9 eur za neomezené cestování na měsíc. V Německu začal prodej speciální jízdenky, je dostupná i Čechům
RegionalExpress do Norimberka. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Levné cestování je zatím k dispozici na měsíce červen, červenec a srpen.
Dojedu za to do Norimberka??
Už jízdenku někdo viděl v prodeji?
Hustý, už se těším na jízdenku za minimální cenu po celé SRN! Není to jen o nízké ceně, lidé více budou používat ÖPNV(zatím bez dálkových a nedotovaných spojů) a peníze se použijí na další stavby či projekty a obnovu německých lokálek> nejde jen o tratě Rumburk-Ebersbach-Löbau. V okolí Šluknovska je jich více, navíc i kdyby byly ty spoje přeplněné furt lepší než prázdné kloubové autobusy ZVON 19 = Ebersbach-Zittau…. Méně aut v SRN to by bylo více revoluční… PID či SJT tohle neumí
Prázdné kloubáky, máte od toho sčítání cestujících?
> peníze se použijí na další stavby
Jaké peníze? Ty, které se nevyberou na jízdném nebo ty, které se nevyberou na daních z PHM?
To už nechte rovnou zadarmo.
Proč se zde píše, že prodej byl zahájen, když ve skutečnosti bude prodej zahájen 23. května? Nějak to nechápu. Jak debil hledám možnost zakoupení a pak si dohledám skutečné informace. Když už, tak jste si ten článek mohli nechat na pondělí. Panebože. To je tak těžký si něco ověřit?
A to je tak těžký ze sebe udělat blbce, nečíst celý text a nezjistit, že je možné se prokliknout přímo na prodejní stánku: https://tickets.ssb-ag.de/index.php/product/824/show
Jízdenka ještě není úplně jistá. Prodej by měl začínat od 23.5., v automatech na nádražích až 1.6. Navíc bude ta jízdenka platit jen v Německu. Je to nabídka pro občany Německa v rámci nového balíčku.
Kde konkrétně vidíte omezení pro německé občany ?
Také jsem to zatím nikde nenašel. Dokonce si nejsem jist jestli by to v rámci EU bylo vůbec možné takto omezit.
On nepíše, že bude JEN pro německé občany.
Jo, přesně tak…ještě nevíme, jestli bude a pokud ano, jaké přesně budou podmínky
Nikde jsem nepsal že ta jízdenka bude POUZE pro nás v Německu. Ale je to srozumitelné, že ta speciální jízdenka je ve smyslu pro německé občany. Je to extrémně levná jízdenka v rámci energetického balíčku nové německé vlády. Ostatní země mají nebo měly by mít svoje vlastní nabídky. ČR například bude nabízet sleva při taktování. Jinak, u některých dopravních svazů můžete najít informaci, že ta nabídka bude pro lidé v Německu. Ještě není to úplně jasné… Kde najdete informaci, že ta jízdenka bude dostupná i cizincům? Nebylo by to moc smyslné, když Německo nabízí super levnou jízdenku pro celou Evropu…… Číst vice »
Pokud by byla JEN pro německé občany, tak to musí být výslovně uvedeno … Nikoli, že bude dostupná i cizincům.
V MHD Praha se „nulové jízdné“ vztahuje na všechny osoby 65+, ať jde o tuzemce, občana Nového Zélandu nebo Islandu … Podobně to platí v Maďarsku pro všechny občany 65+. Nárok na „bezplatnou přepravu“ se prokazuje osobním průkazem s uvedením věku … stejně tak tuzemská sleva ve veřejné dopravě 50 % se vztahuje na všechny osoby 65+, i kdyby to byli Marťané nebo Měsíčňané ….
Přesně tak… ale ta jízdenka bude platit pro všichni bez omezení věku. Kdyby platila i pro cizince, bude to velký chaos. Navíc bude platit jen v Německu, takže není tak atraktivní pro cizince.
Váš příklad bohužel není moc dobrý v tomto případě, protože vy mluvíte o slevě pro senioři, ale ta jízdenka by měla platit pro všichni občany bez omezení věku.
Oni v Německu necestují žádní cizinci? Turisté, pracující, návštěvy příbuzných. V dnešním globalizovaném světě navíc v Schengenském prostoru se cestuje poměrně dost do zahraničí.
Ano, jezdí. Stále ale nerozumíte. Ta jízdenka je nabídka pro občany Německa. V Česku máte svoje nabídky, třeba jízdenku na léto nebo podobné jízdenky. A asi nevidíte rozdíl mezi SRN a ČR. ČR je extrémně malá země, Německa viditelně není. Kdyby jezdily občany + turisty (kteří normálně mají například jízdenky jako Elbe-Labe-Ticket, Euro-Nisa-Ticket nebo skupinové jízdenky ČD + Německo) byl by to velký chaos. U některých vlaků lidé asi nemohou jezdit, když budou už plné z výchozí stanice… Navíc, nezáleží na Schengenský prostor. Švýcarsko je taky přímo u Německa, takže ty občany by taky mohly jezdit tou speciální jízdenkou. Navíc… Číst vice »
Tady článek, který upřesňuje že je to nabídka pro Němci: https://www.kreiszeitung.de/politik/9-neun-euro-ticket-starttermin-ist-juni-bus-bahn-oepnv-nahverkehr-bundesweit-datum-ab-wann-gueltig-entlastungspaket-2022-91472677.html
Ne Danieli, Vy to nechápete. Valná většina diskutujících se Vám snaží vysvětlit, že ta jízdenka je dostupná pro všechny občany. Je určená pro jízdy ve vybraných vlacích v NĚMECKU. To znamená, že jak již někdo psal, může si ji koupit kdo chce, ale je využitelná jenom pro jízdy v Německu. Vaše srovnání s úlevou daně na PHM je dost nepřesné. Dle vaší argumentace by se tato sleva vztahovala jen na Čechy ( Moraváky a Slezany ). To jako že by obsluhy pump kontrolovali kdo si koupí u nich PHM? Vaši nepřesnost přičítám tomu, že používáte překladač a ten nepřeloží úplně… Číst vice »
Jízdenka je nabídka v rámci energetického balíčku pro německé občany. Když vaše země takovou nabídku nemá, tak škoda. Ale nemusíte využívat německou nabídku. Jak jsem to už několikrát vysvětlil, budou vlaky velmi plné, protože budou jezdit ty lidé co jezdí pravidelně + pravidelné turisté + ty turisté s takovou speciální jízdenkou.
Kdybyste četli ten článek je to taky srozumitelné, ale mám dojem že němčinu vůbec neumíte. Já překladač nepotřebuju, já umím česky 🙂 nebo vy jste nějaký rasista?
Mohl bych vidět větu, která v článku píše, že je to jenom pro německé občany? O těch, co platí daně se píše o zvláštní platbě na zmírnění dopadů, připíše to zaměstnavatel. Ale to je o něčwm úplně jiném. O omezení na tu jízdenku jsem tam žádné omezení nenašel. Ani by to nebylo možné – když se to koupit, nesmí se to v EU omezit jenom na občany daného státu, musí to platit pro všechny občany z EU. Toto jwe jeden ze základních principů EU. Na toto přece už Němci nedávno došli, když chtěli zpoplatnit dálnice, EU jim jejich původně vymýšlený… Číst vice »
Jo, správně. Ale není to jen pro občany EU. Cestující ze Švýcarska či Lichtenštejnska anebo z Turecka atd mohou taky jezdit tou levnou jízdenkou, kdyby chtěli být v tom chaosu…
Pokud byste správně četl, nebyl to můj příklad s pražskou MHD. Byl to příklad od „XYYY“, jak vidíte nahoře.
Navíc, moje vysvětlení bylo tak, že v Praze mohou senioři jezdit zdarma. To je jen skupina občanů. V případě té jízdenky v Německu je to tak, že bude platit pro všichni bez omezení věku… a to bude velký chaos, jestli jste schopný srovnat SRN s ČR.
Tak ještě jednou a vezmu to od konce. Nejsem rasista. Ale vaše věta “ Kdyby jezdily občany + turisty (kteří normálně mají například jízdenky jako Elbe-Labe-Ticket, Euro-Nisa-Ticket nebo skupinové jízdenky ČD + Německo) byl by to velký chaos “ skutečně není správně česky. To Vám nevyčítám. Mimochodem já nepsal o pražské MHD, ale reagoval jsem na vaši větu “ ČR například bude nabízet sleva při taktování „, ta věta je taky s několika hrubkami, asi jste myslel tankování – proto jsem napsal takovou reakci. Možná to nevíte, ale spousta obyvatel příhraničních oblastí s Polskem využívá jejich levné PHM ( dočasně… Číst vice »
A nakonec jste rozuměl co si myslím, i když tam jsou menší chyby. Nikdo není perfektní a já bych opravdu nechtěl slyšet nebo číst vaše němčinu…
Navíc, nemusíte vysvětlit KDE platí jízdenka, protože to už víme, asi i VY. Je to německá jízdenka, nabídka kvůli vysokých cen. Když je to německá nabídka, je to jasné, že to je zejména ve smyslu pro německé občany. Úkol Německa není
Úkol Německá není vymyslet jízdenku pro celou Evropu. Je to německá nabídka pro německé občany. Když vy z Česka chcete mít tu jízdenku, tak super… když chcete jezdit vlakem který je extrémně plný.
Ten příklad s pražskou MHD je nadále příklad autora XYYY, jestli vidíte co si myslím 🙂
Prodej byl zahájen zatím v jedné spolkové oblasti , to je z článku dost jasné ….
Pane Štěpáne,
kde jste? Ozvěte se!
Kde je ten pán, co mi tu tvrdil, že k tomu bude potřeba povolení k pobytu?
U nás by mohl Cendis zavést např. týdenní za 222Kč, která by také platila všude. Určitě by k žádnému přeplňování nedošlo, jako to bylo u důchodců a studentů v roce 2018, přetížení ze dne na den se nekonalo.
Mj. proto, že to bylo zavedeno od 1. 9. (2018), takže studenti měli docela jiné povinnosti než zkoušet slevy na výlety.
Mimochodem „všude“, tedy i v dopravních prostředcích, které do toho jednotného systému dosud zavedeny nejsou?
Kdo by to měl objednatelům kompenzovat a kolik si myslíte, že by na to padlo peněz? A jaký by měl být účel takové slevy?
Kdo kompenzuje MHD Praha bezplatnou přepravu osob 65+ ?
Rozpočet hl. m. Prahy.
K čemu to bude dobré a kdo to zaplatí?
Zajímavé, že některé země jsou oproti tomuto opatření zdrženlivé (hlavně ekonomické důvody), leč mluvčí spolkové vlády ujišťuje, že spolek jim finanční rozdíly dorovná a navíc těch 9 Euro si budou moci nechat (coby sumu, která by jim měla krýt administrativní náklady spojené s prodejem této jízdenky).
Ode-zdi-ke-zdi-akce. První nechají desetiletí šplhat ceny jízdenek tak, že cesta vlakem vyjde na několikanásobek cesty autem, a teď to dají prakticky zadarmo. Vzhledem k tomu, jak v Německu kvůli škrtům v rozpočtech zredukovali infrastrukturu i vozové parky na absolutní minimum bez jakýchkoliv rezerv, to bude určitě super fungovat.
Ano, Němci jsou přesně jako Češi a vše dělají jen proti sobě a bez přemýšlení, haha 🙂
No a někdy u toho stihnou podělat i svoje okolí , v to jsou machři .
Mohl jste si do minulého úterka koupit Interrail za poloviční cenu a jezdit tak skoro zadarmo nejen v Německu, ale i po celé Evropě po celé tři měsíce. Kdybych měl víc času, s radostí bych to využil.
Což je sice pravda, ale vůči pravdivému vyjádření p. Jana týkajícího se pravidelných, německých cestujících v německé regionální dopravě je to zcela mimoběžné.
Myslím, že v létě se do Německa sjedou šotouši z celé Evropy. Pro dopravce to bude asi celekm záhul.
Akorát tam budou muset dojet z Rumburka do Ebersbachu na kole!
To je mi líto ….
Vlaky tam sice nejezdí, ale dá se jet busem
Jízdenka platí pouze v Německu. Výjimka bude vlakový úsek Seifhennersdorf-Zittau přes Varnsdorf (tranzit)
Z Liberce do Žitavy to stojí 50 Kč…
Pokud neva, že tam neplatí režijka.
Jízdenka bude platit jen v Německu. Výjimkou bude linka L7 v úseku Seifhennersdorf-Zittau přes ČR jako tranzitní linka. Navíc bude platit i v úseku Freilassing-Salcburk a Kiefersfelden-Kufstein.
Tak to je opravdu zlé, když ani do Sebnitz ani do Zittau to vlakem nejde a musí to Německo být jedině v Ebersbachu.
Jak si to myslíte?
Vlakem se dostanete do Žitavy, Sebnitzu i Ebersbachu.
Omyl, dojedou z Rumburka BUSem do Jiříkova a pak pěšky přes čáru.
Ale na soukromé dopravce to asi platit nebude, že? Páč jich je nespočet.
Platí na vyjmenované „produkty“, bez ohledu na to, kdo je dopravcem.
Jízdenka – pokud opravdu bude – měla by platít ve všech německých vlacích kategorii RB, RE, IRE, S a v MHD (U, Bus, Tram)
Měla by platit ve všech vlacích kategorii RB, RE, IRE, S; navíc v MHD (Bus, Tram, U)
A u nás chudákům důchodcům seberou část slevy, aby zachránili rozpočet, který stejně zdecimují, všichni víme čím. Dejte červený, ale zkuste se zamyslet.
Čím?
Hlavou.
Důchodci, díky zákonné valorizaci důchodů, nejsou ta skupina, na níž dnešní situace dopadá nějak „drtivěji“ než na ostatní, spíš naopak. Ti, co aktuálně vstupují do samostatného života, chtějí zakládat rodinu, jsou na tom často mnohem hůře.
Důchodci nejsou chudáci.
Někteří seniorky, které zůstaly sami jsou v opravdu hodně špatné ekonomické situaci. Zvlášť pokud platí tržní nájem a mají průměrný důchod. V regionech je i mnoho rodin, kde rodiče mají špatně placenou práci (protože v regionu jiná není k mání) a mají velké ekonomické problémy. Podobně jako matky samoživitelky. Mě se mnohem více než slevy v ČR líbí systém podpory seniorů ve vlacích v Belgii. Nemají žádné seniorské jízdenky, ale senior si může koupit celodenní jízdenku za 7 Euro. Umím si představit. že by mohli automaticky dostávat průkazku na zlevněnou celodenní jízdenku (například za 150 korun) třeba všichni ti co… Číst vice »
Jedu vlakem tak jednou za půl roku, a vždy když ve vlaku platím jízdenku bez žádné slevy, tak jsem tam mezi důchodci a pár studenty snad jediný, kdo za plnou cenu jede.
Po vládách jak ČSSD, tak ODS zůstaly sekery. Ta druhá s nimi vlastně začala. Zodpovědný rozpočet a slevy se navzájem nevylučují. Otázka je, na čem by se lidé dokázali shodnout. Nevadí mi lidé s opačnými názory. Když si uvědomím, že jinde jsou lidé kvůli názoru (náboženství/čemukoliv) schopní střílet, tak jsme vlastně úplně pohodový stát.
Největší sekera zůstala po ANO.
Jen její část však vznikla kvůli jejich rozhazování.
„Zbytek“ tvoří covidové kompenzace, které by – přinejmenším zčásti – nastaly za jakékoliv vlády.
(To píši pouze jako objektivní dovětek; „hnutí“ ANO bych v žádném případě nevolil a ani mu nijak nefandím.)
Nebojte, tady by byli schopni také jen jaksi se bojí trestu, naštěstí…
Co má společného Německo s našimi slevami pro důchodce?
Aktuální vláda je v tomto zpátečnická , a to extrémě ..
Aktuální vláda je skvělá. Žiju v Německu, ale naštěstí jezdím dálkáčema, takže se mi tahle tragédie vyhne.
Úplně živě jsem si představil Fialu rozkládajícího rukama a koktajícího zdůvodnění, že v ČR to nejde. Škoda, využili bysme ji hodně v létě a auto by bylo ještě častěji a dýl v garáži.
Zato vlaky a možná i další veřejná doprava by byly přeplněné. Možná by sedadla nezbyla právě na vás a vaše blízké.
P. S. Jestli chcete auto nechat ještě déle v garáži, máte tu možnost i tak. Je to jen a jen na vás.
A jak daleko byste tou regionálkou jezdili (když to má nahradit vaše auto)?
Jistě že to jde. Za dalších pár desítek miliard státních peněz.
Nespletl jste se? Nekoktal náhodou ten Motýle?
Ten koktal taky a nikdy jsem se nesmířil s tím, že se dostal do premiérského křesla. Jenže rozkládajícího koktajícího Fialu jsem viděl včera a tak je to čerstvý zážitek.
Nojo, budeš holt muset autem. Ten Fiala je ale padouch.
Jo no, neudělal to, co si někdo představoval, že dozajista udělá. Prostě jsou to svině, neukradli slepice, ikdyž to nich říkali i v kostele…
A pokud by to zdůvodnění řekl nekoktavým způsobem**, tak byste to přijal?
** Tzn. že veřejná doprava u nás je i tak relativně levná; že při zdražujících se cenách PHM její relativní láce zesiluje ve chvíli, zůstane-li jízdné nezvýšeno; že takto extrémně nízké jízdné = hrozba nepobírání cestujících atd. atd.?
Když vidím intenzitu silničního provozu, nemám dojem, že by cena benzínu/nafty „pro naše lidi“ (strašný obrat) bylo nějaké téma k řešení. Daleko větší potenciál způsobit sociální a ekonomické problémy má a bude mít cena energií pro provoz domácností a průmyslu.
No právě, vytápění zemním plynem. Jenže to se dá dost těžko nahradit z roku na rok, plynofikace obcí trvala desetiletí.
Jo kdyby provoz domacnosti, ale 2/3 plynu jdou do prumyslu. (Takze kecy o tom, jak si ma plebs zateplit a pokoupit tepelna cerpadla nic moc neresi, jestlize bude fura lidi bez prace.) Ale nevadi, jedeme dal, my jsme grandi, na nakup plynu v rublech nepristoupime, budeme radsi kupovat rusky plyn od Nemcu za troj- az petinasobnou cenu, my na to mame. Ze uz u nas energeticky narocnejsi podniky (treba kolinska Draslovka) odstavuje vyrobu a jde do US, protoze tam za plyn plati 1/12 toho, co v CR? Ale koho by to zajimalo, je potreba se odstrihnout od ruskeho plynu a… Číst vice »
No nežijeme na Kanárech. Jestli tady může barák nechat vymrznout a být v teple, tak proč tady vlastně žije?
„Kde to, proboha, zijeme… Vzdyt je to uplne postavene na hlavu.“ Ve střední Evropě, kde je zima a kde se musí topit. Nebo že by šli všichni na Kanáry?
V ČR přece budeme mít Jízdenku na léto na vlaky ČD, akorát téměř 12x dražší 😀
… a přesto dost levnou.
Ovšem ta dražší bude platit na všechny vlaky.
Výhoda jízdenky na léto je že platí i v dálkových vlacích (EC, IC), což v Německu nebude možné…
Tady přeci místní jezdí zadarmo. No my Češi si samozřejmě musíme zaplatit
Co je to proboha za blábol?
Fakt jo?? A kde ti dopravci vezmou vozidla, personál?? A co zredukovaná infrastruktura na železnici???
oproti tomu byl Babiš se slevou pro studenty a důchodce čučkař, co?
Němci nedělají malé chyby 🙂
To že neplatí 30 dní ale od dne začátku do 31 je podvod, jinak to nejde říct
A nechcete jezdit zadarmo celý rok?
Podvod? 😂😂
Představte si, že jízdenka z Freyungu do Pasova a zpět stojí 15,- €. Takže se mi vyplatí koupit si tuhle 9-ti € byť na jediný den.
A věřte tomu, že o podvodu jistě nikdo mluvit nebude.
Mimo to, tomu kdo má již zakoupenou roční jízdenku, tak tomu bude tohle období (zatím 3 měsíce) kompenzováno.
Jízdenka nebude platit na Ilztalbahn, protože je to turistická linka. Navíc je ta jízdenka právě pro Němci. Jízdenka je v rámci nového balíčku pro občany Německa.
Na Ilztalbahn nebude platit ta jízdenka.
Kupte si jí prvního a máte vyřešeno…
Za 9e se v síti DB dopravíte tak z centra na předměstí a to ještě mimo špičku. V porovnání pro „Pražáka“ z Hlavního do Říčan, pro „Brnaka“ z hlavasu do Vyškova a „ostravák“ že Stodolní do Karviné. Takze i kdyby to bylo na týden je to zadara.
Podvod je něco úplně jiného. Podvod by to byl, kdyby na tom lístku bylo napsáno, že platí 01-31, ale průvodčí by ho neuznal, protože jízda nebyla nastoupena do 06:00 prvního dne v měsíci.