8704 kilometrů bez mezipřistání. Airbus představil A321XLR s prodlouženým doletem

Vizualizace nového letadla A321XLR. Foto: AirbusVizualizace nového letadla A321XLR. Foto: Airbus

Airbus začne od roku 2023 vyrábět další verzi modelu A321neo. Ve verzi XLR nabídne aerolinkám letadlo, které zvládne dolétnout 4700

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apex

V každém případě se zdá, že konečně bude k dispozici důstojný nástupce za 757-200 a možná, že jeho využitelnost bude i větší, protože bude moci být provozován i na letiště, kam 757 už létat vzhledem ke svým parametrům nemohl. Boeing se svým NMA bude asi muset zvolit trošku jiný segment trhu, pokud bude chtít uspět.

Richard P.

Letet cez +6h v narrow body je docela opruz,kdyz to bude mit jenom 2WC v zadu,tak to bude pro nekoho utrpeni se dostat na wc.

Kubrt

To už je známo, že tam budou jen dvě WC?

Jen tak

ale no tak … nedelejte z toho tragedii .

v narrow body je uplne stejne mista, jako ve wide body. a ani s temi zachody nebude problem 🙂

Jakub

Jak toto můžeš říct, nemáš ke konfiguraci žádné informace, to snad záleží na tom, jak si to daná letecká společnost nastaví, vždyť už teď máš např. u A321 4x záchody pro 177 pasažérů (1 záchod průměrně na 44,25 pasažérů), ale např. u A333 můžeš mít 8 záchodů na 436 pasažérů (1 záchod průměrně na 54,5 pasažérů). Jestli letadlo má jednu, nebo dvě uličky je prostě úplně jedno, stejně tak rozteč mezi sedadly, to má prostě ve své moci letecká společnost – letadlo za to nemůže 🙂

Lukas

Tak po tomto pôjdu nízkonákladovky ako po údenom

Nicky

To si nemyslím – na longhaulech je podstatný náklad palivo a to je stejné pro všechny dopravce, tedy žádné výhody pro lowcosty. Jejich síla je především na krátkých trasách, kde jim velký počet rotací za kratší dobu zajistí větší příjem.

Jen tak

ne vsechny – ono zacit litat longhauly je taky trosku neco jinyho, nez litat z prahy do londýna.

mohlo by to byt zajimave pro velke nizkonakladovky – easyjet, ryan, mozna wizz (pokud se budeme bavit o evrope), kdy zejmena ryan se ambicemi long haulu tak uplne netajil.

Nicky

Ten se netajil ani blowjobem a také z toho nic není. Ryanair prostě ví, kdy může získat publicitu zadarmo. Tohle letadlo bude ideální pro otevírání dálkových linek tak kde doposud nebyl dostatek pasažérů pro velká letadla.

Jen tak

tak ono třeba JetBlue, ktery je take lowcostem, je jednim z prvnich zákazníku pro A321LR (a to uz je defakto to samé, jako XLR)… takze .. bych byl opatrenější s tím tvrzením, že to „pro lowcosty nebude“.

samozrejme, je to velmi zajimave i pro klasicke dopravce, kteří tímto získají možnost létat dálkovky z malých letišt – nebo i z větších, ale v častější frekvenci.

beedat

Ne ne a znovu ne, jednotrupé letadlo na těchto vzdálenostech nemá co dělat!

mikiqex

Umožní to více přímých letů. Na spoustě tras není taková poptávka, aby uživila širokotrupé letadlo. Umím si představit, že by se něčím takovým mohlo létat právě třeba z Prahy do NYC v zimní sezóně, kdy tuším žádné přímé spojení s USA Praha nemívá. Akorát se bojím, že z toho udělají dobytčák a sedět v něčem takovém 8-10 hodin může být i o zdraví. Jinak ale rozdíl mezi NB a WB nevidím.

D.S.

Přesně tak, pokud budou dostatečné rozteče sedadel, tak v tom nevidím žádný problém. Na druhou stranu i z WB se dá udělat pěkný dobytčák. Příkladem může být Austrian a jejich B777 s konfigurací 3-4-3, jednou jsem v tom absolvoval cestu z Vídně do Los Angeles a nikdy více.

Y.K.

B777 jsou typicky v konfiguraci 3-4-3 v ekonomické, podobě jako B747. Průměr trupu na to má. Pro mě je spíše problém sedačka v předu než šířka, nejsem rozložitá persóna co přetéká sedadlo. 🙂

D.S.

Právěže u B777 jsou v economy různé konfigurace, také 3-3-3, i když se od toho bohužel upouští. Také nejsem nijak obézní, ale ten prostor pro lokty a ramena je tam prostě znát. Jinak když si mohu vybrat, tak na long-haul lety volím nejraji A330, tam ty dvoky u oken nemají chybu.

Kubrt

Nešlo by to přidat nějaké důvody, místo těch čtyř záporů?

Jen tak

jaký je rozdíl mezi narrow body a wide body?

proc nema jednotrupe letadlo na techto vzdalenostech co delat?

jirka

..a má jen dva motory…čtyři jsou sichr, do toho bych nevlez

Jen tak

To budes mit za chvili problem. 4 motorova letadla končí.

Martin V.

Nebude mít problém, může jezdit vlakem. Třeba ešus má čtyři motory – v motorovém voze na každé nápravě jeden. 🙂

Jiří Kocurek

Tak nějak. 4 motory a 2 trupy a 2 křídla. Žádný jednopološník! 😀

Y.K.

Důvod? Na kolena máte místa stejně (podle toho jak to dopravce nakonfiguruje), stejně dřepíte x hodin na zadnici. Větší nebo menší průměr roury pohodlí nepomůže.

Dog

A čím jiným než jednotrupým letadlem chcete lítat? 😁
Dvoutrupé ani vícetrupé dopravní letadlo asi nikdo nevlastní… 😁
Můžete tak leda plavat katamaránem…

Juraj

Ještě by to chtělo si bouchnout pěstičkou a zadupat nožičkama.