70 nových vlaků pro rakouské dráhy. ÖBB závazně objednaly jednotky Siemens Mireo

Jednotky Siemens Mireo pro ÖBB. Foto: ÖBBJednotky Siemens Mireo pro ÖBB. Foto: ÖBB

Nové jednotky si ÖBB objednávají ve třech verzích.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dan

Z jakých přesně důvodů se OBB brání jakobsům?

tarten

A proč myslíte že se brání, jako že to bylo v zadání soutěže?

Plecháč

V Cityjetech naštěstí bývá slušný prostor na kola, Railjety jsou opravdu katastrofa.

esc

Co tím chtějí nahrazovat, Talenty od Bombardieru?

Anonymní alkoholik

A asi i zbývající jednopatrové city shuttly. Těch taky ještě jezdí na regionálce i vlacích IC dost.

tarten

Pojem „jednopatrový“ je tu ten nejmlhavější možný. Tady na serveru pro někoho znamená jednopodlažní, pro někoho (což je správně) patrový, čili dvoupodlažní.

Anonymní alkoholik

Tak aby můj výrok nebyl mlhavý, myslím tohle: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bmpz-s.php 😀

Twix

K tomu bude také potřeba něco na rozšíření provozu a navíc třeba ve Vídni jezdí ještě nějaké ty 4020.

Ivan_pha

Budou vybaveny ETCS…

Jak jsou na tom v Rakousku s ETCS? Víte prosím někdo? Předpokládám, že lépe než u nás.

PepaM

Podle webu ÖBB Infra zhruba 300 km (celkem mají tuším kolem 5,5 tisíce), výhradní provoz na Güterzugumfahrung St. Pölten. Řekl bych, že to vychází tak nějak srovnatelně s námi.

https://infrastruktur.oebb.at/en/partners/rail-network/documents-and-data/etcs-train-control/etcs-expansion

Jiří Kocurek

Jenže oni mají všude jinde PZB (a na Wesbahn LZB), zatímo v ČR je leda tak barvičkovač, ale většina tratí je zcela bez kódu.

Martin z topírny

Takový nepatrný rozdílek 🙂

Ivan_pha

Díky!

tarten

ÖBB má 5 700 km tratí, ETCS Level 2 chce dát na 3 700 km.

Jan

Tak aspoň víme, co u nás bude jezdit za 20-40 let…

Jiří Kocurek

Na 15 kV 16,7 Hz, ano?

Jiří Kocurek

Jídelák ve tří nebo čtyřvozovém vlaku?

tarten

Článek nepojednává o Railjetu.

Happy

Škoda se do toho obřího tendru hlásila nebo ne?

Michal82

Spíše škoda, že se k tomu tentru nepripojily ČD. Mohly tu jezdi spolehlivé a pohodlné soupravy.

Apollo 17

K čemu by měly ČD jednotky na 15 kV 16,3 Hz ? To by s nima ČD jezdily ze Znojma do Šatova?

X 1

Mohli si je nechat udělat na 25kV.
Viz soutěže na tramvaje v Německu. Tři města, každý jiné požadavky = jeden tendr = jeden výrobce.

Apollo 17

A kde na 25 kV by s nimi jezdily? V okolí Brna, kde si své Pantery koupil kraj? To jsou rady jak ze školky.

Pezos

„11 dvouvozových jednotek o délce 73 metrů a 28 třívozových o délce 106 metrů pro regionální dopravu“

Nemělo by to být tří- a čtyřvozové? Ty délky jsou podle mě moc velké na počet vozů (vychází to na vozy dlouhé asi 35 metrů).