Nejdelší pruh pro autobusy v Praze se otevře dříve, Strakonická bude plně průjezdná v květnu
Rozšíření o jeden pruh se týká směru do centra v úseku od zastávky Dostihová po Barrandovský most.
Sdružení firem Porr a Swietelsky stavební dokončí rozsáhlé úpravy Strakonické ulice v Praze zhruba o dva měsíce dříve oproti plánům. Na Strakonické směrem do centra vzniká od loňského března především nový pruh pro autobusy, ulice také dostane nový povrch. Hotovo bude 13. května, když původně se počítalo s 19. červencem. Uvedla to pražská Technická správa komunikací.
Rozšíření o jeden pruh se týká směru do centra v úseku od zastávky Dostihová po Barrandovský most. Nově zbudovaný pruh pro autobusy má délku 2,179 kilometru a podle organizace ROPID jde o nejdelší „buspruh“ v Praze. Urychlí průjezd autobusů po Strakonické, kde se často stojí v kolonách. Celková délka autobusových pruhů na Strakonické bude šest kilometrů. Průjezd se má zlepšit i pro řidiče osobních aut.
Strakonická právě otevřena ve dvou pruzích. Podařilo se urychlit délku omezení o jeden den a už nyní můžete jezdit po novém povrchu a plnohodnotné šířce dvou pruhů. 13. května bude dokončen i třetí pruh. pic.twitter.com/PwvPzGwjhl
— Adam Scheinherr (@Adam_Scheinherr) April 17, 2022
Zkrácení doby stavby se podle firmy Porr podařilo dosáhnout i díky tomu, že přes Velikonoce je doprava svedená pouze do jednoho jízdního pruhu. Aktuálně se opravuje povrch vozovky ve středním a rychlém jízdním pruhu.
„Rozšířenou Strakonickou musíme mít hotovou ještě před zahájením náročné rekonstrukce Barrandovského mostu. Využili jsme proto příležitosti velikonočních svátků, kdy jsou Pražané mimo město a provoz je nižší,“ uvedl pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. I tak byly během pátku ze Strakonické hlášeny kolony.
Zakázku na úpravu Strakonické získalo sdružení firem Porr a Swietelsky stavební s cenou 325 milionů korun. „Rozšíření jsme docílili tak, že jsme upravili svahy a zároveň postavili 1,5 kilometru nových opěrných zdí i nové přeložky inženýrských sítí včetně úpravy odvodnění,“ uvedl manažer firmy Porr Petr Škvařil. V dotčeném úseku byl použit takzvaný tichý asfalt.