DPP získal stavební povolení na dokončení trati do Slivence, stavět se má za rok
Stavba tramvajové trati z Barrandova do Holyně. Foto: Daniel Šabík / DPP
Smyčka se dvěma předjízdnými kolejemi bude mít kapacitu až deset tramvají typu 15T.
P+R je stejně komplikované jako v Letňanech. Časový záblesk v Letňanech je tak velký, ze i busy Jezdí dal do Ladvi s časovou úspornou 15 minut minimálne, než do Letnan. To by Vás Krupkovi voliči z Líbeznice hnali klackem jezdit o polovinu delší trasu. Tady vznikne totéž. Než přeletu z auta do tramvaje a dojedu aspoň na Smichovske nadrazi, tak už jsem autem dávno tam a too i s kolonku a parkováním v obchodaku.
Též jsem si to říkal, P+R a pak 11 zastávek tramvaje na metro? Pokud někdo nemá to štěstí že potřebuje přesně někam na této trase (a navíc tam nemůže zaparkovat) tak to vidím trochu nepoužitelné… a je to přímo úměrné tomu jak mají zastávku co 400-500 metrů, to se pak nedá nějak rychleji…
Proč raději nestaví tratě v širším centru? Hlavák, Dvorecký most, východní tangenta, Budějovická, Spořilov, Vypich-Motol apod. Tam je po mnohem víc potřeba než do těhle polí, kde ještě několik let zástavba nebude
No několik let není moc velký rozdíl, a rozhodně je něco na tom postavit trať dřív než pak už není kudy…
Staví, respektive projektují. Všechny výše uvedené jsou v procesu. Jak si dokážete představit, prosadit novou trať ve staré zástavbě a ještě když ubere nějaká parkovací místa je nadlidský úkol i pro kativní podporovatele elektrické kolejové dopravy.
Pomalu by se mělo začít přemýšlet nad nějakou novou vozovnou v jižní části Prahy.
Uvažovalo se o vozovně v Hodkovičkách (ul. V Náklích), je uvedena v územním plánu hl.m. Prahy a byla na ni provedena i urbanistická studie (2007). Radnice Prahy 12 se však tomuto záměru dlouhodobě brání, raději by zde chtěla bytové objekty (některé se zde již i postavily). Navíc je tu problém, že místo je v zátopové oblasti. Ve věci se již hodně dlouho nic neděje a tak případný výsledek by byl jen pohou spekulací.
Hm, a je důležité aby to byla full-blown vozovna nebo by třeba stačilo i „nocoviště šalin“ ve stylu Brno Novolíšeňská?
Tramvaje v 21. století ??? To je vtip 🤣
Podle vás tam měli postavit co? Zastávku VRTky nebo letiště? Aha, hyperloop!
On si asi myslel, že nejméně 15x dražší metro…
Tak když to zasponzoruje, tak proč ne že? 🙂
Ne světový trend.
Kinki Sharyo je také stále vyrábí. Že by byli Japonci zaostalí?
„Magistrát zároveň prověřuje možnost výstavby parkoviště P+R u konečné zastávky.“
To je vtip? Jaké „prověřuje“, to má být jasné od samého začátku úvahy 🙂 V této fázi už mají prověřovat, zda dimenzovat na 600, či 1000 míst.
Zrovna v tomto místě nebude P+R první volba, spíš taková znouze cnost. Než se tramvají člověk někam dostane bude lepší to risknout nějak blíž k metru.
A nebo k vlaku na P+R do Radotína, Rudné… taky přemýšlím odkud a pro kolik lidí by tady u tramvaje bylo P+R atraktivní.
Tak, pro dojíždějící do oblasti Anděla nebo Karlova náměstí je to ještě rozumně blízko i tramvají. Tam se zrovna parkuje dost špatně.
Jo, ale pak je tu druhá strana, odkud ti lidi přijedou, aby pro ně bylo lákavý jet kus po okruhu a nezvolit jiný P+R. Při příjezdu po D5 maj daleko líp situovanej Zličín, případně v budoucnu Butovice a Depo Zličín, při příjezdu po D4 Radotín na vlaku a v budoucnu Smíchovský nádraží… V údolí Berounky se taky možná chystaj další P+R u vlaku. K Barrandovu nemá na druhý straně okruhu pokračování, který by to P+R tady rozumně napájelo. Takže to beru spíš jako novou posedlost „Praha nám musí stavět P+R všude, kde my chcem, protože dojíždění MHD už z domova… Číst vice »
Tak on spise jde o kapacitu tech parkovist, pojedete po D4 a uz vam bude ukazovat, ze Smichov je plne, tak to liznete na Slivenec + ttramvaj… nebo i pro lokalnejsi dojezd na Barrandov, kde sice neni moc prac. prilezitosti, ale bydli tam spousta lidi a jako na kazdem sidlisti je obtizne zaparkovat.
Jenže pokud tady bude malý parkoviště s pár místama, risknete to, že se nezaplní, než tam dojedete, nebo radši zvolíte pro jednou dražší parkování (případně snad v budoucnu mýto) přímo v místě, kam jedete (samozřejmě jedete do práce naknap a veškerou minimální rezervu a kus už jste propálil v koloně s podobnými, takže i když na Slivenci místo bude, stejně to bude znamenat, že přijdete pozdě? A stavět tu obří P+R, kde by se zárukou byly volný místa, by znamenalo totální plýtvání penězi, protože by byl většinu dní obsazenej pidizlomek kapacity. Řešit parkování na sídlištích mohutně dotovaným P+R je hovadina,… Číst vice »
No, na Barrandove uz jsou zony, takze parkovani uz tam je pro prespolni na prd.
Dobře, potom už by bylo lepší menší P+R postavit někde o pár zastávek blíž centru, někde v okolí zastávek K Brandovu/Geologická…
Když tam může být pět benzínek kousek od sebe tak by se snad našlo místo i na parkoviště???
Z Ořecha, Chýnice, Trněného Újezda, atp. kolem Austisu.
A v budoucnu to nebude lepší. Spíš opačně.
Na Andělu bude provoz aut výrazně omezen (především ve směru Plzeňská – Lidická).
Na Karlově náměstí budou změny spíš u tramvají, u aut v běžném rozsahu…
Právě, ideově jistě v pořádku akorát se asi tak zamyslete (Dachs) koho přesvědčíte aby tam zaparkoval a jel do centra půl hodiny šalinou (na první zastávku metra, to ještě nebude v cíli)…
Chtěli by to proudloužení přes ulici K Barrandovu,aby to nebylo ke Slivenci, ale DO Slivence
Souhlas. Trať by tak mohla pohodlněji sloužit i sliveneckým. Přes tu „hodně frekventovanou ulici („dálnici“) sotva kdo poleze.
Je tam zakreslený podchod.
Smyčka na druhé straně ul. K Barrandovu by však stále dávala větší smysl.😉
Byla by urcite pohodlnejs pro obyvatele Slivencei. A vyrazne drazsi, protoze prekrizit tramvaji K Barrandovu by zadarmo opravdu nebylo. Byla by tam tramvaj tak vyuzita, aby se to vyplatilo? Byla by vubec pruichodna pres mistni? Ne kazdej chce tramvaj blizko baraku (bohuzel).
Je-li tam zakreslen podchod, tak ten podjezd by zas o tolik dražší nebyl. Smyčka by byla na straně do centra, nikoliv z centra (tedy bráno dle ul. K Barrandovu). A myslím, že by jistě pár sliveneckých nechalo auto před domem a jeli raději tramvají. Většinově tam lidé cestují na Smíchov, k Andělu (problém s parkováním) To, že by řada lidí chtěla mít dobré spojení, ale proboha ať jim to nejezdí pod okny, to je bohužel český folklór.
Jakože 2x2m díra je zhruba stejně nákladná jako 5x6m??
a od podchodu polni cesta…
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.3535788&y=50.0229512&z=17&base=ophoto
ono se to dobre takhle povida, ale dovedu si predstavit, ze lide ve Slivenci nechteji MHD, ale spise jezdit autem, kdysi jsem tam jel a kdyz jsem se ptal na cestu, tak me navigovali jako bych jel autem, ale od autobusu me nedokazali poradit.
To už bude poněkud pozdě když tam postaví takovou maxismyčku? I kdyby to v dohledné době prodloužili, tohle by pak byla spusta vyhozených peněz…
Zástavba, která tam časem vyroste, vygeneruje výrazně větší poptávku než domky ve Slivenci.
Zase je otázka, kolik lidí z bytů za 10 a více milionů bude chtít jezdit městem „sockou“. Pokud tedy budou vůbec obývané.
nevim, dost často mají ti lidi i děti, které řídit nemohou nebo dokonce občas zajedou někam do města na pivo a nechtějí hned platit taxík
Myslím si, že by na to místní měli jinej názor… Dovedu si představit ten řev 😀 … Diskuse na tomhle portále je sociální bublina fanoušků dopravy, ale když pak v tomhle státě dojde na realizaci jakékoliv dopravní stavby, tak nadšení dost opadá…
Přijde mi smutné, že i takovéhle krátká stavba se kvůli omezení možnosti obstrukcí musí rozdělit na dvě podstavby. Nějak si nedovedu představit jak se s takovou v našem právním systému bude stavět VRT, která na rozdíl od dálnice nejde stavět salámovou metodou.
Stavět jo, ale zprovoznit ne.
Mno jako Sudoměřice – Votice, 20 km v kuse?
No právě. Stavět VRT po 20 km by asi moc nešlo. u toho koridoru se ještě dá pochopit, že se to dělá po částech tak, aby to navazovalo na starou stopu, leč pořád se zdá že udělat to najednou by bylo lepší než to dělat 20 let. Alespoň tedy pro cestující.
Ve vzdálenější budoucnosti bude většina přeložených úseků výrazně delších – např. Zdice – Rokycany…
20 km jistě lepší než drátem do oka. Ale na druhou stranu, je to je jeden úsek ze 169 km koridorové tratě. 😉
Porad plati, ze kvuli hlukovym limitum, je nocni tram zakazana?
Nevím o nočním zákazu tram – aspoň v Praze jezdí 9 linek a jsou pojížděny, až na výjimky (např. okolo Pražského hradu, Vinohradská), kde by to bylo zbytečné (hrad), či se jede v souběžné sousední ulici (Vinohradská), všechny úseky v minimálně půlhodinovém intervalu, v centru většinou i ve čtvrthodinovém. V centru a někde i mimo v zástavbě je jen omezení na 40 km/h – kvůli hluku.
Ano, někde to psali, že kvůli limitům se noční tram na tuhle trať nepodívá (stejně jako snad už brzy budovanou trať na Dědinu). Tipuju, že tohle bude problém u celé řady nových tratí. A DPP na to přistoupí, než aby kvůli tomu stavba stála.
Zajisté, neboť omezení nočních tramvají (ev. zrušení) postihne daleko menší počet osob než chybějící trať…
Kdo vlastně využije noční tramvaj?
Leckdo. Když jsem kdysi jezdil do práce na šestou na druhou stranu Prahy, dost často jsem jel poslední noční tramvají na první metro…
Zase člověk si zvykne, když tramvaj jezdí pořád, ale jednou, když potřebuje, mu ta trambaj může chybět…
Ono se to nezdá, ale člověk to využije leckdy. Osobně se mi to hodilo, když jsem hodně pozdě z práce, po půlnoční premieře z kina, naopak ráno na brzký odjezd dálkového vlaku, a nedávno dokonce pro akutní návštěvu nemocnice (přímá linka, 5 zastávek).
To jsou starý tratě, kde to podle starý normy jde. U nových tratí jsou limity přísnější a problémy s nočním provozem tam jsou. Bohužel jsou nové normy pro tramvaje afaik nesmyslně přísnější než pro silnice. A navíc u té trati se to dá snáze vymáhat, když odpovědnost za trať a za vozidla po ní jezdící má stejný subjekt (nebo max. pár jednotlivých subjektů). Kdežto na tý silnici jsou to tisíce subjektů a kdykoli kdykoli se tam může prohnat idiot s „navrtaným“ prdlavým výfukem (zatím je naše policie a hygiena bohužel neumí chytat), tak to není tak jednoduchý vymáhat… Nicméně furt… Číst vice »
No hlukové limity jsou asi kvůli lidem a ne přírodě… takže pokud by chtěli, mohli by si odhlasovat výjimku… jenže asi to neprojde přes Nimbysty
V podmínkách zahájení stavby tuším stálo, provoz tramvají povolen maximálně do 22 hodin.
Což je tedy úlet.
Takže nejen bez nočního provozu, ale i bez pozdně večerniho.
Snad se to podaří nějak prolomit.
No…pokud by byla zavírací hodina právě v těch 22:00…
Snad jo, ale i kdyby ne, furt lepší, než trať nemít ve špičce. Takhle pozdě večer to tam můžou busy zvládnout.
Bude to provozně i pro cestující velkej opruz, ale pokud to nejde jinak. Začínám být zastáncem toho, nevyhýbat se za každou cenu takovýmto absurditám, pokud je předpisy vyžadují. Protože dokud o nich ví jen pár odborníků a pár lidí, kteří se o to zajímaj (kteří navíc můžou mít někdy tendenci bagatelizovat dopad těchto absurdit), není dostatečnej tlak na změnu těch předpisů…
Nevěřím, že bus bude méně hlučný ve srovnání s novou tratí.
Aspoň na Dědinu se počítá s běžným denním provozem od 5.00 do 0.30. S tím, že počet spojů v nočním klidu 22-6 nepřekročí nějaké stanovené číslo.
Až na to že tato tramvajová trať nikdy nepovede ani do Holyně ani do Slivenece.
Protože zastávky se zavádějícími názvy Holyně a Slivenec budou postaveny na území Hlubočep.
https://mapy.cz/s/hatavacafo
Jojo, a musíte to proto napsat do diskuse naprosto pod každý článek o té trati, co?
Já jen že se Ropid poslední dobou dost chlubí, jak bude přejmenovávat zastávky, tak aby to odpovídalo jejich poloze.
No a tady budou dvě nové zastávky úplně blbě…
Holyně ještě dejme tomu, tam to bude jen pár metrů za hranicí Holyně a dochazková vzdálenost z návsi v Holyni je do několika minut.
Ale Slivenec to je úplně mimo za fregventovanou vypadovkou, a tak ze Slivence tam nikdo asi na tramvaj chodit nebude.
Pohoda, stačí to pojmenovat U Slivence…
To nic není. Představte si, že zastávka Zoologická zahrada vůbec není mezi výběhy, zastávka Brněnská přehrada není pod vodou, a o Krematoriu vůbec nemluvím! Sodoma Gomora!
A sparta, slavie, bohemians ani viktoria zižkov neleží na hřišti 😃
No jo…ale co kdyby ten klub zanikl?
To budou čekat na nový tým?
Tady v Ostravě je zastávek po zaniklých firmách a dolech mnoho.
A z Prašný brány se nepráší, Na Špejchaře nestojí žádnej špejchar a ve Strašnicích nestraší…
no a do hostivaře by už fakt nikdo nejezdil…
A co teprve Hrdlořezy!
Ještě aspoň že ten Hloupětín přejmenovali (i když, dneska by se mnohým hodil jako místo trv. bydliště 🙂 )
Jojo…mohly by tam být poslanecké kolonie…
Čímž by:
1. se uvolnily prostory v malostranských objektech
2. poslanci by přišli mezi lidi (aspoň občas)
Teď moc ne no…zkuste to po obnově TT Staroměstské náměstí – Náměstí Republiky 😀
A jezdí vlastně něco na Špejchar (mimo retro)?
To sice ano ale stejně nevím komu prospěje ta smyčka mezi poli. Holyni ani Slivenci ne. Pro Slivenec by to mělo význam kdyby se smyčka udělala za dálnicí poblíž fotbalového hřiště.
Komu prospělo metro v Letňanech?
V článku píší něco o developerské výstavbě. Nebo myslíte, že je lepší nejdříve postavit baráky a pak vymýšlet, kudy protáhnout tramvaj, příp. to aspoň zase rozkopat?
Možná tak hrabošům nebo krtkům 😀
A už vám prozradili, že stanice metra Zličín je v k.ú. Třebonice, Depo Hostivař ve Strašnicích, Petřiny v k.ú. Břevnov a Vyšehrad v Nuslích? 🙂
O to nejde přece, na jakém je to k.u..Konečná smyčka bude v Holyni.Slivenec je za velmi frekventovanou radialou K Barrandov. Z vetsiny Slivenec konečná smyčka nebude na dojít i…
… a nádraží Praha – Libeň ve Vysočanech …. A fčil mudruj! 😉
No…Horní Vysočany a Dolní Vysočany…asi neprojde…
No toť, ale v diskusi šlo o fakt, nikoliv o návrhy či řešení. Já problém s názvem Praha-Libeň ve Vysočanech nemám … 😀
Jé…to se bude muset vymyslet jinak…
To ostatní půjde bez problému, ale mít 2x Depo Strašnice – přece nejde…
Az na to ze nemate pravdu.
Kupte si nový glóbus západního okraje Prahy, ten váš je evidentně zastaralý. Nebo se aspoň pořádně koukněte na ten plánek v článku a před tím si vyčistěte lorňon
Zast. Holyně je sice v k.ú. Hlubočepy, ale do Holyně je to cca 100 metrů. Zast. Slivenec je, ó hrůza, v k.ú. Slivenec, střed smyčky je cca 100 m od hranice Slivenec/Holyně. A Holyní, jejím jihozápadním okrajem, trať prochází.
Je zcela běžné, že se zastávky pojmenovávají podle míst v sousedství. Zastávky Antonínská, Pionýrská a dál na sever leží na Palackého třídě.
To víte – názvy typu Hlubočepy I, Hlubočepy II, Hlubočepy III…by nikdo nepochopil.
Ale to není nic výjimečného – „Štěpánská“ je v Ječné, „Národní třída“ ve Spálené, „Dlouhá třída“ v Revoluční, názvy stanic metra někdy úplně mimo (zejm. Hradčanská)…
On je to takový obecný zvyk, že zastávky bývají pojmenovány podle blízkých příčných ulic anebo blízkých významných cílů… A to nejen u nás. Např. v německych městech je to obvyklá praxe.
Podobne to bylo v Jihlave – Pavove, Pavov I, Pavov II a Pavov III, jen jako cestujici, ktery potrebuje vystoupit v Pavove z autobusu, kde nebyl informacni panel ani nehlasili zast., okna polepena krom predniho skla uplne cela, vecer za sera, a ted vsechny zast. na znameni, bylo natolik iritujici a stresujici, ze jsem to radsi jel taxikem…
Ja si pamatuji, jak na tramvajich bylo oznaceni ctvrte a konecne zastavky, napr. Strizkov, Sidl. Dablice, Zlichov – Lihovar, Veleslavin – Petriny, Zabehlice – Zahradni mesto – Krc – Rysanka, Hloubetin – Cerny most, Liboc – Divoka Sarka, atd…
Tak proc by nemlo byt Hlubocepy – Slivenec, byt je to zavadejici,…
Jo, ted koukam na ty hranici Hlubocep a nemate pravdu…
Zast. Slivenec je spravne ve Slivenci…
Také se od tohoto označování upustilo. A myslím, že je to dobře. Bylo, je a bylo by to zavádějící … Navíc i ty tehdy používané názvy vykazovaly chybnost, Např. Zlíchov nemá katastr (je na území Hlubočep a Smíchova), smyčka Petřiny není na Veleslavíně, ale na Břevnově, Černý Most má dnes svůj katastr … Navíc by se muselo uvádět třeba Řepy, Bílá hora (pletlo by se sídlištěm Řepy) atd. Město se prostě mění a vyvíjí a je proto lepší užívat obecně ustálené názvy a pojmenování (byť jsou třeba „mírně“ chybná).
Souhlasim s vami, ale ma to jeden hacek, ty chybna pojmenovani vychazeji z tehdejsich chyb, napr. Harfe urcite neni obchodni centrum, natoz galerie, to uz vubec ne, ani sidliste postavene v Podebradske ulici. Presto pojmenovat zastavku u techto staveb Harfou je nesmysl, stejne tak nedavno prejmenovana zastavka Harfa na Nadrazi Liben, ktere je ve Vysocanech, kam se z Libne presunulo… PS: zastavky na Petrinach byly sice mimo katastr, ale jen tesne u Veleslavina… Zlichov je lokalni nazev ctvrti, drive samostatne casti obce… Mesto chce aby se konecne jmenovali podle ctvrti, presto chce delat stejne chyby, jako treba Poliklinika Bohnice, ktera… Číst vice »
Jen jestli vy nejste jeden z takových kvůli kterým teď prý bydlím na Sušilově 773, přestože naše ulice má jen dva bloky, a prvních 25let od narození jsem bydlel v devítce…
Tu 3,14ču která tohle vymyslela až jednou potkám tak ho vezmu po kebuli čímkoliv co bude po ruce, přednostně těžkým a tvrdým…