Lokomotivy Siemens Vectron mohou v tuzemsku jezdit pod ETCS podle obou norem
K testování byly využity Vectrony Správy železnic a ČD Cargo.
Lokomotiva Siemens Vectron se stala prvním typem v tuzemsku provozovaného železničního vozidla, které prokázalo kompatibilitu s tratí osazenou ETCS podle základní specifikace 2 (Baseline 2) i ETCS podle základní specifikace 3 (Baseline 3). Poslední testy proběhly v listopadu. Oznámily to dnes Správa železnic a Siemens.
Baseline 2 a 3 představují verze norem, podle kterých se buduje zabezpečovací systém ETCS. Baseline 2 jako starší je osazena na koridoru Břeclav – Česká Třebová – Kolín, podle novější specifikace Baseline 3 se stavělo na úsecích Břeclav – Přerov – Ostrava – Petrovice u Karviné a Praha – Olbramovice.
K testování byly využity Vectrony Správy železnic a ČD Cargo. „Úspěšné vykonání předepsaných typových testů kompatibility potvrdilo, že ETCS můžeme plnohodnotně využívat na tratích i na vozidlech. Pro českou železnici je to zásadní krok zejména v oblasti bezpečnosti dopravy, úspor energie a plynulosti provozu,“ uvedl šéf Správy železnic Jiří Svoboda.
„Velmi mě těší, že lokomotiva Vectron se stala prvním vozidlem v České republice, které úspěšně absolvovalo náročné a komplexní zkoušky a následně test kompatibility. Může tedy na vybraných úsecích jezdit čistě pod dohledem ETCS,“ doplnil šéf Siemens Mobility ČR Roman Kokšal.
Podle generálního ředitele ČD Cargo Tomáše Tótha by měla certifikát pro Baseline 3 získat ještě letos i lokomotiva TRAXX od Alstomu, chybí poslední krok: testy kompatibility.