+804 minut. Vlak RegioJetu od ukrajinských hranic přijel s rekordním zpožděním
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Vlak nabral zpoždění čekáním na přípoj a kvůli technické závadě.
Vlak nabral zpoždění čekáním na přípoj a kvůli technické závadě.
Dnes RJ 1022 krásných 8 hodin.
Rychlik Moskva – Praha má 20 hodin zpoždění!!!! A pane výpravčí , co to stojí u peronu za rychlik? Není z Moskvy ? Je , ale to je ten včerejší a u další koleje stojí ten predvcerejsi
já se bojím jedné zásadní věci… aby to ČD nechtěly někde trumfnout 😀
Tak ty moderní šroty od Bombarďáků těm mráz nechutná
Má větší zpoždění vlak se zpožděním 13 hodin nebo vlak který vůbec nejede?
Zajímalo by mě, na koho ČD svedou důvod, proč nejsou rekordmani ve zpoždění, ačkoliv je to pro ně denní chleba?
Myslím si, že v tomto případě se nejedná o konkretního přepravce. Podobné nabrání spoždění by měl i Leo Epres atd. Čekání na přípoj u mezinárodních spojů je neovlivnitelným, a většinou nejde nahradit busem ani letecky !!
Čekání na přípoj není jediný důvod. V Krakově vlak stál přes 5 hodin se zamrzlýma brzdama
Wi-fi a dobíjecí zásuvky doufám fungovaly. To by teprve bylo neštěstí!😀
oni se vsadili s čd, kdo bude v guinessovce s největším zpožděním?
No dnes si RJ 1022 veze jen +149. Takže jistý progres lze nastal 😂
Není takový mráz
Aspoň dojel. To Národní dopravce mi jednou v půlce cesty vlak odřeknul, vysadil mě v Horní Dolní a starej se sám….. A to ani nebyl problém na našem vlaku, ale na vlaku protijedoucím…. Jen ten náš šukafon prý potřebovali zase na cestu zpět místo toho nepojízdného vlaku.
A teď tu o Červené Karkulce, ta je taky dobrá
Bráchovi se stalo to stejné, akorát je vysadili v Německu na nějakém málem nádraží a brácha si musel vzít taxík.
Netuším, jakou mají právní úpravu v Německu, u nás je to ošetřené
Asi ne tak docela
Studujte, učte se
Jste blázen, nebo došly argumenty? Co mám asi tak studovat? To, že ČD někde mají v předpisu, že musí zajistit NaD? Praxe je bohužel jiná… A toto je reálný zážitek……já narozdíl od vás teoretiků a sotoušů vlakem opravdu jezdím téměř denně. Dříve do škol, nyní do práce…jezdím i skoro každou sobotu někam. Tak těch zážitků – nejen s ČD ale i jinými dopravci mám za asi 15 let opravdu hodně…. To ale vy sotouši a teoretici, co vlak znáte jen z fotek a jízdních řádů nabiflovaných nazpaměť asi nikdy nepochopíte.
Citace: „Na alternativní přepravu má cestující nárok ze stanice ležící co nejblíže cílové stanici, do které se
lze dopravit vlakem ČD, po ujetí posledního přípoje nebo odřeknutí posledního vlaku, pokud z ní do
120 minut včetně neodjíždí žádný vlak ČD nebo nelze zastavit projíždějící vlak, kterým by mohl cestující
dokončit svou přepravu.“
A význam
120 minut „nelze zastavit“ ale co když by nějaký vlak zastavit šlo a modrogumy se rozhodly nezastavit (třeba se cestujícího neptat, a nevědět jaké prodaly jízdenky.)
Nejbližší stanice, do které se lze dopravit – jsem v Bojově, chci do Dobříše. Můžu přeci přes Prahu do Hostomic, takže taxika maximálně z Hostomic.
Nemůžu za to, že nedokážete využívat předpisy
Není to o Červené Karkulce…řekli, že se náhradní autobus pokusili sehnat, ale nejde to…tak jedině dalším vlakem za asi 3 hod anebo po vlastní ose. Průvodčí jen vytisknul cestujícím lístek, že vlak byl v části trasy odřeknut. Stalo se v lednu 2022 na Vysočině.
Celkové zpoždění na lokální trati asi tedy 5 hodin. Hodinu jsme stáli na trati a stahovali nás o několik zastávek zpět, 3 hodiny čekání a pak hodinu měl ten další vlak. A to kvůli problému s úplně jiným vlakem. To ale národní dopravce do reklamy s Trojanem a dcerou lesbičkou nedá….👍
Citace: „Na alternativní přepravu má cestující nárok ze stanice ležící co nejblíže cílové stanici, do které se
lze dopravit vlakem ČD, po ujetí posledního přípoje nebo odřeknutí posledního vlaku, pokud z ní do
120 minut včetně neodjíždí žádný vlak ČD nebo nelze zastavit projíždějící vlak, kterým by mohl cestující
dokončit svou přepravu.“
A vidíte tam to slovo „poslední vlak“ a „poslední přípoj“? To je totiž nesmírně důležité. Pokud můj vlak byl odřeknut v 9 hodin ráno a poslední vlak na té trati jede v 23 hodin, tak na žádnou alternativní dopravu nemáte prakticky žádný nárok. ČD vás nechají tvrdnout třeba klidně 14 hodin, pokud ten vlak v 23 hodin pojede. To už se mi mimochodem také stalo. Kvůli rekonstrukci nádraží v Brně měl „rychlík“ na Jihlavu zpoždění a já nestihl přípoj v Jihlavě. Průvodčí CD mi řekla, že poslední vlak z Jihlavy jede právě někdy v těch půl jedenácté a to stíháme.… Číst vice »
Vidím tam hlavně 120 minut
Špatně to chápete. Týká se to posledních vlaků na dané lince. Ale ten váš svévolný výklad se 120 min od jakéhokoliv vlaku by byl skvělý 👍…. Potom by defacto neexistovalo větší zpoždění než 2 hodiny. 😂 Ale běžte se na to zeptat na nádraží, tam vám to vysvětlí😂😂 tipnul bych si, že jste buď z Prahy, nebo někde od Prahy, kde vlak jezdí každých 20 min co? Anebo jste šotouš, co jezdí vlaky fotit…autem…😂….
Opravdu nemůžu za to, že nedokážete uplatnit svoje práva
On vám vaše práva vysvětlí zaměstnanec CD. 😂 Zrovna jako tenkrát, tam průvodčí ještě sprostě vynadal nějakému dědovi, který kvůli tomu nestíhal doktora….
Nemůžu za to, že si to děda nechal líbit…
Já osobně svá práva uplatňuji. dokonce mám obrovskou krabici plnou lístečků na odškodnění, ale je mi to k ničemu, když mám režijku. (Ano s režijkou na odškodnění nemám nárok, ale vždy jsem je dostal, abych neupozorňoval ostatní cestující na možnost dostat lísteček)
A dvakrát se mi stalo, že jsem zůstal v „Horní Dolní“ a na odškodnění jsem jednou čekal 6 měsíců, podruhé mi bylo zamítnuto.
Je zajímavé, že máte „lístečky“ a režijku, když je nárok na kompenzaci vázán na číslo jízdenky…
To není o Červené Karkulce. Klidně vysadili cestující v kolíně v 11 večer v zimě z luhačovického rychlíku se slovy že
zpožděná souprava už měla být dávno jinde..
Mozna ted uz je chovani dopravce jine, ale v nedavne minulosti CD delaly veci nepekne.
Co se vám na tom nezdá?? Tento proces se běžně praktikuje v provozu. Vy asi nejezdíte vlakem, že??
Tak ještě jednou: „Na alternativní přepravu má cestující nárok ze stanice ležící co nejblíže cílové stanici, do které se lze dopravit vlakem ČD, po ujetí posledního přípoje nebo odřeknutí posledního vlaku, pokud z ní do 120 minut včetně neodjíždí žádný vlak ČD nebo nelze zastavit projíždějící vlak, kterým by mohl cestující dokončit svou přepravu.“
Vy pořád zatvrzele nechápete, že se to týká až posledního vlaku na dané lince. Tzn. pokud poslední vlak jede v 23:00 a další vlak jede v 1:00, tak NEMÁTE nárok. Pokud vám ujede vlak v 20:00 a poslední vlak jede v 23:00 tak také NEMÁTE nárok a budete čekat na ten ve 23:00. Jediná situace kdy máte nárok je pokud poslední vlak jede v 23:00 a další až v 6:00 ráno.
Musíte se naučit chápat psaný text.
To byste se měl naučit chápat zejména vy
Sorry, že to říkám takto o Vánocích, ale vy jste fakt asi z nějakého ústavu pro pomalejší…to je neskutečné…to se jen tak nevidí.
To neřešte, nepřepínejte. Opravdu nemůžu za to, že neznáte předpisy
Pán je úplně mimo realitu a žije v domnění, že česke dráhy platí taxíky všem, komu ujede přípoj, nebo komu zrušili vlak😂…. Ani si neuvědomuje,že na některých linkách v tom intervalu 2 hodiny vlaky ani nejezdí…. To by bylo taxíků😂😂
Všem ne a nemusí to být ani taxík, opravdu nemůžu za to, že nedokážete uplatnit svoje práva.
Víte co je to poslední vlak?? To je fakt jak debat s de….
Ano vím, co je poslední vlak, ale vy evidentně nevíte, co je 120 minut…
Tak a teď si ty dva pojmy spojte k sobě… 120 min od posledního vlaku…. Pořád nic? Nebo už to zapaluje? Jestli je pořád mlha, tak se dojděte zeptat na nádraží. Já narozdíl od vás vlakem jezdím.
Není co spojovat, to vy plantáte dohromady. Základ je v tom, že vlaky jezdí většinou v max. dvouhodinovém taktu, takže ve většině případů dosáhnete max. na 50 % návratku
To je marný, to je marný, to je marný…. Taková natvrdlost a tupost jako u vás, to se opravdu tak často nevidí. Je to tam výslovně uvedeno 120 min od posledního vlaku. Mějte aspoň hezké vánoce 🙂….
Trochu logiky, pokud by jel za 120 minut další vlak, tak ten předchozí nebyl poslední. Ale to bych asi po vás chtěl moc, přemýšlet
Milý pane, je to další vlak druhý den (tedy první vlak v ten druhý den, ale to už jsem vám asi 3x vysvětlil) anebo to může být spěšný vlak, který mimořádně zastaví, tam kde cestující potřebuje. Pro pomalejší a natvrdlé uvedu příklad: poslední osobák, kterým se dá dostat do požadované stanice odjíždí v 22:00, ten mi ujede, ale v 23:30 odjíždí ještě rychlík, který normálně v dané stanici nestaví, ale ČD jsou ochotny udělat kvůli vlastní vině výjimku. Na přepravu taxíkem tedy nemáte nárok, protože do 120 min jede ještě spoj, který mě může v dané stanici vysadit…. mimochodem, to… Číst vice »
Ještě by to mohla být šlapací drezína, co….pak by byla pochopitelná i ta podmínka, že tam nesmí nic jet dvě hodiny 😂👍
Podsouváte?
Ne, jen se už docela bavím
To já už dávno
U nás v Msk bychom za 13 hodinové zpoždění které se stane jednou za rok byli i rádi. Máme tady dopravce pro který nejde najít přirovnání aby mi to nesmazali a to plným právem po mém případném a peprném vyjádření. Ti co to tady čtou a ví o jde tak zajisté pokynou hlavou respektive prstem nahoru…hi…
Šlo snad napsat něco jiného…?
Jinak se omlouvám a to upřímně…
Zpoždění = sleva
Osobně jsem vsadil na zpožděný vlak do Chorvatska a v obou případech to vyšlo a celá rodina jela s výraznou slevou.
Tak doufám, že do toho počítáš třeba půl dne, nebo i celý den, o který si byl na dovolené díky zpoždění ochuzen.
Několikrát jsem touhle linkou jel jako stevard a musím říct, že už nikdy víc 😀 ani jednou, ani jednou se nejelo bez nějakého problému. Párkrát to byly i zdraví ohrožující problémy, napadá mě třeba jet z hlaváku až do Libně s otevřenými dveřmi, protože na těch vozech z roku 1969 (kéž bych si to vymyslel, ale to je bohužel skutečnost) ještě ke všemu s tou údržbou, jakou mají zkrátka nic nefunguje. No nic, přeju RJ s touhle i s ostatními linkami hodně štěstí
1969 jsou jaké? Takové ty s růžovými křesly a čtvercovými okny?
Ano. Růžové sedačky s dveřmi na kličku, u kterých se už léta mluví o rekonstrukci. A tuším, že i ty lůžkový/lehátkový jsou +- ze stejné doby
lehátkové vozy se jako nové dodávaly v letech 1962-1972
Teď jen odbočím, jaký je problém otevřené dveře? Kdysi to byl standard a nikdo s tím problém neměl. Dneska už to problém je protože jsou lidé tak degenerovaní, že je nezvládneme zavřít?
Stalo se někdy, že by nějaký vlak vypadl ze Sprželí povolených hodnot -3 až +20h?
Osobní hodně vzácně pokud vůbec, protože většinou to dopravce odřekne dříve, ale náklad každou chvíli.
Tak nevím, k čemu tenhle článek je. Aby pan autor dokázal světu, jak je nezávislý a nezaujatý? Jak umí napsat o RJ negativní článek? Za mě standardní provozní nepříjemnist, kterou jakýkoliv dopravce moc nedokáže ovlivnit.
A čí že je to rekordní zpoždění? RJ nebo globálně?
Rekordní zpoždění v ČR
Jestli vám 13 hodin zpoždění připadá běžné… Pak není co řešit… 😉
hele, cetls vubec ten clanek?
Pavlovův reflex? 😉
Vzpomínám na Transbalkan ze Soluně do Budapešti. Na řecko-bulharské hranici jsme vyhnili 12 hodin. Takže Bulhaři poslali část vlaku ze Sofie včas a my čekali na denní vlak do Bukorešti, na který nás připojili. Zpoždění v Budapešti +22 hodin, za 3 hodiny dojel vúz odjíždějící ze Soluně o den později…
No hlavně že vy jste vzorek nezaujatosti. Jen tak dál. Ale když na sobě budete pracovat, můžete se dále zlepšit.
Zamrzlé brzdy asi může ovlivnit, zanedbanou údržbou
Je to rekord, je to zajímavé.
Vyjasněte jsi pojmy, podle některých píšu negativně jen o ČD a platí mě RJ. Nikdo Vás každopádně nenutí text číst.
šotodotaz: jak je na tom se zpožděním ten vlak Transdev ze Švédska do Alp? Tvrdí, že je to nejdelší trasa vlaku v Evropě.
Dík.
Tento vlak má málokdy zpoždění a někdy má náskok. Není zač.
Když na tom ještě trochu zapracují, mají šanci překonat letité rekordy EC Avala.
Čeká na přípoj z válkou zmítané země. Je dobře, že vůbec jede.
Ono je uplne neironicky obdivuhodne, ze v dnesnej dobe taku linku prevadzkuju, napriek vsetkym problemom, ktore okolo nej su.
Na druhu stranu treba uznat, ze 13 hodin meskania je docela prdel.
5 hodin stál v Krakově se zamrzlýma brzdama
kolik měla avala nejvíc?
Zpoždění ve výši 150 % jízdní doby není v posledních dnech vzácné ani mezi Prahou a Ostravou.
Pardon, je to jenom 50 %, takže poněkud nesrovnatelné s RJ v článku.
Mam blahe pameti jak rychlik Dukla (Kyjev-Praha) mel na pragotronu pravidelne 480 a vice. Denni zpozdeni v radu mnoha hodin bylo temer dennim chlebem.
Tady je denní zpoždění také, na druhou stranu jezdí 9 lůžkových vagónů a například z Prahy jsou téměř do konce roku vyprodané.
Tak pokud je garantovany prestup na UK tak vzhledem k tamnejsi situaci je zarrak, ze tam vlaky vubec jeste jezdi.
*UA
Já zase pamatuji v 90. letech Metropolitan z Bukurešti s příjezdem do Holešovic někdy v 6 ráno, který jsem pravidelně vídal na příjezdové tabuli ještě cestou ze školy.
Já si pamatuju z mých libereckých studií, jak jsem šel odpoledne z průmky a na Pragotronu byl vypsaný Kriváň do Drážďan s příjezdem asi v 7.20 a se zpožděním už nevím kolik – možná to největší číslo, co tam měli.
Pokud si dobře pamatuji, tak největší zpoždění, které Pragotron mohl zobrazit bylo „Více než 480 minut“. Pak už jen „Vlak nejede“.
Tak to měly všechny ty vlaky od Sofie, Bukurešti, Budapešti, Košic velká zpoždění. Vždycky jsem na to v UL jako malej zíral a strašně mě to fascinovalo. Ty vlaky přijíždějící z neskutečných dálek a končin.
V roce 2009 R 473 Amicus vozil přímé vozy do Burgasu. Po večerní bouřce se ráno připojily na vsetínský R, a dále na Břeclav. Odjížděli jsme z Břeclavi s 600min. Do Burgasu jsme dojeli o více než 26h než bylo plánováno. Dodnes na to rodina vzpomíná s úsměvem . Párky, guláš, párky, guláš. V Bukurešti jsem šel pro Mc donald, samozřejmě je dotáhli na ON a dobirali vodu, rumuni se sprchovali v 35st. horku a o legraci bylo postaráno.
Nejsem režista, cesta mně tehdy stála 13tis tam a zpět včetně lehatek a lůžek .
Zážitek na celý život.