Modernizace a elektrizace staré trati z Plzně přes Nýřany prošla hladce přes MŽP
K modernizaci tratě by mělo dojít v letech 2025 až 2027.
Z cesty k modernizaci a elektrizaci staré jednokolejné trati z Plzně přes Nýřany ke Stodu zmizela další překážka. Projekt Správy železnic hladce prošel zjišťovacím řízením k vlivu na okolí, když ministerstvo životního prostředí konstatovalo, že „nemůže mít významný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví“. Tím si ušetří zdlouhavý proces EIA.
Cílem Správy železnic je modernizace a elektrizace ve stávající stopě tak, „aby odpovídala současným standardům pro moderní železniční trať, která je součástí hlavní evropské železniční sítě“. K modernizaci tratě by mělo dojít v letech 2025 až 2027. Správa železnic elektrizaci vede jako 2. stavbu celého spojení Plzeň – Domažlice – státní hranice.
Zachování a zmodernizování původní tratě přes Nýřany zdůvodňují správci železnic mimo jiné napojením kontejnerového terminálu Metransu v Nýřanech a zajištěním obslužnosti Vejprnic, Tlučné a Nýřan. Zároveň chtějí zelektrizovat i navazující regionální trať do Heřmanovy Hutě.
Ještě dříve se má začít budovat paralelní novostavba tratě od Plzně do Stodu (včetně), kde se má jezdit až 200 km/h. Nová trať, která je vedena jako 1. stavba modernizace spojení do Bavorska, se má stavět v letech 2023 až 2026. Záměr už prošel procesem EIA se souhlasným stanoviskem od ministerstva životního prostředí.
Stará trať Plzeň – Nýřany – Chotěšov se bude napojovat na novou trať Plzeň – Stod v místě dnešní výhybny Chotěšov, kde bude zřízena nová stanice Chotěšov.
Celý plán na vylepšení tratě z Plzně na hranice u České Kubice je rozdělen na čtyři stavby. Zřejmě nejdále v přípravě je 1. stavba od Plzně do Stodu. Třetí stavbou je úsek Stod – Domažlice a 4. stavbou poslední úsek Domažlice (mimo) – st. hranice SRN, kde se předpokládá realizace v letech 2025 až 2027. Tento úsek bude muset do velkého procesu EIA, jak ukázalo zjišťovací řízení.