Siemens začne v Bavorsku testovat vodíkovou palivočlánkovou jednotku

Vizualizace regionální trakční jednotky Mireo Plus H, která bude jezdit na vodík. Foto: SiemensVizualizace regionální trakční jednotky Mireo Plus H, která bude jezdit na vodík. Foto: Siemens

Od poloviny roku 2023 bude testována mimo jiné na železniční trati Augsburg-Füssen.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Murphyho i Parkinsonovy zákony nám říkají, že jednoho dne to bouchne. Asi je to dobrá smrt. 🤣 🤣 🤣

Vitekcz

Bezemisní pohon je super napad a těším se až nějaký bude objeven.
Jelikož pohon na vodík je podobně bezemisní jako na elektřinu. Proč se ale nikde nemluví o emisích při jeho výrobě?

NeodrážetNespouštět

Gratuluji k objevu, že se elektřina musí vyrábět.
Jak jí ekelogicky vyrobit se mluví skoro pořád a téměř všude. Jsem překvapen, že jste si toho nevšiml.
Bezemisní je to proto, že většině lidí v první řadě záleží na tom, jestli dopravní prostředky smrdí tam kde jezdí.

Frantisek

Hloupé je akorát říkat tomu „zcela bezemisní“. Jinak jde i o to, kolik té energie se spotřebuje včetně celých cyklů výroby, přenosu a uchovávání. Dělat z elektřiny ještě vodík by mělo v konkrétních případech vyvážit absenci trolejí či baterií. A pozor, u vodíku dojde patrně k místním emisím vody. 🙂

Libcha

Na druhou stranu, pokud by se ještě více zapracovalo na vodíkové logistice (což zatím asi není, ale je to proveditelné), tak by mělo být možné poměrně velké množství vyrábět z lokálních (časově i geograficky) přebytků výroby obnovitelnými zdroji. OZE jsou známy pro svou kolísavost a nestálost a často se děje i to, že produkují (někde) elektřiny nadbytek. Tak šup s ní do vodíku. Neříkám, že je to všespásné, ale jako zdroj pro dopravu na lokálkách (z energetického hlediska minoritní záležitost) by to mohlo být fajn.

Lukáš Chytil

Má to malý háček. Vodík se musí chladit, pokud ho „skladujete“ velké množství.

SYN

No, to ani tak nemusí… zatím se používá uskladnění v plynné podobě za vysokého tlaku (řádu 300-700bar), za dostatečně vysokého tlaku by byl zkapalněný i při pokojové teplotě…
Jinak těch 700bar údajně odpovídá asi polovičnímu množství (váhovému) oproti zkapalněnému stavu.
Trochu horší je to s tím stlačováním, to bohužel není ani triviální, ani zadarmo (potřebuje další energii na stlačování).