České dráhy mají další tři Vectrony, míří na západ Čech k InterJetům

Další lokomotivy Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: ČDDalší lokomotivy Siemens Vectron pro České dráhy. Foto: ČD

Lokomotivy nahradí u Západních expresů a rychlíku Krušnohor řadu 362.

68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Micky

Už nějaké Vectrony ČD opravdu odkoupilo nebo pořád jsou všechny v pronajmu?

rozinka

Jsou a taky zůstanou, protože tento nejnárodnější velkodopravce nemá na odkup peníze.

Michal

A co bude s „ušetřenými“ esy?

Igor

ČDC

Paddy

Půjdou do Děčína nahradit řadu 162.

qwertz

Ty 162 se budou úplně vyřazovat? Rekonstrukce na 362 se nevyplatí?

Apollo17

Když bude 100 nových Vectronů,110 nových Panterů.tak některé staré lokomotivy nebudou u ČD potřeba(163,,240,371,150.2,151).

qwertz

Většina půjde rovnou do šrotu, ale ty 163, když už nebudou potřeba, by mohly dojezdit alespoň v Polsku. Pár jich tam už jezdí (nebo jezdilo)

tarten

Možná CZ LOKO nebo někdo ještě rád koupí rámy.

M152

Pomalu končí 150.2, tak jistě za ně.

Gargy

Ono konči více řad 150,151,242 .. takže nakonec to u ČD budou vectrony a esa. S 380 se neví co bude. Tak jak tak ČD nadbytekem el. lokomotiv netrpí.

tarten

Ještě by tam někde mělo být asi pět taurů.

K.S.

To jich už sehnali z druhé ruky 5?

Vtvt

V ČD je 6x ES64U4. 2 koupili v 2019 od RTS. Další 4 koupili v 2021 od WLC. A ČD chtějí koupit další 3 ks na celkem 9 ks.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-si-chteji-poridit-dalsi-tri-taurusy-budou-alternativou-pro-hamburk-91454/

Plus používají obdobné lokomotivy od OBB na x Railjetech.

Tom

Myslim, že těch možností, kde Esa využít, je v rámci ČD milion. Náhrada za 162, 150.2, 242 – na který je kromě banánů už natěšený ČD Cargo…

Gargy

Jediné co má smysl pro Cargo jsou 162/3

tarten

No ale pravobřežka se bude přepínat celkem brzy a hrbaté bobiny pořád hoblujou.

rozinka

Celkem brzy – jako, že už v tomto století?

qwertz

ČD cargo bude přebírat 242?

Gargy

Nesmysl.

Dušan

Mluvil o tom sám ředitel Tóth, že na ř. 242 se vyloženě v ČD Cargo těší, protože jsou minimálně o 10 let mladší než nejstarší laminátky ř. 230, které mohou přesunout konečně tam kam patří – do kovošrotu:-)

qwertz

To sice dává smysl, ale budou muset řešit ETCS a s tím už by měli začít teď, přestože žádnou 242 ještě nemají.

Tom

Nechci kecat, ale neříkal snad Tomáš Toth i v tom rozhovoru, že dostanou ETCS? Jako je to šílenost, ale možná jo. Jinak si myslim, že by ČD a ČDC ty 242 radši spálily, než aby se dostaly do rukou soukromníků.

tarten

Tenhle přístup u ČD byl, vypadá to ale, že si už na konkurenci zvykají, takže spíš nespálily.

dizgrafyq

242 z velké části nahradí Panteři. V Plzni, Budějicích a Brně. Po roce 2024 asi budou plecháči už jen na rychlících Plzeň-Brno

noerf

Řadu 242 ma vzhledem přepínání trakce potenciál pro nákladní dopravu CZ, SK, H

Tomariero

Ale nepočítá se pro ně s etcs, narozdil od laminatek. 242 můžou využít pro expanzi na Balkáně kde už pár kusů dávno jezdí.

qwertz

A nejde jen o to, že ČD s 242 nepočítá, takže ETCS neřeší a ČD Cargo zatím žádnou nemá, takže ETCS řešit ani nemůže?

rozinka

Jsou to starý ojetý šroty.

tarten

Mladší než technika leckterých soukromníků.

rozinka

Pozor Jančurovy Peršingy jsou ty úplně nejmladší, všechno co má ČD je proti tomu starý šrot.

Kamui

Vážně to nebyla chyba, objednat InterJety bez ŘV, aby se v Ústí mohlo objíždět na věčné časy?

Jarda

ŘV jde kdykoliv doplnit..Tak snad to na ty věčné časy nebude doufám.

_Pavel_

Třeba by tam šlo hodit sysla 🙂

Tom

Jak české. 😀 Já bych tam ještě dal staré dobré Ds, aby bylo místo na kol a na zavadla vždy dostatek.

Anonym ze severu

Jen to ne

Jiří Kocurek
tarten

Hodit sysla – někam do jámy?

Dušan

A nebyl ten důvod jen ten, že se u 5-ti vozovky InterJetu počítá s přidáváním posil na konec, kdežto u ComfortJetů, které jsou 9-ti vozovky a posilovat prostě přidání toho ŘV už tak nějak „nevadí“ ?

Dušan

EDIT: ..posilovat se nebude….už prostě přidání toho ŘV už tak nějak „nevadí“ ?

tarten

Jj, tyhle devítivozovky jsou rj s posilou, která už v Rakousku stejně jezdí a do Bbrna už se nic delšího ani nevejde. Vlastně ani tohle se tam už skoro nevejde.

K.S.

Comfortjet má na konci dveře, nebo je zavařený jako Railjet?

Kubrt

Řídící vůz se hodí vždycky, i u vlaku, který nemá úvrať na trase. Nicméně kovaní nádražníci mi vysvětlili, že objíždění nevadí, protože kolejiště stanic jsou na to připravená, trvá to jen pár minut, jízda vlaku s lokomotivou vzadu je nebezpečná, v případě poruchy to má fíra daleko aby provedl opravu kolíčkem na prádlo, a vůbec paragraf 1.

Jiří Kocurek

A pohraniční přechodová stanice je horizont událostí, přes který informace nepronikají. Jó Švýcarsko, tam mají jiné normy a jiné předpisy.

Kubrt

Hlavně jiné fyzikální zákony.

Jiří Kocurek

Pssst, o tom se nemluví 🙂

Twix

A přitom právě tam objednali také netrakční ucelené jednotky bez řídicího vozu, Alvry pro RhB. Nicméně poměrně záhy k nim ty řídicí vozy doobjednali. Možná je to u InterJetu taky otázka času.

Radek

Bohužel s výhodností řídícího vozu dost zacvičilo ETCS.

Dušan

Hm, v jakém smyslu ? Že ŘV musí mít svoji mobilku a mašina taky ? No a co jako ? Pokud budu mít dneska elektrickou jednotku 7 vozů a víc, tak stejně musím mít dvě mobilky – jako kdybych byl cokoliv tažené mašinou s ŘV.

tarten

Ovšem že je to nebezpečné, mohl by vykolejit tendr.

Oce

Říkají kteří „nádražníci“? Já jsem naopak za vratné soupravy velmi rád. V cílové stanici jednoduše přejdu na druhou stranu a mohu mít pauzu na svačinu, záchod atd. Když se objíždí tak žádná pauza.

Jiří Kocurek

Ti z Nábřeží 🙂

tarten

Je to věc odcházející nebo spíš už odešlé generace.

Ludva

A opět erudovaný a jistě velice odborný názor :-). Měl bych jeden dotaz. Když, jak píšete, se řídící vůz hodí vždycky, takže ČD udělaly obrovskou chybu. Můžete mi vysvětlit jak to, že na toto ještě nepřišel ten nejlepší podnikatel v železniční dopravě, jistě víte koho myslím a dělá chybu naprosto stejnou. RJ pokud vím řídící vůz nemá ani jeden a ani ho neplánuje pořizovat. Budete ho také kritizovat? Jsou jen dvě možnosti. Buď nemáte pravdu a není to tak výhodné, nebo je pan Jančura stejně neprozíravý jako ČD.

Vašek

Jezdit z Vaňova rovnou přes Ústí Západ jako dřív a je to.

Twix

To byla krátkodobá nouzovka během koridorizace a nemá smysl se k tomu vracet dokud západní nádraží nebude kulturní stanice s možností pohodlných přestupů, tj. dokud tam nepovede ta VRTka.

Vašek

Krátkodobá nouzovka? Jezdili jsme se stejnosměrkami Praha_ Chomutov s rychlíky tunelem na Západ celé roky. A nebojte, spíš bude prtka, než Vrtka.

Twix

Aha, tak to mluvíte o ještě dřívějším období, kdy těch rychlíků takto jezdilo pár za den, jiné pak jely od Liberce. V dnešní době taktových linek je zatím vhodnější soustřeďovat všechno na hlavním.

rozinka

Z jihu na západ jezdili rychlíky cca 60 let, to opravdu nouzovka kvůli koridoru nebyla.

Tom

On ten Interjet je hrozně fajn, ale vlastně taková divná souprava. Furt moc nechápu, co tím chtěl básník říci. Každopádně na českej rychlík více než velkorysý.

Georg

basnik nemel odvahu objednat normalni jednotku, tak si poridil derivat railjetu…

rozinka

Aspoň jsou v tom sklápěcí sedačky, v railjetu nejsou, taková souprava nemá na mezinárodním Ex co dělat.

Micky

Pokud by se mel koupit ridici vuz, tak jedine nizkopolazni. At to ma i nejake benefity navic

Zlámalík

Obávám se, že zrovna ŘV se svojí polohou v čele vlaku by nízkopodlažní být neměl z důvodů komplikovanějšího řešení odolnosti při nárazu.

Ludva

Jen pro vaši informaci. v Ústí se neobjíždí. Ta lokomotiva, tam již čeká a jen najede. Z pohledu cestujícího, je naprosto jedno, jestli se přepřahá, nebo jestli strojvedoucí přechází z lok. na řídící vůz. Časově to je přibližně stejné. Než něco napíšete bylo by asi vhodné si opatřit informace.

jarda V.

přesně tak, stejně jako v Budějovicích na Rožumberku.

Twix

To je pravda, ale dosud tam většinou střídala stejnosměrná lokomotiva dvousystémovou. Pokud se bude měnit Vectron za Vectron, začíná ten řídicí vůz dávat více smysl.

Aaabbb

Přesně tak. Navíc ušetříte posunovače (a ne jednoho).