal jsem: „Nebo taky sklad náhradních dílů kdyby se na tak starém stroji něco porouchalo a aby nebylo nutné to dovážet z Francie :-).“
Dobře, obešli se bez náhradních dílů a vystačili si s opravou . Jen je s podivem, že ani taková akce za miliony se neobejde bez průšvihu a poškození je způsobené takovou zásadní věcí jako je rozpojení brzdových hadic. A jestli to byla závada na vozech které nebyly naše nechal bych si náklady na opravu zaplatit.
Pokud by došlo opravdu až k utržení vagónu tak u osobní dopravy by to MÚ byla, u nákladní ne, tady k roztžení ale nedošlo alespoň podle informací, které mám ale k závadě na HP na tom krycím voze
Taky jsem se zděsil….ale TGV jako takové nádhera…. Obdivoval jsem to jako pětiletý kluk někdy v roce 95 v časopise Železnice, který mi kupoval děda… A teď jsem to mohl vidět na vlastní oči…. Jsem za to rád a jsou mi někde všichni kritici a posměváčci…. 10 mil se v SŽ nebo ČD ztratí jako nic….. Je to něco..ve Francii jezdilo tohle a u nás Bčka a šukafon…
Mno, ani ta zarostlá lokálka nemá v česku tak strašný stav svršku, jako ne-VRT koridor ve Francii, nedejbože staniční koleje. Kam se na Francouze sere Albánie :‘). Takže tgv je zvyklé, nebojte. Mám za to, že pořád asi 25% svršku na SNCF Réseau pamatuje předválečnou dobu.
Jestli ty vozy byly naše tak smůla, ale jestli „přijely se soupravou“ a naše nebyly a jednalo se o závadu vlivem které k rozpojení došlo požadoval bych kompenzaci od vlastníka.
Mě by hlavně zajímalo, kolik jsme za tuto srandu ze společných peněz zaplatili. Již jsem slyšel, že to bylo kolem 10 mega.
Takže rozpojila se prevlacna matka potrubí u speciálního nákladního vagonu s rakouskou registraci . A tudíž to je událost kterou kryje pojistka .
A ejhle. A já myslel, že tím směrem za hranicemi jsou na bezpečnost pedanti. Jako chápu, že někdy se závada vynoří z ničeho nic, ale časté to nebývá a proto se říká,, že nehoda není náhoda. Obvykle to začíná maličkostmi jako jde to utáhnout příliš zlehka, jde to utáhnout příliš těžko, prosakuje, uchází atd. Nevím jak je to tady, ale pokud se řekne převlečná matice představím si holendr. A matice se nemůže jen tak sama od sebe rozpojit. Ta se musí nejprve povolit a obvykle se nepovolí pokud byla správně utažená a případně jištěná. Ale jestli byl závit opotřebený třeba… Číst vice »
Proto je průběžná brzda samočinná. Na únik vzduchu z průběžného potrubí zareagovala přesně tak, jak ji starý Westinghouse kdysi v pravěku železnic vynalezl.
Převlečná matka? To jste zjistil jak? Osobně bych čekal spíše vypadnutí rychlospojky spojovacího potrubí, co bylo nějak „vetknuté“ do adaptéru automatického spřáhla nebo problém s hadicí, něco takového. Následuje automatické rychločinné brždění. By design.
Tady by se některým povedlo obout i Maglev…
😆👍👏
Ta nápravová převodovka z 810 by se prý při 300 km/h už moc hřála. 😆
Po jednom nouzovém zabrzdění se to obuje i s nápeky? Jak to táhli rychle? A protismyk mlčí? Mají ho i naše prastaré vozy. Spíš bych řekl, že to táhli smykem.
Patrně vám, jako „kolegovi“ uniká, že protismyk vyžaduje napětí v řídících obvodech.
Souprava byla, na rozdíl od soupravy TGV 325 jezdící v červenci 1991, tažena jako „studená“.
V roce 1991 byla k jednotce připojena motorová lokomotiva napájející jednotku přes průběžný kabel.
Průběžná pneumatická brzda žádné napětí nepotřebuje …
I tak. Za 40 let nepamatuji, že by se na něčem po nouzovém zabrzdění udělaly nápeky. Plochy ano.
To nemá protismyky?
Funguje vám elektrický spotřebič odpojený od zdroje napětí ?
zrovna protismyk by měl být napájený z baterek neustále…
A kolik dní baterky u takové jednotky vydrží bez dobíjení (zvednutí sběrače)? Typoval bych to na pár hodin max. Jestli byla vypnutá, tak tam nefungovala žádná elektronika.
Během jízdy TGV v noci se v některých vagonech svítilo, takže bez napětí jednotka určitě nebyla.
U nas se proste rychle jezdit nebude. At si to kazdy zapamatuje 🙂
Napsal jsem: „Nebo taky sklad náhradních dílů kdyby se na tak starém stroji něco porouchalo a aby nebylo nutné to dovážet z Francie :-).“
Dobře, obešli se bez náhradních dílů a vystačili si s opravou . Jen je s podivem, že ani taková akce za miliony se neobejde bez průšvihu a poškození je způsobené takovou zásadní věcí jako je rozpojení brzdových hadic. A jestli to byla závada na vozech které nebyly naše nechal bych si náklady na opravu zaplatit.
Rozhodně ty vozy nepatřily ČD a.s.
Měly na sobě písmeno A
Největší sranda je, že ho zpět nechtějí. Dopravce zapoměl řešit cestu domů a v Německu není kdo by mu přidělil trasu. Měl by odjet až v pondělí.
Vážně? Přes db netz se nedá jet adhoc o víkendu?
Ne pokud je na vlaku MZ, nikdo vám trasu nedá. Není kdo by MZ zpracoval. Až v pondělí.
Takže si ho SŽ smí nechat? Jupí 👏😀
To ho chcete znárodinit jak nějaký rusák?
To v žádném případě. Já myslel, že ho už nechtějí zpátky a tak zůstane v ČR jako pozornost.
Vzpomněl jsem si na zakrytý čumák TGV v roce 1991 😀
Chudáci francouzi. Ti už nám nikdy žádnou mašinku nepůjčí 🚂 😀
Taky jsem si vzpomněl. A to ještě není zpátky ve Francii 😆
Tak. Vidím to jako dnes. Ještě v Holešovicích rozbitý čumák oblečen do francouzské trikolory a na Beroun už zbyla jenom šedivo-stříbrná lepenka … 😃
Pamatuji si něco o vykolejení toho TGV v devadesátých u Vlkanče. Ale ani nevím jak ta jednotka dopadla….
Utržení vagónu a vypuštění potrubí není MÚ?
Rozpojení brzdových hadic za jízdy vlaku je MU ? Co by na tom ctihodný vyšetřovací úřad řešil ….
Já nevím. Třeba příčinu
Obávám se že rozpojení vlaku a rozpojení brzdového potrubí jsou úplně jiné věci.
Pokud by došlo opravdu až k utržení vagónu tak u osobní dopravy by to MÚ byla, u nákladní ne, tady k roztžení ale nedošlo alespoň podle informací, které mám ale k závadě na HP na tom krycím voze
Ok díky.
Oproti minulé ukázce docela pozitivní posun.
No ty spojovací vozy, to byl jeden šrot. Dneska jsem je viděl v Ústí a docela jsem se divil.
Taky jsem se zděsil….ale TGV jako takové nádhera…. Obdivoval jsem to jako pětiletý kluk někdy v roce 95 v časopise Železnice, který mi kupoval děda… A teď jsem to mohl vidět na vlastní oči…. Jsem za to rád a jsou mi někde všichni kritici a posměváčci…. 10 mil se v SŽ nebo ČD ztratí jako nic….. Je to něco..ve Francii jezdilo tohle a u nás Bčka a šukafon…
Holt asi jste nebyl nikdy ve Francii na nějaké vedlejší trati tak před 1/4 stoletím. Viděl byste, co tam jezdilo …
Ne to fak v 5 letech jsem ve Francii nebyl. Problém je, že u nás to dodnes jezdí i na hlavních tratích…
neco jako 810 fakt ne
Lecos tam jezdilo .
Nastudujte si, co to je šrot. Pokud vozidlo odpovídá technickým předpisům, i když vypadá jako „šrot“, tak to rozhodně šrot nebude …
Už jsem s lekl, že na vině byl stav českých tratí…
Mno, ani ta zarostlá lokálka nemá v česku tak strašný stav svršku, jako ne-VRT koridor ve Francii, nedejbože staniční koleje. Kam se na Francouze sere Albánie :‘). Takže tgv je zvyklé, nebojte. Mám za to, že pořád asi 25% svršku na SNCF Réseau pamatuje předválečnou dobu.
A kdo bude platit soustruh?
Sponzoři
Vlak je pojištěný,neumíte číst?
Pochybuji, že se na tohle bude pojištění vztahovat.
Vlak je pojištěný,neumíte číst?
Pojišťovna?
Ta jednotka je na podobné události na 100% pojistěná. Je to muzejní vozidlo jako každé jiné.
Vy. Normálně, srážkami z platu. Výplatou za tento měsíc počínaje.
Jestli ty vozy byly naše tak smůla, ale jestli „přijely se soupravou“ a naše nebyly a jednalo se o závadu vlivem které k rozpojení došlo požadoval bych kompenzaci od vlastníka.
Jaké NAŠE ?
Pokud byly opravdu Vaše, tak se připravte na fakturu 😉