Rakušané schválili investice 2,4 miliardy eur do vídeňské železniční sítě
Za středobod programu označili signatáři modernizaci a digitalizaci páteřní severo-jižní S-Bahn mezi Floridsdorfem a Meidlingem.
Rakouské ministerstvo pro klima (a dopravu), spolkové dráhy (ÖBB) a město Vídeň se dohodly na investičním balíčku pro další vylepšení železniční sítě ve Vídni a okolí. Objem investic má do roku 2034 dosáhnout 2,4 miliardy eur (cca 59 miliard Kč).
Za středobod programu označili signatáři modernizaci a digitalizaci páteřní severo-jižní S-Bahn mezi Floridsdorfem a Meidlingem. Trať se do roku 2027 dočká například delších nástupišť a dalších úprav, které zvýší kapacitu ze 700 na 900 delších vlaků denně. Nový zabezpečovací systém má umožnit interval 2,5 minuty. „Digitalizovaná S-Bahn umožní kratší a přesnější intervaly na způsob metra,“ uvedl šéf ÖBB Andreas Matthä.
K dalším pilířům plánu patří zkapacitnění úseku na jižní železniční „výpadovce“ mezi Meidlingem a Mödlingem na čtyři koleje, což má vést k navýšení kapacity pro příměstské a dálkové vlaky. Vznikne mimo jiné nová zastávka Benyastraße. Pottendorfská trať, která je alternativní spojnicí mezi Vídní a Vídeňským Novým Městem, má na posledním jednokolejném úseku v oblasti Meidlingu dostat druhou kolej.
Na ose západ-východ je v plánu vylepšení nádraží Hütteldorf se zdvojkolejněním mezi Hütteldorfem a Penzingem, kde vznikne nová zastávka Baumgarten. Na příměstské lince bude v budoucnu možné zvýšit frekvenci na 7,5 minuty.
S plány na vylepšení železniční infrastruktury souvisí i nákup desítek nových patrových vlaků od Stadleru, vyjet by měly v roce 2026.
„Ve Vídni už máme příkladný modal split 74:26, což znamená, že téměř tři čtvrtiny vídeňské populace jezdí veřejnou dopravou, na kole nebo chodí pěšky. A tento podíl chceme do budoucna výrazně zvýšit. Neustále proto investujeme do rozšiřování možností veřejné dopravy, přičemž základním předpokladem je zatraktivnění železnice,“ uvedl starosta Vídně Michael Ludwig.