90 nákladních vlaků denně. Do poškozeného nejdelšího železničního tunelu se od středy vrátí provoz
Stadler Giruno mezi Altdorfem a Flüelen. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
SBB již připravují ve východním tubusu zkušební jízdy.
Tady se klábosí o všem možném ale o tom podstatném jak k tomu fatálnímu vykolejení konkrétně došlo ani slovo.
Takže chápu to dobře, že ve Schweizu se primárně zprovozní trať pro cargo a lidem ať klidně ujedou přípoje a trhnou si nohou? Nějak nám ten železniční ráj hapruje, jako první má projet EC. A pak jeďte vlakem do Švýcarska.
V zemi, kde je na hlavních tratích takt 15 nebo 30 minut vskutku zásadní problém:-)))
A co když přes to Švýcarsko někdo projíždí do Německa a ujede mu v Basileji připoj třeba do Hamburku? To taky není zásadní problém…
Problém pro tisíce lidí denně, že?:-)
Tak určitě o tom zpoždění přes Gotthard netuší a vůbec neho nenapdne vzít to z Mílána do Basileje přes Brig a Bern. Když už teda nelze letecky.
Ale ano, mohl by tam v tunelu pod Simplonským průsmykem přejet poslední žijící kus myši kamenožravé.
Ne každý je takový autista, že nedokáže změnit plány ani 2 týdny po uzavření horského průsmyku.
A taky platí nějaká obecně uznávaná kategorizace vlaků, mezinárodní EC/IC/Ex, atd. má prostě přednost před cargem, u nás by to bylo na dispečerák.
Tunel není plně opraven a důvod, proč tam nepustí vlaky plné stovek lidí, je taky bezpečnost. Ano, cargo má ve Švýcarsku důležité postavení, protože tam pro podporu přesunu zboží ze silnice na koleje i něco dělají. Nejen plkají a trhají koleje z dopraven.
Tak jako závěr z toho je jasný, po ukončení MÚ se napřed bude prohánět Cargo s uhlákama a ten obtíženej hmyz v EC ať si počká nebo jede odklonem.
Lenže tu sa nerozprávame o mimoriadnosti typu strhnutá trolej
Zmierte sa s tým, že absolútna prednosť osobnej oproti nákladnej doprave patrí v civilizovaných krajinách do 20. storočia. Aj nákladní dopravcovia potrebujú jazdiť načas.
Ostatne, koľkokrát aj v ČR, čo sa zaviedli prioritné nákladné vlaky, tých minút čo sa už rozdalo osobákom ale aj spešňákom a rýchlikom na úkor medzinárodných Nexov pri odklonoch napr. na trati z V. Oseka do Chocne… A bez jediného dispečeráku.
A pak jsou ještě takoví „bojovníci za dráhu“, kteří podmiňují zavedení nákladního vlaku z ČR na jadran tím, že ČD Cargo bude na své náklady provozovat v téže trase osobní vlak. Protože tím nákladním se nemůžou svézt.
Os možná, ale ještě nezažil, že by EC čekal na cargo, ale jo zkusil bych to po další MÚ na Bezpráví, z každý strany 10 Expresů a první jedou prázdný uhláky. Tady se to bude vychvalovat, ale v TV se budou ministra dopravy jiným způsobem..
Bezpráví není tunel. Chápeš ten zásadní rozdíl, ty jedno ozdobné písmo?
Nejpíš proto, že úniková „štola“ není zrovna teď použitelná, protože ji tvoří ta rozbitá tunelová trouba s vykolejeným vlakem.
Hádám, že v té druhé troubě nebudou technologie zrovna ve 100 %, aby se dala použít pro únik před jistou smrtí udušením.
Kdyby v tom jediném zbylém tunelu zahořelo jako tehdy v Kaprunu … raději nedomýšlet.
A ikdyby tím tunelem mohly i osobní vlaky, tak jim přípoje budou ujíždět taky. Na 1,5 koleje vyjezdit provoz pro 2 koleje bez zdržení nesvede ani Zababa.
Hlavně že v tom starém Gotthardském tunelu (15 km dlouhá roura vydlabaná v 19. století) únikové štoly jistě jsou.
Fakturo, neutrpěl jsi frakturu lebečních kostí a díky tomu i poškození mozku, když tu tak úžasně plácáš?!?
Nákladní doprava tudy může projet, protože v případě nehody je možné pár lidí z nákladního vlaku zachránit z druhého opravovaného tunelu a náklad se oželí. Zatímco osobní doprava tudy projet nemůže, protože v případě nehody by bylo velké riziko, že se tolik osob nepodaří zachránit, kvůli tomu, že druhý tunel není plně funkční. Takže byste tam nákladní dopravu nepustil jen proto, aby nezačala jezdit dřív než osobní?
I kdyby, tak tobě to může být jedno, ty tam stejně zrovna nepojedeš.
Přes žst. Andermatt asi opravdu ne. Jestli to bylo v nějaké původní zprávě, mohl být myšlen „vrcholový tunel, vedený mj. pod územím obce Andermatt“ (v případě, že by původní autor nevěřil, že běžný čtenář zná Göschenen).
sorry, já jsem fakt blbec, Gotthard projet xkrát a napíšu Andermatt, asi fakt horko dneska:))
Zrovna toto by som fakt za problém nepovažoval. Veď ten tunel ide v Andermatte skoro pod námestím.
Chtělo by to se trochu blíže podívat třeba na mapy.cz, než něco napíšete. Na zubačce přes přes Andermatt sice taky nějaké náklady jezdí, ale SBB to určitě není
Jako slon1965, úplně zbytečné rýpání, trať SBB přes Andermatt fyzicky taky vede, byť tam na rozdíl od MBG nemá stanici.
Opravdu nevede, je to o víc než 300 m pod ním…
Trať SBB přes Andermatt nevede!
Je to úzkorozchodná trať MGB (Zermatt-Brig-Andermatt-Disentis/Mustér).
Trať SBB vede přes stanici Göschenen, kde se dá přestoupit na úzkorozchodnou ozubnicovou železnici do Andermattu.
jj, samozřejmě, moje chyba a sypu si popel na hlavu, díky za upozornění.
Když se řekne: „vlak jede přes Vítkov“ nebo „jeďte metrem přes Vltavu“
Nedělal bych z toho slona v nádražní hale.
… po původní trati přes Andermatt? To asi těžko, navíc po zubačce s metrovým rozchodem. Chtělo by to lepší mapu, aby bylo poznat že je to přes Göshenen a Airolo.
Tak sice tam není stanice, ale přes Andermatt (resp. pod ním) ta trať skutečně vede.
V Andermatu samozřejně stanice je, ale na tratích MGB. Je odbočnou právě do Göschenenu. Doporučuji mapu železniční…
Myslím, že z mého komentáře je jasné, že jsem to myslel tak, že na té trati, o které je řeč v článku, tam stanice není. Prostě mi přijde, že zbytečně slovíčkaříte, vede přes Geschenen, Airolo i Andermatt. Na mapu železniční jsem se díval, konkrétně na OpenRailwayMap, a je tam jasně vidět, že Gotthardbahn přes Andermatt skutečně vede (a ano, je tam i MGB, která tam má i stanici, ale to je tak nějak jedno, protože o té prostě řeč v článku není).
https://www.openrailwaymap.org/?style=standard&lat=46.63544100416323&lon=8.60628604888916&zoom=14
Gothardbahn nikdy přes Andermatt nevedla a nepovede, vede o víc než 300 metrů pod ním. Byl jste tam třeba někdy? Vřele doporučuji, velmi kouzelná místa…
Ok, tohle je fakt drobnost, takže se o tom dál dohadovat snad nemusíme. Já si myslím, že když trať vede tunelem v místě, kde na povrchu je Andermatt, dá se to označit jako „přes Andermatt“, vy očividně ne, takže prostě mějme každý svůj názor.
V Prahe ide tiež železnica „cez Vítkov“ napriek tomu, že pod samotným vrchom bola vždy v tuneli (ok, nie 300m ale bola) a pôvodná výhybňa Vítkov bola Na Krejcárku. Zbytočne to hrotíte.
Jenže to pražské „jedeme přes Vítkov“ vychází právě z drážního zvyku definovat tratě pomocí na nich ležící dopravny (a tedy jde o zkratku z „jedeme přes VÝHYBNU Vítkov“, tj. nešlo o odkaz přímo na ten kopec). Viz alternativa „jedeme přes Hrabovku“.
Pak také jedete přes Žirovnici-Počátky a nevěříte tomu, že to jsou dvě samostatná města. Stejně jako Telnice není místní částí Sokolnic, idyž z drážního názvosloví to tak vypadá. 😀