Siemens začne v Bavorsku testovat vodíkovou palivočlánkovou jednotku
Od poloviny roku 2023 bude testována mimo jiné na železniční trati Augsburg-Füssen.
Bavorsko je další německou spolkovou zemí, kde se začne testovat provoz vodíkových vlaků. Společnost Siemens Mobility dnes podepsala dohodu s dopravcem Bayerische Regiobahn ze skupiny Transdev na testování nejnovější generace regionální vodíkové palivočlánkové trakční jednotky.
Dopravce si jednotku pronajme, už loni se dohodl na podpisu memoranda o porozumění. Dvouvozová vodíková palivočlánková trakční jednotka Mireo Plus H nejnovější generace bude veřejnosti představena na jaře 2022. Od poloviny roku 2023 bude testována mimo jiné na železniční trati Augsburg-Füssen. Pilotní provoz v železniční síti společnosti Bayerische Regiobahn (BRB) je zpočátku plánován na 30 měsíců. Očekává se, že vozidlo bude oficiálně uvedeno do provozu s cestujícími v lednu 2024.
„Mireo Plus H je nejnovější generací jednotky na vodíkový pohon. Vyznačuje se vysokým trakčním výkonem, vynikající schopností akcelerace a velkým provozním dojezdem. Díky němu bude železniční doprava rychlejší, efektivnější, ekologičtější a pohodlnější. Vodíkový pohon je bezemisní. Moderní forma pohonu vlaků, která dekarbonizuje železniční dopravu a významně přispívá k dosažení našich klimatických cílů,“ uvedl Albrecht Neumann, generální ředitel pro kolejová vozidla.
Vodíková palivočlánková trakční jednotka vychází z platformy Mireo Plus. Hlavní součástí vodíkové technologie jsou palivové články umístěné na střeše vozidla. Systém je doplněn nejnovější generací vyrovnávacích akumulátorů od společnosti Saft umístěných pod podlahou vozidla. Kromě vodíkové verze (HMU) jsou trakční jednotky Mireo k dispozici také s konvenčním elektrickým napájením (EMU) nebo ve verzi trolej/akumulátor (BEMU).