99,22 % trhu. Do svazu dopravců SVOD Bohemia vstoupily další dvě firmy
První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn
Svaz chce zvýšit společným tlakem atraktivitu železnice.
Svaz chce zvýšit společným tlakem atraktivitu železnice.
Paráda. Takhle se podaří jednotlivým dopravcům prosadit jinak těžko obhajitelné úpravy, pokud by jednali jen sami za sebe. Tleskám a snad to cestování po železnici posune zase o kus dále.
Jo zatraktivnit žel. dopravu můžou hlavně tím že budou mít čisté vlaky, slušné ceny a to za ně SŽ neudělá. Když musím jet přeplněným vlakem a stát na špinavé chodbě tak to raději jedu autem
Opravdu mají GWTR, KŽC a JHMD společně jen 0,8 % trhu?
Tak JHMD má teď 0 %, že?
Proč by měl 0%? Sice na 79 km toho moc nemají, ale i tak to je víc než 0%
Když tu máme spolek pro jednání se SŽ, kolik toho JHMD najede po kolejích SŽ?
To jste špatně pochopil. To není spolek pro jednání se SŽ, ale spolek pro jednání se státní správou, kam vedle SŽ patří i kraje a stát jako objednatelé dopravy a ti jsou důležití pro všechny dopravce v závazku. Pak jsou tu samozřejmě zákonodárci, protože podobně jako ŽESNAD se určitě i SVOD bude chtít stát lobbyngovou skupinou. No a pak jsou tu ještě i soukromí vlastníci kolejí, pro které také může být SVOD zajímavým partnerem.
Ten spolek bude hlavně jednat se SŽ, nebo státní správa má vliv na přidělování kapacity, jednotlivých opatření při výlukách?
To jistě ne, ale může třeba rozhodovat o tom, jak bude zajištěna případná náhradní doprava. Tedy např. jestli bude NAD zajištěna jednotně pro všechny dopravce na trati, nebo pro každého dopravce extra. A to také ovlivňuje atraktivitu pro cestující, pokud musejí řešit, že tento autobus je jen pro modrý vlak a tento zase jen pro černý. A to bude jistě SVOD na tratích s více dopravci také řešit. A pak jsou tu i další úřady, DÚ, ÚPDI, nebo DI se kterými se určitě jednat bude taky. Dokonce je možné, že v případě nějakého sporu o přidělení kapacity se bude jednat… Číst vice »
Státní správa? To těžko. Ta jen vydá rozhodnutí o licenci. Nic víc. Jinými slovy plácáte strašné nesmysly. Náhradní doprava je věcí provozovatelů příp. objednavatelů ne SŽ. Jen se divím, kolik lidí tomu nerozumí podobně jako vy.
👏👏👍
Z těch větších chybí již jen GWTR.
A KŽC
GWTR je 4.nejvetsi osobni dopravce!
Tak ono asi bude dost záležet na tom, podle jaké metodiky to kdo měří. Když % trhu, tak ne na 1) zaměstnance, 2) zisk, 3) obrat nebo 4) majetek, ale pořád jsou tu 5) osobokilometry, 6) vlakokilometry, 7) cestující, 8) hrtkilometry…
Také je otázka, jestli budeme brát a) všechny tratě, b) české tratě nebo c) tratě SŽ – což by v tomto kontextu jediné mělo smysl.