V Česku začalo testování dalších čínských vlaků. Dvoupodlažní jednotku si pronajme Westbahn
Jednotka od CRRC pro Westbahn. Foto: VUZ
V Česku se bude testovat například elektromagnetická kompatibilita.
V Česku se bude testovat například elektromagnetická kompatibilita.
Sloupky okolo kabiny a uhel sedacek
Nevím, jak dlouho si chtějí ještě Rakušáci hrát na neutralitu, ale být jejich parlamentem, tak přinejmenším odhlasuju, že v případě značného zhoršení politických vztahů s Čínou, Ruskem a podobnými režimy se jejich výrobky řízené softwarem nesmí v důležité infrastruktuře již používat. V kritické infrastruktuře samozřejmě nikdy. Pak ať se k tomu Westbahn postaví dle vlastního uvážení.
No to je pěkné, ale řídicí systém jednotky není kritická infrastruktura státu, je to „normální“ obslužný software, stejně jako firmware ve vašem čínském telefonu nebo notebooku. Když si trucne, tak to vypnete a odtáhnete do kopřiv.
Kritická digitální infrastruktura na železnici jsou BTS GSM-R, elektronická stavědla, dispečerský systém atp.
Takhle to právě píšu. Není to kritická infrastruktura, jen důležitá.
Není problém, kde je to vyrobeno. Problém je v tom, že je to další kšeftování s vrahounským teroristickým zločinným fašistickým režimem.
Čína je komunistický režim.
Ano, označení za „fašistický“ není výstižný. Nicméně nacionalistické režimy nebezpečné pro okolí, pro jejichž ideologii mají malou cenu lidské životy, především ty mimo jejich „národ“, si v zásadě zaslouží označení „nacistický“ bez ohledu na to, jsou-li zároveň svým způsobem komunistické nebo ne.
Ono i toto označení je zavádějící, neboť lidová Čína je pro Evropana neuvěřitelný mix komunistických myšlenek a letitého způsobu čínského života (kasty, nulová hodnota života jednotlivce… Celkem hezky to je popsáno v detektivkách van Gulika o soudci Ti).
Drobnost: Vládne tam strana, která si stále říká komunistická a poslední pokus o převrat skončil použitím tanků proti civilistům.
Jo ale kseftuji s nima fseci
Ale vocuď pocuď. Důležité síťové prvky od nich být nesmí. U nás jaderné elektrárny také ne. Vlaky, letadla a zbraně se softwarem bych do toho zahrnul také.
O kolik je větší kapacita této patrové jednotky ve srovnání se stejně dlouhou jednopodlažní jednotkou? (Tipuju max o 20%) U této jednotky mě přijde, že u vložených vozů je strašně moc jalového prostoru, okna jsou jen na cca polovině délky vozu. Nějaká sedadla asi budou i v „mezipatře“, ale zřejmě jen na jedné straně vozu, na druhé je WC.
Je to víceméně 1:1 obšlehnutej stadler kiss.
Aby to nedopadlo jako s těma čínskýma jednotkama pro Leo Expres.
Přesně to bylo slávy a slibu a hned při prvních testech je obuli a museli odvést kolečka na přebroušení pak ticho ticho a najednou konec proč asi?
To nevíme, řeknete nám proč?
protože majitelem Leo je už nyni RENFE.
To samozřejmě nestačí, i když to jistě hraje roli v tvrdším přístupu. Hlavně se psalo o neplatných nebo přímo zfalšovaných papírech z Číny, takže se všechny testy musely dělat znovu a pořádné tady. A to není nic jednoduchého, hlavně když výrobce třeba ani nepočítá s tím, že to ty evropské normy bude muset splňovat doopravdy.
Tak že se při testech vozidlo obuje, to je v podstatě „provozní záležitost“, z toho bych opravdu nic nevyvozoval.
Jiná věc je, jak dlouho trvalo, než Siriuse „uschopnili“ pro velký okruh.
CRRC a LE sice říkali, „že Covid“, ale těch pět měsíců před pandemií, co se na tu jednotku v Cerhenicích jen prášilo, za ně pandemie opravdu, ale opravdu nemůže. A za velkohubá prohlášení LE („ke schválení chybí posledních pár testů, s cestujícími vyjedeme za krátkou dobu“) také ne.
jen otázka. Co může mít větší vliv na funkčnost veřejné dopravy, technika na kolejích, koleje jako takové nebo organizace věcí okolo? Protože v Číně to jezdí 300km/h (ne teda konkrétně tohle ale od CRRC) na čas a s davem lidí který je v porovnání stavu u nás podobné jako stěhování národa z jednoho konce státu na druhý a zpět několikrát denně. Tak nevím kde hledat chybu.
Není CRRC jako CRRC. Tohle, stejně jako vlaky pro Leo Express, je produkt dceřinné společnosti CRRC Zhuzhou, která zrovna žádné vysokorychlostní vlaky nevyrábí. Vyrábí lokomotivy, soupravy pro metro, tramvaje a nějaké jednotky pro rychlost 160 km/h. Vysokorychlostní vlaky vyrábí CRRC Qingdao Sifang. CRRC je obrovská firma, s několikanásobně vyšším obratem než jakýkoliv jiný výrobce drážních vozidel, takže mezi těmi různými divizemi můžou být dost velké rozdíly.
Hlavně CRRC vzniklo pospojováním všeho možného v jeden gigant, takže co závod, to originál.
Všechny ty tři věci musí fungovat správně, a hlavně si musí rozumět, aby mohly fungovat dohromady. Jinak se může jezdit na nabarvené koše.
Pokud to projde schvalovacim procesem tak uvidíme do jakych VŘ se s tím přihlásí. Výberko na EMU 400?
Tak to jsem zvědavý. Očekávám v Evropě velkou nevůli tohle tady schválit – z politických důvodů. Sorry jako.
Což mi připomíná, že Siemens kdysi vyráběl mobilní telefony. Ale ani cla nepomohla.
Cla v eurozóně? Mobily Siemens tehdy převálcovala Nokia, a ani se tomu nedalo divit, poslední opravdu špičkový mobil byla S10, pak už to bylo čím dál větší zoufalství. Ostatně se to ukázalo, když je jeden rok převzal BenQ, ale stejně hned další rok zbankrotovali.
Neviděl bych za tím politické důvody. Resp., nenazýval bych „politickými důvody“ snahu evropských výrobců kolejových vozidel zabránit vstupu CRRC na trh EU. To si měli rozmyslet v době, kdy zakládali v lidové Číně společné podniky s povinným transferem příslušných technologií, ale aktuální roční bonusy byly pro manažery Siemensu, Bombardieru a Alstomu zjevně důležitější, než dlouhodobá strategie. Jednotka pro LE má zásadní problém v tom, že CRRC nepochopila, jak se v EU schvalují vozidla. Totiž, že jim nestačí ani stranické rozhodnutí, ani úplatek. (Což jsou v podstatě jediné dvě cesty, které Říše středu v historii používala. Dělat něco podle cizích pravidel,… Číst vice »
Být dopravcem, tak si v životě nekoupím pochybnou čínskou jednotku. Jo, Škoda umí bejt taky fest šrot, ale osobně bych dal přednost třeba Stadleru nebo tak
Schválně co by dělali dopravci, být Studými Chudenty..
Založili Agent Studency? 😀
😀
A přesně to Westbahn udělal, jednotku si nekoupil.
Tak hlavně jako dopravce by ses musel držet v černých číslech. Teď samozřejmě nikdo neví, jestli tyhle vlaky tomuto cíli pomůžou nebo ne, ale zjevně to tomu dopravci stojí za pokus.
Sice tato jednotka by pro odlehlejší regio-vlaky nesloužila ,ale určitě by bylo třeba zmodernizovat vlakový park ,kdy v současné době v některých částech republiky provozuje německá ARRIVA své 40 let staré šunty.
Zejména z toho stanoviště je zcela zřejmé kopírování Stadlera. Totéž lze vidět na fotkách čínských jednotek pro Leo Express.
A není to spíš požadavkem na jednotné stanoviště strojvedoucího ? Tam jsou pozice zobrazovačů a ovladačů daný.
Si myslím,že je to dáno evropským standardem a ne snaha to okopčit.
Nejde jen o rozmístění, ale i o to, že všechny páky vypadají zcela totožně.
A nebude to třeba tím, že výrobci žel.vozidel si některé (a nebude jich málo) kupují komponenty od subdodavatelů. I takových výrobců pák, ovladačů, přepínačů,…. nebude nekonečný počet.
Stanoviště 380 a Vectronu je dost odlišné.
No veď je v nich aj nejaký ten vekový rozdiel. Ale stanovište Vectronu a Traxxu už tak odlišné nie je. Čo potom hovoríš na prístrojové dosky autobusov, hlavne tých mestských?