Letiště Praha znovu hledá provozovatele taxi. Zákazník bude znát cenu předem
Letiště určilo jako maximální stáří vozidel tři roky, u řidičů požaduje reprezentativní vystupování.
Letiště Praha po roce znovu vypsalo tendr na zajištění taxislužby. Předchozí tendr loni v září zrušilo po řadě připomínek uchazečů i ministerstva dopravy. Vítěz koncesního řízení na zajištění taxislužby bude muset informovat zákazníky o konečné ceně před jízdou.
„V novém tendru reagujeme hlavně na požadavky cestujících, kteří především chtějí znát cenu předem. Nový taxi operátor bude poskytovat své služby pod neustálou kontrolou proti předražování. Všechny jízdy, i ty, které budou mimo Prahu, musí být v souladu s nařízením o maximálních cenách,“ uvedl člen představenstva Letiště Praha Jakub Puchalský.
Provozovatel bude mít povinnost před každou jízdou stanovit konečnou cenu, kterou vypočítá jeho software. Výsledná cena jízdného pak nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v zácpě.
Cestující si jízdu vozem taxislužby bude moci objednat pomocí kiosků v příletových halách, vlastním chytrým telefonem bez nutnosti instalace aplikace, na webu taxi operátora i letiště. Objednání bude možné i pomocí aplikace.
Provozovatel bude na základě smluvních podmínek garantovat požadovanou kvalitu služeb, bezpečnost provozu, vozový park složený z automobilů se stářím maximálně do tří let, čistotu vozidel a u řidičů reprezentativní vystupování a alespoň základní znalost angličtiny a plynulou češtinu. Zákazník bude mít možnost vždy zaplatit i bezhotovostně.
Největší váhu v koncesním řízení bude mít poplatek na jednoho cestujícího. Nejvíce bodů v rámci ekonomického kritéria obdrží zájemce, který nabídne nejvyšší částku za každého cestujícího, kterého letiště odbaví. Nový provozovatel letištní taxislužby by měl zahájit svoji činnost na jaře 2023.
Dosud taxislužby na letišti provozují společnosti Taxi Praha a Fix. Podle údajů Letiště Praha využívá taxislužbu více než pětina cestujících.