90 % z nás je před krachem, tvrdí zájezdoví dopravci a požadují garance i kompenzace za slevy
Zájezdové autobusy. Ilustrační foto: Pixabay.com
Firmy zabývající se zájezdovou autobusovou dopravou se podle svých slov dostaly na hranici kolapsu. Vyplývá to z průzkumů iniciativy Za
Jen ať si klidně zkrachují, nic se nestane.
Vidím tady spoustu nenávisti a obviňování z neschopnosti. Dobrá, jsem rád že uvidíme tolika skvělých nových podnikatelů v nepravidelné dopravě osob. Budou potřeba, protože třeba jen sportovní kluby v tolika sportech , tolika výkonostních a věkových kategoriích by nemělo jak cestovat. Asi nebudou třeba hokejky jezdit z Čech na Moravu a obráceně jezdit taxíky . Třetiligové mužstvo ( ženstvo pro korektnost ) taky ve vlaku neuvidíte a že by riskovali , že jim ujede linka mě rozesmálo . Poznávací zájezd po Evropě plánovaný linkovou dopravou je scifi, ke každému pionýrskému táboru taky vlak nejede a těch příkladů je mnoho. Já… Číst vice »
Tak není jasné, co jim vadí ve skutečnosti. Pláčou, že je zasáhl COVID, a pak pláčou, že je drtí nerovné podmínky (ty před COVIDem nebyly?). Vypadá to, že více než letošní ztráty jim vadí konkurence (zahraniční dopravci, dopravci kteří zároveň jedou linky), a na druhou stranu argumentují, že jsou nenahraditelní. Dvě slova o tom že chtějí pomoc, a deset slov o tom že chtějí zakleknout na ty ostatní!
To že chcete rovné podmínky znamená, že chcete zakleknout na ostatní? A že po takové krizi je už konečně nutné ty podmínky narovnat, aby mělo smysl pokračovat je špatně? No potěš koště…
A co třeba raději myslet pozitivně 🙂
Hurá slavme. Uvolní se 10 000 autobusových řidičů, a už o tyto potřebné profese nebudeme muset vysávat Bulharsko a Ukrajinu. Při nejhorším zkrachuje nějaká továrna na výrobu zájezdových autobusů, ovšem v ČR se žádná nenachází.
Pred kovidem bylo v cele republice akutni nedostatek ridicu vseho druhu. Jestli jsou ty firmy pred krachem tak by mely prestat blokovat ridice a uvolnit je na linkovou dopravu ktera je potrebuje.
Tady furt jeden dopravni odbornik z prahy by nasazoval autobusy za kazdou druhou lokalku ale kde k tem autobusum vezme ridice uz nenapise. Tak tady jsou ridici kteri zaplni alespon to co je potreba v soucasnem rozsahu linkove dopravy.
A sorry, pro stat je skutecne dulezitejsi linkova doprava, ktera vozi pravidelne lidi po republice, nez zajezdova, ktera jendorazove vyvazi lidi a penize do zahranici.
Mnoha řidičům jsme zaplatili řidičák, jezdily u nás už i druhé generace. To že na linkých vysáváte Bulharsko a Ukrajinu není problém nepravidelné dopravy. Váš příspěvek mi připomíná styl ala, hurá slavme, to je fajn, že dnes zemřelo hodně lidí na silnicích, budeme mít co transplantovat…
Nechápu, proč by měli mít dotované studenty a seniory. Pokud si objednám autobus, nikdo neřeší, kdo tím jede a cena se kalkuluje za autobus a kilometry. To přeci není linka v rámci veřejné dopravy.
Berte to tak, že se teď cítí znevýhodňovaný úplně každý. Asi se všichni inspirovali u miliardáře Šimáněho, co střídavě brečel a vyhrožoval do médií, že nemá peníze na svoje letadýlka..
Stát neměl nikomu dát žádnou podporu. Přežili by pouze ti silní. Státní podpora je z mého pohledu odstupňovaná dle toho , kdo si co vyřve. Navíc každá krize by měla přinést určitou očistu. Řada špatných firem by měla zkrachovat a jejich místa by měly zaujmout zcela nové firmy .Stát by se díky tomu mohl dostat zase o krok dále. Takto konzervujeme současný stav. Kdy nové firmy nevzniknou , neb trh je rozebraný a některé staré a špatné všichni daňoví poplatníci zafinancují a budou fungovat dále…
Jenže to znamená ekonomický propad.
Ale zdravější ekonomiku poté, co krize pomine..
Podobne jako vystrizlivet znamena naladovy propad. Vetsina lidi ale chape ze na opici si musi vzit okurky a ne se nalit dalsim chlastem.
Jojo, ty slova o očistě se snadno říkají, teda do chvíle než člověku přistane v ruce výpověď či nemá jak uplatit chod firmy. Nevím jestli rostoucí čísla lidí na pracáku a na roky pobořená odvětví jsou pro stát lepší než jednorázová pomoc.
Nejsou dobre pro stat. Odborne ten horni nazor dost podrobne popisuje Sichtarova.
(odkaz smazán pro šíření blábolů)
A co státní podpora bankám, když jim je umožněno vydávat cca 10x více (státem k používání a placení daní vynucených) peněz na půjčky než jich mají ve skutečnosti?
Čili korupčně dotační základ bankovního kapitalismu, kdy protěžované soukromé subjekty mohou díky státu disponovat 10x více prostředky než zbytek trhu.
Prostě jakýkoliv stát se bez dotací neobejde, nejdůležitější je snažit se podporovat to užitečné a důležité, a naopak buď přímo zakazovat nebo alespoň daňově znevýhodňovat a upírat dotace tomu škodlivému či nepotřebnému.
A ty uzitecne a potrebne budou na ukor skodliveho nepotrebneho prosazovat kdo presne? Jo aha ti lobbiste z bankovne dotacniho kapitalismu protezujici soukrome subjekty.
Lide jako vy tu ve skutecnosti prosazuji ten bankovne dotacni pseudokapitalismus protezujici soukrome subjekty. V zajmu boje proti zlym lobbistum date moc hodnym lobbistum a kdyz se ukaze ze je to stejna sorta tak jen date ruce pryc a nadavate na kapitalismus.
V demokratické republice o tom rozhodují oproti jiným režimům ze všech nejvíc volení zástupci lidu, kteří mají největší motivaci prosazovat zájem většiny.
Co je přesně ta obratová daň v zahraničí?
Dá se říct, že procenta z částky vydělané na území onoho státu jízdou. Vzorce jsou různé, zohledňuje se třeba i celková délka trasy a z toho ujeté kilometry tam, nebo počet cestujících.
Mohli jsme se poucit z toho, jak to mediálně nezvládnul právé SW, ale my jsme řekli ne…
Hromady blbů. Poslední dobou v Česku vyrašila kvanta luxusních služeb od restaurací pro milionáře po tyhle luxusní zájezdové autobusy (u nás na rozdíl od linkových nevyráběné), skoro to vypadá na organizované spiknutí bankéřů, kteří jim na to programově vnucovali půjčky či leasing.
Přitom z pohledu státu a dlouhodobého zdanění by snad nemohlo být nic jasnějšího než, že v naší republice pro příliš takovýchto služeb není místo, preferované jsou služby levnější pro běžné lidi a linkový charakter masové dopravy, na zbytek tu jsou automobily.
Takže ty školy a podobné organizace mají jezdit auty nebo rozpadajícími se „levnými“ šroty?
Školy můžou použít veřejnou dopravu, beztak děti mají slevu 75 % z jízdného.
Skvělá praktická rada, zejména pro venkov. A to už nemluvim o tom povyku, kdyby se dve třídy s baglama chtěli nacpat do linkoveho autobusu. To by jim zdejší odbornici poradili, aby si objednali svůj autobus.
Ale je to levnější, koneckonců i pro rodiče.
Levnější to je, ale realizovatelné pouze ve městech s dobrou MHD, jinak jen při použití jednoho spoje (bez nutnosti přestupu) a s rizikem kapacity, ujetí spoje (známe děti…), zhusta delšího času na přepravu atd. My takhle s dětma třeba jezdíme vlakem s kroužkem (start i cíl na jedné trati, interval 30 minut), ale třeba několik tříd na plavání z vesnice do města a pak ještě MHD k bazénu, to už je za hranou časem cesty i rizikama s tím spojenýma.
Naše republika není zas tak velká, aby byl problém ve vzdálenostech, z každého krajského či velkého okresního města do školy i v té nejzapadlejší vesnici zvládnou zajet z linkového provozu vyřazené autobusy ČSAD a podobných.
Nevim jak je to u busu, ale pokud draze nahlasite velkou skupinu tak vam tam prihodi vagon. Je to dost jednodussi nez domluvit a zaplatit extra bs.
To nemluve o jancurovi/leosovi kteri vam pro celou tridu prodaji primo dany kupe.
U vlaků vím, že jsou schopni v nějaké míře posilovat soupravy pro předhlášené skupiny. U busů taky nevím; kdybych třeba u našeho ČSAD nahlásil, že spojem 25 linky 371 pojede 100 dětí?? Asi by mi nabídli „zájezdovou dopravu“, na tom by aspoň něco vydělali.
No a o tom to je. Nenabídnou škole luxusní autokar s dvěma patry. Tyhle stroje jsou téměř výhradně na zahraniční zájezdy.
No ty jednání s ČD o tom, že se někde, kam běžně jezdí jeden motorák, bude v daném termínu konat akce, na kterou se sjede několik stovek až tisíců lidí jsou zajímavý a náročný a rozhodně bych to neprezentoval slovy, že jednoduše nahlásíte a oni přihodí vagón. To je fakt naivní představa.
Ale právě ty školy a podobné organizace k cestám do bazénu atp., co tak vídám, využívají právě ty letité autobusy Karosa před vyřazením a nikoli luxusní nové autobusy pro zájezdovou dopravu o kterých je zde zmínka.
Někde jo, když je to fakt kousek a vůbec někdo v okolí ještě starou Karosu má a provozuje. Ale vypravte děti třeba na školu v přírodě někam dál nebo školní zájezd do zahraničí starou Karosou a někteří rodiče se vám budou zcela logicky cukat, že to neodpovídá jejich požadavkům na bezpečnost dětí a že máte příště objednat bus, kterej má dnešní parametry.
Letitou Karosu před vyřazením s dětma už jsem dost dlouho neviděl, u nás třeba jezděj tyto akce Crosswayema…
Školy zvláště po zavedení inkluze mají u velké části svých žáků problémy i s běžným učením, plus upadá disciplína celých tříd a při rozpadlých rodinách děcka potřebují taky učit základní mužské domácí práce, tak by se měly soustředit na to, a rychle opouštět nadstavbu jako třeba lyžování a drahé výlety do hor či Prahy.
Petr: pro školy nebude problém oslovit dopravce provozující linkovou dopravu, kteří mají vždy nějaké autobusy navíc, stejně jako dopravce poskytující především zaměstnaneckou dopravu či třeba výlukové autobusy.
A určitě nezbankrotují všichni dopravci naráz, takže z hlediska škol jsem v klidu, u zájezdové dopravy luxusními autobusy na leasing to bude významně horší. Ale každý podnikatel je svého štěstí strůjcem a vždy podniká s určitým rizikem.
Školáci do bazénu, zahrádkáři do Kuksu, to je panečku zbohatlicka luxusní sebranka.uff.
Na to můžou sloužit po 10-15ti letech vyřazené linkové autobusy, u těch luxusních variant se prostě ukazuje, že to pak provozovatelé nezvládají splácet.
Vy byste se uplatnil v ex Hotlineru. 😀
Tak ony moderní zájezďáky působí zvenčí a zdálky na pohled luxusně, ať jsou skutečně luxusní nebo (v rámci kategorie) levný. A je to tak už pěknejch pár let, takže tak už působí i mladší ojetiny. A jakmile to není minifirma, kde je majitel a jedinej řidič jedna a tatáž osoba, je asi dost otázka, jestli se vůbec vyplatí ojetý kupovat, doba, kdy si tam šikovnej člověk opravil leccos sám je dávno pryč. Ostatně je to tak u aut, kdybyste měl zkušenosti jen se 120 nebo Trabantem a najednou vás posadili do dnešní Škodovky/ Hyundai/whatever, taky byste měl pocit, že sedíte… Číst vice »
Kdyby byly nové autobusy skutečně tak výhodné, tak by teď zkrachovali provozovatelé těch nejstarších v provozu, a zde brečící firmy s leasingy na ty supervýhodné nové si budou pískat.
To je tak těžké pochopit, že se ta výhodnost a nevýhodnost nových a starších busů kvůli zavření škol a extrémního útlumu řady aktivit (s výjimkou těžby uhlí na Karvinsku a dalších nutných i „nutných“ výjimek) převrátila, a že to, co je teď aktuálně (a je otázka, jak dlouho ještě), drtivá zátěž, mohl být zcela logický a úsporný krok, ne nějaké nemístné rozhazování jak se to snažíte interpretovat?
Či se týče DPH mají pravdu, dvě sazby na stejnou činnost jsou nesystémové a prokorupční. Co se týče obrazové daně pro zahraniční dopravce, mají pravdu, ochrana trhu a rovné podmínky v rámci EU jsou spravedlivé. A slevy jsou nesystémové, ale lepší by bylo je zrušit nebo omezit i pro linkové dopravce.
Logický útok na svévolný a nesystematický postup státu … .Jiní křičí a žebrají a někdy se něčeho domohou, proč ne my?
Mnoho lidem zřejmě stále nedochází, že zdaleka ne všechny firmy a živnosti budou moct pokračovat. Všechno to rozdávání peněz od státu firmám „na přežití“, je jen pouhým odsunutím problému o pár měsíců. Jakmile tyto dotace skončí, firmy zaměstnanace stejně okamžitě propustí. Stát se ovšem kvůli pár měsícům tohoto umělého udržování zaměstnanosti zadluží na několik generací dopředu.
Tesat do kamene…
A kdo jim brání jít dělat něco jiného? Ale ono je lepší nastavit dlaň a brečet v novinách, že?
Tak když máš na dvoře pět autobusů, momentálně neprodejnych, ideálně ještě s leasingem, tak zkusíš leccos pred tím, než nastoupís u ČSAD. Chápu, maj to těžký, každej se snaží něco uskrabnout z eraru, ale pokud toto je veřejná služba, tak to je pak každé podnikání.
Tak ono dělat linkovou dopravu nejde ze dne na den i když ty autobusy mají. Navíc v systému, když uděláš normální linku pro lidi a pak ti tam úředník z kraje hodí omezující podmínky, že nesmíš v rámci kraje brát cestujcící, protože tam jezdí nějaký 2x pomalejší courák, který je v ZDO. Že jede v 18h, ty jedeš ve 20h, kdy nic jiného nejede, to už úředník na kraji (často bývalý zaměstnanec některého krajského dopravce) vidět nechce. A lidi jezdí autem.
Nedejbože když toho úředníka soukromí dopravci dlouhodobě pekelně štvou, protože jezdí za nižší ceny než místní IDS a kaštani na to poukazují v diskuzích na internetu (tarif Iredo vs. tarif Bus Vysočina).
Normálně jsem si pobrečel. Chudáčci. Kdo se jich ujme? Kdo jim dá chleba? Budeš jim otcem, budeš jim matkou?
Neujme se jich nikdo. Proto se ozvali. Až Vám pojede dítě na jazykový kurz do západní Evropy, kam pro ekologické normy mohou do jednotlivých měst jen nejmodernější vozy s normou Euro VI ( Paříž , Londýn, Řím a pod ) , rádi ho odvezou dopravci ze zemí, kde uznali, že do toho spadli ze dne na den a ne vlastní vinou . Zda to pootom bude za obvyklou cenu před covidem v ČR si odpovězte sám .
Mě dítě by určitě do těchto měst nejelo autobusem, ale letělo by letadlem.
případně vlkem….