60 vlaků denně. Mezi Berlínem a Hamburkem začíná půlhodinový takt, poprvé vyjede XXL-ICE
Vysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche Bahn
Změna jízdního řádu přináší v Německu navýšení počtu dálkových vlaků.
Změna jízdního řádu přináší v Německu navýšení počtu dálkových vlaků.
Zakázku ale vyhrály České dráhy, které nabídly výrazně podnákladovou cenu a udržely se tak na trati i za cenu ztrát dalších deset let OK, dají se za to nějak popotahovat? To totiž není normální aby se jezdilo za podnákladové ceny, ne takovou trasu, ono pokud to bude že dojedete na konečnou pár kilometrů místo toho aby se to zapichlo zastávku před tím, budiž, jestli je to pár kilometrů na protáhnutí dálkového vlaku, tak nechť. Ale pokud je to podnákladově celá trasa z Prahy do liberce navíc s důsledkem horší kvality cestování a ještě s tím že to bude generovat ztrátu,… Číst vice »
Pardon, špatný článek, mohla by to redakce prosím smazat?
Za největší pozitivum ICE4 vidím, že je to první VR jednotka v Německu, kam si mohu vzít kolo. To by v budoucnu mělo být možné také u nové série jednotek pro V320 na bázi vylepšeného Velara D. Je škoda, že u probíhající modernizace ICE3 (BR403) se na tento aspekt nemyslelo. Nevýhodou ICE4 je jeho nízká Vmax (250 km/h), což souvisí také s tím, že na kopcovité trati Köln – Frankfurt je to hodnota pouze teoretická. Ta jednotka v dlouhém prudkém kopci (35 promile) tu Vmax prostě neudrží. V praxi to znamená, že se s tím jede zhruba okolo 230 km/h.… Číst vice »
Osobně bych řekl, že čtverky nejsou ta hlavní vozidla na NBS Fr -Koln. Zde vládnou a budou i do budoucna velara. A že zde případně nepojedou 250 do kopce, ale např. 230, tak to je úplně marginální problém. Co ale souhlasím, že je vlastně škoda, že jsou jen na 250. Ono u VD8 a dalších.to může udělat pár minut. Tak aspoň, že některým to zvednou na 265.
A k čemu Vám to je platné? Když jezdí v Německu a u nás s tou rychlostí vyjede první tak 2050
A místo rudé hvězdy budou mít na čele zelený pruh:).
Původně tam bývalo Véčko…
No přesně, zavírání uhelných elektráren je přece naprosto stejné, jako výstavba koncentráků. Komín jako komín, že jo…
tvl:)
Lépe bych to neřekl.
A tak si Jürgen nalepil zelený pruh na svou červenou Teslu S. Už může, má v kapse potvrzení, že nakupuje elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů. Vystál si ale pořadník. Počet smluv je omezený, je totiž nepřípustné, aby prodaná elekřina z obnovitelných zdrojů výrazně překročila množství elektřiny vyrobené z OZE. O smlouvy „Nur Grün“ je velký zájem, neboť takto vyrobená elektřina je osvobozená od příspěvku na OZE. Doba je zlá, soused „Nur Grün“ neměl, a tak mu zelení aktivisté hodili do okna molotova při nedávných protestech proti změně klimatu. Na chvíli se Jürgen zamyslel, ž čeho že je vlastně ten molov.… Číst vice »
Váš příběh se odehrává v Německu. Takže Jürgen se nejmenuje Jürgen, ale Mohamed (případně Abdul). Nejezdí Teslou S, ale na velbloudovi. Sledujte aktuální trende člověče. Ať nejste ve vlasteneckých kruzích k smíchu!
60 vlaků denně mezi dvěma největšími německými městy? To my mezi dvěma největšími městy České republiky máme už dávno a ještě víc než 60. A to jsou ta města velikostí tak na třetině toho co je v Německu.
To mě pobavilo, Němci ale mají daleko rychlejší spoje , když se podíváme na Německo a Českou republiku, rozdíl je veliký, vše mají lepší, nám sem cpou již staré vlaky ,i když popravdě teď myslím 845 taky které sotva jedou,no už to tak je
Nám sem necpou nic. Nový (kvalitní) vlak stojí v ČR stejně jak na západě (nebo více; viz pantery pro JM kraj). Ale se západními financemi se to lépe nakupuje. Čeští dopravci kupují to, na co finančně stačí.
A to nepocitate spojeni pres Tabor a Jihlavu. To bysme jim to, co do poctu spojeni, teprv natreli…
jo v cechaj je vse lepsi nez v Germany: Covid-Obezita-chlast-drogy-nelogicke dopravni znaceni-vzdelani-justice a prechody na dalnicich..
Z Prahy směrem na Moravu odjíždí ve špičce 7 vlaků za hodinu a to vše by se mohlo přesunout na páteřní trasu VRT do Brna, kde se to rozvětví dále do mnoha směrů. Kde v Německu toto mají? Co se počtu obyvatel bych naopak viděl situaci s Německem docela srovnatelnou. Širší aglomerace Prahy má nějakých 2 mil. obyvatel, Morava z Slezsko má 4, v nějakém dosahu tohoto rychlého spojení by byla minimálně polovina, k tomu Bratislava a Vídeň, čili další miliony obyvatel jako potenciál páteřní trasy VRT. Troufám si říct, že v Evropě nyní budeme těžko hledat místo s větším… Číst vice »
… Pardon, úplně jsem zapomněl! Samozřejmě až po Liberci!:-)
Jenže tohle jsou jenom rychlovlaky. K tomu ještě pripočítejte rychlíky a další.
Jaký rychlíky? Tam žádný přímí rychlíky mezi Berlínem a Hamburkem nejezdí.
A co CD vlaky do Hamburku?
OK, neni to rychlik, ale rozhodne to neni ICE…
Jsou to EC.
Píše se o 60 vlacích, tyto EC jsou v tom taktu zařazeny společně s dalšími vlaky lepší kvality. Žádný D-zug jsem tam nenašel.
A zatim v Brne zkracuji tornada…
A to má nějakou souvislost?
Opravdu v Brně nemají tornáda…
560
Brno má panťáky a šaliny ……
Jasně. 😀 😀 A který legislativní předpis upravuje provoz těch „šalin“? 😀
Mají. Že si to nemyslíš, na realitě nic nemění. 🙂
Tornádo se panťáku řady 560 nikdy neříkalo. Používají to jen možná ostravaci, kteří netuší, že je v Brně 25kV a mají tedy za to, že jde o shodnou jednotku.
Že se to neříkalo, není žádný argument. Já tomu říkám i přesto, že jde o odlišnou napájecí soustavu.
Existuje nějaký rozumný důvod, proč by řada 560 neměla být Tornádo?
Zajímavý ten půlhodinový takt. Pro GVD 2020/2021 mi přijde, ale zbytečný, když od května se trať mezi Berlínem a Hamburkem úplně uzavře.
Toto navýšení spojů mělo přijít, až po modernizaci té tratě.
Řekl bych, že tihle lidé ví, co dělají. Na rozdíl od tebe.
Když vidím to ICE se zeleným pruhem, tak mi to připomíná jak mě úplně když jsem tam byl naposled fascinovalo, že si z té ekologie udělali doslova a do písmene náboženství.
Pokud chcete lidi nějak ovládat, udělejte to přes náboženství. My to tu jedem přes šotonáboženství.
To by se Brzda provozu a Fofry litaji do luftu, statni organizace mela poucit a takto zajistit provoz na paterni lince Praha – Liberec.
A myslíte, že by to 810 dokázala vytáhnout za Turnovem do toho kopce? Nebo by musela být ještě připravená druhá 810 jako postrk?
To přece bude tahat a postrkovat Sergej, někdo se jich tu minule dožadoval.
Skočte si do Mukranu na nákupy. Ale ICE 605 TD loni prý sešrotovali…
To by museli pro tuto „páteřní“ linku nejprve dát dohromady trať.
Nezakázali jim šílená Makrela přesuny mezi spolkovými zeměmi? Tak k čemu tolik vzduchovogičů, to není zrovna ekologické, ta elektřina se musí někde vyrobit.
V Tušimicích, Prunéřově a Ledvicích.
DB nakupuje od roku 2018 pro dálkovou osobní dopravu elektrickou energii výhradně z obnovitelných zdrojů.
Ano, jistě. Stejně tak můžete z Dunaje v Bratislavě odebírat čistě jen vodu z rakouských zdrojů a tu fuj fuj moravskou nechat v řece.
Od roku 2003 je Německo čistým vývozcem elektřiny.
To s tím vůbec nesouvisí. Německo elektřinu i dováží, mj. z ČR. A ta klidně může pocházet z Tušimic, Prunéřova nebo Ledvic.
Tak to už můžeme klidně říct že v Tunisu se svítí elektřinou z Hodonína. ty sítě jsou propojené synchronně. Pitvat odkud to reálně je nemá smysl protože to závisí na aktuálních poměrech v síti.
Je to opravdu dobrý příklad s tím Tunisem? Nevím, ptám se. Protože pochybuji. A od kdy vlastně jsme synchronní s D nebo AT?
Dne 18. 10. 1995 ve 12:30 dochází k trvalému připojení sítí CENTREL k západoevropské síti UCPTE v rozvodně Hradec u Kadaně. Synchronním připojením byly z provozu vyřazeny stejnosměrné spojky v Dürnrohru a Etzenrichtu a přeshraniční vedení do těchto rozvoden od nás jsou od té doby propojeny přímo.
Viz https://energetika.tzb-info.cz/elektroenergetika/13645-vznik-a-vyvoj-prenosove-soustavy-elektricke-energie
Německo nemá dostatečné severojižní vedení. To je stále ve výstavbě. Na severu je energie zejména té obnovitelné dost, ale otázka zní, jak to dostat na jih do Bavorska a Bádenska-Württemberska. Dvě spolkové země které patří k těm nejbohatším, což přináší zvýšenou spotřebu energie, a které z celého Německa byly nejvíce závislé na jaderné energetice. Když na severu fouká, tak ty přebytečné GWh jsou exportovány přes naše území nejen do Bavorska, ale i celé JV Evropy. Za situace, kdy není možné expedovat energii ze severu, tak jih Německa cucá z České republiky 2GWh denně a z Francie 3 GWh denně. A… Číst vice »
Ale když nefouká , tak dovozcem. A jsou radi za bývalou RVHP a přenos energie z ČSSR do NDR .
První pololetí 2020 (podíl na produkci elektřiny) – 48.7 % obnovitelné zdroje, 16.1 % plyn, 11.3 % jádro, 19.9 % uhlí.
Někteří lidi mají utkvělou představu o pitomých Němcích které zachraňuje pár vyhrkávek v prodkrunšnohoří nebo jaderky v ČR. Já nevím jestli je to tak zažraná propaganda uhlobaronů a ČEZu, nebo nějaký psychologický kompenzační mechanismus, nebo omluva pro to aby se tu nic neměnilo.
Občas potřebuji českou rozvodnou síť. A cesky přebytek el.energie je fakt. Jakkoliv tyhle vývozy bychom si bývalí měli odpustit. Vyvážíme zničené severní cechy
Jasně, ale zase ČEPS potřebuje polskou a snad občas i Rakouskou, záleží na aktuálním stavu sítě, myslím tomu říkají kruhové toky. Ale to je prostě normální stav. Ano to že je to z uhlí těženého povrchově je ten největší problém, přidaná hodnota je na tom 00 nic. Bohužel se to zneužívá v diskusích o energetice. Bohužel ale u nás je takové stále pokřivené, etatistické myšlení. „Státe zařiď. Stát se musí postarat… Státe postav jaderku.“ Nesmyslně se tu pak vydírá a váže se provoz elektráren na uhlí z místních lomů. Stejně jako se vydíralo že nebude černé uhlí pro teplárny když… Číst vice »
Opravdu? I do Rakouska a na Slovensko? Nebude to spíš ve většině elekřina z Dukovan?
Proto říkám že to nemá cenu pitvat, rozhodující je že se produkuje elektřina na export a to z nejhoršího možného zdroje.
#wearebestinCEZ
#WirSindBestenImKohlestrom #KaineKohleAusstieg #MitCEZFürImmer
🙁 🙁 🙁
Škoda že u nás se podpora obnovitelných zdrojů usadila vysloveně jenom na solárech. MVE jsou těžce opomíjené , přitom jsou co do životnosti a ekonomické realnosti daleko před panelama. Naopak by doplňovaly fotovoltaiku. Protože když je pošmourno a oblačno, tak nechybí voda. A v létě zas svítí slunce , ale s průtokem to nemusí být výhra. Na stránkách asociace provozovatelů mve je o tom víc.
Protože MVE toho už z principu moc nevyrobí. Ten vzorec je: Spád x průtok v m3/s x gravitační zrychlení = výkon v kW
Potřeboval byste řádově 10.000 MVE se spádem 3 metry a průtokem 5 m3/s pro nahrazení uhelek. Berounka pod Berounem má aktuální průtok 12 m3/s, pro představu.
MVE mají ale podle Evropské legislativy až 5MW a podle České 10MW. A to už je o něčem jiném trochu. Zásadní problém začíná být horší než dřív je nerovnoměrný odtok.
To jsou falešná, falešná slovíčka! 😉
Dlužno dodat: Nahradili uhlí ruským a norským zemním plynem. Kraftwerk Neurath – hnědouhelná elektrárna ale ještě roky pojede, neboť před pár lety rozšířili težitelné zásoby. Což s sebou neslo přeložku dálnice a železnice o necelý kilometr dál od povrchového dolu. Čtete správně: Prolomili težební limity.
Starejte se o vzduch, co vozite sám. Nejspíš v nějaké ojetine.