Ministr Kupka počítá s využitím soukromého kapitálu na tunely NemaŠe

Tunely Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnic, dokumentace EIATunely Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnic, dokumentace EIA

Nový úsek IV. koridoru se má stavět podle vládního materiálu od června 2023 do března 2031.

Ministr dopravy Martin Kupka počítá s využitím soukromého kapitálu v rámci projektu PPP pro stavbu úseku IV. koridoru Nemanice – Ševětín. Uvedl to na konferenci sdružení nákladních železničních dopravců ŽESNAD.cz ve Špindlerově Mlýně. Dění na konferenci deník Zdopravy.cz sledoval na místě.

„Hledáme způsob, jak zajistit i pro železnici nezbytné prostředky na investice. Tempo chceme udržet. Nebude možné spoléhat jen na rozpočtové prostředky státu. Proto chceme přinést formu PPP projektů i na železnici. Úsek Nemanice – Ševětín může být první vlaštovka. Pracujeme na tom,“ sdělil Kupka deníku Zdopravy.cz. Konečné slovo ale bude podle něj mít vláda a parlament.

Tunely Nemanice - Ševětín, mapa. Pramen: Správa železnic, dokumentace EIA

Tunely Nemanice – Ševětín, mapa.
Pramen: Správa železnic, dokumentace EIA

Stavbou zhruba dvacetikilometrového úseku od Ševětína k budějovické čtvrti Nemanice (odtud zkratka NemaŠe) se završí celá modernizace IV. koridoru. Součástí plánů je i výstavba dvou dlouhých tunelů: Chotýčanského o délce 4775 metrů a Hosínského o délce 3120 metrů. Po projektu PPP ministerstvo sahá vzhledem k tomu, že odhadované náklady už se vyšplhaly na 25 miliard korun.

Nový úsek IV. koridoru se má stavět podle vládního materiálu od června 2023 do března 2031.

Jedinou dopravní stavbou budovanou v rámci projektu PPP je zatím úsek dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí. Dostavbu D4 řídí sdružení Via Salis francouzských firem Vinci Concessions, Vinci Highways a Meridiam.

Tagy IV. koridor Martin Kupka Nemanice - Ševětín PPP
75 komentářů