737 MAX zase v problémech. Boeing United Airlines zůstal po přistání v trávě
Boeing 737 MAX United Airlines. Zdroj: United Airlines
K incidentu došlo pouhý den poté, co vyšlo najevo vyšetřování zaseknutých pedálů směrovky stejného typu letounu.
problém má společnost Boeing s výrobním procese, viz článek:
„Státní Úřad zjistil neshody v oblasti kontroly výrobního procesu, manipulace s díly a jejich skladování a kontroly výrobků společnosti Boeing“ Takže bych to zjištění nebagatelizoval a neřídil se názorem našich pilotů, kteří tady dokáží cokoliv bagatelizovat, a pořád dokola. Prostě tímto letadlem nelétat, i když je pravda, že často let dopadne dobře. Přeji jim hodně úspěchů.
Spíš bych řekl, že je v problémech posádka. Vypadá to, že vzali odbočku na pojížděčku (snad až 30 knotů) a smýkli se do trávy.
Mnohem horší mi přijdou ty otevřené dveře nákladového prostoru bez signalizace pilotům. Tohle už je vážně o hubu.
Myslíte toto?
https://nypost.com/2024/03/08/lifestyle/alaska-airlines-flight-carrying-pets-arrives-with-cargo-door-open/
Ano, je ovšem otázkou kdy k tomu došlo ale tak nebo tak je to další problém.
Ten článek, co jsem linkoval je z tohoto pátku a je tam napsáno „last Friday“, tedy stalo se to 1.3.
Tak toto uz je vazne silene🛸
No já nechci dělat hlubší závěry (o detailech závady, nevím o tom nic bližšího, v důvěryhodných kanálech se nic neobjevuje), ale pozor na bulvár.
Píšou, že během letu nebylo nic signalizováno, což nepřekvapuje. Evidentně během letu nic v nepořádku nebylo, protože zvířata přežila. S otevřenými dveřmi by nešlo celé letadlo přetlakovat a zvířata by nepřežila ani tu pekelnou zimu. Kde, kdy a proč nalezli dveře otevřené není moc jasné, docela by mě to zajímalo.
Když jsem tu nedávno napsal, že od Boeinga ani rohožku před dveře, tak se na mě sesypalo mínusářů až hrůza 🙂
Take se divim, skoro se vazne bat do toho sednout … i kdyz je to asi z casti prehnane medializovane, ale toto tezko soudit.
Předevčírem jsem zrovna jedním letěl (Aerolineas Argentinas). Vše zcela bez problémů. Myslím si, že stále je to výrazně bezpečnější než jakákoliv silnice
O tom neni pochyb… ale mozna taky vyrazne horsi nez jiny typ letadla.
Nikdo z diskutujících tady netvrdí, že MAX pokaždé spadne, takže ten váš koment nemá vůbec žádnou logiku.
a jakym letadlem bys teda letel?
Ze vahas travellere: 320 family… ceo/neo
Podívám se na incidenty A320 z posledních dvou týdnů – selhání hydrauliky za letu, turbulence zranila 2 cestující (ošklivé letadlo, asi neumí létat v turbulencích), tailstrike při vzletu (jakto, že to to letadlo nezvládlo? vždyť je to nadletadlo), několikrát došlo k přehrátí baterek a zakouření kabiny, problémy se zatahováním podvozku ….
jak je možný, že vlezeš do A32x , když má tolik problémů?
Zranění cestující v turbulenci a tailstrike se těžko dají připisovat konstrukci letadla. To je chyba posádky nebo přímo těch nepřipoutaných cestujících.
samozrejme, ze se tezko daji pripisovat konstrukci letadla.
proto je tam schvalne pridavam, protoze predrecnik si tady stezuje presne pod nekonstrukcnimi problemy, ze jsou to smejdy, a ze by do maxe nikdy nevlezl.
😀 troll v akci
No nedají, událost v článku je nejspíš taky pilotáží.
Ale někdo z toho má další důkaz, že všecky Boeingy jsou šrot.
Samozřejmě, ale teď se podobné typy incidentů připisují řadě Max jako ukázka nebezpečnosti s tím létat.
Turbulence přijdou někdy velmi náhle, posádka o nich předem neví. Po několika medializovaných incidentech z poslední doby už nikdy nesedíme nepřipoutáni, ale člověk jde taky občas na toaletu nebo do gallery nebo si něco bere z binu.
Edit: galley. Pitomé automatické opravy textu…
Ty jsi fakt komik …
Ty baterky byly cestujícího, nikoliv letadla.
Nu jestli vám firma dá na výběr. Ale jako Traveller máte možnost.
Dpoporčuju jezdit Zetorem: Když vyjedete ze zatáčky do pole, tak jste jel přece orat. Pokud to zkusíte takhle okecat u výletu do pole s běžným osobákem, tak vám to jako výrobní vadu asi neuznají.
A nebi rovnou do Kocourkova…
Pane Kocurek vy a vašich povinných 24 příspěvků/24 hod. Ale právě v tom množství se najdou i perly. Tak si občas říkám v čem jezdíte. Teda myslím autobusák, tramvaják, pilot- posádka, obsluha? Nebo jen po Googlu?
Doma po gauci…
Já zase nechápu, proč lidi řeší něco co nemá s Boeingem vůbec nic společného. jako by s Airbusem nešlo sjet mimo beton při příliš rychlém vyjetí na pojížděčku.
Do změklé trávy fakt zapadne cokoliv.
Koukám, že lidi ani nečetli co se stalo. Nadpis fakt nestačí.
Při pojíždění se ovládá příďový podvozek pákou, levou rukou kapitána, pokud to má MAX společné s NG https://youtu.be/D3Qoz98dh4s?&t=229
Zaseklá směrovka snad nevyvine při pojíždění takovou sílu, aby to přetlačilo příďový podvozek, jinak by se ani nedalo pojíždět za větru.
Ano, je to tak.
Jakakoli snaha o spojovani tohohle s temi pedaly je … no, trosku blesk.
V dobe vyjeti z drahy tam prselo, byla omezena dohlednost (pro pojizdeni by teda vliv mit nemela), huste prselo (i na fotkach jsou videt kaluze), takze si to nejspis muzeme odskrtnout jako “neubrzdili jsme to, netrefili jsme se do vyjezdu” a jdeme dal…
Stejne jako s temi pedaly vcera – medialne vdecne tema ted reportovat o cemkoli, co se tyka MAX e 🙂
Netrefili jsme sjezd a urvali podvozek?
Nechtěl jsem poukázat na nic jiného než na fakt, že se problémy maxů v poslední době opět kupí:-) Technickou souvislost posledních událostí nehledejte.
Nebojte, ani nehledám.
PS: Stalo se, že se pilotovi zasekl knipl … o zrcadlovku, kterou měl v kabině.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-4197046/Plane-plunged-4-400ft-captain-s-camera-stuck-controls.html
Spravne to delate, to jen jini to nechteji slyset.
Na vašem místě bych mlčel o odmítání slyšet.
Na jakoukoliv informaci o A320 family raujete podrážděně a osobním útokem na sitkutujícího.
Hlavne ze jedina veta od p. Kocourka dava smysl.
Je to rámování problému. Tedy vybereme něco a začneme detailně informovat o každé události daného typu, zatímco ostatní přehlížíme, čímž vzniká iluzorní dojem, že jedno je hrozně nebezpečné na použití a druhé nemá žádné incidenty.
Rozhodně je správné informovat o vážných problémech Maxu, ale když pilot vjede do trávy psát „Max má další problém“ mi přijde trochu přes čáru objektivní informace, protože tam už je sugesce „kdo za to může“ přičemž zde je zrovna zjevné, že Max za to fakt nemůže a piloti sedí a pojíždí i v jiných typech.
Přesně tak. Tohle nemá spojitost. Směrovkou sice lze v malém rozsahu řídit příďák, jen pro udržení přímé dráhy na dráze než směrovka získá autoritu. Při pojíždění se řídí vámi uvedenou pákou zcela nezávisle na ovládání směrovky. A je to úplně stejný systém jako na NG pokud je mi známo.
Komunikace s ATC taky zajímavá.
TWR: United 2477 I see you in the grass. We’re rolling the trucks enroute.
…
TWR: United 2477, tower?
United 2477: We’re not showing anything that could indicate something’s wrong back there. United 2477
Takže to celé bude chyba pilotů.
To je ale náhod …
Ladies and gentlemen, welcome to Houston…and we have a problem.
737MAX
Můžete prosím, poněkud detailněji vysvětlit, jak Max způsobil to, že piloti sjeli do trávy? A proč se to v jiném typu nikdy stát nemůže? Čistě kvůli objektivitě.
Ano, urcite se jim zaseklo rizeni jako o par dni driv a ten srot nespolehlivej sjel do travy.
Jo tak „určitě“. Není nad to si něco určitě domyslet.
I kdyby se jim řízení směrovky zaseklo, což oficiální zprávy neindikují, prostě jeli moc rychle do ostrého odbočení, na pojíždění to nemá žádný vliv. Protože se neřídí směrovkou ani pedály ovládání směrovky, ale samostatným ovladačem při ruce kapitána, který řídí jen příďák bez směrovky.
https://youtu.be/Woms1sBqUdo?si=nbofIYz1vol9XwJT
Ano, ten kanál znám, to video vyšlo nově. Potvrzuje moje slova. Chyba pilotů při pojíždění.