V Česku začalo testování dalších čínských vlaků. Dvoupodlažní jednotku si pronajme Westbahn
V Česku se bude testovat například elektromagnetická kompatibilita.
Na zkušební okruh Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) v Cerhenicích dnes dorazila k testování další čínská jednotka od největšího světového výrobce kolejových vozidel CRRC. Jde o dvoupodlažní jednotky, které si pronajme rakouský dopravce Westbahn.
Jednotka DDEMU2 je v Evropě od loňského roku. Dosud se testovaly na okruhu v německém Wildenrathu. Šestivozová jednotka má kapacitu 571 cestujících, maximální rychlost je 200 km/h. Je navržena už plně podle norem TSI. V Česku se bude provádět část zkoušek potřebných ke schválení, zejména týkající se elektromagnetické kompatibility.
CRRC tvrdí, že při konstrukci využila více kompozitní materiály, podle výrobce je tak jednotka jen o 10 % těžší než jednopodlažní. Vlak je vybaven sedadly první a druhé třídy, součástí bude prostor pro vozíčkáře a přepravu kol. Westbahn nemá vlaky koupit, ale pronajmout si je. Bude schválena pro provoz v Rakousku a dalších pěti zemích. O jaké země má konkrétně jít ale výrobce neoznámil.
Námluvy mezi čínským výrobcem a rakouským dopravcem začaly už v roce 2019, kdy nejprve Westbahn oznámil nákup nových jednotek od CRRC. Dopravce ale nakonec změnil názor a objednal patnáct šestivozových jednotek Stadler Kiss 3. Westbahn se nakonec ale rozhodl pronajmout si ještě čtyři jednotky od čínského výrobce.
CRRC už v Evropě testuje vlastní lokomotivu, na okruhu v Cerhenicích se přes dva roky testuje jednotka Sirius. Tu měl původně koupit Leo Express, zrušil ale smlouvu.