75 cestujících denně. Jihomoravský kraj ruší provoz na lokálce z Boskovic do Velkých Opatovic
Jednotka 814 v Boskovicích. Foto: Tomáš Winiarski / Mapy.cz
Vlaky budou kompletně nahrazeny autobusy.
Vlaky budou kompletně nahrazeny autobusy.
sotousi by meli prestat fantazirovat,se podivejte na umisteni zastavek a stanic a hned zjistite,ze tahe trat proste nema budoucnost i kdyby se z ni udelal rychlodraha
#potenciál #spiknutí #likvidace #kdejekarelhavlicek
10 cestujících v průměru? Tak to jsem zvědav, kdy nám zruší lokálku Studenec – Křižanov, kde jezdí v průměru tak 1 cestující.
Brzy. Nejpozději do ETCS, pravděpodobně dříve. Kraje jsou pod tlakem a musí hledat úspory kde to jde a kde to má smysl. V tomto případě jsou osiřelé lokálky nabíledni.
Oficiální předpoklad Kraje Vysočina je jiný – nasadit tam RS1 uvolněné z t-227 po dodání nových motorových jednotek.
RS1 zjevně dovybavit systémem ETCS.
… a i tady připomenu, že ETCS by se, když už, týkalo t-250 (ne t-240), tzn. paradoxně by byl více ohrožen provoz ve smysluplnějším úseku Křižanov – Velké Meziříčí, zato ne na málo vytíženém + nízkým potenciálem disponujícím úseku Velké Meziříčí zast. – Studenec.
Mimochodem nechápu, jak je možné, že takový objektivně nepravdivý (Kraj Vysočina si té problematiky je zjevně vědom a proto předpokládá přesun Regionov tam, kde ETCS nebudou potřebovat, zato přesun RS1 tam, kde využití ETCS, vč. Křižanova) příspěvek může dostat 10 palců nahoru, vč. údaje o tom, že „kde má rušení vlaků smysl“ obsahuje i úsek Křižanov – Velké Meziříčí.
No někde jsem slyšel o elektrifikaci do Vel.Mezu
https://www.novinyvm.cz/20947-vysokorychlostni-trat-ma-mit-podle-studie-odbocku-u-bitese-na-elektrifikovanou-trat-do-v-mezirici.html
Tak co fanatický rušiči, ne všude vám kvete pšenka. Apropo, co budou ti mamlasi co se sem chodí posmívat za zrušené lokálky, až se nebude nic rušit? Budete beze smyslu života?
Co budete dělat až se nebude nic rušit? Ale naopak stavět a obnovovat?
Na Opatovicich byl ten počet 75 lidí při větším počtu spojů!
Dnes je tam denně sotva 20 lidí dohromady.
Už aby to bylo.
Jemně podotknu, že tímto výrokem schvalujete i zastavení osobní dopravy na úseku Křižanov – Velké Meziříčí zast.
Taky dodám, že posledního 3,5 roku je na té trati dosaženo aspoň stavu, kdy po většinu dne/týdne se tam vše vyjezdí s jediným vozidlem.
Při osekání pouze na úsek Křižanov – Velké Meziříčí zast. by tak zůstal počet vozidel mimo špičku stejný. Jen by, spolu se strojvedoucím, měl daleko delší obraty.
Čímž nezastírám, že počet cestujících v úseku Studenec – Velké Meziříčí zast. je fakt nízký.
Velké Meziříčí má načrtnuté skvělou budoucnost.
Jo, tu vámi výše zmíněnou spojku, „výměnou“ za neexistenci stanice přímo na VRT (jako by nemohlo zároveň existovat obojí).
https://mapy.cz/s/bekogasaku
Srov. s cestou z Velkého Meziříčí do Brna přímo autem.
Velké Meziříčí bez vlaku snad nezůstane.
To ale neznamená, že má podobnou budoucnost VM – Studenec.
Je pondělí 29.5.2023 – 8:00 ráno a máme tady 333 příspěvků, s docela velkým podílem těch emotivních, (tedy méně racionálních).
To vše u článku o nahrazení 4 vlaků v pracovní dny (a 2 vlaků o víkendu) autobusy na 17 km úseku trati, kde průměrně jezdilo (jedním směrem) 75 osob/ den, přičemž průměrná obsazenost v nejsilnějším úseku činila ca. 10 osob. 🙂
Podobnou vlnu reakcí tady dokáže vzbudit snad jen článek o změně trakce na Bechyňské dráze.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/trat/262/
Kdyby jste četl pozorně tak byste zjistil, že diskuze je o tom jak mohlo k tomu stavu 4 páry vlaků dojít aby se to mělo zrušit. A také o tom, proč je jediná možnost provoz zrušit, když lze: zvýšit rychlost, nasadit nová vozidla, upravit zastávky blíže k obcím, snížit náklady na provoz dráhy, seškrtat autobusy.
Těch 75 osob tam bylo právě ještě při větším počtu spojů. Ty vaše návrhy stejně nepovedou k omezení bus dopravy ( a pokud ano, zhoršíte mnoha lidem možnost použití veřejné dopravy, což je vám ale jedno) v této relaci, zato budou docela drahý a užitek malý. Zajímalo by mě , jestli tady někteří nedovedou rozlišit ani naprosto křiklavé rozdíly co se železnic týká, nebo jsou jen tak „sfanatizování“ a budou na krev vymýšlet „opatření“ za záchranu lokálek doslova za každou cenu. A ještě k těm 4 párům spojů: To už je opravdu o ničem, ale alespoň někdo jet mohl. Jenže… Číst vice »
Přestaňte psát nesmysly a fantazírovat. Proč budu rušit mnohem efektivnější a lepší autobus, za desítky milionů překopávat celou trať, aby mi místo 75 lidí denně jezdilo 100?
Nemluvím o jednom ale třeba 10 autobusech. A na té trati stejně jezdí náklady do šamotky v Opatovicích a se dřevem. Takže se v provozu udržovat musí. A ještě bych doplnil, že levnější než autobus je zrušit veškerou VHD a lidi mohou chodit pěšky. Ale zrychlení se vám nelíbí, protože pak by lidi místo busů chtěli jezdit vlakem, že?
Trasa železnice vede dobře spádovým směrem, tedy úplně mimo není jenže, to aby převzala roli hlavní trasy vhd v území brání hlavně její rychlost (v celé trase pouhých 50 km/h s lokálními propady až na 10 km/h). Tedy ano za současné situace by železnice mohla být pro území použitelná jako páteř za předpokladu zvýšení rychlosti alespoň na 80 km/h s lokálními propady na 50 km/h. Tak aby se dosáhlo systémové jízdní doby Skalice – Velké Opatovice 25minut a vázalo se na rychlíky z do Brna. Jenže do této železnice se vůbec neinvestovalo. To je současný stav kdy silnice i železnice… Číst vice »
Jak dlouho se sní o D73, ex 43? A je už termín kdy se začne stavět?
Nesní se, tato dálnice originálně označená jako A88 má v úseku Boskovice-Velké Opatovice spodní stavbu kompletně hotovou, byla připravena na pokládku vozovek.
Nějak nevidím ten provoz kamionů na sever od Brna. Nepromlouváte k nám z roku 2085?
Ne, z roku 1942 :-). Pak Vůdce začal ztrácet a stavba dálnice se zastavila prakticky před dokončením.
Spádový směr je k ničemu, když trať míjí obce po své trase.
není, ba naopak je důležitější něž zastávky přímo v obci. Dnes pokud to bude rychlé a bude, kde parkovat, tak si to najde více lidí než trať kolmo na spádovost, ale se zastávkami v centru. btw. na tomhle budou postaveny i terminály VRT (například Roudnice nad Labem). Tedy ideálně směr hlavní poptávky a rychlost.
Nevím, kolik si kraj na takto osekaném provozu představoval, že těch cestujících pojede.
Sám to přitom do této podoby osekal (z předchozí, o něco méně osekané podoby) docela nedávno – na konci srpna 2022.
To už byla konečná a 4 páry jsou opravdu málo.
Na druhou stranu linku 234 si o víkendu najde klidně 50 lidí na odpoledních spojích a taky jede jen 4x.
Tak linka 234 je Boskovice-Rájec-Blansko. Ne Velké Opatovice-Skalice. 🙂
co udělal kraj, stát/ministerstvo, pro to, aby se to nestalo? Jaká opatření udělali? Co udělali pro to, aby provoz byl zachován? úplně velký hovno. Žádná mdernizace, žádná oprava, stčilo by trať opravit, některé zastávky posunout, trochu do té tratě zainvestovat. To radějí budou sypat peníze do bezedný černý díry, kdo bude každoročně opravovat silnice? vždyť vypadají po každý zimě jako ementál, kdo bude platit ty autobusy s řidičemaJen kdyby to byl jeden truck, hned by lidi šíleli, že jim doma padaj talíře. Silnici je potřeba opravovat defakto neustále, železnice se každoročně několikrát opravovat nemusí. A vydržela tu více než 100… Číst vice »
Stát nedodal cestující. To je ovšem velká chyba.
Běž na noční látat silnice na D11. Má pravdu, která se ale ukáže až časem.
Už nahříváš asfalt na 250°C? Makej, makej, silniční provoz se dost zvedne. A ne že si řekneš o prachy. Pěkně zadarmo.
Proč by měl stát, kraj a ministerstvo něco řešit, když řešení je autobus?
Tak ty nové/posunute zastavky jsou 2 až 3 a žádné velestavby to byt nemusi. 30 mega? Boskovicka spojka je soucast jine stavby (ano, bez ni to nema smysl, ale ta je v planu) a prosta elektrifikace dal za Boskovice do VO by se do 100 mega vejít také mohla. Cestujicich cekam slušný počet, protože vlak v podstatě převezme páteřní dopravu v oblasti a nabídne moderní a relativně rychle spojení bez přestupu za 1h do Brna. Ne, opravdu tu nevidím nic, co by ruinovalo rozpočet. Do VO k nádraží bych pak svazel cestující z Chornice, Jevíčka a dalších busem. Určitě budou… Číst vice »
busy by mohli být takto svozové, z obcí, kde vlak není, dneska si každej kupuje lístek v dopravním tarifu kraje a tam je fuk co je to za dopravce a jestli je kus busem nebo vlakem, přestup z busu na vlak by by garantovaný, vlak by na ten přípoj počkal, zároveŇ by z těch vesnic měli lidi díky okruhům spoj na každý vlak, takže by už bydlení na vesnici neznamenalo nutnost mít auto nebo spoléhat na 4 busy za den a o víkendu nic, ale bydlení by se tam zatraktivnilo více a lidi by se nemuseli stěhovat do velkoměst a… Číst vice »
Ne každej má sen namačkat se do plnýho autobusu , s vydýchaným vzduchem, smradem zpocených cestujících a nějakého zkaženého jídla, a aby celá tato směs lidí jízdou po kopcích nahoru a dolů přes výmoly, za neustálého kličkování, byla pořádně protřesená pohoupaná a možná i poblitá.
To je přece váš supermoderní bolševickej způsob dopravy ne? A ještě jsem zapoměl, dodat, že s řidičem důchodcem s třesoucíma rukama a 6 dioptrií brýlema (nebo 18letým kořenem s ještě teplým řidičákem). A 40 km/hod za kamionem s kládami.
Ne proč? Za to tebe už šiblo, že tak šíleně odepisuješ. Nebyls náhodou bolševik, či stbák, tam jsou takoví grázli.
Osobně nechápu, proč tyhle urážející komentáře nejsou smazané, když se tu jinak maže za úplně normální příspěvky…
To je dobře že to zruší. Dnešní autobusy jsou moderní, pohodlné a rychlé. Obslouží daleko více zastávek než vlak. Určitě to má větší smysl než prázdný Regina, ze které ohluchnete po tom randalu co vydává. Koukat na průvodčí s umaštěnými vlasy není taky nic o čem by se dalo psát domů
Pane, netvrdím, že regina je nejlepší stroj na světě. I ti průvodčí by se dali nahradit automatem. Já se spíš obávám, že autobusy nejsou všespásný, a můžeme se dočkat časů, kdy se s velkou slávou bude provoz obnovovat z bateriovým vlakem.
Kolikrát je zpráva o autobusech ve stromě.
Ano.
https://www.hzscr.cz/SCRIPT/ViewImage.aspx?physid=960647&docname=29_5_2018%20DN%20%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_vlak%20do%20stromu%20(1).jpg
https://zlin.rozhlas.cz/ve-strilkach-narazil-linkovy-autobus-do-stromu-zraneno-bylo-vsech-osm-7958441
Přijde mi, že bus je na odpis.
O těch stromech a busech bych pomlčel. Viděl jsem X krát a to mnohem častěji články jak vlak narazil do stromu nebo překážky na dráze a hodin to stalo. Uvažujete ekonomicky, a ne modrým mozkem společnosti ČD. Jinak pořád bude stav železnice takový jaký je. Hezký den
No, jo nehodí se to do autobusové lobby. Tož to chápu. Mmch, kolik u toho obrázku vlaku bylo zraněných?
No a pořád to za tím kamionem bude rychlejší, než tím vláčkem…
A ekologičtější to taky bude? S menší spotřebou energie?
Jaký je rozdíl se namačkat do jedné 810?
Na Jevicko – Boskovice určitě není třeba svozovych autobusů.
To by systém jen prodraží, zkomplikovalo a cestují odradilo. Není potřeba za každou cenu vytvářet potřebu vlaku, když neexistuje.
Ta posledni veta zni na tomto serveru jako vyslovene rouhani! ;o)
Jenže oni všichni nebudou jezdit a nejezdí tak, jak si šotouši naplánují. Zjevně spoustě lidí je ta lokálka úplně volná. A řeči typu bez auta na vesnici raději ponechám bez komentáře.
Ano, třeba ti co potřebují k 17 listopadu v Boskovicích vám velice poděkují.
Např. lidem z Jevíčka natáhnete cestu v Boskovicích, ale zato si můžou přestoupit zbytečně navíc.
opatováci většinou dopadnou podobně.
A čím je budete vozit, ať se může udělat představa o ceně za 1 km? 🙂
Ještě vám tam chybí přetrasování k Cetkovicím Světlé apd.
Největší problém téhle tratě s i s pokračováním do M.Trebove je vzdálenost zastávek/stanic od obcí nebo měst. Potom se není čemu divit. No a jízdní řád, který je totálně k ničemu to jen podtrhne.
Běž začít bourat Pražský hrad, Karlštejn a půlku Prahy. Jsou starý, drahý, zbytečný a úplně k ničemu.
Karlštejn a Prahu navštíví za rok víc lidí než se sveze na lokálce za 15 let.
Zajímalo by mě kolik lidí by navštívilo Karlštejn, pokud by vyhořel, nechal se oplotit ostnatým drátem a ještě by zrušili vlak pro dopravu turistů . Všechno je o přístupu. Když se na dané lokálce roky neinvestovalo do zastávek, a trať leží v původní stopě a ještě se zruší spoje v pracovní špičky, tak tam asi pro mnoho lidí nemá smysl jezdit.
Tak si tu trať kup, zainvestuj a všem ukaž, jak se to má dělat. Kde je problém? Když budeš šikovný, možná i nějakou dotaci seženeš.
Když bych vám nasadil do baráku sršně, a vy jste se musel odstěhovat, tak vám pak taky řeknu na co ten barák máte, nemůžete ho prodat, musí se zbourat.
Co za rok, za den 😉
V pořádku. Tyhle nesmysly, kde vymetá vlak stejné obce liniového osídlení jako autobus, který navíc projede centrem obce berou peníze tam, kde je potenciál. Šebetov, Cetkovice, Velké Opatovice jsou prostě mimo a normální člověk nemá jedinou motivaci se táhnout někam za obec.
Jasne, ten autobus pojede bez prestupu až do Brna, stačí elektrifikovat silnici a jízdní doba bude stejná jako u vlaků.
To asi s největší pravděpodobností nepojede nikdy, ale cestující už dnes preferují autobus. A víte proč ? Protože ušetří cestujícímu deset, patnáct minut pochodu nějak za ves nebo město. To je pro denního dojíždejícího skoro půl hodiny denně. Třeba pro matku od rodiny čas, za který stihne připravit dětem svačinu, hodit do pračky prádlo nebo ho pověsit, vyvenčit psa a já nevim co ještě. Vidím v tomto případě jistou analogii s tratí Varnsdorf – Rybniště, která je svým charakterem velmi podobná a kde lidé rozhodli obdobně. Rozhodli se pro autobus, který staví v centrech obcí a měst, zastaví vícekrát a… Číst vice »
Hlupáčci a tupouni. Tak víš proč tam je ten autobus rychleji? Protože ten vlak na těch přejezdech musí zpomalit na 15 km v hodině, aby zlý a nebezpečný vlak náhodou nesrazil spousty plechovkářů a autobusářů, kteří jsou schopni vjet na koleje když jede vlak. Pokud by to ten vlak profrčel 60 tak se není o čem bavit. A další důvod pro blby je, že občané daných obcí chodí na vlak pěšky. Však na tom venkově má 90% obyvatel snad auto?
Jak říkám, ti rušiči jsou banda hlupců, která se ohání pseudodůvodama vycucanýma z palce u nohy.
Fakt je ten, že obslužnost vlakem v tomto konkrétním případě postrádá smysl už desítky let a vlak tam jezdil tak nějak ze setrvačnosti, že ho tam měli. Naprostá většina lidí jsou úplně normální lidi, kterým se fakt nechce jít na zastávku dál než 100 metrů. Vlak má sloužit jako velmi rychlý a kapacitní prostředek kolem větších aglomerací a ne pro převoz tří režijkářů v důchodu a pěti šotoušů za měsíc z jedný řitě do druhý do pole.
Přesně jsem popsal, že dnes lidi nemusejí chodit pěšky a proč je ten vlak pomalý. Hrách na stěnu.
Myslím , že spojení do Boskovic by stálo za to . Možná i omezit letní víkendový provoz do Opatovic jako v Ústeckém kraji a další.
Spojení do Boskovic bude častější
Vysmivani se a provokace. Delate to i osobne lidem do ksichtu nebo jste hrdina jen virtualne?
PS: tato lokalka v danem stavu asi opravdu nema smysl provozovat, ale tyhle srandy jsou zbytecne
A to v životě nemáte na starosti nic zajimavejšího, ze si něco potřebujete komplikovat škodolibostí?
Ne neubližuješ. Má tě totiž u zadnice. Lidi jako vy se klidně pomlaťte na silnicích.
Kvičíš tady ty, chudáčku, kolegy asi nemáš, jen arogantní spolujezdce v plechovkách. Prosím pomlaťte se, unadávejte se v kolonách, plaťte si silnice a bouračky. Je mi to fuk.
Kvičí tady spíš někdo, kdo své názorové oponenty tituluje „Hlupáčci a tupouni“.
Argumenty došly, tak holt zbývají aspoň primitivní emoce, že? 🙂
Pravda, že po tomto článku jsem poněkud vytočen. Protože tak imbecilní důvody proč ten provoz zrušit by nevymyslel ani jedinec se záporným IQ. Takže oslovení je plně na místě.
A jak byste reagoval, kdyby někdo věcně napsal, že ve stávajícím stavu tam osobka kat nemá smysl, ale při Boskovické spojce + vedení zrychlených spojů + elektrizaci/modernizaci tratě i z Boskovic do Velkých Opatovic už by to smysl mít mohlo?
Dotaz:
Nenašly by se v zásobníku každoročně posouvaných investičních akcí SŽ jen tak čistě náhodou elektrizace/modernizace jiných, zdaleka důležitějších tratí, než je zde tak emotivně diskutovaný „koridor“ Boskovice – Opatovice?
Našly.
Což nijak nevylučuje věcnou pádnost výše uvedeného argumentu.
Ostatně, drátizace Hustopečí taky nebyla nijak zvlášť důležitá.
Potlesk ničitelů dopravní infrastruktury za 3-2-1.
Ty diskuze tady taky nejsou kvůli tvýmu trapnýmu trollení. Letadlům se taky posmíváš že mají křídla?
Ne. Ale militantní busšotouši a autíčkáři by měli být omezováni kvůli častým dopravním nehodám na silnicích. Na co podporovat takové zabijáky.
Ty seš opravdu k smíchu. Ha ha ha, to je kus něčeho.
Znám pár fanatiků jako vy do vlaku a jsou to případy pro Chocholouška. Určitě jste členem SPD
Asi těžko, pracuji jako technik ve strojírenství a železnici mám jako jeden z mnoha koníčků. A jedinej problém dráhy dnes jsou předsudky, zbytečný poplatky a zastaralá infrastruktura. Fanatici jsou ti co tvrdě ruší 100 let fungující tratě na základě absurdních důvodů.
Absurdních důvodů? Že tam jezdí prázdné vlaky je absurdní důvod? A řekli Vám, že to, že ten vlak jede, stojí peníze?
Znovu říkám, proč tam ty prázdné vlaky jezdí? Tahle se řeší následek, ne příčina. Rakovina se taky léčí a nezabíjí se pacient.
Taky mi ta jejich absurdní radost uniká.
Výsledek 30 let privatizací dopravců a neschopných úředníků na krajských úřadech, co nejsou schopní vytvořit jízdní řády, kde na sebe jednotlivé spoje navazují, samozřejmě potom bude jezdit vlaky a autobusy čím dál méně lidí a raději pojedou auty.
Momentálně ano, otázkou je však dostupnost IAD za třicet let. Úplně obyčejnej Tonda ze Lhoty dneska s nějakou popelnicí, co lítá mezi vesnicema do Jednoty a hospody bude za tři dekády ten identickej Tonda odkázanej na VHD.
Suhlasim s tym, ze za 30 rokov bude Tonda odkazany na VHD. Len nerozumiem tomu, preco by mal byt Tonda odkazany na najdrahsiu variantu VHD z pohladu objednavatela VHD a z pohladu Tondy tu najmenej pohodlnu variantu a to len preto, ze ta varianta sa pohybuje po kolajniciach.
Vlak je nepohodlný? Chce to se občas svézt a ne jen koukat na vlaky na obrázku. A jsou v pohledu objednavatele i náklady na opravu silnic? Až zase pár busů skončí v příkopu, ještě budou za vlak rádi.
Magori. Tam žijí taky nějací lidi. Nejen v Praze a Brně. Jsou tam taky nějaké podniky. Hádám. Kovidova nebo pokovidova čísla? Ps to jsou ty trate na hranicích krajů. Kde pokud vím před par lety jsem se díval to přesně nefungovalo. Konec kraje konec světa. A rady jsou různé uzly přestupy a tak. Takže oni za to můžou do jistě míry těch 75. Pro vaši informaci 16 let staré Punto dnes stojí 100 tisíc. Mělo by být pomalu odepsane a ne stát polovinu kupní ceny. Tak daleko to ti úřední deb dotáhli. A malé jediné ekologické auta nastavením norem zrušily.… Číst vice »
Auta nejsou pro socky. Když na něj nemáš, tak si kup kolo.,
Neboj, socky dřív nebo později vytáhnou vidle..
Chtěl bych to Punto 16 let staré za 100 Tis vidět. Z čeho bylo, ze zlata?
Vážený pane Jane, tak si to vaše slavný, 16 let starý Punto kupte tady:
https://www.autoscout24.de/lst/fiat/punto?atype=C&cy=D&damaged_listing=exclude&desc=0&fregfrom=2007&fregto=2008&ocs_listing=include&powertype=kw&search_id=234hlxitcul&sort=price&ustate=N%2CU
Ceny jsou už od 24.000 CZK.
Až bude triangl, tak by se dalo třeba až do Moravské Třebové; vlastně ne to už je jiný kraj…a tam se nesmí.
dle mě je nesmyslná představa, že někdo u Skalice ten triangl zafinancuje, když tam není zjevně reálná objednávka přepravy!
Ten triangl ma byt kvuli Boskovicim, zbytek by se už jen svezl. Do Moravské Trebove to ale nevidím, to by vazne nemělo velkou šanci konkurovat autobusem do Svitav k rychlíku. Myslím, že přirozený konec se nabízí v tech Opatovicich, z nich to ještě přímým zastavkovym vlakem do Brna dava smysl, diky absenci přestupů a jízdní doba by mohla byt kolem 1h. Dal za Opatovice si dovedu představit v úseku do MT turistický a víkendový provoz rozšířený o patky podvečer.
„Chlape, jak jste se sem dostal? Jste první cestující snad po dvou měsících, který tu nastupuje“ mi říká při nástupu na zastávce v Cetkovicích a jako jediný cestující pokračuji do Velkých Opatovic. Nutnou, ale nikoliv postačující, podmínkou pro obnovení osobní dopravy je Boskovická spojka. Ta má umožnit přímé el.spojení Boskovic na Blansko a Brna. Už se plánuje desetiletí a kvůli sporům o pozemky stále nic. Ta přivede násobný počet lidí do vlaku a vytvoří předpoklad pro navazující provoz do V.Opatovic, se kterým se po dostavbě boskovické spojky stále (!) počítá. A pak zřídit nové zastávky. Trať prochází středem obce Vážany… Číst vice »
Tj. otázka, kolik lidí navíc přivedou sice přímé, ale Os! vlaky do Brna. Zase tak optimistický bych s těma nasobkama nebyl.
A proč by tam nemohla být Sp vrstva?
Mohla , pokud ji tam nějak nacpou.
I tak to neznamená, že k tomu Sp do Boskovic nebude prospesnejsi dotáhnout lidí od Jevíčka busem.
Na nějaký bus se vám většina lidí vykasle.
Nemáte pravdu, busem tam jezdí lídí na dnešní dobu až nečekaně hodně.
Zatímco vlak tam paběrkuje desítky let.
To, že tam někdo natáhne dráty ještě neznamená, že se pohrnou lidi najednou násobně do vlaku, jak někdo psal níže.
V každou hodinu potřebuje jet jen určité množství lidí určitou trasu a ten autobus tam budete muset posílat stejně, pokud nechcete odradit většinu domácích od používání veřejné dopravy.
Pokud budou z Boskovic Sp na Brno, bude to určitě celkově lákavější, zatím se ale počítá jen z Os.
jste totální naivista – kdyby se chtělo, tak ty přímé vlaky dávno mohou jezdit s úvratí ve Skalici! A jsem přesvědčen, že jedině jejich zavedení by dokázalo oprávněnost zájmu o výstavbu té spojky – trianglu, ale žel zrušení stávajícího provozu na té trati akorát je argumentem proti nemalé investici do výstavby té spojky/trianglu.
Těch pár lidí hrozně chce jen do centra Brna? Má na to celý den? Nemůže autem, kam by se asi i všichni vešli…
V Cetkovicích jsem před cca 3 týdny také nastupoval. Dá se tam v klidu dojít z VO během prostoje vlaku.
2 lidé vystupovali (O. K., tedy ne nastupovali) v Cetkovicích 13. 5. navečer. Pak šli do obce.
Ironií je, že termín konce osobní dopravy do V. Opatovic byl dlouhodobě uváděn jako souběžně při dokončení Boskovické spojky (srov. s tím, co píšete + považuji to i za logické). Nakonec se tam stane pár let předtím.
Ještě doplnění k článku: Pokud se něco nezměnilo, vlaky nebudou nijak nahrazeny autobusy, nahrazeny už jsou.
Udržitelná doprava v Brněnské praxi. Jezděte udržitelně a ekologicky vlakem a my ho zrušíme, takže všichni pěkně do aut.
Kecy, srovnejte jízdní řády z r. cca 2000 a dnešní. Takový vlakodrom není zrovna všude.
A Boskovice – MT mohlo skončit klidně před 15 lety…
Ale jo, třeba Kyjov-Hodonín, Moravský Krumlov-Hrušovany-Hevlín, Ivančice-Oslavany, Os vlaky Křenovice-Vyškov, atd. Prostě udržitelná doprava v praxi IDS JMK, včetně třeba nepoužitelné aplikace Poseidon.
Vyškov by se měl změnit a ostatní jsou lokalky poněkud málo co k čemu….
Vyškov se především nikdy neměl rušit. Takže na lokálkách udržitelnou dopravu nepotřebujeme? A zrovna Hodonín – Kyjov spojení dvou okresních měst, které chybí.
Nechybí, ale vlak co vás zaveze na konec Kyjova a po cestě mine Dubňany i Svatoborice ( takže stejně musí jet silná bus doprava) už poněkud ztrácí smysl.
Odkdy je Kyjov okresní město?
Osobáky Křenovice – Vyškov stejně jezdily jen ve 2h taktu, navíc se symetrií vychýlenou na X:30 h (což ale mezi Brnem a Křenovicem je doteď), protože víc by se toho nevešlo mezi rychlíky.
Kyjov – Mutěnice (ne Hodonín; přímé vlaky do Hodonína zanikly již v roce 1997, tzn. před zřízením krajů) byla zastavena osobní doprava ve 12/2004, tzn. v době, kdy kraje sotva převzaly do samostatné (z předchozí přenesené) působnosti objednávku regionálních vlaků.
„Os vlaky Křenovice-Vyškov“
Jasně, zrušíme místo nich rychlíky Brno-Ostrava, protože se tak obojí naráz nevejde.
Možná jste nepsotřehl, že tam místo vlaku jede bus, který spálí méně nafty, nepotřebuje průvodčího a nemusíte mu udržévat koleje.
Se nedivím, že 810 spálí tolik nafty, když ji strojvedoucí nechají běžet ve stanicích hodinu před odjezdem. A jinak silnice jsou taky potřeba udržovat. A s tímto přístupem bude za chvíli cena za údržbu silnic tak astronomická, že se z toho všichni pos… tavíte na hlavu.
Dal jsem si tu práci a dohledal jsem si, že busy mají průměrnou spotřebu 30-50 l/100km při hmotnosti do 15 t a 810 o váze 20t má spotřebu cca 35-38 l/100km. Což na tak starý vlak je docela dobrý.
A teď do mě s dezinformacemi antivláčkaři.
Autobusy na regionálních linkách mívají spotřebu okolo 25 l/100 km.
Spotřebu porovnávejte s motorovými vozy/jednotkami hodnými dnešní doby.
No já jsem našel, že 810 prázdná má taky spotřebu do 30l/100. A to je o cca 5t těžší. Takže je 810 takový technický zázrak, že i dnes pořád jezdí. A teď si představte, kdyby se provozoval nový kolejový autobus. Takový náklady by už žádný silniční autobus nedorovnal. Platy výpravčí, průvodčí a poplatky za použití dráhy je další věc.
Ježiši, to je zase slint… Raději si zjistěte hodinovou spotřebu TEDOMu (810, 814, potažmo i 843) na volnoběhu… Asi by jste se divil, jak málo to je schopné sežrat. Nápověda – vlezeme se do jednotek litrů. 🙂 To je v celkové denní spotřebě nafty absurdní zlomek…
Btw., stejně bych chtěl vidět, kde to kdo nechává v létě celou pauzu vrčet, pominu-li nějakou snahu o udržení vzduchu v hlavních vzduchojemech. Konkrétně regionka fakt nepatří mezi držáky vzduchu. 😀
V Hodoníně 21. května tohoto roku hodinu před odjezdem seděl fíra v prázném orchestrionu a motor jel na volnoběh.
Máte prosím odkaz na vaše tvrzení?
http://prch.wz.cz/index_soubory/stvanice.htm
Ale tím se nechci zastáva 810, u nových motorů je spotřeba někde jinde. Problém, je že není kolejové vozidlo, jako adekvátní náhrada za 810.
Dostupné údaje o spotřebě paliva se značně liší, podle zdroje [18], který se jeví být důvěryhodný, je spotřeba nafty sólo vozu 810 se starým motorem 34,31 l/100 km (+0,032 l/100 km za každého cestujícího), pro sólo vůz 810 s novým motorem je spotřeba 26,23 l/100 km (+0,031 l/100 km za každého cestujícího). Ve zmíněném odkazu jsou uvedena srovnání s několika typy autobusů a z výsledků propočtů plyne závěr, že z hlediska spotřeby paliva je vůz 810 hospodárnější než autobus od počtu 12 cestujících (nový motor) resp. od 17-18 cestujících (starý motor), konkrétní „mezní“ počty cestujících závisí na konkrétním zvoleném typu… Číst vice »
Dle ostatních vyjádření, se koleje budou udržovat dál, takže žádná úspora.
Ano koleje se budou udržovat pro náklady. Zato stav silnic se asi zhorší.
A ještě tu o tom, jak jautobus jezdí za 5x víc nafty, tedy za 5×35 = 175 litrů na 100 km.
A ještě tu o tom, jak EC vlaky Brno-Praha nikoho nevozí, protože je přestala napájet lokálka z Veverské Bitýšky.
A ještě tu o tom, jak JMK chce zrušit všecky vlaky a proto si jich 37 elektrických koupil.
Kdyby se autobusu sundaly gumy a nasadily železniční kola, tak bych tomu skoro věřil, že na těch kolejích ujede min. 4× delší vzdálenost, kvůli valivému odporu a nižším stoupáním.
Čtyřikrát asi ne, ale pokud by byla odstraněna zbytná zpomalování až zastavování, pak by ušetřit měl.
4× je asi moc. Ale tak 2×, 1,5×
Moc sledujete bondovky. Ach jo. Váš obzor přemýšlení je značně omezen.
Koupil, ale jenom proto, že na ně byla dotace, jinak by je nekoupil. A to ještě z té dotace nezbylo na odpadkové koše, tak už je ze svého nekoupil.
co to melete za kraviny – svezl jsem se nedávno jednotkami vlastněnými JMK a koše tam jsou – jen je nesmáte hledat pod okny či sedadly, ale U DVEŘÍ, KDE JSOU NA TŘÍDĚNÝ ODPAD, COŽ POD OKNA A SEDADLA FAKT PROSTOROVĚ NENARVETE!
Kdo všichni??
Trať s potenciálem přímých elektrickych vlaků do Brna a oni to zavřou. Není nad duchaplný pokrokový přístup. Poloha zastávek se přitom dala vylepšit jejich posunem/doděláním nových. Včetně nove zastavky v Opatovicich. Jak dlouho trať přežije na par manipulacich bez osobní dopravy to jsem vskutku zvědavý.
Tam kde jezdí vlakem deset lidí (nejplnějším), vidíte trať s potenciálem? Vlaková doprava má smysl a potenciál jako celek, ale nesmí to být náboženství bez smyslu pro realitu.
Potenciál není současný stav. Podstatné jsou přepravní proudy a vytvoření podmínek pro jejich podchycení. Jenže, když podněcujeme poptávku zejména po autech…
To je jen ve vaší hlavě, že všechny přepravní proudy se musí násilím dostat do vlaku.
absolutně nedokážete rozlišovat a nebo spíš ani nechcete.
Naštěstí o takových věcech většinou nerozhodují lidi jako jste vy.
potenciál se nerovná násilné nahnání do vlaku, ale VYTVOŘENÍ PODMÍNEK PRO OBLIBU ČASTĚJŠÍM VYUŽÍVÁNÍ VLAKU, ale tím není zrušení vlaku zcela či i „jen“ jeho provozování pro potenciální cestující v nevhodných časech (protože v těch vhodných na navazující trati je její kapacita plná vlaky z/do jiných směrů). Dle mě potenciál by ukázaly už jen vlaky přímé pomocí úvratě ve Skalici – z Brna do ní za el. vlakem do České Třebové připojená obousměrná motorová jednotka (v opačném směru by ji el. vlak sunul). NAVÍC JAK BYLO UVEDENO, NA (NE)OBLIBU VLAKU MÁ VELKÝ VLIV POLOHA ZASTÁVEK, KTERÉ JSOU MNOHDY NESMYSLNĚ DALEKO… Číst vice »
A kolik lidí jezdí mezi Boskovicemi a Velkými Opatovicemi autem? 🙂
Jestli tedy má být řeč o POTENCIÁLU.
Kolik by zhruba byla ta investice do nových zastávek? A kolik nových cestujících by přivedla?
A proč by to měl platit kraj?
Odpověď uplne nahoře, jako nový příspěvek pro všechny, myslím, že to zajímá vic lidi než jen vas, tady by se to ztratilo v textu. 😉
Odpověď uplne nahoře, jako nový příspěvek pro všechny, myslím, že to zajímá vic lidi než jen vas, tady by se to ztratilo v textu. 😉
Nejde odeslat reakce
Reakce viz novy příspěvek na začátku cele diskuze.
Klidně desítky let, jako třeba Koryčany.
Nebo jen přes 4 roky (prosinec 2004 – jaro 2009) jako Kyjov – Mutěnice.
Tak se měli místní ohradit víc, ale většina by dnes neměnila cyklostezku za trať, popř. je jim to ukradený.
Ohrazení se je až sekundární záležitost po primárním aktu – (zde úspěšné) snaze Dobré správy tu trať zrušit.
… navíc argumentačně je to mimoběžné – prostě jsem podotkl, že lhůta mezi koncem osobní dopravy a zrušením tratě může být jen pár let.
A pokud by byly na přelomu let 2010/11 dotaženy Bártovy snahy, tak by to byla ještě kratší lhůta (resp. mám-li brát lhůtu mezi koncem osobní dopravy, tehdy „z podnětu Dobré správy“, a zahájením nesjízdnosti tratě, tak taková Vidnava či Bylany to měly ještě kratší než 4 roky).
A ty manipuláky jsou závislé na osobní dopravě?
To můžeme rovnou tvrdit, že vlečka do cementrárny nepřežije, protože tam nejezdí šukafon.
Trať samotná bude využívaná i nadále, třikrát týdně tam bude jezdit maňas.
Kolikrát tedy tam ten manipulák jezdí, níže v diskuzi zase tvrdí, že denně.
3x jak píše. Nicméně s touhle frekvencí je to pak takřka jasný, že pude všechno na kamiony..
Taky se dá říct, že ten vlak jezdí jen 3krát, protože se uměle preferuje silniční doprava. Takže proto všechno jede kamiony. Bezpečnost a ekologie hadra.
Aktuálně jezdí každý všední den, ale po zrušení osobky bude jezdit 3x týdně.
Proč?
Vyjádření tiskového mluvčího by správně mělo znít: I přes zavedení zcela nepouzitelneho jízdního řádu, stále někteří lidé ty vlaky na truc používali. Doufáme, že tímto je konečně donutime, řešit svoji dopravu jinak. 1 vlak z Opatovic přes pátou ráno, aby byl včas na pichackach ve Zbrojovce- bohužel už nejsou 70. Léta 1 pár “ školních“ vlaků – bohužel s nimi tedy nestihnete začátek vyučování v Boskovicích ani v Opatovicich 1 pár poledních vlaků- protože v poledne jezdí nejvíce lidí všude 2 páry odpoledních vlaků- ty tedy jezdí jen o víkendech, protože o nich se nejvíce lidí vrací z Brna z… Číst vice »
Zajímalo by e jak plné by jezdily vlaky např. Z českého Brodu do Prahy s takovýmto jízdním řádem.
Dá se s úspěchem pochybovat o tom, že by tam i přes malou nabídku bylo jen 10 lidí na spoj.
Teď tam většinou neuvidíte ani 5 lidí.
Jediný využívaný úsek je Skalice
– Boskovice, což je logické
Mně ani nevadí že to zrušili, ale jak je to komunikovano.
Já jsem ale reagoval na hypotetický seškrtaný rozsah Praha – Český Brod dle vzoru této lokálky.
Se stejným úspěchem se dá pochybovat, že to co dnes. Ale ty dva zbytečný nocni vlaky by prázdné jezdily určitě a průměr by dost klesl. Hodně napoví třeba spojení Slaný- Praha tam je infrastruktura a nabídka podobně tragická.
Nebo se to dá otočit: Kolik lidí na spoj by tam jezdilo, kdyby ta Regionvoa měla 15min takt. Přes dvě stovky? 😀
Reagoval jsem na hypotetické seškrtání relace Praha – Český Brod.
Tak by jich bylo třeba 50, zato na velký a těžký ‚ešus‘ s výrazně vyšší spotřebou energie, akorát elektrické. To byste ovšem také v pohodě nacpal do autobusu, možná kloubového. Zbytek by jel v lepším případě vůbec, v horším auty – do zacpané Prahy.
Tak v tom případě nechápu, proč by při existenci konkurenceschopného vlaku, byť v malé četnosti, v takovém případě dobrovolně stáli všichni v zácpě…
Chcete příklad? R Praha-Zlín. Jezdí jenom 2x denně. Takže v něm zákonitě nikdy nejde víc než …. lidí. A nebo je ta vaše úměra postavená na hlavu.
A jinak teda srovnávat pražské příměsto a lokálku na Vysočině… hele, proč nemají v Boskovicích tramvaje?
Kdyby tam postavili tramvajééé, tak by byla i univerzitaáá, neéé?
A v Kolíně mají tramvaje?
Jenže to jsou dva nepravidelné spoje běžné linky, které by byly využívány v případě, ze by končily v Otrokovicích.
Co je to za blábol Praha – Zlín je regionální relace pro denní dojíždění?
Nepoužívali moc ani před změnou na 4 páry spojů. Ty jsou opravdu k ničemu, mělo se to zrušit celý rovnou
Takhle na rovinu, linka Skalice- Opatovice není určena pro vlak, tam nikdy dost cestujících nebude. Co by ale dle mého smysl mělo je Sp V. Opatovice- Boskovice- Blansko- Brno. K tomu je ale potřeba Boskovická spojka. To by se zvládlo za cca hodinu. Opatovice mají podobný počet co Židlochovice a tam se trať obnovila. Když připočteme i Jevíčko, tak ta oblast má ještě více obyvatel než Židlochovice.
Jenže do Židlochovic svazi docela silný linky a do Brna se spaduje víc.
Z Jevíčka a VO je to roztristeny. Více lidí vlakem by jelo, ale o kolik??Protisměr špičky už odhaduji na skoro vzduchovozic.
Protisměr špičky jezdí prázdný i do Židlochovic. O Tom kam se svazi silné linky rozhoduje objednatel a není to žádné nezaměnitelný dogma. Právě ten přestup na přímý vlak do Brna, je ten důvod proč se tam ty linky sváží.
Dogma to není ale realitu jen tak nezměníte.
A jen kvůli lepšímu vlaku tam nezačnou jezdit lidi sem a tam, těch cest v relaci bude skoro stejně.
Takže tam NEBUDE taková poptávka jako u Židlochovic a svážení STAČÍ busem, resp. svážecí bus bude nadále pro většinu VÝHODNĚJŠÍ, než vlak někde z Cetkovické zastávky atd
Tak a máme to kompletní. Další posouzení možnosti zrušení osobní železniční dopravy není v současné době ve výhledu.
Škoda, že v politice Jihomoravského kraje jsou/je osoba která je úzce spojena s autobusovou dopravou v tomto kraji. Tím zařídil to, že zrušili výdělečné linky osobky a přesunuli na autobusy. Teď jednoduše můžou říct, že vlakem nikdo nejezdí a musí se to zavřít. Jednoduchá politika, kde si každý hrabe pro sebe. Taková krásná lokálka, no co už.
Ještě bych doplnil, když jsem byl v dopravní kanceláři Velké Opatovice a viděl tu fotku lidí, kteří rukama tuto trať vybudovali, bylo mi z toho na nic. Už delší dobu se o tomto ukončení polemizovalo
Jaké výdělečné vlakové linky máte na mysli?
Ti lidi za použití rukou dostali zaplaceno podobně jako u jakékoliv jiné stavby, která se třeba dávala pryč, protože pozbyla svého účelu.
Ta trať bude nadále sloužit nákladní dopravě (kvůli které zejména vznikla). Není moc tratí, kde denně jezdí manipulák.
Prosim, neni vhodne pouzivat cizi termity, kdyz mevite, co znamenaji 🙂
Kazda vec ma dvoji zivotnost . nema smysl z toho delat nejalou epickou tragedii.
Také jsem od průvodčí zaslechl. Že nejprve zrušili přípoje pro osobní vlaky, kterými jezdilo hodně lidí. Pak zjistili, že k rychlíkům tolik lidí nejezdí, tak měli důvod pro zrušení. Od začátku je to řízené, pouze při zrušení najednou by to hůře prosadili tak postupovali salámovou metodou. A hlavně, že v Opatovicích v koncových stanicích 30 min před odjezdem naprázdno brumlá motor.
Ta salámová metoda se nakonec pravděpodobně ještě urychlila tím, aby měl kraj na jednotky Moravia. Dotace pořád není proplacená (kdo ví, jestli bude) a nezaplatí celou cenu jednotek. Holt se musí šetřit kde to jde, je to škoda.
Ale zdůrazňuji, že nechápu proč ČD nechávají na koncových stanicích v 810 zapnutý motor. Autobusy startují až minutu před odjezdem. Z kolik tisíc korun asi za tu dobu spálí nafty. To je šetření jak noha.
Vlak pro svojí jízdu potřebuje určité množství vzduchu který mu doplňuje kompresor poháněný spalovacím motorem. V zimním období se ve vlaku topí, teplo v autobuse jsem dlouho nezažil a nastartováním těsně před odjezdem se autobus nevytopí. Kdyby chodili kontroly i na autobusové dopravce jestli je ve spojí před odjezdem zatopeno určité by také měli nastarvované motory.
Odpověď nic moc, v květnu potřeba topit není a já se bavím o čekání v konečné stanici na odjezd, kdy určitě udržovat kompresor v běhu není potřeba. A mechanickou brzdu snad orchestrion má.
Odpověď není dostačující. Vzduch se používá pro brzdění, resp. odbrzďování vlaků. Ale snad i orchestrion má i mechanickou brzdu a tudíž tlakový vzduch není potřeba pokud stojí.
A v květnu určitě topit potřeba není a klimatizaci 810 taky nemá. A málokdy jsem viděl stát nastartovaný bus.
Já ti to vysvětlím, sice tomu zřejmě houby rozumíš a proto je to zbytečný, ale třeba si to příště odpustíš.
810, potřebuje k jízdě vzduch (tzn dostatečně dlouho musí běžet kompresor), vysílačku (ta nesmí bejt zapnutá při startování motoru a informační systém (taky má problém při startu SM).
Takže je otázka jestli má cenu stopovat motor, když to pak trvá 15 minut dát dohromady.
U dalších řad je samozřejmě zase trochu jinak..
Pracuji ve strojním průmyslu takže jsem technicky zdatný dost. Může mi někdo jasně a jednoduše vysvětlit, proč musí 810 v konečných stanicích běžet? Když má 6tiválec Liaz (obdobný jako autobusy v té době) hydromechanický přenos výkonu a vzduch se používá pouze k brzdění za jízdy? Pokud za 15 min dotlakuju vzduch do potrubí, tak snad nemusí 1hod před odjezdem jet motor. Např.v Hodoníně takto na zpáteční cestu čekal 3,5 hod (bez započítání nějakého času na šibování vleku ve stanici.)
Pokud je spotřeba toho „dání dohromady“ výrazněji nižší než hodina pouštění motoru naprázdno, pak určitě.
To jsou ale nesmysly, žádné plné vlaky tam odr.94 nebyly
Jasně, je to spiknutí proti vláčkům:-)))
Ta trať vede, pro osobní dopravu, dost šejdrem, to je celý problém. Když budem trvat na tom, bus nee, všichni do vlaku, tak opravdu zrovna zde veřejné dopravě nijak neposloužíme.
Zrovna u této trati mi zrušení provozu až tolik nevadí. Ale spíše se zajímám o souvislosti. Opravdu jsem zvědav, že pokud je dnes víc jak 50% řidičů busů před důchodem, co se bude dít, až začnou rušit autobusové spoje. O tom se zatím moc nemluví.
Strojvedoucí jsou na tom věkově podobně. Až odejdou stávající silné ročníky, budou muset jít mzdy nahoru a celkové náklady na zajištění dopravy vzrostou.
Řešení je automatizace a ta je u železnice jednodušší.
Klidně by na podobných lokálkách mohl pendlovat bezobslužný (bateriový) elektromotorák.
Určitě. Bylo by to sqělé. Už je někdo vyrábí, nejlépe s kapacitou do 20 osob?
Autobusových spojů se každý rok ruší spoustu, jen to nikoho moc nezajímá a nemluví se o tom.
Pokud má být autobusová doprava zachována, bude nutné začít řidiče platit…
To asi nehrozí.
opravdu v JM byla nejaka vydelecna vlakova linka?
Kdo by tím taky jezdil když vlak jede 4x za den, během víkendu 2x. Není to zase ta klasická taktika udělat nepoužitelný jízdní řád -> vyhnat lidi z vlaků do busů -> zrušit vlak jako málo vytížený?
Toto je naprosto úchvatné – zrovna tuto trať chtěli zrušit už dávno, protože tam málokdo jezdil, i když bylo více vlaků. Tehdy šotouši kvičeli, aby zůstalo aspoň něco. Tak zůstalo aspoň něco a najednou je byla zákeřná taktika, jak vyhnat lidi.
Ale to je tak vždycky, že vás to překvapuje. Proto se má doprava v případě malé poptávky zastavit úplně, jelikož různé kvasiprovozy pár spojů denně, aby se neřeklo, prostě nefungují a fungovat nebudou.
Jo a ještě je oblíbenou mantrou, že když toho tam jezdí málo, tak se přeci nic neušetří, když se to zruší.
Tak i to aspoň něco může jezdit v použitelné časy ne? Není žádný důvod aby ty vlaky jezdili v 5, v poledne a před půlnocí.
Předtím jezdil častěji a dřív ještě více.
Jinak v 9:48 z Boskovic do Jevicka na lince 251 je cca 40 cestujicich, tak asi tak.
Nejsem sice místní, ale když se podívám na mapu, tak jsou všechny zastávky buď skoro za městem nebo rovnou v polích. Tam opravdu velký potenciál nebude, při vší úctě k našim předkům.
Naši předkové špatně navrhli polohu zastávek a teď na to trať dojela. Bohužel přeložka by byla tak drahá že to nikdo nezaplatí, zvláště když se dá trasa busu změnit posunutím jedné značky
Kterou středočesko-ústeckou trať mi to jen připomíná?
Tak radši dál překládáme a rozšiřujeme silnice a budujeme parkovací domy, no. 🙂 Tady by povětšinou stačily i ty zastávky, s jednou výjimkou.
Nestačily, ani omylem nestačily, naposled tak v letech a i to se skřípaním všech zubů.
Naším předkům nedělalo problém kilometr, dva na zastávku popojít. My jsme zpohodlněli a také více uchvátaní.
Naši předkové měli také několik dnů na to, co v dnešní době musíte vyřídit v řádu hodin.
Předkové našich předků neměli ani tu zastávku, na kterou by chodili, takže šli pěšky do sousední dědiny, za prací a nákupy nedojížděli, na dovolenou nejezdili vůbec.
Co tak tam povinně přetrasovat každé druhé EC? Tím do vlaku ty ldii zaručeně naženete.
Myslíte linku Praha – Brno přes Českou Třebovou? Otázkou je jak potom cestujícím vysvětlíte že:
– Vlak jede poloviční rychlostí (50 km/h místo 100-120)
– V České Třebové a ve Skalici se musí čekat na připojení/odpojení dieselové mašiny, přestože vedle je elektrifikovaná trať
– Ve Skalici je je nově úvrať (delší pobyt ve stanici)
– Vlak neobsluhuje Svitavy a Letovice
I cesta může být cíl
Úvrať za pár let nebude, EC beztak ve Svitavách a Letovicích nezastavují. Nicméně trasovat je tudy bylo pravděpodobně myšleno jako vtip, to by skutečně dobrý nápad nebyl.
Ironie mající za cíl doložit údajnou zbytečnost většiny místních vlaků, nic více. 🙂
Zbytečný jsou tady vaše komentáře.
Pro vás je jakýkoliv metr kolejí dobro a na ostatní kašlete.
Samozřejmě že je to vtip. Narážel jsem na příspěvek pana Kocourka a jeho návrh jak zvýšit vytížení trati
trať starší více než 100 let a ty debilové to ruší, jak svoje firemní auta po 3 letech co jim skončí záruka 😀 Tohle má nějakou historickou hodnotu, postavili to naši předci, co budovali náš stát, nechcete jít zbourat ještě i karlův most? U takových idiotů bych se tomu ani nedivil.
#facepalm
Však se nevytrhává..
sice ji nevytrhavaji, ale i kdyby… pokud tam nikdo nejezdi, proc tam platit provoz?
Náklady. Proto.
stačilo by zrušit souběžné autobusy, posunout pár zastávek a hned by byli plný vlaky. 😉
Jo, ale vzduchu. Jak doteď..
Jardo, kupte si trať a můžete provozovat na svoje náklady. děkujeme
mít na to, tak to udělám hned, ale bez redukce souběžných autobusů by se to neobešlo.
Redukcí by jste zhoršil dostupnost veřejné dopravy většině lidí v relaci.
Tak tady nebylo o čem…
Kraj tu není od toho, aby pár jedincům sponzoroval koníček.
Správně! Okamžitě zrušit dotace pro fotbalový kluby a dobrovolný hasiče! Ať si svůj koníček platí že svýho!
Spíš si napočítejte, kolik dobrovolných hasičů a fotbalových klubů můžete z ceny toho vlaku financovat a kolikrát více lidí to oproti tomu vlaku pozná.
Nezajímá, ať si to platí ze svýho
Tak zrovna ty dotace na fotbal aj mnohdy fakt moc smyslu nedavaji…a slo by je takto smahem odmitnout. Ti hasici oproti tomu jsou vrcholne uzitecni
Koníček ne, ale spolehlivou dopravní obslužnost ano.
Koukám, že z naší železnice nakonec nic nebude, když vidím jak vše ruší a likvidují…..
Fňuk fňuk fňuk. Tyhle emoční zvratky už jsou fakt trapné.
Stejně trapné, jako rušení a omezování regionální dopravy.
Tím myslíte třeba Židlochovice a Hustopeče (abychom zůstali na jižní Moravě)?
V čem ji omezují nebo ruší ? Spojení tam jsou i nadále.
Ale busem. Pak je věc druhá, jestli někomu na cestování vyhovuje vlak nebo bus.
Je to hromadná doprava a rozhoduje většina a velikost nákladů na přepravu. Autobus ty jednotky cestujícíh odveze podstatně levněji.
Výmluva se vždy ňáká najde
Tak se nevymlouvejte.
Se nevymlouvám. Jen tvrdím, že na veřejnou dopravu je peněz dost a vždy se najde výmluva, proč omezit či zrušit.
Ale nemá záchod! A víte jak to pak může dopadnout?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramvaj-praha-nehoda-srazka-modranska-hasici.A230526_175443_praha-zpravy_mchm
Tak kdyby řidička to pustila do kyblíku nebo záchodu, výsledek by byl podobný.
Proč autobus? Jednotky jsou přece na taxík. 🙂
No vida, a žádnej vlak.
Františku, vy teda děláte pokroky. Už jste (veřejně) vzal na milost vozidlo taxi…
Vy nerad vzpomínáte na drážní letní romantiky zažitých v 810? 😃
Další úchyl do žlutýho jasný, který má mokrý sny z Jančury 🤣🤣🤣🤣🤣
No určitě míň než tenhle tvůj vyblitek tady
Trapné jsou především tyhle antiželezniční zvratky gumokolistů.
Na Západě by už takové lokálky byly bez provozu několik desetiletí. U nás je tenhle vývoj opožděn, možná právě díky existenci 810, která umožňovala levný provoz. Jenže tady opravdu vlak nemá proti autobusu co nabídnout.
Navíc, i ty autobusy v takových místech využívají převážně akorát školáci a důchodci – každý jiný v produktivním věku má auto, protože na venkově se bez něj realisticky nedá fungovat.
to je ale zacyklené. všichni mají auto, takže se neobjedná dost VHD na bezautové fungování. není dost dobrá VHD, lidi si musí koupit auto.
Pamatuju doby, kdy jsme se chlubili nejhustší sítí autobusových linek na světě a auto měl zlomek lidí. Zbytek na něj šetřil a záviděl těm, co ho už měli.
Což není v případě Boskovice – VO pravda, tam jezdí busem i dost pracujících a víkendová je tam cca po dvou hodinách a dobřevyužita.
Přesně tak, busy 251 jsou využité solidně i pracujícími. Ti komentující většinou nemají místní znalost, tak plácají svá obecná moudra.
na venkove jsem vyrostl bez auta , odjezdy 4 busu denne mel kazdy ze vsi v hlave a realisticky jsme prezili
Přežít se dá leccos, ale je otázka, kolika lidem taková kvalita života vyhovuje a zda při první příležitosti z té vesnice nefrnknou. A ne, nepište že vlakové spojení je to, co do Cetkovic naláká nové obyvatele.
Ale také v každé vsi byla prodejna Jednoty (a do těch nejmenších jezdila pojízdná prodejna), kde se daly koupit nejen základní potraviny. Dnes si na velké části venkově bez auta nikdo nenakoupí.
Někteří jezdí i vlakem. Zažil jsem takové využití, v tomto případě expresu – skupinku s přetékajícími nákupními vaky na trase ? – Furth im Wald – Plzeň. 🙂
A vážně tohle chcete od západu kopírovat? Tam už mnozí vědí, zač je toho loket (nebo celý život – některých zemí…). Tady k tomu pořád někteří nekriticky vzhlížejí. Někdy je mi tu z toho vážně na nic.
Takže kopírovat z východu ? Třebas ze Slovenska ? To by ty tratě rychle prořídly. Nebo ještě dál ? Rumunsko, Bulharsko ? Stejnej případ.
Ale pořád je dost dražší oproti busu a na nějakých 5-30 minut jízdy, přičemž ušetříte 10-30 minut chůze pěšky?
Ano i vodovod vede až do domu, aby se nemuselo chodit ke kašně.
Tak hlavně, že se neustále naříká, jak je nedostatek řidičů. A slibuje podpora ekologičtějších způsobů dopravy. A skutek utek.
Ty busy tam stejně jezdí už teď, s řidiči. Strojvedoucích je taky nedostatek.
Potenciál…. kýbl nafty….šukovlek….TUčko přebouchané na normální rozchod.
A tím jsi nám chtěl sdělit přibližně co?
Autobus pro 75 lidí denně je taky drahej. Co takhle soukromý maršrutky nebo jak se to píše. A nebo prostě nic, koho zajímá nějaká vesnice nekde v prdelakove
Méně emocí a zlepší se to…
Myslíš? Nevim jak tvoje emoce souvisí s tratí ale ok, asi nějak jo… Tak je uber prosím.
Jenže ten autobus už tam stejně jezdí a docela často…
A jak je využíván? Moc se mi nechce na něj přispívat. Ať si ho zaplatí ti co ho tam chtějí.
Nejde o to, jak je využíván, protože ze Zákona tam VHD musí být. A autobus je levnější…
Je využíván velmi solidně. To znamená konkrétně ve špičkách běžně i kolem 50 lidí, dopoledne klidně 30 – 40 a o víkendu taky slušně. Rozhodně ne vzduchovozič. Samozřejmě jako všude i tady je znát například vratný směr, poslední spoj večer nebude plný atd. Ale celkově je to solidní.
A v jednom právě jede z Boskovic asi 40 lidí, což je tady naprosto běžné
V protijedoucim do Boskovicasi o něco méně.
A to bude pravě ta chyba… mimochodem, ta naprosto stejná, jako v jiných krajích – souběh tras bus/vlak, což je prostě kardinální hloupost.
Taková blbost by měla být zakázána ve prospěch železnice. Bus má jezdit tangenciálně na železniční spojení, a svážet tak k vlaku lidi z okolních vesnic. Jinde už to pochopili, jen u nás zase čekáme, až vynalezneme kolo… 🤦♂️
Taková hloupost by měla být zakázána ve prospěch lepší dopravní obsluhy. A na této trati jí železnice zcela jednoznačně NEMÁ…
Železnice nabízí proti autobusu celou plejádu výhod, za všechny: pohodlí, síťovost (stále ještě jakž takž), ekologie… Hloupost je falešnými argumenty
o ”lepší dopravní obslužnosti” tyto výhody účelově přehlížet. Stejně pokřivenou filozofii razí i p. náměstek Borecký… vidíte jen korunky, a občan je až na posledním místě.
Jsou názory, že rušení lokálek jde ruku v ruce s vylidňováním venkova.
Nevím o nikom, kdo by se odstěhoval kvůli zastavení osobky na jakékoliv lokálce, nebo to alespoň použil jako podpůrný argument.
Možná tak ještě nějaký dopravně postižený člověk by se našel….
Nízká rychlost, hadovitost, zastávky v polích…
Železnice ano, ale ať odpovídá potřebám a technologiím 21. století, tzn.:
1) V hustě osídlených oblastech, kde je pro autobusy, trolejbusy a tramvaje příliš mnoho cestujících
2) Rovné a rychlé tratě pro překlenutí velkých vzdáleností v pustinách
3) Vysokorychlostní tratě pro cesty na vzdálenosti v řádu stovek kilometrů, což je pro autobusy příliš mnoho a pro letadla příliš málo
4) Nákladní vlaky pro převoz velkoobjemových nákladů
A jakékoli zlepšení parametrů je na rozdíl od silnic zakázané? Zažil jsem v 90. letech teorii od 300 km výše, o 15 let později už se vlak prý „vyplatí“ až od 800 km. Obsluhovat vlakem liduprázdné pustiny a občasné dálkové cesty, zatímco denní dojížďku stovek lidí z kraje, kam už je to daleko tramvají, uspokojovat po silnici? To je v zásadě podobně zvrhlá teorie, jako ta o povinném svážení na vlaky. Nu, možná v něčem ještě o dost horší.
Nikde netvrdím, že zlepšení parametrů je zakázané, naopak. Pokud chceme nalákat cestující do vlaků, tak rekonstrukce a přeložky tratí jsou nutné.
„Obsluhovat vlakem liduprázdné pustiny a občasné dálkové cesty, zatímco denní dojížďku stovek lidí z kraje, kam už je to daleko tramvají, uspokojovat po silnici?“
Nepochopil jste bod 2. Myslel jsem to tak, že rovnou a rychlou železniční tratí by se měla propojit města, mezi kterými je pustina.
Mohl byste prosím ty „plejády výhod“ specifikovat konkrétně pro diskutovaný úsek?
Zaměřte se prosím na časovou úsporu a dostupnost veřejné dopravy, zejména u obcí na trati neležících.
Zajed se tam podívat, jak je ta trať vedená. Toto není skutečný souběh.
Vy jste naprosto nepochopil, kde má a kde naopak nemá takové svažení smysl. Neskutečný blábol jste napsal.
Takže místo jednoho autobusu na spoj, kterej to objede, tak se nechá jezdit vlak a a k němu dalších několik autobusů ? Opravdu máte genitální řešení…
Špatně tomu rozumíte… tentýž autobusový vůz obejde okolní obce a cestující naveze k vlaku v nějakém “hubu”, a od něho je zase rozveze…
Tento systém je nejlogičtější, nejpříjemnější a nejfunkčnější…
Není to úplně systém “hub and spoke” v právem slova smyslu, ale taková, řekneme, linearizovaná varianta.
V čem je logičtější ? Že ten autobusák pojede úplně stejnou trasu jak dnes, naloží lidi ve vesnici, vysype je o 2 km dál na vlak, pak to objede po silnici k sousední vesnici, tam ty stejný lidi opět z vlaku nabere a doveze 2 km do vesnice ? Ono to trochu jinak už funguje dnes. Ten autobus pobere všechny vesničky v okolí tratě a doveze je k hlavní trati. Ta lokálka je tam zbytečná .
Ne tak docela. Zbývá tam zbytek nákladu, který na silnici v tom nepancéřovaném autobuse potkat nechcete. Tady a teď je zrovna bus výhodnější, mj. i proto, kde byly vlaku nechány zastávky, o úplném minutí jedné a půl obce nemluvě. Objíždění tu neznamená přílišnou zajížďku. Nu, ale ta trať byla původně propojená i dále, a i tam by se daly udělat drobné úpravy. Zajímavé, že pro auta nové silnice stavíme, aby bylo jejich použití výhodnější.
75 už je v dnešní době hodně nadzazené číslo.
Takže to je starý číslo, příště budu číst pomaleji….
300 podpisů pod peticí, to se OSZ moc nepředvedlo, vždyť u nich by to podepsali i členové, netušící že nějaký VO vůbec existují…
Už těch 300 podpisů jelo do Mochova? Nejelo, šotojízdu do kupy nedali. Tolik k tomu, že tam opravdu chtějí jezdit.
Na co? Do Mochova jezdí Schnabel s transformátorem. Dá se toto nazvat šotojízdou? Asi ne, i přesto je to dost zajímavá akce.
Chtělo by to železniční ekvivalent Fordu Transit…
Budete sponzorovat údržbu a opravy tratě pro jeden železniční ekvivalent Fordu Transit?
Asi ne…
Zrovna tady jezdí prakticky denně manipulák, ale jinak je samozřejmě „železniční Ford Transit“ nesmysl.
Ale z pohledu šoto už to takový nesmysl není 🙂
V Rumunsku jich jezdí na uzkokolejkách řada, to není šoto, ale realita.
Zajímavé, o Rumunsku toho moc nevím.
Hlavně, že máte na všechno názor.
Na rozdíl od vás se nevyjdřuji ke každé železnici, tak pomlčte.
A vy nevíte o relaci MT – Skalice nic.
Sponzoruju mraky věci který se mi sponzorovat fakt nechce. Takže proč by ne, když z ty údržby a opravy nebude nikdo krást miliony.
Neobjednání osobní dopravy nemá žádný vliv na náklady na údržbu tratě. Nehledě na to, že s těmito penězi nemá kraj vůbec nic společného, jelikož mu trať nepatří.
V Rumunsku jezdí na úzkokolejkách přímo Fordy Transity.
To existuje, jenom je to dražší. Dokonce je to z toho Tranzita vyrobené.
Ale možná by se železniční povinnost dala rozšířít i na zalévání záhonků na zahradě: Od nádrže s děšťovkou do skleníku kolejničky. Prože vracet konve na místo pěšky…
Povídat si tu sám se sebou, není už to trochu schyza?
kocurek tu soutezi o nejvetsi pocet prispevku. to je odbornik na vse . bude se iracionalne vyjadrovat k cyklostezkam , k zamestnanosti na železnici , k rychlikum , k lokalkam , k letistim , proste ma co rici ke vsemu. chytrej clovek , no. a kdyz se rozohni jako napr zde , je vysledkem toto zvaneni .
Je opravdu otravný, letmo projíždím prakticky každou diskusí a nikde nechybí a většinou vede v bezobsažnosti komentů.
To Rumunsko musí být ale přebohatý národ, když jim ty tranzity jezdí po několika tratích, když je to dokonce dražší. 😀 Akorát že vůbec, jezdí to úseky, které jsou kratší než po cestě, které jsou půl roku rozbahněné nebo zasněžené, že by se místní vůbec bál projet.
Nesponzorují nové silnice, využívají stávající železnice, no. Taky možnost.
No a cena teda autobusů je jaká..ona by stačila 810 to je vlastně to samí co autobus akorád je víc místa na nohy,kola atd,ale nesoutěžit to zak nehorázný dotace na dráze,takhle to skončí všechno…
Co třeba začít tím, že se naučím nejdřív psát česky?
Forma a obsah, očividně ze stejného zdroje, si nemají co vyčítat.
Ten autobus už tam stejně dávno jezdí a to dokonce místy, kde jsou lidi. Na rozdíl od tratě.
Ono těmi vlaky ani víc lidí jezdit nemohlo, protože jízdní řád byl „jako noty na buben“ a došlo tam už v letech minulých ke spoustě redukcí. Divím se, čemu se kraj diví (i když možná to byl záměr, podobně jako s tratí na Čejč, kde se to teď proškrtá, a pak za dva roky se řekne že tam vlastně nikdo nejezdí.
Kraji je to fuk on si ani nezjistil proč je tam tak málo cestujících.
Když počet vlaků vzroste třeba 4x, kolik bude cestujících? Desetinásobek (aby to mělo aspoň troch smysl) těžko. Max. dvojnásobek, takže na spoj polovina dneška. Ale to někteří nepochopí…
Vždyť tam víc vlaků jezdilo dlouho.
Ta poslední verze už je opravdu na nic.
O omezení se tam mluví 20 let, I o tom , proč tam logicky vítězí autobus.
A to hlavně po úpravě a zaintegrovani
linek Jevicko – VO – Boskovice Skalice a těch směrem na MT.
A úkolem kraje je: a) zajistit dopravní obslužnost, nebo b) zajistit co nejvyšší obsazenost vlaku?
Lze dělat obojí. To jen vy a vám podobní neustále hledáte důvody, proč vlaky za žádnou cenu ne a nic o možnosti jejich provozování nechcete ani slyšet.
Cože? On takdy nkědo ruší linku S2/S3 přepravující bezmála 10.000 lidí denně? Nech si ty utkvělé představy pro firemního psychologa.
A proč tedy JMK nakupuje vlastní elektrický jednotky ? A u ostatních vytížených tratí řeší elektrofikaci nebo minimálně NP motoráky ? A zrovna tady se řeší boskovická spojka.
Paradoxem Boskovické spojky ale je potenciální zhoršení spojení od Brna/Blanska do Skalice/okolí Letovic.
Plus nemožnost obsluhovat Boskovice závlekem (nebude elektrizováno příslušné rameno ze žst. Skalice po odbočku s Boskovickou spojkou) a tak jako tak ukončení spojů v Boskovicích (protože pokračování směr Velké Opatovice tedy ne-e).
Vedle jak ta jedle; jezdím vlakem skoro denně, skvělý dopravní prostředek. Tam kde má šanci se naplnit lidma.
Kraj ten vlak platí tak musí mít zájem aby byl obsazeny a nebo je mu to taky jedno? A na co jsou pak ti koordinátori dopravy..
Kraj dobře ví, proč tím nikdo nejezdí. Mizerná rychlost a přestože kotlina není řídce osídlená, je většina zastávek v polích, včetně opatovického nádraží.
U regionálních tratí je několik problémů:
1) traťová rychlost – obvyklých 50 km/hod s propadem na 10 km/hod na přejezdech není ni extra
2) lokalizace a dostupná vzdálenost zastávek
3) cestovní proudy, které nebývají nějak velké
4) náklady, většina krajů přijde časem na to, že náklady vynaložené na veřejnou dopravu rostou a budou hledat úsporná řešení, tedy buď některé redukce spojů nebo nahrazení vlaků autobusy (nižší cena, flexibilnější umístění zastávek) a některé vlaky a autobusy jezdí souběžně. A růst cestovného bylo dlouho tabu, nyní se to mění.
Tam těch lidí jezdí na regionalku docela hodně. Rozhodlo umístění zastávek u jednotlivých druhů dopravy. Ten rozdíl byl dlouhodobě velký až obrovský a to hlavně po úpravě a integraci bus linek. Týká se i Chornice atd.
Já tedy nerozumím, co je za nesmysl, aby motorák jel přes přejezd 15km/hod a k tomu 3× houkal. Od toho je snad zabezpečovací zařízení na přejezdech. Tady je vidět jasná preference silniční dopravy, protože vlak bude mít průměrnou rychlost na trase tak 20km/hod.
Na řadě těch přejezdů žádná zabezpečovačka není (pokud za ni nepovažujte kříž a případně stopku) a postavit ji by stálo více než budou tržby od cestujících za 100 let.
Zdá se, že vy asi vlakem moc často nejezdíte, když u takovéto trati předpokládáte zabezpečené všechny přejezdy.
K prvním redukcí došlo právě kvůli malému využití. Změna bus linek to tam pak dorazila. Ono se taky chtělo chodit na nádražní v Jevíčku, Šebetove apd. stále menšímu počtu lidí.
Párkrát jsem z Jevíčka na nádraží šel. Ale je to už pravěk, někdy v létech 2008-10. V rámci výletu snad ok, ale na denní docházku fakt ne. Ne snad kvůli délce, ale komfortu. Nebyl tam chodník, silnice není zrovna dvakrát široká, atd. A myslím, že až bude hotová boskovická spojka a relace Jevíčko – Brno bude pouze s jedním přestupem v Boskovicích, nikdo z pravidelných cestujících po vlaku smutnit nebude.
Však donedávna bylo Jevíčko – Brno s jedním přestupem ve Skalici a k tomu ještě nějaké přímé komerční spoje. Teď je jen pár spojení s jedním přestupem v Rájci, jinak 2 přestupy. To je škoda. Měli ten bus nechat až do Skalice na rychlíky.
To jednoznačně ano, chyba Kordisu jak Brno…
Pořád zde zůstává problém docházkové vzdálenosti z náměstí k vlaku. V tomto případě má autobus prostě výhodu. A není to jen případ Jevíčka, ale většiny obcí na trati.
V dobách kdy to stavěli si nikdo autobusovou konkurenci neuměl představit takže to klidně udělali kilometr dva od obce a o zákazníky neměli nouzi…
A jak moc je tento poznatek relevantní? Svět se prostě mění. Nikdo si neuměl představit ani autobusy, ani masové rozšíření automobilové dopravy. Teď tu je oboje, někde to i tak vlaky dávají dobře, tady holt v konkurenci neobstály.
A co takhle přímý vlak Brno – Jevíčko po postavení Boskovické spojky (ideální výkon pro BEMU)? Vzdálenost nádraží v Jevíčku může vyřešit nějaká minibusová linka „MHD“, stejně jako to funguje např. v Harrachově, kde je také nádraží daleko za městem a návazné autobusy do města fungují a jsou využívány.
A co takhle přestup na vlak v Boskovicích
Je to ale i kvůli délce, zvlášť, když bydlíte z druhé strany náměstí.
Měli to nechat ještě o prázdniny pro turisty…
No tak turisté pojedou autobusem. Do Zlínské ZOO jich takhle jezdí stovky tisíc ročně.
600 tisíc ano, ale rozhodně nejde o cestující v autobusech MHD. 🙂 A ještě jedno tajemství: vlakem přijelo do Zlínské ZOO přesně 0 cestujících. 🙂
A do toho Zlína přijeli jak? Všichni autem?