800 metrů za 390 milionů. SŽDC chystá velkou opravu problémového náspu

Trať 140 v úseku Dalovice - Hájek. Foto: JPTrať 140 v úseku Dalovice - Hájek. Foto: JP

Správa železniční dopravní cesty musí opravit problematický úsek trati mezi Hájkem a Dalovicemi na trati 140 z Chebu do Ústí

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Zde bych rád doplnil k těm cenám. Dnes jsem se bavil s kamarádem, stavařem ze SŽDC a na rovinu řekl, že jak firmy nestíhají doslova střílejí do nabídek třeba dvojnásobné sumy proti dobám, kdy bylo práce málo… No a ty velké firmy to samozřejmě brutálně nadhodnotí všechny a která to tentokrát „má“ vyhrát nabídne o pár korun míň… A všechno to zaplatí daňový poplatník nebo EU. Nadruhou stranu, alespoň nějaké ty prachy zůstanou v republice a můžeme věřit, že ty firmy taky snad koupí nějakou tu techniku…

Jaaa

Tomu se říká kartel a je to trestné…

Y.K.

Kartel je dohoda.
Pokud hází vysoké ceny, protože mají tolik práce, že nemají důvod jít s cenou na dřeň a když to nedopadne, taky OK, tomu se říká převis poptávky nad nabídkou a je to normální jev na trhu (zvyšující ceny).

hedonism.bot

Mě jen vrtá hlavou, proč teď… je to zvýšením rychlosti (a nápravové hmotnosti) během rekonstrukce a elektrizace před dvanácti lety? To opravdu eso jedoucí s těžkým uhlákem 60-80 kmh zatěžuje trať více než čtveřice bardotek nebo dvojice sergejů jedoucí 40-60kmh?

Jiří Kocurek

Je relativně mokrý rok, oproti těm předchozím a množství vody má značný vliv na pevnost zeminy. To může být jeden z důvodů. Ostatně v článku stojí „Kromě vysokého stupně nasycení vykazují zeminy násypového tělesa…“ a tím se myslí nasycení pórů vodou.

LWQ

Nu pekne, ac to bude znit divne, tak mam dojem, ze za podobne penize by slo udelat reseni typu most (eskatada) na mikropilotech a byt vyreseno na porad. Vsadim se o co chcete, ze do 5-10let se tam dalsi desitky ci stovky milionu posypou znova.

Jiří Kocurek

Hmm, podloží má problém unést násep, ujíždí pod ním. Ale mostní pilíře unese.

Xyz

prečo to stojí trojnásobok ako kilometer diaľnice? nehovorte mi že položenie pár koľajníc oproti širokej diaľnici stojí trojnásobok

Odpadlik

Je v tom reko naspu i mostu. Ale drahý to je, skoro by se možná vyplatilo udelat prelozku jinudy

David

Protože je to poměrně vysoký násep, navíc částečně v oblouku. Výška náspu je vidět na té předposlední fotce, kde je most. Lze jenom doufat, že příští rok se udělá výluka a udělá násep – a další rok se snad neudělá zase výluka a nebude se opravovat most, protože koordinace staveb je opravdu „silnou stránkou“ SŽDC.

Xyz

nebolo by v tom prípade efektívnejšie postaviť rovno most po veľkej dĺžke?

inak ďakujem anonymným minuskarom za vysvetlenie

Martin V.

Most na předposlední fotce vypadá poněkud zvláštně. Jednokolejný oblouk (kamenný, betonový?) a dva metry nad ním dvě ocelové konstrukce? Nevíte někdo podrobnosti o historickém vývoji? Už se zmiňovalo zdvojkolejňování přisypáním náspu. Kdy přesně?

Jiří Kocurek

Jako mnoho tratí: Napřed jedna kolej a pak za několik desetiletí druhá kolej hned vedle. Najdete na spoustě míst, kde jsou vedle sebe dva mosty, každý stavěný v jinou dobu, až to vypadá jako jeden kus. Hranický viaduk dokonce tvoří tři souběžné mosty.

Jiří Kocurek

To je asi tak: Vodovodní trubka PE100 90×8,2 SDR 11 stojí 185 kč/metr. Když se NEzapočítá výkop, obsyp pískem, trasovací vodič, výstražná fólie, zásyp hutněný po vrstvách, oprava povrchu vozovky, práce bagru (i jiné techniky), doprava a mzdové náklady, tak je možno položit 10 metrů potrubí za 2000 Kč.

Radek Janata

Protože zde se „vyzobnul“ do jedné akce právě ten problematický úsek.

Kdežto vy to zřejmě sroováváte s nějaku průměrnou cenou, které zahrnuje úseky levné i drahé (jiná se totiž u dálnic nezveřejňuje).