Trolejbusy míří i do Dejvic, mají zajišťovat linku 131

Jediný pražský trolejbus využívá naftový agregát. Pramen: ROPIDJediný pražský trolejbus využívá naftový agregát. Pramen: ROPID

Pro napájení trolejového vedení je navržena nová měnírna U Matěje. Zázemí budou mít trolejbusy v garážích Řepy.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Další dobrá zpráva a opět se ukazuje, že ta všelijaká rušení nebyla a nejsou to pravé. A jen mne tak napadlo, zdali by místo Kauflandu nebylo dobré tam mít opět zázemí pro vozidla – tedy v těch bývalých garážích. Řepy jsou poněkud daleko a ty jízdy tam dlouhé a neekonomické. Navíc tady to bylo i pro trolejbusy upraveno. To jen tak myšlenka.

Jura

To jsou všechno velice dobré a určitě většinou veřejností vítané plány. Praha trolejbusy potřebuje, to je bez diskuze. Není přece možné, aby obyčejným občanům zakázala EU od r. 2030 nakupovat benzínová a naftová osobní auta, která dnes nevylučují při svých 3 válcích a obsahu skoro žádné škodlivé emise a Prahou dále jezdily autobusy se spotřebou 50 litrů nafty do kopců. Drátů je v Praze všude tolik většinou od tramvají či pouličního osvětlení a nikomu nevadí. Není důvod, aby troleje trolejbusů někomu tedy vadily. To je hloupost a pokrytectví. Jen bych velice zvážil ty také navrhované ekektrobusy. Je to kočkopes mezi… Číst vice »

Kubrt

Trolejbusová trať je sice levnější než tramvajová, ale taky platí, že tramvaj může mít vyšší kapacitu, rychlost, přepravní výkon.

ušatá

Však to je otázka trasy, analýzy.

David

Nic takového EU nezakazuje.

Vbb

Jeďte někdy svým tříválcem do kopce a podívejte se, kolik bude ukazovat spotřebu.
Čtyřválec Oktávky si při rozjezdu z křižovatky vezme klidně i 35 na 100.

ušatá

Souhlasím, docela rozumné.

Eman

Mě to smysl, vůbec nedává. Podle mě je do budoucna jediná cesta a to vodík.

Kubrt

Tak jasně, proč si nepřidat do systému nějakou tu energetickou přeměnu navíc, že.

dopravopat

Mám dve otázky. 1. Aká je účinnosť vodíkového pohonu od prvotnej energie nutnej k získaniu elementárneho vodíku, cez jeho stlačovanie/skvapalňovanie, ukladanie, transport, konverziu na elektrickú energiu až po krútiaci moment na kole vozidla? 2. Z čoho sa dnes vodík vyrába/získava a prečo?

Ďakujem za odpovede! 🙂

Jiří Kocurek

A vodík se vyrobí ze zemního plynu, nebo z vody pomocí elektřiny. Ze zemního plynu nebude bezemisní a na výrobu z vody se spotřebuje 3x víc elektřiny, než kdby se jezdilo na elektřinu z baterie.

tarten

Zapomeňte na výrobu vodíku ze zemního plynu. Je téměř nemožné ho vyčistit tak, aby mohl být využit do palivového článku. Tedy jedině elektrolýza. To znamená, že vodík není palivo ale jen slouží pro přenos energie vyrobené v elektrárně. Oproti troleji má ale mizernou účinnost – asi 25-30 %. Nevím teď jaká baterie má jakou účinnost, ale ve výsledku ta baterie nebude 3× účinnější než vodík. Zavádět vodík a baterie znamená, že se bude muset postavit elektráren jako 10 nebo i mnohem víc temelínských bloků.

DavidV

Stojí za to si uvědomit, že vodík ve vozidle není jako zdroj energie ale pouze uchovatel energie

Tomáš Záruba

Zase sever, kde už je toho elektrického spousta…

Panoramix

Nějak jsem na plánku nepochopil, proč chtějí zatrolejovat složité křížení s tramvajovou tratí do Podbaby, když hned za tou křižovatkou trolejové vedení skončí a bude to pokračovat na baterie. Logické by snad bylo tento komplikovaný přejezd tramvajové trati vyžadující značný zásah to trolejové infrastruktury vynechat a „klacky“ sundat ještě před křížením, tedy na zastávce Na Santince.

Kubrt

Přesně to mě taky překvapilo. Asi to vychází z energetického výpočtu, že trolej jen na Santinku by nestačila. Ještě mě napadlo, jestli není záměr udělat na konci Zelené „smyčku“ pro šotojízdy s historickými vozy, ale když má kus troleje chybět i na Bořislavce?? Třeba to ve finálním projektu bude ještě jinak.

Martin

Me to tedy prijde logicke, ta trolej je tam naznacena jen ve smeru Sv.Matej, a zrejme kvuli nahozeni tykadel v zastavce… V opacnem smeru sunda tykadla pred krizovatkou…

Kubrt

Aha, já si nevšiml, že za křižovatkou je jiná tloušťka čáry. Tak to jo, to dává smysl. Díky.

dopravopat

Kríženie tramvaj-trolejbus nepovažujem za zložité. Dokonca ani vtedy, aj by mala byť tramvajová trať v oblúku s prevýšením a do stúpania, tak isto ako trolejbusová. Riešenia sú, sú overené a desaťročia bezproblémovo fungujú.

Jiří Kocurek

Složité trolejové křížení? https://mapy.cz/s/ravevuhobe

robert

Jenže tohle je Brno, tam trolejové vedení dělají jinak než ve zbytku světa. Zkus argumentovat Opavou nebo Plzní, kde ta trolejová křižovatka nějak vypadá. Nemusíš nutně používat nejhorší případ v Česku. Navíc podvěsné vedení se až na výjimky nepoužívá.

robert

Že ho za složité nepovažuješ ty, je tvoje věc. Zase tak extrémně složité to není, ale jednoduché vzhledem k okolí taky ne.

Martin
robert

Ano.

Martin

to vam prijde slozite a nevzhledne? Jen upozornim ty dva draty uprostred byt nemusi…

Josef Wolf

Přesně tak v Plzni jsou také křížení tramvaj trolejbus a žádný problém

robert

Teda zajímalo by mě, podle čeho tamní „odborníci“ vybírají ty linky, které se zadrátují. Zrovna linka 131 dává smysl, ale takových linek je mnohem víc. Navíc jsem neviděl nějaký výsledný stav, nějakou koncepci, kde by všude po Praze měla být elektrická doprava – tedy rozvoj tramvajové, trolejbusové sítě a metro.

Kuba
robert

Děkuju. Polovina souboru K2 nejde přečíst, někdo to špatně vygeneroval. Ale čekal jsem spíš nějaký plán sítě.

Dan Žatecký

Daleko ekonomičtější by bylo jednoduše zadrátovat 100% trasy, než pořizovat parciální trolejbusy, které jsou o dost sražší, než standardní jednozdrojové.

Kubrt

Vozovna, mimořádnosti.

Tomáš Gottschalk

Plus křížení se šalnou

Lemmy

Nic takového v Praze nejezdí.

Twix

Takže navrhujete zadrátovat zbytek trasy, cestu do vozovny a potřebné trasy uvnitř, to je odhadem tak 4x delší trolej, 10x více trolejových výhybek a možná další potřebná měnírna? Sice by část toho mohly sdílet další linky, ale nějak mě to nepřesvědčilo.

ABC

§1 Vždycky se to tak dělalo

dopravopat

Nie som si úplne istý či je to pravda. Myslím si že je rozumné kombinovať overenú technológiu s modernou a robiť veci tak, ako to vychádza najekonomickejšie. Verím že ľudia, ktorí to celé vymysleli, vedia počítať a používať logiku. Určite to považujem za rozumnejšiu cestu ako elektrobusy ktoré si musia so sebou voziť zásobu energie na celý deň, alebo aspoň pol služby.

Kubrt

Chápu to dobře, že bez troleje bude ten kousek po Evropské z kopečka? Kde se bude natrolejovat? Až v zastávce Sušická? Díky.

dopravopat

Potešujúca správa! Snáď sa potvrdí to že je to lepšie ako elektrobusy, prevádzkovo aj finančne.

Johny

Super! Bydlím na Hanspaulce a hlavně v létě pri otevřených oknech brzy ráno, kdy je všude ticho, jsou autobusy řvoucí do kopce plus přejíždějící ty nesmylně vysoké retardéry v ulici Na Pískách opravdu nepříjemné.

Btw k redakci: Aby mi behem psaní komentare na mobilu vyskakovala kazdych DESET! vteřin popup reklama pres ten psaný text, to si uz z nás delate trosku prdel ne?

Poudy

Přimlouvám se k tomu že ta vyskakovací reklama co 10 vteřin je opravdu otřesná. Já chápu že musíte tenhle web nějak ufinancovat ale prosím, když už jednou to okno zavřu, ať mi tam neskáče znovu, to je opravdu příšerné.

Twix

Taky se přimlouvám, reklama už prakticky omezuje používání tohoto webu, protože na mobilu to leze přes okno kam se píše komentář, takže buď musím psát poslepu nebo to pořád zavírat. Jestli je to příprava na zavedení placené verze bez reklam, tak je to opravdu účinné, ale už bych to pomalu spustil.

Martin

Ja bych byl nejradeji za staticke reklamy, jako v tistenem mediu, koho dana vec zaujme, at klikne… Nekdy nechapu, proc ma clovek platit nekomu, ze ho prestane otravovat nevyzadanou reklamou? To by snad melo byt obracene, at plati me ten, kdo chce umistit reklamu. To je jako by vam nekdo kazdy den polepil auto reklamou a chtel po vas penize za to, ze vam prestane polepovat auto. Nehlede na to, ze kdyz si koupim pracku, tak nechci sledovat dalsi mesice nabidky na pracky, fakt si druhou ani treti ani dalsi nekoupim. Cele je to postavene jen na kliknuti na danou… Číst vice »

Twix

Na mě tady velmi často skáče jedna mísa ke kuchyňskému robotu, kterou jsem někdy před 2 roky chtěl koupit. Nejspíš pro ni budu muset když tak tajně do kamenného obchodu, jinak ji tady budu vídat ještě v důchodu 🙂

pedro74

O elektronické předplatné jsem p. Sůru žádal cca před rokem…

Kuba

Pak je otrava se neustále přihlašovat, aby ty reklamy zmizely. (pokud někdo třeba používá automatické mazání cookies při zavření prohlížeče nebo používá více zařízení)

Kubrt

Takže web zdarma a bez reklam?

123

Protože tu máme retardéry, které tam jsou úplně na hlavu, tak budeme mít zadrátovaná Píska a Šáreckou. To mi přijde fakt perverzní řešení. A bez toho retardéru je ten kopec okolo Kaštaňáku celkem ok.
Mně tam ty dráty fakt nechybí a ty autobusy tam klidně přežiju. A to jsem ty trolejbusy ještě stihnul a na Píska vidím z okna. Ne že by ten bus nebyl při tom otevřeném okně slyšet, ale nejvíc jsou slyšet v zastávce dveře (o/z) a to pištění výstrahy před jejich uzavřením.