DPP dosadí klimatizaci do tramvají T3R.P, bude jen u řidiče

Tramvaj T3R.PLF. Foto: DPPTramvaj T3R.PLF. Foto: DPP

DPP počítá s montáží do tří tramvají za měsíc.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym03

Včera bylo pozdě.

Luděk

Pro řidiče jen dobře ale otázkou je jak rychle bude tato akce dovybavit vozy probíhat.
Aby nakonec nebyla podepsána smlouva na nové vozy a toto byli jen proinvestováné prachy spláchnuté do záchodu

medical_examiner

Kdepak…Praha bude mít ještě hodně let co řešit, když do záchoda spláchla peníze za 250 nejdražších tramvají na světě…
…takže nové vozy jsou dokonalá utopie…

Luděk

Kdyby je chtěla financovat sama budu s vámi souhlasit.
Ale tady jde o nějaký dotační program EU i pro velké provozy.
Viz tato tržní konzultace: https://www.cs-dopravak.cz/praha-pripravuje-tendr-na-200-tramvaji-vypsala-trzni-konzultace/

ZdC

Mě spíš přijde zajímavé, že se jedná o vozy primárně pro noční provoz. Tam osobně tu potřebu klimatizace nevidím. Je to něco jiného, než když do oken přes den pere slunce…

Y.K.

Nepletete si to s Wanizací některých T3R.P pro noční linky? T3R.P jsou normální vysokopodlažní reko T3 a Praha jich je přes den plná.

ZdC

Snad nepletu. Vycházím z informace, která je napsána v článku. Nijak nezpochybňuji potřebu klimatizace v denním provozu.

Y.K.

Já bych to bral odshora. na T3R.P se bude dosazovat klima řidiče. Tečka. DPP také počítá s přestavbou T3R.P na PLF (ne všech). Tečka. A taky chtěl dát klimu do první série 15T a zatím to nedopadlo. Konec článku. 🙂

medical_examiner

I kdyby byly nyní určeny pro noční provoz (což nejsou), bohatě by se klimatizace vyplatila.
Protože jestli je tendence budovat tratě do horoucích pekel, tak je potřeba je něčím provozovat – takže s tímto typem v dohledné době opravdu nerozloučíme…

Bernard L.

Doufám, že budou „instalovat efektivně“ a zapomenou na instalaci klimatizace do vozů, které jezdí pravidelně v tramvajových vlacích jako druhé.

medical_examiner

Ehh?
Copak vlaky složené z normálních tramvají jezdí trvale spojené?
Kdo říká, že ta či ona tramvaj bude jezdit jako první/druhá a hotovo? Co poruchy?

Miroslav Zikmund

Nejlepší klimatizace je otevřené okno, na zastávkách se otvírají dveře, daší forma klimatizace .

Naši předkové jezdili v otevřených vozech, díky čemuž žádnou klimatizaci nepotřebovali … a na nějaké „přehřátí“ organismu si nikdo nestěžoval … U řidiče dobře, ten potřebuje v uzavřené kabině příjemné pracovní prostředí a ne aby se tam smažil jako kuřecí stehno na grilu …

Poudy

Primitivnější komentář sem tu od té doby co sebrala maminka počítač Tomášovi neviděl. Děláte jménu Zikmund čest 😉

Jelen

Proč? Vždyť má pravdu.

Georg

tak jelene ale ted uz je fakt cas na zmenu te prezdivky.

Jelen

Prosím?? Můžete mi konkrétně říct, v čem pan Zikmund pravdu nemá?

Martin

ale jaksi nezminil odlisne podminky pocasi,… tedy dost zavadejici komentar..

Ryno

U zastávkové dopravy, kde se otevírají dveře co 1-2 minuty tu klimatizaci taky nevidím jako nutnou. Té energie vynaložené na ochlazení prostoru, když to „vyteče“ na zastávce ven.

abc123

Toho času a energie, který by se uspořil, kdyby tramvaje neměly dveře.

medical_examiner

Hmm..pro začátek by nemusely existovat zastávky typu Plzeňka…nebo Dejvická…

Y.K.

Zajímavé, že nikomu nevadí utíkající teplo od topení. To je zažité, tak to je ok.

původní Jakub P

Mě ty v zimě přetopený prostředky vaděj stejně jako ty v létě přechlazený. Člověk se obleče na počasí venku a pak se v tramvaji nebo buse dusí ve vlastní šťávě, nebo si musí sundat několik vrstev, na což často není prostor ani dost končetin na držení (a v létě naopak). Neříkám, netopit/nechladit vůbec, ale výrazně snížit výkon obojího by vůbec neškodilo.

Pražec

Moje řeč

Radim

Problém bývá hlavně v tom, že když je venku 12-15 tak v dopravním prostředku je 25-30 protože topí jak blázni. Když je venku -10 tak je v dopravním prostředku sotva na nule a topení sotva vlažné. Nechápu…

medical_examiner

A to je zážitek z normální tramvaje, nebo z 15T?
Scheißewerke totiž opravdu mají svérázné topení…

Leinad

Pokud je cílová teplota stejná jako venkovní, tak zima neutíká, prostě to neskleníkuje

Kleist

To možná platí do 27 stupňů ale víc určitě ne. Otevřený autobus / tramvaj je blbost protože by to nemohlo reagovat změně počasí (červencovým bouřkám). Bylo by to terčem vandalismu (jde se na konečné dostat do vnitř) drahé řešení (duplicitní počet vozů) a šílený pruvan (solarisy u dpmb s velkými okny)

Frantík

No stačilo by nechat otevřené dveře za jízdy.

BIg Fat Fabulous Woman

Přesně tak, měli bychom se vrátit k dopravě na oslíkách a mulách, ty dokonce ani nepotřebují elektrickou energii.

abc123

Ale potraviny, resp. krmivo, jde taky nahoru. Navíc náklady na pořízení flotily oslů…
Nevím jak velké by nakonec byly úspory.

Ondřej 2

Městská doprava za promoci koní a jejich modifikací produkuje doslova hory trusu a nepředstavitelné roje much! Viz americká města před vynálezem automobilu. Zas by bylo dost hnojiva na zahrádky.. 😀

původní Jakub P

Spíš před vynálezem elektrických tramvají, tuhle fázi taky měli a bohužel se těch tramvají s nástupem aut téměř všude zbavili, což už byla narozdíl od nahrazení koňského pohonu elektřinou chyba.

Honza

Jo, a taky maštale a posádky s lopatami a košťaty. To se taky musí započítat, taky náhradní mezky, třeba kdyby si nejakej z nich postavil hlavu, jakože prostě nejede, víte, že oni jsou tvrdohlaví jak mezci.

Mickey

Když je venku v městském prostředí ke 40 stupňům, tak otevřené okénko jako klimatizace fakt nefunguje. A že těch horkých dnů bude přibývat. Není nad to zchladit vnitřek vozu alespoň ke 30 nebo lehce níž.

Y.K.

Jenže se lecos změnilo, klima a počet dní tropických veder, také auta (odkud se lidi snažíme dostat) vypadají poněkud jinak a klimatizace tam je standard. V takové 14T a 15T bez klimatizace, když je venku 35° C je na chcípnutí, doslova, obzvláště když někde popojíždí v koloně. V T3 je to snesitelnější, ta větrá dostatečně a už to asi tak dojezdí, ale pokud si budeme hrát na moderní MHD a že se třeba může cestovat i obleku nebo alespoň košili a člověk nevyleze zralý na sprchu. A pro moderní tramvaje s obřími prosklenými plochami a nicotnou ventilací to platí trojnásob.

Pražec

V článku je ovšem řeč o T3, tam IMHO klimatizace u řidiče musí stačit.
Ale máte recht, že ta první várka 15T bez klimatizace je dobrej gril.

Y.K.

Ano, já vím, vzal jsem to ze široka v reakci na M. Zikmunda.

Ondra K.

T3 větrá slušně za předpokladu, že jede a je obsazená jen do určité míry. Plná stojící T3 větrá asi tak stejně jako 14 a 15T.

Y.K.

To jistě. 🙂

czhunter

Já myslím, že si cestující na vedro stěžovali.
Jen ne na „vnitřní“, ale povšechné, alébrž atmosféra „vnitřní“ a „venkovní“ byla totožná věc.

Jiří Kocurek

Čeština (a nejen ta) má mnoho slov, které vyjadřují pocit z toho počasí. Kdyby si předkové nestěžovali, tak by těch slov a rčení nevzniklo tolik a i to málo by časem zapadlo. Jenže on někdo zařval „zavři, táhne!“, jiný zase „máš v zadku oje?“

Jiří Kocurek

A takovéhle nesmysmy mohli čmárat kusem cihly na bílou stěnu.
Mimochodem v té teorii máte jednu nepřesnost: Předkové našich předků žádné tramvaje neměli. A prapředkové praprapředků neměli ani dlážděné ulice, ani kanalizaci.

vjkm

V otevřených vozech neměli ani topení, ale tak nemilosrdný snad nebudete. Naši předkové měli podle starých fotek zhusta v ulicích stromy, takže aspoň něco. Taky se naši předkové nedožívali našeho věku, byli sedření že dnes bychom to nevydrželi, a byli vděční za to, že jedou.

Martin

Budu patrit asi mezi ty predky, jako kluk, jsem na prazdninach v lete byl rad, kdyz teplota dosahla v letnich horkach 25st., 30st. bylo jen vyjimecneva tropicka noc, kdy bylo 15st byla udalosti roku…. natoz kdyz skoro kazde leto byly bourky kdy teploty rychle klesly i pod 20st…

Takze mate pravdu, opravdu jsem si neztezoval, i kdyz pri venkovni tepl. 25 az 30st. nam bylo horko byly spise ve stinu a pokud mozno ve vode.

Posledni leta jsou spise subtropicka a pripominaji spise sever afriky… natoz sucha, kdy za dva mesice nespadne ani kapka a kdyz ano, hned se vypari…

Vašek

Typický názor úředníka, který od stolu rozhoduje, kdo že se bude v práci smažit, nebude mít čas na jídlo ani na záchod. Vy jste měl v budově chládek, záchodky i kantýnu, že?