Trolejbusy míří i do Dejvic, mají zajišťovat linku 131
Pro napájení trolejového vedení je navržena nová měnírna U Matěje. Zázemí budou mít trolejbusy v garážích Řepy.
Zároveň se zahájením stavby trolejbusové trati z Palmovky do Čakovic poslal Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) magistrátu k posouzení další trolejbusovou trať, tentokrát na levém břehu Vltavy. Zatrolejování čeká autobusovou linku 131, jejíž převážná část protíná Dejvice.
Plán je nyní v takzvaném zjišťovacím řízení, které rozhodne o tom, zda zamíří do velkého posuzování vlivu na okolí (EIA). Nemusí to tak být. „Zadrátování“ letištní linky 119, na které má dojít dříve, podle rozhodnutí magistrátu z léta 2020 významný vliv na životní prostředí mít nebude. Stejně tak prošel prvním úředním kolečkem i plán na elektrizaci linky 137, která spojuje terminál Na Knížecí a zastávku U Waltrovky, a linky 176, která spojuje Karlovo Náměstí a Strahov.
Dejvická trolejbusová trať se má stavět v letech 2024 až 2025. Z téměř dvanáctikilometrové linky (tam i zpět) má být sedm kilometrů pod trolejí. Baterie budou trolejbusy využívat v Bubenči od zastávky Zelená po konečnou zastávku Hradčanská a jednosměrně také na druhém konci v Evropské ulici.
Pro napájení trolejového vedení je navržena nová měnírna U Matěje. Zázemí budou mít trolejbusy (stejně jako ty z linky 119) v garážích Řepy. „Elektrifikace předmětné linky probíhá prakticky v části trasy původní (historické) trolejbusové trati č. 51 Svatý Matěj – Střešovice z 30. až 50. let 20. století,“ píše se v dokumentaci. Číslo 51 dostane i obnovená trolejbusová linka.
Záměr je součástí balíku linek, které jsou na levém břehu Vltavy určené k elektrifikaci. Balík zahrnuje také elektrifikaci linek 137, 176 a 191. Je navržen v návaznosti na Koncepci využití alternativních paliv podmínkách autobusové dopravy DPP, která byla schválena pražskou radou v dubnu 2020.