963 milionů korun. Do nových vozidel pro brněnskou MHD šlo nejvíce peněz v historii
Trolejbusy Škoda 27Tr pro Brno. Pramen: Škoda Transportation
Brno letos dokončilo rozsáhlou modernizaci trolejbusů.
Brno letos dokončilo rozsáhlou modernizaci trolejbusů.
Nebýt dotací, tak se nestaví a nejsou ani autobusy…
Dalších 15 tram 45T, to by byla dobrá zpráva. A místo nesmyslné lanovky do Kampusu by bylo dalších 16 tram 45T.
Výborně, ostatně na provozu je to vidět. Přesto mě ale stejně jako každého trápí klesající počet spojů.
Taky by to chtělo vrazit více peněz do trolejového vedení, v Brně je jedno z nejhorších, jaké jsem kdy viděl. Že se přes trolejbusové výhybky jezdí pomaleji než např. ve Zlíně nebo v Jihlavě, je vidět v každodenním provozu zpomalením vozidla. A vidět je to i na nově otevřeném Mendlově náměstí, na Štefánikově čtvrti nebo v Černovičkách. Technika zhotovitele zásadně ovlivňuje kvalitu provozu.
Zhotovitele? Dyť to dělají výhradně jejich dráteníci. A pak už je to jenom o tom, co tam chtějí..
Ne, svoje reference tam má i UniCab.
Takže EU dala skoro 700 milionů. Tuší vůbec Brno, jak zajistí obnovu vozového parku až dotace nebudou?
A tuší to v nějakém jiném městě? Málokde se dnes kupuje za svoje.
Poslední nebo v podstatě jediná za poslední roky?
Životnost autobusů je 8 let, trolejbusů 15 let a tramvají tuším přes 20.
Vy víte, co bude tou dobou?
Navíc, proč si dnes nenakoupit levně dopr.prostředky, jestliže – jak sám poukazujete – brzy to tak levně (za dotovanou cenu) nepůjde? Kdyby se nenakoupily ani teď, nemá DPMB čím jezdit – co byste tedy radil?
Nic geniálního. Prostě na základě životností a cen vozidel každý rok počítat s částkou na obnovu vozového parku. Dělat ji kontinuálně a ne deset let nic a pak vše zaráz. Nebude z toho tak hezká tisková zpráva, ale bude to fungovat a nebudou havárie, kdy trolejbusům díky špatným šroubům upadlo kolo…
To ovšem dělají. Jen jim v tom pomáhají evropské peníze. Nebo by měli místo rámcových smluv a kontinuálních dodávek každý rok vypisovat výběrák na 3 tramvaje 2 trolejbusy a 4 autobusy?
Výběrko je s opcí na několik let. A kdyby to opravdu kontinuálně dělali, tak v Brně nejezdí TR14… Moc jim tu virtuální realitu tiskových zpráv baštíte…
Tak vidíte, opce znamená nákup dle finančních zdrojů. A kontinuální. Nebo vy jen házíte špínu. Tr14? Něco tak starého už jsem v Brně dlouho nepotkal. To jsou výjimečné kusy. Ne? https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vozp.php?ntyp=14Tr
Vyjádření názoru je u vás házení špíny soudruhu?
Došly argumenty? Lhaní není názor. Nebo každý každý kdo nesdílí váš „názor“ je soudruh? Manipulace, lhaní, osobní dehonestace – to byla doména bolševiků. Tak si nepleťte pojmy s vašimi dojmy.
Jednoduše, tak jak si politici zvykli všechno platit z dotací a „svoje“ peníze používat jen ve stavu nouze, budou si muset zase odvyknout.
Super. Teď by se ještě hodily peníze do provozu. Škrtáme spoje, abychom nezdražovali jízdné.
Já neříkám, že nový vozidla nedělají dobrou službu/nepřilákají nový cestující, ale třeba linka 33 šla v určitých časech i na 50% spojů.
A teda jako osobně radši 14Tr/21Tr po 10m, než 27Tr/31Tr po 20m.
Stačilo by vidět ty 14/21Tr zespodu a pak zlatý nový vozy. Kór 21tr, který se držely jen díky kanibalizacím.
Čína má průhledné mosty, my jsme měli průhledné trolejbusy.
Linka 33 jezdí konečně ekonimicky, obsazenost větší, je potřeba méně řidičů a samozřejmě méně vozů,,, lidi si prostě musí podívat online kdy linka 33 jede a ne přijít na zastávku a nadávat že jede až za 8 minut 😁😁
Dneska odpoledne třeba ze Slatiny do centra jelo za hodinu míň trolejbusů, než vlaků Kuřim-Brno či Blansko-Brno.
To je panečku “městská” hromadná doprava, když i region má víc spojů
Tak zrovna ze Slatiny jezdí i autobusy, a popravdě pochybuji, že by do Kuřimi jelo ve stejnou denní dobu za hodinu víc vlaků než spojů na lince 33.
Zrovna Slatina mi nepřijde jako oblast, kde by si zasloužili takto mizerný interval
Ono je to celé postavené na hlavu – do Slatiny klíčová linka 33 po 20 minutách a často na hraně kapacity, zatímco do Líšně na Jírovu se po slavném prodloužení trolejbusové trati (a tedy prodloužení jízdních dob a vynechání přestupních uzlů Dělnický dům a Židenice, nádraží, vše kvůli kličkování přes Vinohrady) slavnostně vozí vzduch po 10 i méně minutách v kloubech, přestože je spoj tak neatraktivní, že jezdí od Novolíšeňské takřka prázdný.
Plácáte. Do Židenic na nádraží a přes Dělňák jezdí 2 busy, trolejbus tudy nikdy nejezdil. Trolejbusy jezdí vytíženější než ty busy, žádný vzduch nevozí.
Neplácám, pouze jste nepochopil, co píšu. Přes Dělňák ani do Židenic na nádraží opravdu trolejbus nikdy nejezdil a ani to netvrdím. Oblast mezi Jírovou a Novolíšeňskou (tedy velkou část líšeňského sídliště) dříve obsluhoval autobus, který měl dále na trase i Dělňák a židenické nádraží a jezdil velmi slušně obsazen. Tato linka byla nahrazena trolejbusem, který tyto uzly vynechává a pro místní většinově zbytečně objíždí namísto toho sídliště Vinohrady. Vynecháním důležitých uzlů a prodloužením jízdní doby na ten jeden zbývající (Stará osada) se spojení z Rotreklovy a Bartákovy stalo neatraktivním a trolejbusy v tomto úseku vozí vzduch, zato však v absurdně… Číst vice »
Njn, když už Dp hrozil konec vyjimek na smyčku, tak vydojil dotaci na prodloužení, které i podle předběžného hodnocení nevycházelo. A pak i přes sliby zkur**li na co sáhli.
Njn. To je ta mnohdy až chorobná snaha dojít dotace za každou cenu. Kdyby město tu trať postavilo za svoje, nemuselo by se měnit linkový vedení a všechno by bylo v pohodě.
Prodloužení linky je fakt hrůza. A ta současná změna souvisí s výstavbou městského okruhu a ne s tím z jakých zdrojů je to financováno.
Jírova je dodrbaná kvůli dotaci. Když se to řešilo, tak jedno z vyjádření bylo i tohle : Linky jezdí de facto tak jak mají dle popisu v žádosti a to je i rámcový parametr hodnocení udržitelnosti.
Jo? A není to spíš tak, že se do žádosti píše jak to bude? A ten kdo dáva peníze samozřejmě chce, aby to pak taky byli? Nepletete se příčinu a důsledek?