Zprávy

700 metrů. Praha otevírá i přes nedostatek řidičů nejkratší autobusovou linku

Zastávka Nový Zličín. Foto: Ropid
Zastávka Nový Zličín. Foto: Ropid

V Pražské integrované dopravě (PID) začne od pondělí jezdit nová linka 249 ze Zličína na Nový Zličín. Měří jen 700 metrů, čímž bude nejkratší v celé síti pražské MHD.

Doba jízdy je tři minuty, autobus se po příjezdu do zastávky Nový Zličín vrací zpět do Zličína. Nová zastávka Nový Zličín je umístěna v Mišovické ulici poblíž křižovatky s ulicí Na Radosti.

Pražský organizátor veřejné dopravy Ropid na svém facebookovém profilu uvedl, že linka zkrátí cestu k metru stovkám obyvatel nedalekého sídliště. „V oblasti Nového Zličína v poslední době došlo ke značnému nárůstu počtu obyvatel, přičemž nabídka spojení veřejnou dopravou nebyla nijak zásadně upravena. Z nejvzdálenějších míst sídliště je to k metru více jak kilometr pěšky a to už je pěkná ‚štreka‘,“ uvedl Ropid na profilu.

Linka bude v provozu pouze v pracovních dnech, v ranní špičce bude interval dvanáct minut, v odpolední po čtvrt hodině. Nízkopodlažní vozidlo na trase bude zajišťovat Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), jízdní řád je ke stažení zde.

Novou linku Ropid zavádí ve stejný den, kdy se v Praze změní na desítkách linek jízdní řády. Druhou novou linkou je 122 z Újezdu u Průhonic na Opatov. Od pondělí ale nečekají cestující jen změny k lepšímu. V některých případech jde o prodloužení intervalů, autobusy tedy nebudou jezdit tak často.

Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala jde o linky, u kterých byl už dříve interval prodloužen, teď ale přechází omezení do trvalého stavu. „Původní intervaly v pracovní dny v období od 9 do 13 hodin byly u uvedených linek vysoce nadstandardní,“ řekl Drápal. Podle něj opatření souvisí i s nově zaváděnými linkami. „Jde o přeskupení dostupných zdrojů, které jsou samozřejmě nadále omezené, takže je s nimi třeba vhodně hospodařit. V polovině března navíc začne desetiměsíční přestavba Nádražní ulice s výlukou tramvajové trati na Barrandov, přičemž v autobusové síti PID pojede od tohoto okamžiku více spojů, než byl dosavadní maximální stav. Pro zvládnutí náhradní dopravy bude DPP dle našich informací potřebovat denně až 30 řidičů,“ řekl Drápal. DPP loni uvedl, že mu chybí kolem deseti procent řidičů.

Kompletní přehled změn v Pražské integrované dopravě jsme zveřejnili v únoru, k dispozici je zde.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Informace dne: 99,9% obyvatel této čtvrti jezdí door-to-door autem a ten autobus jim bude maximálně tak překážet v cestě.

jirka

Z nejvzdálenějších míst sídliště je to k metru více jak kilometr pěšky a to už je pěkná ‚štreka‘,“ uvedl Ropid na profilu.
ty woe..pražák nedojde víc než kilometr k rouře? to je tedy pěkná zpovykanost!!

123

Tedy já nevím, ale ten autobus je určitě úplně zbytečný. Vždyť jak teď staví Central na tom vedlejším poli tu další fázi, tak je to 5 min pěšky … Pět minut chůze ke stanici metra B – Zličín a k Metropoli Zličín. Do 5 min. chůze k mnoha autobusovým linkám. Autobusem na letiště Václava Havla do 15 minut, autem nebo MHD do centra Prahy (Václavské náměstí) do 20 minut. … https://www.central-group.cz/lokalita/181 .

Přece by Central group nelhal :-)))

David

Ten nový projekt je ze všech těch domů v lokalitě metru nejblíž.

123

To sice ano, ale pokud Praha nepostaví Depo Zličín (myšlena konečná B), tak bych Vás chtěl vidět, jak to za 5 min na dnešní Zličín dáte. A za 20 min. na Václavák sice teoreticky jde, aspoň Seznam to tvrdí, ale to tak někdy nad ránem:-). Nicméně mne to spíš pobavilo:-).

Ota

Za mě je linka v pořádku, jen nešťastně umístěná zastávka. Takto položená zastávka je defakto k ničemu. Pro lidi bydlící v blízkosti zastávky raději využijí docházkovou vzdálenost na metro (i když přes rozbahněné pole) než čekat na přesný interval autobusu Rozhodně vhodnější by bylo umístění zastávky do zadní části sídliště (či zavedení průjezdní linky okolo skrz sídliště), kde by ji mohli využívat i lidí bydlící ve spodní části Zličína a chodící na metro přes přilehlý park. Neříkám, že to do teď lidé bydlící na sídlišti nezvládnou, ale dopravní obslužnost je základem každé obytné části a některým lidem to pomůže v… Číst vice »

Hasler

Bohužel, lidí zastávku více v sídlišti nechtěli kvůli hluku. Tato zastávka je vyústěním několika variant, které byly představeny veřejnosti a kterou si veřejnost přála. Na tomhle nemá ropid žádnou vinu.

Martin

Jeden autobus za 1/4 hod., no to je hluku… to si myslim vic hluku udela za tu ctvrt hodinu mistni provoz…
Spise, jestli je vubec nove sidliste postaveno i pro MHD, coz vetsina nove vznikajicich sidlist neni…

Martin

Ten hluk fakt nechapu, vzdyt kousek je dalnice a logisticke arealy s kamionovou dopravou napr. FedEx… ale z pohledu je to sidliste v poli s jedinou pristupovou komunikaci pro IAD, pro chodce neni oblast temer pristupna jinak nez po polni ceste a po silnici…

Steve

Ropid nech jde do háje..,posunuti linky 221 o dve minuty odůvodnil tim ,ze je to kvuli vlakum ,cim ja nestíhám prestup na linku 354..Lidi na vlak by počkali o 2 minuty na vic ,ja musi z domu o pul hodiny driv,to same pri ceste z prace ,takze hodinu denne mrznu ted v zime na zastávce…Pri telefonické konzultaci s Ropidem mi bylo receno ,ze nemam sanci přestup stíhat..Je zajímavé ,ze za rok mi to ani jednou neujelo a v klidu jsem to stíhal…

Guláš

Chudáci Pražaci 700 metrů. To je vtip dne.

Martin

no, ono to je take kvuli pristupu, treba pesky dojit do centra ve sterboholich od tramvaje nelze, zde je to pres pole…
Cele je to o tom, ze nove obytne ctvrti se stavi vzdy jen a jen pro IAD… at uz Praze nebo v regionu…

Ondra

Tady ale jde pěšky dojít úplně v pohodě.

Mirvald

Ano, to se dá ujít pěšky. Naprosto zbytečná linka. Kdo tím bude jezdit?

kulhán

Áááá pán je místoznalec a odborník. Veřte, že speciálně Ropid si průzkum udělal.
A co když napadne sníh, který se tam na chodnících neuklízí a po silnici nemůžou lidé z více než tisícovce bytů chodit?
Co lidé se sníženou pohyblivostí? Co když něco táhnete? Pokaždé nemáte na sport prostě možnosti.
Vy si choďte pěšky kam chcete…

Dalibor

Fascinuje mne že situace s ještě větší vzdáleností na vlak/linkový autobus na mneších městech a vesnicích je v pořádku, ale v Praze i na 700m musí jezdit sólo autobus.
Aneb jak degeneruje obyvatelstvo,neschopní již samostatného pohybu.
Lenost a plýtvání penězi z veřejných rozpočtů. Takto bych nazval „moderní dobu“

David

Ale ty lidi to nemají na metro 700 metrů. Vzdálenost z konce sídliště bude určitě přes kilometr. O těch 700 metrů se jim cesta ZKRÁTÍ, nehledě na to, že tam chybí chodníky. Takže zbývá buď pěší cesta po silnici nebo cross přes oranici. Všem zaníceným chytrolínům doporučuju osobní návštěvu lokality.

AAA

nehledě na to, že tam chybí chodníky

a to nevěděli když si to kupovali?

navratp

Nemají na chleba? Tak ať jedí koláče.

Zlámalík

A kdo to zkolaudoval?

Filip

Od kdy v Praze padá sníh?

AAA

jenom u Muzea!

Malé stydlivé prasátko

Osobně jsem si několikrát cestou na metro rozbil hubu, protože se tam nikdo nestará o úpravu namrzlých a zasněžených chodníků. A je to přesně ten důvod, proč pro mne bylo významně jednodušší v případě nepřízně počasí jezdit do práce autem. Takže jsem rád, že konečně existuje možnost dostat se na metro nějak normálně. Nemluvě o tom, že je to prakticky cesta v otevřeném terénu, takže v poslední době silný vítr s deštěm, před kterým se není jak schovat.

123

No, tady je spíš otázkou, proč ty chodníky nebyly uklizené, resp. kdo na to s..e. Někomu ty chodníky samozřejmě patří ….

Bob

Zpovykaní Pražáci už nezvládnou ani 5minutovou cestu pěšky na metro… 🙂

Bob

při tom by stačilo, postavit tam chodník přes to malé pole

MartinS.

To pole je soukromé. Resp. patří jiné firmě než té, co stavěla sídliště Metropole.

Dalibor

TAkže ej to i v názvu. cestou na Metro překonejte Pole.

Zlámalík

Z mapy to vypadá naprosto klasicky: firma postaví byty a nikoho nezajímá, co je okolo. Proč si město nepohlídá infrastrukturu? Proč není ulice Milotická na severovýchodě napojená na Vřesovickou, proč není na severu napojená na Halenkovskou/Ke Třešňovce? Bez toho bych to nepovolil postavit, jednak kvůli MHD, kvůli hasičům a co já vím. Takhle má to ghetto jediný výjezd ven, když tam praskne voda, jsou odříznutí.

Jan

Spíš bych rád věděl proč to nezajímá ty kupující, pokud to teda většina nekupuje jen na investici a neplaánuje tam bydlet jak je zvykem poslední doby.

Jiří Kocurek

Protože se to tak vždycky dělalo. Stát nastavěl byty. Postavil celou Bystrc! Chodníky ale až za dva roky, tramvaj později.

Josef

bohužel nenavazuje na linku č. 100. když někdo bude chtít z Nového Zličína na letiště (dost lidí tam z NZ pracuje), tak mu o minutu ujede

pzag

„Stovka“ je sama o sobě příšerná. Jezdí v takovém intervalu, že je naprosto zbytečná.

Petr

No já nevím.. My máme v krajském městě zastávku MHD taky asi 700 metrů daleko a rozhodně nám nedělá problém těch max. 8-10 minut dojít… Mě osobně to přijde zbytečné a ještě kdoví jak bude ta zastávka umístěná…

Panda

Tak linka dlouhá 700 metrů přece neznamená stejnou pěší vzdálenost, ta je mnohdy delší, koukněte na mapu. Ale jinak souhlas, že u zdravého člověka je to fakt lenost a lepší chodník přes tamní pole by stačil. Pro osoby se zhoršenou pohyblivostí by zas asi stačila zastávka busu na Rudnou nebo bus směr Sobín odkloněný na malou silnici kolem novostaveb.

MartinS.

Tam je nějaká silnice, kterou by se dalo dojet na Sobín?

Tady na Moravě

To je komedie. Je nechutne, ze mlade rodiny nemaji v Praze na vyber z dostupneho bydleni a musi jit do takovychto zoufalych developerskych kralikaren kam nejezdi ani MHD. A to jeste k tomu musi mit stesti.

Podivejte se, kde ta zastavka je situovana. Vetsine toho noveho sidliste to pri dochazce nijak nepomuze. Kdyby ta zastavka vznikla primo na ulici Na Radosti, tak tam muzou zastavovat vsechny commuterske linky ze zapadu a efekt by byl stejny.

Jen tak

1) mladé rodiny v těhle králíkárnách bydlí relativně málo. důvod je jednoduchý . nemají na ně. jsou fakt drahé.
2) co je na tom nechutného? ve vší úctě… to jim to má dotovat stát, nebo .. jim to budete dotovat vy? (napovím … takové období tu už jednou bylo .. a víte, jak to s bytovým fondem dopadlo…)

Jiří Kocurek

Ano, bylo. A taky na to sídliště nic nejezdilo, nebyly ani chodníky, vemte si gumáky.

petr766

Přesně tak, měla by existovat politika dostupného bydlení (nejen) pro mladé rodiny.

MartinS.

Většině lidí z toho sídliště to zkrátí cestu na metro o třetinu až polovinu. Ta zastávka není na nejlepším místě, ale to sídliště je průjezdné leda pro midibus. Uliční síť je nedokončená, napojení je jen na jednu stranu, celkově je to dost neštěstí. Pro zastávku v ulici Na Radosti by se musela upravovat ta ulice, to je běh na dlouhou trať… možná někdy při rekonstrukci…

Kamil Borovička

Linka vypadá zbytečně. Avšak nyní na ni nahlížením jinak. Jsem po těžké nemoci, bydlím přechodně v bytě v dané lokalitě a mám omezené pohybové možnosti. Takže budu nyní rád, když nebudu muset s berlemi přes pole a mohu se na metro nechat odvést autobusem. Pro zdravého člověka je to relativně kousek, ale ne každý jsme vždy ve zdravé kondici 🙁

Cestovatel

To Jan Sůra a Kamil Borovička: 2 poznámky: Danou lokalitu velmi dobře znám – pracoval jsem 4 roky v úzkém pásu mezi posledními domy, ulicí Na Radosti 399 a pražským dálničním okruhem u jedné velmi známé globální přepravní firmy – v expresní letecké divizi a z okna kanceláře denně koukal na výstavbu v dané lokalitě. 1.) NEjedná se o sídliště Zličín – to je více na východ, jedná se bytový komplex „Metropole“ od společnosti Central Group nacházející se na opačné straně silnice Na Radosti kde je nákupní komplex Metropole Zličín. Drtivá většina těchto nových domů je bloková zástavba a jedná… Číst vice »

Cestovatel

Musím jen suše a zároveň velmi smutně konstatovat, že je to na první pohled z článku vidět, že: – je Vám to upřimně jedno… – že místní situaci neznáte a nikdy jste tam nebyl… – že je článek vyroben od stolu kanceláře a jeho většina vznikla fomou „ctrl c“ a „ctrl v“ z tiskové zprávy…. Obecně by mě zajímalo, jak redakce fitruje (kontroluje) obsah konkrétní tiskové zprávy (aby předešla situacím, kdy je v nějaké tiskové zprávě očividná nepřesnost, či dokonce chyba nebo uplnej blábol) – aby toto nepřenášela do svých článků. Předem děkuji za obeznámení – nejsem z branže –… Číst vice »

Cestovatel

A ten mechanizmus kontroly „mimózních“ informací v tiskových zprávách? Předem díky.

Martin

Sidleste je oznaceni pro sidelni celek, osidleni, misto, kde bydli lide, co vam na tom vadi? Praveke sidliste vam nevadi?
Ano, je to sidliste…

northys

líbí se mi, jak jste se v první odrážce samonasral, že sídliště, kde 2KK stojí jak RD na vesnici, není sídliště a ve druhé odrážce píšete, že je to tam vlastně ještě horší jak na průměrném sídlišti =)

Cestovatel

northys: byt 2KK v tomto bytovém komplexu – nikoliv sídlišti – není za cenu RD na vesnici – ale za cenu několika RD na vesnici. Ti co mají na splátky hypotéky těchto bytů mají svá auta – bohužel jsou jim k ničemu, protože s nimi do města nemůžou – jelikož jsou všude modré zóny a zákazové značky (uplně v každý ulici) – vyjma nákupní centra na závoru s lístečkem na 2hodiny. Takže ať chtějí nebo ne – jsou nuceni používat MHD…

Cyklista

Ted jste uderil hrebicek na hlavicku.

Po Praze jezdim autem temer denne a jeste se mi nestalo, ze bych nekde nemohl zaparkovat. Ano, neni to zadarmo, ale kdyz chci usetrit za parkovani, jedu MHD. Kdyz nechci kontak s lidmi, jedu autem, ale nemohu cekat, ze vsude na mne ceka mistecko zdarma.

Bohuzel, nejen v Praze, si lidi mysli, ze jim vsichni musi platit minimalne dve parkovaci mista – jedno pred panelakem a jedno u prace.

dopravak

Když něco vypadá jako sídliště, tak to zřejmě bude sídliště. Cena bytů na tom nic nezmění ;-). Mě spíše vadí to, že developer sežene pozemky, postaví sídliště v poli za městem a město pak musí draze do těchto čtvrtí nařizovat infrastrukturu. O tom, že by se měl developer na něčem také podílet, už nechce samozřejmě ani slyšet.

Cestovatel

Dopravak: komentuješ něco, o čem víš kulový.. bohužel
– nevypada to jako sídliště a není to sídliště – je to bytový komplex
– původní panelové sídliště je na východním konci této nové zástavby
– né není to v poli za městem – navazuje to na původní klasickou sídlištní zástavbu s chudými lidmi – – hranici tvoří sportovní areál
– odděleno to je štráfkem pole sloužícím jako územní rezerva pro případné rozšíření ulice NaRadosti do budoucí šíře 2 pruhy + tramvaj + 2 pruhy (teď je ta jen obousměrka ve tvaru okresky s podelnýma škarpama…

dopravak

Kdybych to v oblasti neznal, tak o tom nepíšu. Okolo jsem dlouhé roky jezdil, takže to tam znám docela dobře. Zástavba se velice podobá nedalekým Lužinám, Stodůlkám, nebo Ohradě. Rozdíl je tak možná v úhlech ulic a technologii stavby. Dokonce bych řekl, že zástavba je zde ještě těsnější, než v případě socialistických sídlišť. Říkejte si tomu jak chcete, ale pro mě je to jenom sídliště v poli za Prahou kilometr od poslední stanice metra.

123

Je to prostě pr..l světa, to je marný. A kdo to tam aspoň trochu zná, tak mu to bylo jasný už když to uprostřed toho pole stavěli. Dělat z toho luxusní bytový komplex může tak max. Kunovský:-)))

Martin

DEFINICE SÍDLIŠTĚ ▫ Souhrn obytných budov v jedné části města, které tvoří logický a historický celek. Sídliště je obecný název pro místo dlouhodobě obývané lidmi… Pro vas jeste zajimavost: „Výjimečná možnost prozkoumat pozůstatky lidské činnosti z doby bronzové se naskytla chebským archeologům. Při stavbě haly v průmyslové zóně totiž stroje odkryly zbytky sídliště, které později odborníci datovali do mladší doby bronzové.“ Vypada to presne jako sidliste, a je to sidliste, protoze podle definice je sidlistem cokoliv co je souborem obytnych budov, vetsinou vzikajici jako uceleny celek v urcitem casovem useku… Synonymen „Sidliste“ je napr. „Osada“… Sidliste se staveli pred i… Číst vice »

Jiří Kocurek

A sjte si stoprocentně jist, že developer neplatil ani metr vodovodu, ani metr kanalizace a ani jeden sloup veřejného osvětlení?

Malé stydlivé prasátko

MČ Praha-Zličín to řešila už velmi dlouho. Dokonce i developer poskytl úplnou součinnost, kdy poskytl i svůj pozemek pro vybudování zastávky MHD. Celé to ale zdržel typický byrokratický kruh a řízení se táhlo roky. Takže kdyby se tu dalo stavět normálně a na všechno nebyly třeba miliardy razítek a každý úřad neměl spoustu více či méně stupidních připomínek, mohl tam jezdit autobus i poměrně krátce po dokončení realizace prvních etap projektu.

Nekdo

to je mně líto, pane Borovička. ale pokud to uvážíte ekonomicky, tak by mně přesto bylo milejší, pokud by Vám město zaplatilo taxík, a tahle zbytečná linka by nikdy nevznikla. pro Vás (a možná několik málo dalších lidí v podobné situaci) by zůstala obslužnost zachována a navíc by se ušetřili miliony…

666

2JanSůra: Proč novináři stále píší o nedostatku řidičů? Podobně by český občan s průměrnou českou mzdou mohl tvrdit, že je na trhu nedostatek nových vozidel Porsche, protože si ho z české mzdy nemůže dovolit. Není to spíše o tom, že DPP nabízí nezajímavé podmínky a řidič, který odešel jezdit do Rakousta/Německa se prostě za těchto podmínek do ČR nevrátí? Tedy podstatou je nesmyslná (nekonkurenceschopná) nabídka ze strany firmy…

sch

Určitě ve většině případů, kdy si firmy stěžují na nedostatek lidí, jde o stížnost na nedostatek levných vozů Porsche. Jen v některých oborech dnes již nejsou vozy ani za vysokou cenu. Doprava ale patří k oborům s nižšími mzdami a kvalifikace není tak velká bariéra. Reálně problém velkých firem je, že když da novým lidem vyšší plat, je pak neudrzitelne platit stávajícím zaměstnancům méně a v tom počtu je navýšení mzdy všem uz značná suma.

Marťas

No ano, protože práce řidiče autobusu prostě není tak lukrativní, aby to lidi šli dělat, i za tu větší mzdu. Práce na směny, vstávání uprostřed noci, na WC jenom v přesně určeném čase, možnost osobního rozvoje nebo kariéry nulová, pořád jednou nohou v kriminále a společenská prestiž mizivá (je to „točvolant“, na víc nemá…).

Nekdo

a není to snad „točvolant“? a nebude tato práce v horizontu 10-20 let nahrazena autonomním řízením? bohužel máte pravdu s tím, že je to zaměstnání „jednou nohou v kriminále“ a jako další s touto vlastností (učitel, lékař, etc.) prostě není atraktivní…

Hotento

Kdyby měl řidič autobusu 100 000 Kč/měsíčně čistého, tak by to jistě lukrativní práce byla a mnoho lidí by ji rádo vykonávalo i přes to vámi popsané nepohodlí. Je to skutečně jen o penězích.

Cyklista

A vy by jste velmi rad za jizdenku v MHD misto 24 korun zaplatil 115

666

Proč bychom měli mít při zavedení západních mezd vyšší ceny než na západě?

Jan

Je to asi extrém, ale navýšení by bylo nutné, minmálně by násobně víc platilo město. Kdyby platil cestující 100% tak to kolem té stovky vyjde. Což bude chtít málokdo, takže se nejdřív začnou ořezávat spoje, brát lidi odkukoliv, zálohy žádný, vozidla zastaralá. Lidi půjdou do aut a zablokují město Možná pak by přešli na kombina pěšky, kolo, koloběžka, který by zase ulice uvolnil, ale to už je dost vzálený scénář 🙂

666

Chápu, prostě hledáte argumenty, proč to nejde.

Jirka

Možná vám to přijde divné, ale na západě mají při západních mzdách taky západní ceny, které jsou zpravidla vyšší, většinou to vychází na 40-50 Kč min. A mzdy 100 tisíc tam taky nemají, podle nabídek se to pohybuje okolo 50-70 tisíc Kč měsíčně. Při mzdách 100 tisíc/m je tedy odhad ceny jízdenky 115 Kč sice možná trochu nadstřelený, ale vcelku realistický.

666

Naprosto souhlasím, že jde o účelou argumentaci pro zvýšení počtu povolení Ukrajina a tedy konzervace stavu ČR jako montovny. Velice hezky hezky situaci popsal pan Čupr. Proč nemáte robotický sklad? Protože lidé v ČR jsou levnější – 2:30 https://video.aktualne.cz/dvtv/cupr-problemy-uz-alkoholem-neresim-s-miliardou-dluhu-spim-do/r~d86b589646a911ea858fac1f6b220ee8/

Pak holt „nejsou“ řidiči..

Jiří Kocurek

Mno nic proti. Ale oproti čemu je „montovna“ tybu Mora horší než řízení autobusu? Jakože se v ČR přestanou montovat sporáky a pračky, a tak bude líp? Zaměstnanci přestanou vyrábět pračky a půjdou programovat do Avastu? Jenže když existuje Mora, tak nemohou?

666

Montovna Mora není ničím špatná, pokud chce zůstat ekonomikou levné prace a nízké přidané hodnoty. Pak máte tomu odpovídající mzdy. Navíc řidiče autobusu nahradit neumíme. Alternovat montovnu vývojem/výzkumem s vyšší přidanou hodnotou umíme.

Původní Pražák

Zdá se, že někdo z Ropidu se přestěhoval… Mimochodem, víte jak dopadla změna nevyhovujícího dopravce na lince 110? Nijak. Jezdí to dál, jen pod jinou hlavičkou. Ve statistikách to už vypadá krásně a penízky pořád tečou na správná místa… Klobouk dolů.

Antonín Němeček

Dneska mají v každý rodině 3 ale spíš už 4 auta a mastnou tyčí nikdo nejezdí. Jenom tupý pražáci musí mít další tzv. ropiďárny o hovnu.

Jakub

Kolik ti je?

Antonín Němeček

Ale závidíš, že mám 4 auta, ne? Mám totiž kvalifikaci pro práci na dráze a nedělám v pochybné fy mimo dráhu, vidělám si.

Dalibor

Jo závidím ti to parkování 🙂

kockopes

Já Vám závidím Vaši češtinu…

robert

A mit 4 auta je snad nejaka vyhra?? 😀 Kdyby ses radeji doucil cestinu.

Jan

A v kolika zvládnete jezdit najednou? 🙂

petr766

A co si „viděláš“?

PetrN

Chlapce je vidět, že si v Praze nikdy nebyl 🙂 Tady naopak ráda liberálne a i ekologicky smýšlejících lidi začíná MHD preferovat, mimo jiné i s ohledem na to, že je často rychlejší a efektivnější 🙂 A jsou to velmi často hodně úspěšnější lidi, rozhodne úspěšnější, než nějaký blbecek, co tu na web napíše takovou s prominutím hovadinu… Mimoto zajímavé je, že MHD je za „socku“ označována většinou ne lidmi skutečně bohatými, ale těmi, kteří mají zapotřebí si něco dokazovat a tak si myslí, že když přijedou do práce ojetou Fabii, že jsou víc „IN“ než ti, co tam přijeli… Číst vice »

Antonín Němeček

Kdo by taky chtěl bydlet v Prahééé mezi skladama a dělat v pochybné fy mimo dráhu? Já vidělávám na dráze od 50 tis. nahoru, takže díky, mastnou tyčí opravdu jezdit nepotřebuji, je mi líto.

1a1=11

Já mám měsíčně 85K+ a chodím na vlak (1,5 km) a po městě pěšky, protože je to zdravé, troubo.

Dalibor

Hmm.. a co jako? když je to výhodný jedu vlakem, když je to výhodný šalinou, když je to výhodný jedu autem. Vše je k něčemu dobrý. Do práce autem, je to 2x rachlejší než MHD. Na vánošní trhy šalinou, můžu si dát svařák… na vejlet s prckama vlakem, mám klid… Na služebku jednací do Prahy vlakem, můžu další 2 hodiny spát a mám za to výplatu!! Na služebku pracovní do Prahy autem, na D1 udělám přesčasy, vercajk, měřáky, noteboo smýkat vlakem nehodlám, na cestu si napíšu cesťák a zase jsem vysmátej.

Antonín Němeček

Já můžu jezdit autem všude protože na to mám, dělám na dráze a ne pucfleka v pochybné fy mimo dráhu. A kdo je víc než já!

Dalibor

Tak si to užij. Já jsem často raděj, když mne někdo veze a já můžu spát.

robert

Treba ja jsem vic nez ty. Nebyt me, po zadne draze bys nejezdil. 😛

Nekdo

cywe, děláš v mastné tyči na delší vzdálenosti a tou na kratší opovrhuješ…

Kajman

Tak se apoň nauč česky, troubo.

Jan

Tak za 50 tisíc budou ty 4 auta nějaké vraky 🙂

Jiří Kocurek

Ani ne, každý rok kuopí jednu ojetinu za 140.000 Kč. Pochybuju ale, že ty 4 auta jsou jeho a ne tatínka.

Mumuhaz

Je to člověk (strojvedoucí ČD z Děčína) před důchodem a je zhnusen životem a je alergický na pražáky, ze zlosti udává šotouše co postávaj u tratí, je už docela známý, dávejte si na něj pozor.

Dalibor

Ta jako Tonda Němečkůj?

dada

Nojo venkonce co se pak stane?

Jiří Kocurek

Urazí pět piv a tři rumy, hádám.

Štěpán

Podle mě by bylo lepší tam raději prodloužit linky 130 a 246, čímž by se ten jeden extra autobus a řidič na tuto linku ušetřil. Myslím, že takto krátká linka si moc pravidelných cestujících nenajde

Kuba

To byl původní plán, ale na nové konečné není záchod, takže se to muselo udělat takto.

Marťas

To se určitě dá vyřešit podobně jako na lince 203. Autobus by měl na novou zastávku pouze závlek a končil by na Zličíně.

MartinS.

To bylo původně v plánu, ale na Novém Zličíně nemůže být podle ROPIDu konečná, neboť tam není toaleta.
https://mczlicin.cz/informace-pro-obcany-o-zprovozneni-linky-mhd-do-sidliste-metropole/d-4233
Pokud jde o cestující, to se uvidí, ale je fakt, že tam bydlí dost lidí…

Malé stydlivé prasátko

Dnes ráno se bus poměrně slušně zaplnil, takže věřím, že tato linka skutečně smysl má.

dada

pěšky cca 12 až 15 minut…. To už fakt neumíme chodit?

jouda

Ne každý chce pořád někde někam docházet, když jede použitelná MHD.

Tommy

Já nejsem líný. Ráno bych to ale například za deště jít nechtěl. Jel bych autem, když bych mohl. Linku chápu.

Frantisek

Leckdy mi to také tak přijde, na druhou stranu u nepříjemně rušných silnic se často stává, že lidé i z kol přesednou do aut, a dělají tak situaci ještě horší. Nadto snad každé menší pražské sídliště nějaký autobus do 5 až 10 minut chůze má. A tady jede jen kus od jeho okraje, ne až na konec, čili dojít je stejně potřeba – i když to bych přičetl spíše paradoxnímu odporu proti autobusu před vlastním domem, i když jej chci využívat (asi i kvůli cizím autům tu zůstávají ulice nepropojené).

noerf

dada: 700 m ujde normální člověk do deseti minut, rychlejší i za 7 minut. Otázka je, zda-li je nutné zřizovat novou linku a nestačilo by prodloužit nějakou stávající.

V.

Nejlépe B.

MartinS.

Nestačilo, resp. nelze. Na konečné není WC.

Jirka

Ještě musíte přičíst cca 2 minuty čekání na signalizované křižovatce, která sice není nijak zvlášť velká, ale nedá se přejít najednou.

Michal Fiala

Je to zvrhlost, ale asi ji svým způsobem chápu. Má spekulace: Většina zdejších obyvatel s tisícovými splátkami za hypotéky přece musí být uspokojeni, aby developeři s pozitivními recenzemi od svých klientů mohli prodávat další a další byty v prostředí bez obchodů, školek, škol a dalších služeb. Představte si to prozření mnohým obyvatel takového nešťastného místa, když zjistí, že za měsíční splátku 25-30tis. (tipuji), musí kabelu s denním nákupem, nebo balík z pošty, vláčet 700m pěšky od metra. Ten autobus jim přejme. Už to neštěstí, že si takové místo vybrali k životu…

Michal Fiala

…chybička, editovat ji nelze „…musí být uspokojena,…“

Jen tak

nekdy je lepsi nespekulovat 🙂

MartinS.

Byl jste tam někdy? Tam se od metra chodí přes pole, protože chodník vede nesmyslně klikatě. Svižnou chůzí je to z nejvzdálenějších míst k metru tak 12-13 minut. Na tom sídlišti bydlí kolem 3 tisíc lidí (takže už by mohlo mít statut města) a není tam žádný obchod a tuším ani restaurace. A kupodivu, i tam určitě bydlí hůře se pohybující lidé.

Dalibor

tak teda nevím… 700 metrová linka autobusu, to mi už fakt zavání leností. Pokud to má 700m autobus, budou to mít i 700m pěší. Nebo to tam není chodník? 6e si lidi zkracují cestu přes pole chápu. Ale nechápu tu nutnost odkudkoliv kamkoliv až pod nos tramvaj, metro, autobus…Já to například mám na autobus 605metrů a to bydlím v polovině ulice. ti ze zadu to mají ještě dál. A opravdu mi venadí, to jít pěšky. je to pár minut. Představa, že by mi posunuli zastávku blíž a pod okny mi co 15 minut řachtal autobus mne fakt neláká. Kdeyž jsem… Číst vice »

MartinS.

Ne, pěší to mají k metru 800 – 1200 metrů, autobus jim to o 700 metrů zkrátí. A je v ČR asi jen málo obcí s počtem obyvatel kolem 3000, které by měly nejbliží zastávku veřejné dopravy kilometr daleko. Ano, kdyby ten autobus mohl projíždět sídlištěm a zastavit třeba v Míšovické a Milotické, bylo by to pro obslužnost určitě lepší.

Dalibor

Málo obcí?
Spíš většina.
Koukněte na umístění autobusových nádraží a vlakových nádraží ve většině obcí. A ve většině vůmec nemají MHD. Prostě budď dojdou pěšky, nebo jedou autem.

Jiří Kocurek

Ale prdlačky. Do většiny obcí nad 1000 obyvatel autobus jezdí. Že jezdí co dvě hodny je věc druhá.

Iceman

Tak ona ta zastávka je 700 m od Zličína, ale je na kraji toho sídliště. Ti, co bydlí na jeho konci musí ujít minimálně 700 metrů k této zastávce. Takže pak už jdou na metro kilometr a půl, což třeba pro někoho, kdo se hůře pohybuje je dost náročné.
A to nemluvím o tom, že se tam můžou bát ženy chodící večer za tmy přes pole…když jedu kolem večer, tak si to celkem umím představit….

Radek

Ono totiž půlka obyvatel autobus chce a druhá půlka ho vetuje. Proto je zastávka na kraji sídliště.

Dalibor

linka pendlující na 700 metrech.. to fakt je unikát. Na druhou sranu, copak město/stát nemá páky, aby se stavělo včetně občanské vybavenosti? tj chodníky, zastávky, prostě infrastruktura?

Jirka

Tady máte dokonce železniční linku podobné délky: https://en.wikipedia.org/wiki/Stourbridge_Town_branch_line. A co linky od metra k nákupákům – jsou to taky unikáty? Tady to smysluplně spojit s něčím jiným nejde, tak holt zůstal jen ten cancour.

Ohledně chodníků, spíš to vypadá tak, že páky nejsou.

Zbyněk

Blátivou zkratku přes pole nechce majitel nechat přestavět na chodník. Každopádně je mi líto lidí, kteří se dobrovolně nastěhují do takového místa bez jakékoli občanské vybavenosti, poddimenzovanými chodníky a neprostupným územím uvnitř i vně sídliště. https://mapy.cz/s/patohokeju Jakékoli vysmívané sídliště za komunistů strčí tento „development“ do kapsy.

Martin

Musím se smát. To, na co poukazujete, je vnitřní část „trojbloku“, sloužící obyvatelům těchto tří domů. Je tam dětské hřiště a opravdu NIKDO nemá potřebu jít skrz. Vchody do domů jsou situovány do ulice. Co se týká vybavenosti – ano je tu jen jedna restaurace a večerka, vedle školka a nová škola, fotbalové hřiště a o fous dál nákupní centrum. Samozřejmě na každé vesnici je všeho 3x více. 😉
Mimochodem na místě zkratky přes pole je plánovaná nová výstavba (Zličín gate od Sotheby’s)

Zbyněk

Zkuste si najít co znamená pojem prostupnost území. V tomto ohledu jsou dobře řešené Lužiny, kde se dá projít celým sídlištěm zcela mimo trasy silnic. Z domu do školky tam nemusíte ani přejít jedinou ulici. Pro porovnání na sídlišti „Metropole“ není školka vůbec. V Lužinách si můžete vybrat z mnoha pěších variant, pokud chcete, například, jít ve stínu, máte možnost, pokud na slunci, máte možnost. Jakékoli vysmívané sídliště postavené za komunistů strčí sídliště „Metropole“ do kapsy.

Martin

Jakekoliv, no, lide na Proseku, CM nebo na JM by mohli vypravet… Dnes je uz na Proseku trochu situace lepsi, ale zrovna pokud mate v ceste dlouhy panelak a musite ho obejit, nebo nekam dojit primo, je porad problem…

Pekne sidliste vznikali na pocatku 50let, castecne i cihlove…

Martin

Uvědomujete si, že právě ta neprostupnost je pro někoho výhodou? Že se uvnitř nemotají pochybné existence je pro matky s dětmi „celkem fajn“. Musíte mít panickou hrůzu z „Alcatrazu“ na Žižkově, že? A přece tam bydlí dost lidí, co si právě kvůli uzavřenosti tento byt koupili. Školka je u hřiště, rovněž i škola. Další škola těsně u sídliště čeká na kolaudaci. Jaké poddimenzované chodníky máte na mysli? Pokud máte na mysli východní napojení na ulici Na Radosti (prodloužení o 100m), důvody máte výše. Holt nelze vše postavit najednou, ale nazývat kvůli tomu chodníky jako poddimenzované je velmi zvláštní. Některá sídliště… Číst vice »

Martin

Vyhodou? Vetsina tech sidlist, ktera byla postavena rozhodne neni neprostupna, spis je to prave takova past, kdy nemate sanci se snadno pohybovat, nekdy jsou to nahodne posazene bloky domu v poli, v tom si myslim je mnohem vyhodnejsi blokova zastavba, kde mate klasicke ulice a zaroven slusny vnitroblok kam nikod jiny nemuze… Ale treba Stodulky a Luziny jsou uz resene mnohem lepe… Naopak odstrasujici byl Cerny Most 2, na autobus jen pres pole a blativou cestu, bez jakekoliv zelene, dnes je tam ulice utopena za protihlokovymi zdmi se stredovym pruhem pro tramvaje – bez tramvaji, a nakupni centrum, jinak by… Číst vice »

Martin

Já stále nerozumím, co přesně Metropole Zličín tak moc postrádá, co se týče občanské vybavenosti. Potřetí už to psát nebudu, ale Vámi zmíněná pěší a cyklo doprava – kde přesně je problém pro cyklisty netuším. Přece nejde stavět domy/byty jen a pouze v těsné blízkosti stanic metra/autobusových zastávek. Někdy je potřeba holt stavět i jinde a tyto se prostě dodělají časem (viz Metropole). I bez této zastávky je bydlení bezproblémové, se zastávkou bude jistě ještě lepší. Uzavřené zóny jsou zkrátka trend, který respektuji. Vámi zmiňovaný blok je přece úplně stejný – v tomto případě však není čtvercový, nýbrž ve tvaru… Číst vice »

Martin

Jen doplním, že o dva příspěvky dříve jsem reagoval na pana Zbyňka a jednalo se o neprostupnost Metropole, ne Vámi zmíněných sídlišť.

Martin

Ja vim, nechtel jsem reagovat, pac s vami souhlasim, az prave na jedno, a tou je absence a benevolence mesta urcit parametry zastavby, resp. urcuje napr. vysku zastavby… jenze muze urcit i vice, napr. sirku komunikaci a napojeni na MHD i napojeni na ostatni ulicni sit, nebo treba min. obcanskou vybavenost… Druhym problemem je prodej pozemku developerovi, ktery je veden v uzemnim planu jako plocha pro rekreaci a park… To nap. v metropolitnim planu chybi a bylo to napr. v prvorepublikovych planech… – Uvedl jsem dva priklady, kde P9 prodala v rozporu z UP plochu parku developerovi k vystavbe a… Číst vice »

Zbyněk

Město vydává stavební povolení, město si může klást podmínky. Třeba mít tu školku postavenou za developerovo a uprostřed sídliště. Dále třeba uliční čáru, prostupnost území atd.

Jiří Kocurek

Srovnej s: https://mapy.cz/s/muganavaza

PS: Ty kanalizační trubky tam vezli zbytečně a měli je raději vézt vlakem, aby neničili silnice kamionem. Aspoň stovku za kilometr jízdy v takových ulicích, požadovali by regulovčíci. Narážím na diskuzi ohledně zbytečnosti silniční dopravy.