V podchodu v Brně pod hlavním nádražím skončil stánkový prodej

Podoba podchodu pod hlavním nádražím v Brně před uzavřením stánků. Foto: KAM BrnoPodoba podchodu pod hlavním nádražím v Brně před uzavřením stánků. Foto: KAM Brno

Začíná oprava podchodu za desítky milionů korun. Po rekonstrukci už zde nebudou prodejci oblečení, bot a kabelek, ale jen sortimentu, který schválila rada města.

V brněnském podchodu pod hlavním nádražím skončil stánkový prodej. Město totiž dalo společnosti, která stánky pronajímala, ke konci loňského roku výpověď, aby letos mohlo začít s opravou podchodu za desítky milionů korun. Po rekonstrukci už zde nebudou prodejci oblečení, bot a kabelek, ale jen sortimentu, který schválila rada města, řekl ČTK náměstek primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL).

Prodejci už opustili stánky v části podchodu, kudy vede chodba od obchodního domu Tesco až po vestibul pod tramvajovými nástupišti. Tam ještě někteří prodejci zůstali, ale město vede soudní spory o ukončení jejich činnosti.

K rekonstrukci nevábného prostoru, kterým denně projdou tisíce lidí, se město rozhodlo poté, co se u soudů vyjasnilo vlastnictví. Město už má koncept budoucí podoby a dokončuje dokumentaci, aby mohlo vybrat firmu, která bude v podchodu pracovat. „Jakmile dokumentaci dokončíme, budeme přesně znát i soutěžní cenu. A až vybereme v soutěži firmu, budeme také znát termín, do kdy bude první etapa rekonstrukce hotová. V tu chvíli také chceme vypsat poptávkové řízení na prodejce v nových stáncích,“ řekl Hladík.

Mělo by jít podle náměstka o prodejce rychlého občerstvení, potravin, pečiva, oříšků, měla by zde být trafika. V úvahu přichází také oslovení firem, které se zaplněním nových obchodních prostorů zabývají a dokážou zajistit požadovaný mix obchodníků, řekl Hladík.

Vizualizace podchodu pod brněnským hlavním nádražím. Foto: KAM Brno

Vizualizace podchodu pod brněnským hlavním nádražím. Foto: KAM Brno

Brno chystá proměnu Benešovy ulice

Zatímco v první etapě se bude letos pracovat na části od východu ke Zvonařce až po rozvětvení k tramvajovým zastávkám před nádražím, ve druhé etapě by se mělo příští rok začít pracovat v severní části pod Nádražní ulicí, kde jsou tramvajová nástupiště. Tato etapa souvisí s proměnou přednádražního prostoru, který má vypadat jinak než dnes. Z podchodu by k tramvajím už nemusela vést tři schodiště, ale jen dvě s jezdícími schody. „Tuto etapu bychom chtěli dělat v letech 2023 až 2024 a bude to výzva pro nové vedení města,“ řekl Hladík. To vzejde z voleb, které se uskuteční letos na podzim.

Druhá etapa a přestavba přednádražního prostoru souvisí s celkovou dlouhodobě plánovanou rekonstrukcí Benešovy ulice, která je rozdělená na tři etapy. Dělat se budou tak, jak na ně budou peníze a jak se městu podaří získat stavební povolení. Jedna část je Malinovského náměstí kolem paláce Morava, druhá část je vlastní ulice kolem autobusového nádraží a třetí částí je právě přednádražní prostor. Hladík předpokládá, že by jeho podobu měli navrhnout architekti v soutěži. „Měl by vypadat podobně jako Joštova ulice, tedy otevřený prostor bez zábradlí a bez aut,“ řekl.

Pokud se plán Brnu podaří, završí tím celkovou proměnu vlakového nádraží a prostoru okolo něj. V minulých letech Správa železnic kompletně zmodernizovala železniční část nádraží, společnost Brno New Station Development se blíží k dokončení rekonstrukce památkově chráněné nádražní budovy a po rekonstrukci je také blízké autobusové nádraží Grand.

ČTK

Tagy brno Brno hlavní nádraží
49 komentářů