DPP získal stavební povolení na dokončení trati do Slivence, stavět se má za rok
Smyčka se dvěma předjízdnými kolejemi bude mít kapacitu až deset tramvají typu 15T.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal pravomocné stavební povolení na druhou etapu stavby nové tramvajové tratě ze Sídliště Barrandov do Slivence. Konkrétně jde o posledních zhruba 500 metrů Holyně – Slivenec a tramvajovou smyčku o celkové délce kolejí asi 600 metrů. Stavět se má příští rok na jaře. DPP nyní začne připravovat veřejnou soutěž na zhotovitele, vyhlásit ji chce o letních prázdninách.
V úseku se počítá s jedním párem zastávek Slivenec situovaných přímo v obratišti. Smyčka se dvěma předjízdnými kolejemi bude mít kapacitu až deset tramvají typu 15T. „Stavět bychom chtěli začít co nejdříve, bude ale záležet na průběhu tendru. Zahájení stavby předpokládáme na jaře příštího roku,“ uvedl technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský. Magistrát zároveň prověřuje možnost výstavby parkoviště P+R u konečné zastávky.
DPP začal stavět novou tramvajovou trať ze Sídliště Barrandov do Slivence loni v červnu, a to v prvním kilometrovém úseku ze smyčky Sídliště Barrandov do Holyně. Náklady činí 169 milionů korun. První cestující by se zde měli svézt letos na jaře.
V Holyni bude trať prozatímně končit úvratí, na kterou naváže druhý úsek do Slivence. Tramvajová trať bude za úvratí pokračovat směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží, dále bude pokračovat západním směrem podél ulice K Barrandovu a po zhruba 250 metrech bude ukončena smyčkou.
Trať vzniká současně s developerskými projekty v oblasti.