Správa železnic přidá v Židlochovicích stěnu, má odstínit „funění“ panterů
RegioPanter v Židlochovicích. Foto: České dráhy
Na hluk, který vydávají jednotky na střeše RegioPanterů, si začali místní stěžovat krátce po obnovení provozu osobních vlaků v Židlochovicích.
Místo aby se vozový park přizpůsoboval nízkému hluku, přizpůsobuje se infrastruktura hlučným jednotkám. A to mohl mít JMK tiché stadlery a ještě levněji jak ten low-cost z Plzně, kdyby se nedělalo výběrové řízení na míru.
U nas si na to lidi taky hodne stezuji kvuli odstavenym 471. Samozrejme SZ uz projektuje protihlukovou hradbu kolem celyho nadrazi, kterou nikdo nechce, ale vybudovat nejake misto s takovymi protihlukovymi zabranami za zlomek ceny kvuli skutecne hlukove zatezi, nikoho ani nenapadne.
Ty 471 to je fakt hukot, na nadrazi neni slyset vlastniho slova, kdyz jich tam stoji nekolik… vubec nechapu…
Kdyz naopak stoji ve stanici flirt, tak o nem ani nevim…
Flirty u nas nejezdi. Takze ten hluk je vylozene specialita tehle stroju?
Ano, rekl bych, ze to je technologii techto jednotek…
zlaty ruce z plzne…
Nechápu, jak to mohli zkolaudovat. U tunelu Královopolská se kolaudace nepovedla už 10 let kvůli 3 dB u 3 nejvyšších pater okolostojících paneláků, tady to někdo klidně orazítkoval…?
Protože ta stavba je naprosto v pořádku. Co není v pořádku jsou pantery, ale vzhledem k monopolu škodovky na náš trh se radši udělá ze státního PHS před krásným nádražím, než aby to dopravce řešil.
monopol asi ne , od koho berou ČD lokomotivy a motorové vozy ?chytráku. Nové vlaky a furt se jen nadává…
Vždy bude co zlepšovat.
Zrovna ty lokomotivy… :-)… nebyt toho prusvihu se Skodovkou, kdo vi…
Elektrické jednotky jsme Scheissewerke přenechali monopolně, Jako jo, jsou z toho nějaké výhody, ale při tolika kusech už možná mohli mít dost „zkušeností“ a i času aby pořešili nějaký „standby“ režim se sníženou rychlostí agregátů…
ty lidi jsou rozhýčkaný, že jim to vadí
Jistě, železnice je nad zákony a může si překračovat hlukové limity podle libovůle.
To spis silnice, kdyz ji mate pobliz nemuzete je mit otevreny… a vetrani je spis za trest…
Tady je to problem hlavne tech vlaku…
však to vcelku nikdo nepopírá…
Tak mně při této příležitosti napadá, že by nebylo od věci, kdyby se v některém z budoucích dílu podcastu „Cesty Zdopravy.cz“ objevil zástupce jedné plzeňské firmy, která by se bez nadsázky dala nazvat dvorním dodavatelem vozidel pro České dráhy.
Mohla by se nám laikům odpresentovat oficiální firemní stanoviska k různým populárním evergreenům, počínaje nejdražšími lokomotivami pro ČD a konče třeba tou nadměrnou hlučností příměstských jednotek. Tedy za podmínky, že by se ve druhé polovině podcastu vyhradilo dostatečné množství času na odpovězení otázek „zájemců z lidu“. U posledního dílu s panem ministrem dopravy to bohužel „nějak nevyšlo“.
Nebo tramvaje, ktere nemohou jezdit v noci… 🙂
To spíš cjhce technika z provozu anebo konstruktéra. Zástupce firmy vám napovídá předem známé marketingové krasožvásty, ajk za nic nemůže, výrobky všechno splňují a jsou v pořádku.
Řekl bych, že technik, nebo konstruktér nebude riskovat , aby kvůli své upřímnosti v podcastu musel následně měnit zaměstnání.
a zase ty lokomotivy, kdy evergreen z toho dělají diskutéři. Myslím, že pro ČD i ŠT je pořízení 109E již dávno uzavřenou záležitostí. Co byste tady jako čekal za vyjádření? Řešme spíše, jestli budou mít v provozu stejné problémy i nová vozidla jako třeba nová generace Panterů, pokud ano, tak pak je to teprve obrovský problém.
Ideální by bylo „to jsme pos*ali, sorry, slibujeme že to už neuděláme, stálo nás to kompletní odchod z ranku lokomitiv“
Jakou by asi tak měla jistá Plzeňská (resp. Kyperská) firma motivaci vyslat někoho kdo by odpovídal, ne,luvě o tom ještě i smysluplně? (ne jen předem sepsaný PR text)
Neměl by si toto spíš zaplatit dopravce, který nasazuje hlučné soupravy? Přece si mohl dát úroveň hluku do tendru na jejich zakoupení a že si nedal, je jeho chyba.
Jestli to překračuje hygienický limit o 10 dB, tak je to opravdu otázka na výrobce.
Výrobce dodá co si objedná zákazník, ale nechápu proč ČD nepožadují hlukový limit po zkušenostech se 471? Nebo je to tak, že výrobce nedodržel hlukové limity závazné pro něj? To by si pak zákazník ani neměl jednotky převzít, takže to asi nebude ten problém.
Hehe, evidentně nakročeno na další díl „sorry, váš problém, blbě jste to objednali“…
Neboli, proč bysme to dělali dobře když to nikdo specificky nevyžadoval… něco jako dobré jméno je nanic…
ty budeš dobrý model
V Židlochovicích jsem si to poslechnout nebyl, ale těmi židlochovickými vlaky jezdím a od té doby, co si na to právě v Židlích stěžovali, tak očividně ČD zamakali, vyčistili, odprášili a promazali a zrovna tyhle konkrétní jednotky řvou teda ze všech panterů nejmíň, takže lidem se prostě nezavděčíš nikdy.
Oni očividně řvou i když jsou vyčištěné.
Přála bych vám bydlet těch 50 metrů od nádraží. Mluvil byste úplně jinak..
Možná ani ne, zase nepodceňujte schopnost fanoušků brát některé věci jako pozitivní… třeba u aut či motorek si na tom někteří vyloženě zakládají že jim „to“ řve co nejvíc…
To znamená, že ty Pantery celou noc spotřebovávají elektřinu?
(Srov. s automobily, které po dobu svého – nejen nočního – stání nespotřebovávají nic.)
v noci přece mašinky spinkají
Ano, u Panterů, Elefantů ale i jiných, třeba i mašin, se běžně využívá “aktivní odstavení”. Prostě to celou noc, nebo třeba celý víkend topí/klimatizuje a dofoukává vzduch. Díky tomu, je pak “oživení” jednotky/mašiny otázka pár vteřin a může se jezdit. (Když do toho nepočítám ÚZBHV)
Mě by jen zajímalo, zda ta úspora mzdových prostředků je tak veliká, proti tomu co to vozidlo propálí elektřiny.
Úspora v tom asi žádná nebude, jen je to pohodlnější hlavně pro strojvedoucí.
Nejen pro ně. I cestující jedoucí brzy ráno ocení příjemné teplíčko uvnitř. Proto někde rychlíkové vozy stojí přes noc na předtápění z kabelu 3000V. Ono je taky fakt, že současná vozidla mají výrazně menší tepelné ztráty.
Předehřívání není důvod aby hlučelo, na to nepotřebuje běžet kompresor klimatizace… a hlavní trafo?? Když už tak má násobně nižší ztrátu než při jízdě, takže by mělo vystačit se sníženými otáčkami chlazení…
Jak dlouho by trvalo oživení při normálním odstavení?
No zkusím popsat rozdíl na 471 na kterých jezdím (pantery neznám)
Když přijdu na 471 který je v aktivním odstavení, tak stáhnu sběrač, vypnu hlavní vypínač (úkony na 5-10s) zapojim motorové skupiny (podvozky do trakce) (10s), zvednou sběrač (5-10s) a poté samotné ÚZBHV (5min)
471 v úplném odstavení.
Přijdu, nahodím baterky a čekám až se rozjedou počítače (2min), nafoukám si vzduch pomocným kompresorem (1min), zvednou sběrač a začnu foukat soupravu (5min), po nafoukání ještě počkám až se vzduch dostane úplně všude, aby brzdy fungovali jak mají (5min) a poté ÚZBHV (5min)
Cili nejakych 20min.? Rekneme 30?
Byl by to v Zidlich problem?
Ano, celou noc jsou pustene, je to peklo a okno si opravdu neotevrete, protože byste se nevyspal
Nebyl by lepší nevzhledný tunel nad zastávkou? Nepršelo by tam, nesvítilo by tam..
Stejný problém se řešil u Ešusů v Úvalech. To neumějí v Plzni proboha zkonstruovat strojovnu tak, aby při aktivním odstavení (fungující světla, dveře, topení…) nehučela jak startující eroplán? Jako laik nevím, jestli třeba potřebují chladit tyristory či co, ale při nízkém odběru by neměly topit zas tak moc….?
Logická odpověď je ta, že to asi nejde když je tam ten randál 😉
Logická odpověď s důkazy je ta, že to jde. Protože ostatní výrobci se svými i TŘICET let starými stroji umí stát potichu, přesto aktivně 🙂
Neumím nerovná se nejde 🙂
Jakože v Plzni se kvůli okolnímu randálu nemůžou soustředit na to, aby navrhli řešení, jak ten randál omezit? 😀
To je ono 😀👍👏
Ne, logická odpověď po zkušeosti se Schade je „nikdo to nepožadoval tak proč bysme to dělali???“
Dělá to hlavně klimatizace, taky nechápu když má dost toho harampadi řízené pohony pro asynchronní motory, tak nelze u stojícího vozidla snížit třeba výkon Klímy a tím i otáčky ventilátoru. Vidím to jak Hurvínek válku, no 🤭
Ono to dělá kravál i po vypnutí klímy.Pořád běží trafo,jeho chlazení,měnič 3000/600 V,měniče pohonu kompresoru,kompresor a sušička,měniče 600/400V a jejich chlazení.
I když to běží tak přece při stání je doběr malý. Trafo mimo jízdu asi moc nežere. Proč tam není low power režim, které není tak hlučný?
Ono by to šlo, ale to by ČD museli nakupovat u jiného výrobce.
„České dráhy nicméně vždy tvrdily, že jejich vozidla splňují hygienické normy.“
Zajímavé – asi má každý jiný názor, pokud se nebudu bavit o čistotě některých vlaků (což by byla odbočka od tématu), tak spousta vlaků ČD z hlediska hygienických norem nesplňuje zvukovou hladinu – mluvím teda hlavně o brzdách, kdy ten zvuk slyším i přes to, že mám ve sluchatkách zapnuté potlačení okolního hluku.
To zas dostane estetika pěkně na frak.
Moc nechápu, proč tomu Škoda nedala automatickou regulaci otáček, v závislosti na potřebě chladit. Neříkejte mi, že jednotka ve stanici generuje stejné množství tepla jako při rozjezdu.
Pantery jsou popelnice, říkám to od začátku. 13T/14T jsou taky děsný popelnice a hlučnost je příšerná. Co k tomu dodat, Škodovka má to nejlepší dávno za sebou. Zlatý mašiny od ČKD.
No za časů ČKD tam byl jeden brblající diesel přes celou mašinu a kopec relátek, to myslíte? 🙂
Ten diesel se aspoň přes noc vypínal, ne?
To jen proto že až TAKOVOU dardu co by to propálilo přes noc by si přecejen nikdo neobhájil…
Mašiny ČKD jsem nějaký čas opravoval. Odsloužily svoje ve všech podmínkách,
ALE zlaté to teda nebyly. Přitom to nebyly konstrukce jako třeba mašiny do pouště s přetlakovými (tedy prachotěsnými) strojovnami. No a pak výhled z kabin byl jak u které. Blbě vidíte z Hektora motorem napřed, z Kocoura a Čmeláka totéž. Brejle i Mračouni výhled výrazně lepší, ale to je jiná kategorie. Věčné ukapávání z nápravových převodovek nebo přímo z různých míst motoru i u nově dodaných mašin radši ani nezmiňuju. Pomrdanče navíc dostaly do vínku poruchy těsnění pod hlavou a musel se snižovat výkon….
Překlep v poslední větě mě celkem pobavil.
Kdoví jestli to je překlep. …
Omlouvám se, psal jsem to z mobilu. Kouzlo nechtěného…
ČKD mašiny dobrý .. taky záleží na udržbě . Nejlépe hodnotím brejle , buchara a favorita – na posun výborná mašina .. to se fakt ČKD povedlo.
Jako bych četl o autě od Škodovky ze sedmdesátek.
Produkují takový hluk i jednotky od zahraničních výrobců nebo je to další krám od Škodovky?
Hluk produkují i jiné jednotky, ale obvykle jsou to ty, které byly vyrobeny ještě v minulém století. Třeba FLIRTy žádný velký bordel nedělají.
Není to i tím, že většina jednotek má bedny na střeše částečně zakrytovány? Panter nic..
Taky hodně udělá, jestli se nad tvarem potrubí a větráků někdo zamyslel nebo se to tam prostě ňák fláklo.
Chybějící zakrytování Panterů bylo před časem prezentováno jako výhoda, že je k těm systémům snadný přístup. To se dá číst i jinak: Je to daň za vysokou poruchovost.
Nevím jak vy, ale většina obyvatel předpokládá hluk pouze od jedoucího vlaku. Pokud vlak stojí a nehýbe se, tak má být zticha (obzvláště elektrický).
Tak pokud by se projevoval zvukově mírně, tak by to asi nikdo neřešil, ale pokud tam běží ventilátory chlazení na plný kule, tak ty ječí hrozně.
A navíc to jednou za čas udělá ránu, že skoro nadskočíš.
Tornádo dělá hluk zejména když jede. Panter dělá hluk i po celou dobu odstavení.
A jak dlouho trvá nahodit pantera z úplného vypnutí? Chápal bych že to funi 5 minut před odjezdem, ale ne celou pauzu, nedejbože celou noc aby ráno ušetřili pár minut před startem.
Takový elektroměr by taky mohl mít nepřímo vliv na hlučnost (donutil provozovatele mašinu vypnout)
Jestli to fakt nechávají přes noc, zaslouží nakopat.
Aktivní odstavení má smysl při půlhodinovém obratu nechat topení/klimatizaci a dveře třeba s automatickým zavíráním.
Tak smysl to má, ráno (v zimě) alespoň není souprava vymrzlá, a netrvá než se nějak ohřeje.
Za jak dlouho se ohřeje, za hodinu? Tak ať si tam dají časovač, kdy naběhne klimatizace před odjezdem. Dnes to umí auto, tak proč ne vlak? A ještě tolik drahé energie vyhozené z okna. Pak si lidi stěžujou, že se někde vozí vzduch, ale vyhřívání vzduchu pro nikoho nějak provozovatele netrápí.
Kupodivu, auto by též „profitovalo“ z toho nechat ho přes noc jet na volnoběh, obzvlášť pokud by se benzín platil paušálem… přesto se toto považuje za naprosto nepřijatelné a když už, tak se to řeší jinak (el. předtápění přes domácí přípojku, bufík s časovačem).
Ano, hučí to tam vždycky celou noc.
A uvědomujete si fakt,že v záchodech je voda a vakuový záchod při teplotě 5 stupńů a méně vypustí veškerou vodu ,uzamkne se a je nefunkční? Moderní vozy jsou všechny při odstavení temperovány a „hučí“ celou noc.
Otázka je, zda je to nutný i mimo zimní období, řekněme zhruba od dubna/května do září/ října.
Ve vagonech je taky voda s nádrží a nehučí, tím to opravdu nebude.
To nic nemění na tom, že to tam hučí vždycky celou noc. Třeba ve Vranovicích soupravy s lokomotivou nikdy nehučely.
Na honeckerech nemá co hucet
Máme doma elektrický kotel na vodu a na topení a ten nehučí vůbec. A to vytápí celou bytovku.
A jezdí ten Váš kotel s tou bytovkou 160 km/h ?
A při aktivním odstavení to jede 160 km/h?
Tak ať se vyhřívá jen ta voda na záchodě a ne celá souprava. Uvědomujete si vůbec kolik energie se tímto způsobem plýtvá?
To tak nechávají všude a nejen pantery, ale i syslografy, ešuš je taky lahůdka, v noci se hluk nese dost daleko.
Tohle se tu už obsáhlé diskutovalo.
Uvědomujete si, že soupravy je nutno tak či onak klimatizovat či vytápět?
Myslíte, že jsou na drahách úplní potomci?
Myslím, že jo. Buď vědomě nasadily na trať jednotky, které jsou nevhodné a nebo si nechaly vyrobit něco, co z pohledu hlučnosti nesplňuje zadané požadavky. V každém případě chyba je na straně dopravce a Židlochovice, potažmo JMK by měl požadovat jiná vozidla, ne si zabetonovat krásný dopravní terminál protihlukovými stěnami.
Hlučnost daného vozidla asi nikdo nesporuje. Ale nadávat, proč ho nechají jet, to už normální neni
Vzhledem k tomu, že kraj bude brzy sám provozovat v bledě modrém, ehm, pardon, růžovo šedém totéž, tak ten bude ten poslední, kdo bude požadovat výměnu vozidel. Vlastně , kraji se to teď hodí, že to SŽ udělá, protože aspoň nebudou muset zástupci kraje čelit otázkám proč tyhle hlučné mrchy objednali 😉
Ikdyž je venku 15-25˚C přes noc?
Ty soupravy byly schválené – dostaly tedy „Prohlášení o shodě“. Buď je rozdíl mezi tím, co bylo autorisované zkušebně předloženo ke schválení a tím co vrčí-funí např. v Židlochovicích, nebo při schvalování nebyl dostatečně zohledněn aspekt rušení okolí technologiemi při odstavení vlaku.
Myslím, že někdo s právním vzděláním by zde mohl uvést, jaká jsou legální východiska řešení této, pro obyvatele v okolí nádraží, nepříjemné situace – tedy kromě toho, že nádraží obestavíme zdí, kterou bude nutno ještě zvýšit.
Upřímnou odpověď? ANO…
Aktivně se budou nechávat odstavená téměř všechna nová vozidla. Z několika důvodů. Příprava je kratší, tedy ušetříme čas práce strojvedoucího a tím se může změnit nástup a konec tedy i odpočinek. Dále pak má strojmistr přehled o stavu vozidla. Všechny nové vlaky mají plno elektroniky, kterou je třeba udržovat v optimální teplotě jinak jsou opět problémy. Tedy je nutné chladit či topit. Dále také běží kompresor a další pomocné pohony.
Nedělejte jako bychom byli někde za polárním kruhem. V rámci teplot v naší zemi se nikdy nedostaneme na hodnoty, které by škodili elektronice. Všechny průmyslové věci se dělají, aby vydržely od -40 a ve svým zavřených krabicích se sami zahřejí během několika minut. Celé tyhle výmluvy jsou na úrovni „nechávam běžet počítač přes noc, abych nemusel ráno pár minut čekat než mi to všechno naběhne“. Auto máte před domem taky nastartované přes noc, abyste nastupoval do vyhřátého?
A TOHLE jako má být ta „ekologická doprava budoucnosti“?? Tak to je teda těžká šmouha na image železnice… toto budu hodně často připomínat všem bezbřehým nadšencům argumentujícím odvalováním kola po kolejnici… to je odfláknuté.
Tak na soupravu aktivně odstavenou má strojvedoucí nástup o 20 minut dřív.U 3 souprav je to hodina,u 15 jeden ušetřený strojvedoucí a asi 80 tisíc za jeho mzdu a odvody.
Asi bylo myšleno o 20 minut později…
U ČD je stále na oživení HV pouze 20 minut?
Těch 15 jednotek asi hravě propálí 80 tisíc měsíčně přes noc, stačí si měřit spotřebu. Připomíná mi to nedávnou zkušenost od tramvají, kde řidič na konečné větral otevřením všech dveří, klidně i 20 minut a za nízkých teplot, přičemž nechával klimatizaci vytočit na 100% a topil pánu bohu do oken. Ale dopravní podnik tohle nesleduje, neměří, takže to nikoho nezajímá.
Druhá věc, je že u dnešních chytrých vozidel není problém nastavit zapnutí temperace na hodinu před odjezdem z depa, není potřeba to nechávat jet 24/7, to je prostě plýtvání.
To by mě zajímalo, jestli za rok nebo dva problém hluku vyřeší nové jednotky JMK Moravia od Škoda Transportation, které by měly nahradit Pantery do Židlochovic. Nevíte někdo, jestli se jedná o konstrukčně naprosto stejné vlaky, nebo je to novější generace s nějakými inovacemi?
Je to novější generace s upravenými podvozky.
A vzduchotechniku měnili taky?
Tak to budou mít místní radost i ze zvukového projevu při rozjezdu, který připomíná zrychlující motorku 🙂 Naštěstí to bude chvilka a vlak bude pryč.
Kdysi tu byla reportáž z prohlídky nových jednotek pro JMK a už ve videu z interiéru to hučelo jak vrtulník.
Ono, pokud jste tam byli, tak mít konečnou cca 600 m před autobusákem a centrem… Sice postavili nový autobusák u nové zastávky, ale také mohli vést vlak již jen na jednokolejnou zastávku Židlochovice centrum (násep ve formě protipovodňového valu tam je. Vlak by byl v centru, autoabusák jen jeden a stará stanice (nově jen výhybna) mohla být celá v protihlukové ohradě…
Stěna v ceně dvou rodinných domů.. tak doufám, že bude ze skla včetně 50-tileté údržby..
Jakou máte dodací lhůtu na ty rodinné domy za 9 milionů?
To je spíš „geometrická úloha“.
Panter v režimu aktivního odstavení hluk generuje nemalý. Několikrát do měsíce Panterem cestuju a mám tu šelmu svým způsobem rád – už jen jako řadový platící cestující. Na druhou stranu si lidé bydlící blízko po obnovení provozu železnice nezaslouží nadměrný hluk. Očekávat, že to samo ztichne je stejné jako očekávat, že to sám od sebe vyřeší výrobce. Tudíž vlastně ani tak moc možností nezbývá. Buď protihluková stěna, nebo to vozit odstavit jinam, najíždět jalové kilometry a platit na to živou sílu (strojvedoucí) . Protihluková zeď je takové rozumné řešení.
Správné řešení je koupit to od jiného výrobce, který na takovéto „drobnosti“ pamatuje sám od sebe, místo toho aby si platil právníky kteří u soudu prokáží že není povinnen to dělat…
Židlochovičtí chtěli vlaky a netušili, že s vlakama dostanou i kravál. Třeba takové drážní tlampače, to je taky věc.
Ale nemusí to tak být. Resp. v zahraničí jednotky bordel nedělají a tlampače se na zastávkách, které nejsou přestupní používají jen při mimořádnostech.
Proč je vlastně Leošův Stadler tak tichý? Na 100 m je sotva slyšet ikdyž brzdí. Kde udělali Švýcaři chybu?
Ale fuj, takové hnusné vozidlo zlého majitele, to že by vůbec mohlo být v něčem lepší? To určitě nikdo ani nezkoušel porovnat, to je evidentní hloupost na první pohled…
Nekvalitní komponenty výrobce Škoda, používaný dopravcem ČD nakonec bude odstiňovat SŽ… a pak že ta jednotná železnice nefunguje…
Otázkou je, kdo se z toho nejvíc NAPAKOVAL…? 🙂
To už aby to začala SŽ ale stavět i v Hustopečích, Tišnově, Žďáře…a dalších
A který komponent je „nekvalitní“? Kompresor a sušiška Knoor, nebo trafa od Siemense?
Spíš jejich vestavba a ovládání. Proč to řve tolik u nás, ale v zahraničí ne?
software (volba režimů jednotlivých komponent při odstavení)
Problém dopravce zase zaplatí státní erár.
To byste takhle mohl říct o všech protihlukových stěnách..
A ten dopravce je čí?
Dopravce je akciovka. Formálně státní, ale nedává žádná dividenda
Navíc, je možné, že za pár let tam totéž bude jezdit pod jiným dopravcem. Nicméně vlastníkem jednotek bude kraj, takže SŽ bude řešit nikoliv problém dopravce, ale kraje, čili ve výsledku zase jen jiné státní složky 😉
Problém erárního dopravce erárem objednaného a placeného zase zaplatí erár. Jinak ale máte pravdu, že by to měly vyřešit ČD se Škodou.
Tohle měl řešit výrobce, jehož jednotka hluk generuje. Škodovka má nejhlučnější jednotky ze všech výrobců. Proto je low cost.
Potvrzují z vlastních zkušeností z Německa.
A je vůbec low cost?
Ne, umí třeba nejdražší lokomotivy
Jednotky, lokomotivy, tramvaje…. 🙄🤷🤦
Před lety mi jeden zahraniční přítel řekl, „Skoda bleibt Skoda“.
Tak otázka je proč by dělali tiché jednotky když to po nich nikdo nechce.
A k tomu hluku … tak třeba Plecháče při rozjezdu, dofukování kompresoru, sundavání sběrače … tam se rozhodně na hygienické hlukové limity nehraje.
Jenže plecháč to na rozdíl od Pantera nedělá ten kravál celou noc na jednom místě.
Když stojí někde v depu, tak lze předpokládat, že bude asi v klidu.
Jenže v článku se píše, že bylo prokázáno, že jednotky generují vyšší než povolený hluk. Takže nesplňují platné legislativní požadavky vzhledem k tomu, že jde o nové jednotky. Starší lokomotivy byly posuzovány podle dřívějších legislativních požadavků. Nesmíte plést jablka s hruškami. Každý výrobek musí splňovat předpisy aktuálně platné při jeho vzniku. Starší loko tedy nelze posuzovat podle nových předpisů.
Člověk by čekal že po 50 letech bude výrobek mít lepší parametry než pradávný plecháč.