Minus 79 milionů korun denně. Etihad Airways zůstaly v obrovských ztrátách
A350-1000 v barvách Etihad Airways. Foto: Airbus
Letecká společnost Etihad Airways zůstává třetím rokem velmi prodělečnou aerolinkou. Dopravce s hlavní základnou v Abú Zabí ve Spojených arabských
Jak muze takova firma vůbec existovat?? Kdo to sponzoruje?
Uplne stejne jako kazda jina ztratova firma. Ztrata o sobe v podstate nic neznamena a kvuli ztratam se nebankrotuje. Bankrotuje se, kdyz dojdou penize. A ty muzou dojit i firme, ktera v podstate ve ztratach neni.
A jinak – penize do firem lejou vlastnici a investori.
tak tak, kdyz maji sejkove penize, tak si koupi libovolnou hracku. nekdo zavody pozlacenych velbloudu, jiny harem nebo aerolinky. az jim ovsem dojde ropa, bude to jinak. ale treba sazi na synergicky efekt prodelecnych aerolinek a zaroven rychlejsiho rozvoje ekonomiky v hubu. tady v tech orientalnich dzmahirijich se tak uplne nehraje pouze na zisk jedne jedine veci, ale i na jine…
Ta strategie Etihadu, kdy expandoval díky skupování podílů ve ztrátových aerolinkách různě po světě (i např. Air Serbia) jen kumuluje ztrátu a uvažovalo se i o sloučení s Emirates, které je sice dlouhodobě v zisku, ale pravděpodobně jen díky kreativnímu účetnictví.
Hlavní důvod krachu Air Berlin bylo, že Etihad zastavil další financování.
Jaké kreativní účetní postupy provádí Emirates?