Trolejbus pod 9 milionů korun. Tendr v Opavě vyhrála Škoda
Tak levný dvanáctimetrový trolejbus nabídl výrobce na českém trhu naposledy v roce 2004.
Škoda Electric se stala vítězem soutěže na dodání tří nízkopodlažních trolejbusů pro Městský dopravní podnik Opava (MDPO). První tendr kvůli diskriminačním a nezákonným podmínkám zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Opakování přineslo nejnižší cenu za dvanáctimetrový trolejbus na českém trhu od roku 2004.
Vyplývá to z informací na profilu zadavatele, na které upozornil server Československý dopravák. Podle jeho zdrojů vyhrála Škoda s modelem 36 Tr, který bude mít karoserii od turecké společnosti Temsa a bude jezdit také v Ostravě.
V soutěži byl ještě SOR Libchavy. Cena v soutěži výrazně klesla: proti odhadovaným 11,33 milionu korun za vozidlo nabídla Škoda 8,49 milionu korun. SOR nabídl 9,05 milionu korun za jeden trolejbus. Když v Opavě soutěžili trolejbusy shodných parametrů v roce 2019, jeden vyšel na 11,52 milionu korun. Podle dostupných informací byly naposledy tak levné trolejbusy na českém trhu v roce 2004 při soutěži v Pardubicích.
Ze zadávací dokumentace zmizela především problematická pasáž týkající se termínu dodání vozidel. Nově MDPO požaduje 14 měsíců od podpisu smlouvy. V předchozí soutěži měla pevný termín dodání 30. září letošního roku bez ohledu na termín uzavření smlouvy. Nové trolejbusy mají být klimatizované a nízkopodlažní. MDPO počítá s využitím evropské dotace na nákup.