Nádražní budovu v Teplicích zvnějšku opraví Chládek & Tintěra za 236 milionů
Na opravu fasády a prvního nástupiště má navázat druhá etapa, během které budou opraveny interiéry a upraveno okolí výpravní budovy.
Správa železnic (SŽ) se zpožděním završila výběrové řízení na první etapu rekonstrukce nádražní budovy v Teplicích, která kdysi bývala sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy (Aussig-Teplitzer Eisenbahn). Smlouvu získala společnost Chládek & Tintěra (Litoměřice), vyplývá z veřejného registru. Na profilu zadavatele vyhodnocení tendru zatím není.
Hodnota zakázky je 236 milionů bez DPH, přičemž jako nejvyšší přípustnou cenu stanovila Správa železnic při vypisování soutěže 279,5 milionu korun bez DPH.
První etapa rekonstrukce kdysi výstavné budovy z roku 1856 se týká exteriéru, zahrne opravu fasády, oken, střech (včetně krovů) a přilehlého nástupiště. Podle smlouvy potrvá rok a půl. Loni v srpnu při vypisování soutěže se počítalo se zahájením prací před koncem roku 2021, uzávěrka tendru se ale posunula. „Zahájení realizace se předpokládá letos v červenci,“ uvedl mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Na opravu fasády a prvního nástupiště má navázat druhá etapa, během které budou opraveny interiéry a upraveno okolí výpravní budovy. Vzniknou například nová parkovací místa včetně dobíjecích stojanů a stání pro kola. Hotovo by mělo být podle dřívějších vyjádření SŽ na jaře 2024, tendr na opravy interiérů ale zatím vypsán nebyl.
Celkové náklady na obě etapy mají být podle Správy železnic 954 milionů korun, což opravu nádražní budovy v Teplicích řadí mezi nejnákladnější vůbec. Budova nicméně rovněž představuje jednu z největších ostud mezi českými nádražími ve větších městech.
Správa železnic chystá i další úpravy nádraží, například prodloužení podchodu.