DPP dosadí klimatizaci do tramvají T3R.P, bude jen u řidiče
DPP počítá s montáží do tří tramvají za měsíc.
Řidiči a řidičky tramvají T3R.P v Praze se dočkají příjemnějšího pracoviště než dosud. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dosadí do celkem 70 tramvají nově klimatizaci na stanoviště řidiče.
Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Zakázku za 10,9 milionu korun získala firma Bohumír Goch – GOSS. Nikdo jiný se do soutěže nepřihlásil. DPP si na administraci zakázky najala Advokátní kancelář Volopich, Tomšíček & spol.
Jde o rámcovou smlouvu na 6 let, přičemž podle zadávací dokumentace DPP očekává montáž maximálně tří klimatizačních jednotek měsíčně. Veškeré klimatizační části jsou rozmístěny na jednom rámu pod jedním krytem na střeše vozidla nad kabinou řidiče. Klimatizace bude napájena z vozidlové baterie.
„Požadujeme, aby klimatizace pracovala pouze pro kabinu řidiče, v uzavřeném prostoru s cirkulací vzduchu, se sacími a výfukovými otvory na stropě kabiny s možností regulace teploty a rychlosti proudění vzduchu. Jsme si vědomi negativních poznatků s tímto řešením, ale vzhledem k prostorovým možnostem vozu T3R.P není jiná možnost. Stejná koncepce je použita v novém voze 14T. Požadovaný chladicí výkon cca 3,0 až 4,5 kW,“ uvádí DPP v zadávací dokumentaci. Cena v soutěži nezahrnuje montáž.
DPP postupně počítá s proměnou tramvají T3R.P na T3R.PLF, tedy vůz s nízkopodlažní částí. Jezdit mají hlavně v noci. Salon pro cestující má být bez klimatizace.
Téma klimatizace v pražských tramvají se poslední roky skloňuje hlavně v souvislosti s jejím dodáním do poloviny nejnovějších tramvají 15T. Zatím zůstalo ale jen u plánu.