Nejdelší pruh pro autobusy v Praze se otevře dříve, Strakonická bude plně průjezdná v květnu
Fréza pracuje na Strakonické ulici v Praze. Pramen: TSK Praha
Rozšíření o jeden pruh se týká směru do centra v úseku od zastávky Dostihová po Barrandovský most.
S tím finálním povrchem se Porr zase vyznamenal, křivý to je už teď.
Potvrzuji (některé úseky). Bohužel. Kritiku to slízne…
Tak pokud se tam vešly tři pruhy, nechápu, proč z toho neudělali klasickou třípruhovou komunikaci…
Vždyť z toho klasickou třípruhovou komunikaci udělali. Jeden pruh bude vyhrazený pro autobusy, zbývající dva budou pro ostatní motorová vozidla.
Ve špičce docela chápu, ale pokud by všechny tři pruhy byly pro všechny… Tvořily by se kolony?
Stoprocentně
No chybí tam ještě odstavný pruh, ale asi není prostor…
Není to dálnice.
A kam by tři pruhy „pro všechny“ pokračovaly?
Na most vede 1 a ucpává se průpletem na mostě, na sever před Zlíchovským tunelem taky zasekaný průplet, který by 2 pruhy neodbavil.
Tak ať jedou aspoň vždy.
… vždy busy.
Ach ty automatické opravy….
Kdy už to konečně lidi pochopí. Kolony nelze řešit přidáváním pruhů, viz jakékoliv město v USA.
Škoda, že naši předkové si to nemysleli a tak je pražských mostů hned několik.
PS: Přidání kolejí na želenici také neřeší přetíženou jednokolejku mezi půlmilionovými aglomeracemi?
Smysluplná úprava.
Akorát, že tento pruh začnou využívat s oblibou specifické limousiny spěchajících zbohatlíků.
A policie jako obvykle ……………….. !
Samozřejmě, že v Praze nebude jeden most přes Vltavu. Ale věci jako rozšíření dálnice nebo ještě v horším případě právě silnice přímo ve městě dopravě opravdu nijak nepomůžou. Nejdřív totiž sice dojde k uvolnění místa na silnici, jenomže tím se doprava zrychlí, což v hustě obydlených oblastech jen přiláká další lidi, aby jeli autem, dokud nebude silnice úplně stejně zahuštěná jako předtím (dojížděcí doba ve špičce se cca bude rovnat času jakým byste jel v MHD). Akorát budete mít 3 pruhy kolon místo 2. U železnice a MHD obecně se toto samozřejmě děje taky. Ale narozdíl od IAD je to… Číst vice »
Nebavíme se o jednokolejce, tam je kapacita automaticky omezená kyvadlovým provozem. Bavíme se o 2 vs 4 vs 6. To má smysl, pokud se oddělují dopravní vrstvy, tzn. zastávkové vs expresní.
Na silnicích toto úplně stejně nefunguje – lépe řečeno, funguje to právě ve formě vyhrazeného buspruhu.
Přidání desáté koleje mezi Velim a Cerhenice skutečně nevyřeší kapacitu pražského uzlu ani pro vlaky od Úval.
Stejně tak přidání pruhu na Strakonickou neřeší, že se auta nevejdou na křižovatky, neprojedou prupletem na konci Strakonické.
Pro autobusy je to ucinne reseni – budou mit svuj samostatny pruh po cele delce od okruhu az na barrandovsky most.
Samozřejmě. Proto se současným návrhem souhlasím.