Správa železnic přidá v Židlochovicích stěnu, má odstínit „funění“ panterů

RegioPanter v Židlochovicích. Foto: České dráhyRegioPanter v Židlochovicích. Foto: České dráhy

Na hluk, který vydávají jednotky na střeše RegioPanterů, si začali místní stěžovat krátce po obnovení provozu osobních vlaků v Židlochovicích.

Správa železnic se po více než dvou letech hodlá pustit do stavebního řešení nadměrné hluku na nádraží v Židlochovicích. Aktuálně vyhodnocuje nabídky v soutěži na výstavbu nové protihlukové stěny, která má odstínit hluk ze souprav stojících ve stanici v režimu „aktivního odstavení“. Jako maximální přípustnou cenu stanovila SŽ 18 milionů korun.

Na hluk, který vydávají technologické jednotky na střeše elektrických jednotek RegioPanter, si začali místní obyvatelé stěžovat krátce po elektrifikaci a obnovení provozu osobních vlaků v Židlochovicích v prosinci 2019. Měření Správy železnic potvrdila, že limit je překročen téměř o 10 dB. České dráhy nicméně vždy tvrdily, že jejich vozidla splňují hygienické normy.

Technologie umístěné na střeše vlaku jsou ve výšce přes čtyři metry nad kolejnicí a běžné protihlukové stěny na eliminaci jejich zvuků nestačí. V provozu je především trakční transformátor a jeho chlazení, klimatizační jednotka soupravy a krátkodobě i kompresor. Strojvedoucímu jejich provoz umožňuje okamžitý rozjezd. Mimo špičku přitom vlak na konečné pobývá desítky minut.

Správa železnic trať z Hrušovan u Brna do Židlochovic elektrifikovala a zmodernizovala za necelých 700 milionů korun. Vyžádal si to Jihomoravský kraj.

Tagy hluk Správa železnic Trať Hrušovany u Brna - Židlochovice Židlochovice
141 komentářů