České dráhy mají další tři Vectrony, míří na západ Čech k InterJetům
Lokomotivy nahradí u Západních expresů a rychlíku Krušnohor řadu 362.
České dráhy převzaly do pronájmu další tři lokomotivy Siemens Vectron a navýšily jejich celkový počet už na 23 kusů. Jde o stroje, které dopravci dodává společnost Rolling Stock Lease.
České dráhy nyní využívají 23 lokomotiv Siemens Vectron. Pravidelně je nasazují na vlacích Berliner do Berlína, Hamburku a Kielu, Slovácký expres z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště a na Západních expresech z Prahy do Chebu. Nové Vectrony od poloviny června nahradí lokomotivy řady 362 na zbývajícím výkonu na Západním expresu a také na vlacích Krušnohor mezi Chebem a Ústím nad Labem.
„Podle plánu pokračujeme v obnově našeho lokomotivního parku. V oblasti elektrických traťových lokomotiv se u nás prosadily moderní stroje Siemens Vectron. Od společnosti RSL si můžeme pronajmout až 50 těchto moderních evropských lokomotiv a sami jsme přímo u společnosti Siemens objednali dalších 50 strojů, které budou nejrychlejšími dnes vyráběnými lokomotivami Evropy,“ řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Do konce roku převezmou České dráhy do provozu ještě čtyři lokomotivy Siemens Vectron od RSL, jejich celkový počet se rozroste na 27 strojů. Lokomotivy mají maximální rychlost 200 km/h a výkon 6 400 kW. Jsou vybaveny nejmodernějším zařízením, např. digitální mobilní komunikací GSM-R nebo vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS.
České dráhy na pronájem až 50 vícesystémových lokomotiv vypsaly tendr, do kterého se přihlásilo šest firem. Slovenská společnost Rolling Stock Lease ale nakonec neměla konkurenci, neboť všechny ostatní uchazeči byli z tendru vyloučeni pro nesplnění podmínek. Dráhy mohou stroje po roce odkoupit.