Letiště Praha znovu hledá provozovatele taxi. Zákazník bude znát cenu předem
Taxi na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha
Letiště určilo jako maximální stáří vozidel tři roky, u řidičů požaduje reprezentativní vystupování.
Škoda ze nepožadují elektroauta, nebo aspoň hybridy
Dobrý den všem ,
ve zkratce..
paušál pevný 8000
z každé zakázky 180 pro letiště ,mnohdy 35000 měsíčně pro státní podnik.
Vedení TaxiPraha je arogantní k řidičům ,pan Al….n arogantní sráč …
Ted jsem se vátil z Madridu. Jednotná taxa Letiště – město 30 Euro. Tak to udelejme i v Praze. 750Kč kamkoli do Prahy.
Jenže to v Praze nemůže fungovat, protože jen náklady jsou cca 80k měsíčně, tj. při 20ti pracovních dnech cca 4 k den – tzn. prvních 5-6 jízd každý den….
V dnešní době by mě vůbec nenapadlo taxíkem z letiště jet. Mají pověst zlodějů a mohou si za ní sami. Navíc se velmi často
neumějí chovat.
Raději Uber Bolt, znáte cenu dopředu a víte že nebudou chtít nesmyslné peníze. Klasický taxikář mě kdysi z letiště okradl, tím že zvolil delší trasu důvodně.
Letiště Praha dělá v tomto ohledu vše dobře.
Co se týče taxislužby, letiště zde obcházením špatně nastavených zákonů supluje nefunkční stát a nefunkční město.
Naopak vyráběním monopolu situaci zhoršuje, ceny zvyšuje.
Povolení vjezdu by se mělo dávat každému kdo splní Letištní podmínky, průběžně.
Možná, že u Vás to funguje jinak, ale u nás na vesnici (tedy v Brně) to funguje tak, že uber, bolt a podobní, to přijede ukrajinec nebo rumun s vozidlem ne zrovna technicky v pořádku, a absolutně nerozumí, co po něm chcete (jen příklad pro místopisně znalé – zadám tam ÚAN Zvonařka, tedy požaduji jet na ÚAN Zvonařka – chápu, že až na peron by musel platit vjezd, ale rozhodně si pod tímto nepředstavuji to, že mne vyhodí před vstupem do šlapanického úřadu), případně celou cestu hlasitě telefonuje, a v ideálním případě za volantem ještě usíná. Ale možná mám jen… Číst vice »
V Brne je uber fakt nejaky divny. Aspon podle mych zkušenosti, v PRG je to vetsinou v poradku.
Základní podmínky pro řidiče:
–
– 20000,- pronájem letiště
– 20000,- zaplatit dispečink
– 20000,- splátka auta
– 6000,- odvody státu
– spotřebované PHM
– garance 3 let, zoravidla složená jistina nebo podepsaná směnka
To jsou základní podmínky a výdaje řidiče první den v měsíci, než vyjede začne vozit zákazníky. K tomu společenký oděv a další standardy
Proti tomu uber (souhrn všech negativ za 500 odkudkoli na letište a kamkoli z letiště) a ostatní taxi bez základních výdajů.
Jezdit letiště může jen sebevrah nebo ten, kdo se naivně rozhodne, že na to má (samozřejmě pozdě pochopí, že nemá).
OK, ale to je JEJICH problém, ne problém zákazníka. Nikdo je k tomu nenutil. Pokud vysolím víc než za letenku, tak v rámci férové diskuse hoďte i náklady letecké společnosti včetně splátek za letadlo.
Opravdu nemuzete srovnavat linkovou dopravu (tj. zakaznik se prizpusobi rozvrhu dopravce, ktery je vytizen obema smery) a poptavkovou dopravu (tj. zakaznik voli cestu a v taxi realne hrozi, ze zpatecni cestu pojede prazdny). V taxi napr. jeden zakaznik musi zaplatit i vydelek ridici, v letadle je to treba 30 lidi na jednoho clena personalu (zjednodusene) atd.
Nebylo by jednodušší, kdyby Letiště tu službu provozoval samo ?
Nejlepší by bylo mít jen nějaký poplatek za parkoviště taxi a ať rozhodně trh (Kde asi vytlačí tu pakaz uber/bolt)
V Asii (bkk) je to tak, ze tam jezdi jen taxi s povolenim na letiste. Na pick-up musí mít specialni approval, nemuze tam kazdy taxi (ten muze jen vysazovat). V kiosku clovek dostane listek s fotkou ridice, cislem stani a SPZ. Hadam, ze za okradani pak bere zodpovednost letiste, ktere se da zpetne kontaktovat s tim listkem. (V Bangkoku se jezdi podle taxametru temer vzdy, ale v Praze by se turisti okradali).
Tohle je jedna z moznosti, jak zabranit podvodnikum.
Ja osobne v Praze jezdil jen Uberem/MHD. V bkk je naopak taxi bezpecne pouzivat.
Jednodušší určitě ano, ale nemožné. Cílem letiště není spokojený zákazník, ale pravidelný příjem (nyní asi 5 000 000 měsíčně od provozovatele (jsou 2, tedy 2x), provozovatel zase chce přežít podepsanou smlouvu a odnese to naivní řidič, který do toho spadne. Provozovatel musí garantovat cca 250 aktivních aut k dispozici. Takže řidič je spolupachatel z donucení.
Letiště z toho inkasuje docela dost peněz. Ale ono v reálu je potřeba si uvědomit, že pořád platí cenový strop 28 Kč/km (už asi 20 let) a kolik dnes stojí nový Superb, pojistka, servis, palivo, apod. Tenhle job je fakt otročina, denně 15 hodin jezdit včetně víkendů. V USA by to asi dělal nějaký Mexičan, u nás možná Pákistánec.
Vzdyt je to jen na chvilku, Za chvili tam pojede vlak
Proč proboha zase, v době uberu, liftaga (funguje ještě?) a bambilionu dalších podobných služeb někdo vymýšlí zase omezení trhu, koncese a další voloviny? Pokud vadí vysoká cena, je spíš potřeba konat kroky k tomu aby se trhu mohlo účastnit co nejvíce subjektů, eventuálně uvažovat o tom že taxi v podobě z minulého století je přežitek, nebo mají vzniknout alternativní způsoby jak se na letiště dostat.
Reakce na nízkou kvalitu a vysokou cenu by měla být maximální otevření trhu tak, aby se tyto parametry začaly zvyšovat, ne jeho umělé další omezování.
No pokud to chapu spravne, tak vitez tendru ma letisti platit, tak proto.
Takže počkat, letiště tam nějak vyrobilo oligopol, má problém s předraženým taxi a tak to vylepšuje monopolem? Pane bože, to je fakt jak někde na dálném východě.
Napadá mne ještě jedna zajímavá otázka, jestli na takové rozdávání koncesí má vůbec letiště právo, přece jenom značná část těch cest kolem vypadá jako normální veřejné komunikace.
To je první problém: jak je možné, že na veřejné mezinárodní letiště vůbec nevede normální veřejná komunikace.
a ona tam nevede? tak si tak rikam, jak se to teda na to letiste dostavam, kdyz jedu autem. to tam litam vzduchem ?
samozrejme, ze na letiste verejna komunikace vede.
Na letiště veřejná komunikace vede, ale končí před letištním parkovištěm na závoru a tam máte třeba gratis vjezd jen 1 x denně. Další průjezdy jsou zpoplatněny…asi jim vadí, když jim tam někdo přiváží pasažéry za které inkasuje letiště poplatky.
nemate pravdu. doporucuji se na to letiste jet aspon jednou v zivote pocitat, pokud chcete neco tvrdit
letiste je normalne prujezdne, soubezne s parkovisti vede verejna komunikace, ktera neni za zadnymi zavorami.
a pro vasi informaci – je rada letist (v kapitalisticke cizine, kam radi vsichni vzhlizime), kde neni ani ten jeden prijezd gratis. a placeny prujezd i na “vyzvedni a jed” je i na zapad od nas zcela bezny.
Tak když řeknete A, tak musíte dodat B… Ano, souběžně s parkovišti sice vede komunikace, ale podél ní je zákaz zastavení nebo jsou tam zastávky autobusů (tj. také fakticky zákaz zastavení). Vše bedlivě kontrolováno. Pokud jde průjezd letištěm, tak mohu porovnávat s Vídní… Tam díky systému rozdělení odletů a příletů můžete před odletový terminál zcela bez problémů přijet, vyložit nebo i naložit cestujícího, bez omezení, resp. placení, pokud se vejdete do času, systém K+R. A to dokonce na komunikaci před terminálem, která je v Praze dlouhodobě pro veřejnost uzavřená. Do jisté míry chápu, že v PRG to před T1 může… Číst vice »
ale o moznosti parkovani predrecnik nic nerikal. jen tu konstatoval, ze tam zadna pozemni komunikace neni.
Tohle je demagogie, parkování samozřejmě není nutné, stačí zastavit na nástup a výstup, ale ani to tam není možné.
Asi je potreba rozlisovat mezi vyznamy slova verejne. Vsechny silnice v arealu letiste vlastni Letiste Praha, tedy nejsou v majetku mesta nebo statu, nejsou tedy verejne dle vlastnika. Jsou ale z casti verejne pristupne. Proto si muze Letiste Praha stanovovat libovolne podminky pristupu na silnice.
dalny vychod? a vite o tom, ze to takhle funguje na vetsine letist i na zapad od nas?
Základní znalost angličtiny a hlavně čeština. Na letišti mají asi trochu zkreslenou představu kdo temi taxíky jezdí.
Proč? na taxika základní znalost angličtiny bohatě stačí …
jel jste někdy taxíkem z letiště někde víc na západ od nás? tam často chybí i ten základ angličtiny.
Většinu cest mám v cizině…nicmene přes appku (mytaxi, uber, bolt,…), takže jsem nemusel vysvětlovat kam chci. Tohle trochu u taxíku na letišti, kam nejde poslat adresa ci automaticky platit uloženou kartou, padá, což?
hele, na to aby jsi rekl (a on pochopil) kam chces jet, fakt nemusi mit anglictinu shakespeara.
Vůbec nechápete
tak vysvetluj, bobiku.
Taxikář je celkem pravděpodobně jeden z prvních kontaktů cizince v nějaké zemi nebo městě, jako takový by měl být s to vést konverzaci na trochu vyšší úrovni než jenom pochopit adresu a říct cenu.
neresim to, jaky by ten taxikar mel byt. resim to, jaky vetsinou ve skutecnosti je.
Ano, jeli, mnohokrat. Az na vyjimky ridic vzdy mluvil dobrou anglictinou. Tedy krome Paříže, ale to je specificke teritorium.
hmm… asi jezdis porad do stejneho mista.
realita po evrope je bohuzel dost smutna . specialne napr . nemecko, kde 90% taxikaru jsou pristehovalci a v nekterych pripadech ani neznali dane mesto a brz navigace by byli zcela ztraceni
Taxikáři co tam ježdej teď umějí anglicky jen čísla. Ale jen od 3000 nahoru.
Což ale není problém, je to výsledek fungování trhu.
Fakt ne. Kdyz jsem si bral taxika z letiste, tak akorat jedou proste maximalni sazby, ale nikdy se mi nestalo, ze by byli predrazeny.
Reprezentativní vystupování?? To bude sakra těžký někoho takového najít. Když se sejde tahle sortu lidu na jídlo v Avionu , není o kulturní zážitek nouze. Hodně štěstí, letiště ! 😄
Reprezentativní vystupování – minimálně v tom taxiku teda, měli chvilku řidiči Tick Tacku, když patřil Radimovi. No, dnes na něco takového jde narazit maximálně u alternativních dopravců bez označení taxi.
To jako že tepláky, nazouváky, burani omotaní „šperky“ a prokouřené popelnice nejsou dost kulturní? S tím jako zakazník souhlas, ale určitě si udělají spoustu nepřátel, možná bude i nějaká ta blokáda. 😀
souhlas