Letecké společnosti Letectví

Minus 79 milionů korun denně. Etihad Airways zůstaly v obrovských ztrátách

A350-1000 v barvách Etihad Airways. Foto: Airbus
A350-1000 v barvách Etihad Airways. Foto: Airbus

Letecká společnost Etihad Airways zůstává třetím rokem velmi prodělečnou aerolinkou. Dopravce s hlavní základnou v Abú Zabí ve Spojených arabských emirátech loni prodělal 1,28 miliardy dolarů (28,95 miliardy korun).

Vyplývá to z výsledků, které Etihad Airways zveřejnily na svých stránkách. Vysokou ztrátovost aerolinky ukazuje i porovnání s tržbami. Ty loni klesly z 6 na 5,86 miliardy dolarů. Z každého dolaru tržeb tak firma prodělává přes dvacet centů. V roce 2017 firma prodělala 1,52 miliardy dolarů, v roce 2016 1,95 miliardy dolarů. Firmě nevyšly některé investice do zahraničních aerolinek, zejména pak Air Berlin. Otazníky se vznáší i nad budoucností indických Jet Airways.

Etihad loni přepravily 17,8 milionu cestujících, což je pokles z 18,6 milionu v roce 2017. Obsazenost letadel klesla na 76,4 %.

Firma nastavila v roce 2017 po velkém růstu v předchozích letech řadu úsporných opatření, omezila svoji expanzi.
Kvůli úsporám výrazně proškrtala své plány na nákup nových letadel. Loni ještě převzala tři Boeingy 787-9, čtyři 787-10 a dva nákladní 777-200. S Airbusem i Boeingem se firma dohodla na velkých škrtech v původních objednávkách, nakonec koupí jen pět Airbusů A350-1000, 26 Airbusů A321neo a šest Boeingů 777-9.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vlada
Host
Vlada

Jak muze takova firma vůbec existovat?? Kdo to sponzoruje?

Jen tak
Host
Jen tak

Uplne stejne jako kazda jina ztratova firma. Ztrata o sobe v podstate nic neznamena a kvuli ztratam se nebankrotuje. Bankrotuje se, kdyz dojdou penize. A ty muzou dojit i firme, ktera v podstate ve ztratach neni.

A jinak – penize do firem lejou vlastnici a investori.

Nekdo
Host
Nekdo

tak tak, kdyz maji sejkove penize, tak si koupi libovolnou hracku. nekdo zavody pozlacenych velbloudu, jiny harem nebo aerolinky. az jim ovsem dojde ropa, bude to jinak. ale treba sazi na synergicky efekt prodelecnych aerolinek a zaroven rychlejsiho rozvoje ekonomiky v hubu. tady v tech orientalnich dzmahirijich se tak uplne nehraje pouze na zisk jedne jedine veci, ale i na jine…

Nicky
Host
Nicky

Ta strategie Etihadu, kdy expandoval díky skupování podílů ve ztrátových aerolinkách různě po světě (i např. Air Serbia) jen kumuluje ztrátu a uvažovalo se i o sloučení s Emirates, které je sice dlouhodobě v zisku, ale pravděpodobně jen díky kreativnímu účetnictví.

Nicky
Host
Nicky

Hlavní důvod krachu Air Berlin bylo, že Etihad zastavil další financování.

adam s.
Host
adam s.

Jaké kreativní účetní postupy provádí Emirates?

Partneři