542 kilometrů opravených tratí, 64 nádraží v rekonstrukci. Správa železnic zveřejnila statistiky za rok 2023
Dokončená rekonstrukce nádraží Praha - Vysočany a trati do Mstětic. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Loni bylo zrušeno přes 50 přejezdů.
Kefalín, čo si predstavujetě pod tým hento pojmom opravených lebo zmodernyzovaných ? Např. místo AB dáme AH a max 100 a počkáme další století na ETCS, aby se mohlo aspoň 120? Nebo redukce dopravních kolejí, aby se nám tam pak nevešly vlaky,nebo kilometry zábradlí ?Nebo stanice typu Rožnov za 250 mega, ale na těch 14 km nesáhneme vždyť stačí občas max 60 (D3), nebo opravy typu tam vyměníme 2 shnilé pražce, dalších 5 hnilých si necháme na další rok ??? Viz Jabluňka -Valmez. A takových tzv rekonstrukcí, oprav je po republice spousta. Papír snese všechno a neznalí situace nám zatleskají
Např. místo AB dáme AH a max 100 a počkáme další století na ETCS, aby se mohlo aspoň 120?
Kdepak se něco takového stalo?
Neznám všechny tratě ,ale není něco takového na opravených úsecích na Beroun ? Nechce se mi to hledat v TTP.
Místo AB s kódováním se dává AB bez kódování, ne AH.
Zavedení ETCS na takových tratích je v horizontu 5 let…
Hranice Město – Hustopeče. AH s kódováním. A proč to tak SŽ udělala ? No protože si zakázala AB budovat.
AB bez kódování je pro firmu na dvě věci
Ty opravené kilometry vypadají dobře, ale u těch objektů nevíme kolik jich je celkem, aby se dalo soudit.
Jsem zpět!
#svobodaven
😀
„… a dalších 15 letos zahájila“
Na první den roku slušné tempo 😉
Ano. Na papíře to vypadá dobře, ale SŽ jaksi zapomněla na reálný obraz.
Do celkového obrazu je potřeba přidat i centrální komisi, která má u investic rozhodující slovo. U staveb se klade důraz na ekonomické hodnocení, které ne vždy vyjde tak, jak by mnozí chtěli…. Takže třeba místo kvalitního kapacitního úseku bude „polotovar na dodělání“ za mnoho let, nebo se musí snížit náklady, nikde se nic nenarovná a výsledkem je konzervace nizké traťové rychlosti možná už navždy.
Vy jste z toho výkřiku pochopil, co má básník na mysli?
Máte konkrétní příklad?
SŽ odvádějí na železnici dobrou práci.
Mohlo by to být mnohem lepší, kdyby se chtělo.
Myslím si, že práce SŽ jde vidět. Stačí se podívat na Slovensko a pak zpět k nám a myslím si, že by člověk měl být vděčný. Ano mohlo by to jít rychleji, ano mohla tu být už někde VRT, ale taky jsme mohli dopadnou jako Slováci.
A jinam než na Slovensko se podívat nemůžeme? Nikam na západ třeba?
Můžeme. On je problém v tom, že český šotoušek si západní realitu docela idealizuje (protože ji viděl v lepším případě z rychlíku) a vidí z ní jen to, co chce.
Tak kam se chcete dívat a co tam vidíte?
Můžeme, třeba do Bavorska, úroveň třetího koridoru (kromě dosud nereko úseku u Berounky) je úplně někde jinde, než navazující do Norimberka. Když se člověk vrátí z takového Kirchenlaibachu – rozpadlé stanice mezinárodních rychlíků zpět do Chebu, hned si připadá jako na západě.
Souhlas – úroveň našeho třetího koridoru je skutečně jinde. IC Praha – Cheb jede průměrnou rychlostí 73 km/h, spěšňák (s přestupem; to má být ten váš mezinárodní rychlík?) Cheb – Norimberk 86 km/h.
Ale jasně – oni zase mlátí černochy.
To bylo asi srovnání nádražních budov.
Místo řečnění o černoších by bylo dobré se vymáčknout co se teda má srovnávat (a co má být ten cíl).
Tak to je dobre, ze se MHD rozhodl srovnavat nadrazi (samozrejme vesnicky nadrazi v Nemecku s tim nasim v 5x vetsim meste) a ne treba mosty…
Ok a Cheb neznám. Nicméně úroveň Plzeň-Domažlice a FiW-Schwandorf mi nějak zásadně odlišná nepřijde a obojí je srovnatelně nevyhovující.
Ano, oboji stoji za starou backoru, ale zase: Praha – Furth 68 km/h, Domazlice – Mnichov 81 km/h.
Stará bačkora v Bavorsku je holt o trochu lépe směrově postavená a taky mnohem větší část trati zabírá elektrizovaná dvojkolejka, kde je cosi nad kilo standard.
Se dívám na fotomapu. Dva ostrovní perony, zastřešené, ale kolejiště docela zarostlé.
Tu v ČR se najdou lepší, ale taky mnohem horší a nebudu ukazovat na krajské město na čtyři.
Není Speichersdorf (Kirchenlaibach) městečko u velkého nádraží které existuje jenom proto že se tam potkaly dvě tratě? Podle google to má zhruba 6000 obyvatel…proti tomu je zmiňovaný Cheb velkoměsto a ani se nedivím že nádraží chátrá a němci neví co s ním.
Polsko je západ?
Ideálním důkazem, že Správa železnic rozhodně není nejhorší v Evropě je DB Infrastruktur, jejíž sabotážněvýluková činnost je opravdu jiná dimenze.
Naprostý souhlas.
Pokud se chce SŽ, jako organizace vyspělého státu s někým srovnávat, tak jedině se zeměmi na západ od nás.
To že SŽ má více peněz neznamená, že jejich modernizace budou lepší, nebo budou ale stejně se budou za pár let opět opravovat…
Trať Bratislava – Žilina je téměř bez přejezdů (dokonce si myslim že tam není ani jeden), kolik přejezdů se najde na trati Praha- Kolín? Chápu že některé nejdou snadno odstranit ale proč je zbytečně nechat když jsou uprostřed louky? Mluvím o přejezdech v úseku Poříčany – Pečky. Docela zbytečné..
Přesně, na koridoru kde se jezdí 160 nemají úrovňové přejezdy co dělat.
Proč ne, když to legislativa umožňuje?
Protože to je nebezpečné?
Legislativa dovoluje spoustu nebezpečných věcí, třeba nikde vám nezakazuje skákat do jezera kde nevidíte na (mělké) dno.
No ono asi není problém tady vyplodit moudro, že to je nebezpečné, ale ty přejezdy stavebně vyřešit.
Fakticky to znamená odbor přípravy staveb o 30 lidech s investičním rozpočtem 5-10 miliard ročně…
Pak za 10-20 let to bude vypadat o trochu lépe.
Pokud se jedná jen o přejezdy na koridorech, není to trochu moc?
PS: Především je potřeba spolupracovat se správcem oné silnice, ať už ŘSD, Kraj nebo obec. A v tom je ten kámen úrazu – vždyť jsou to jenom substráti – myšlení na Dráze.
No to teda ani náhodou není.
Přejezdů na koridorech jsou stále vysoké desítky. Stavba mimoúrovňových křížení přijde i na stovky milionů na jeden případ – viz Olomouc, Chuchle, Černošice, Studénka…
Vaše PS nějak nechápu. Přeložit komunikace bez jejich vlastníků nelze, ale platit ji nebudou…
Tak jsou na to EU dotace…
Tak ony tie priecestia sú hlavný dôvod, prečo trať Bratislava – Žilina je jediná modernizovaná. Ostatne na Žilina – Čadca sa na to nakoniec rezignovalo.
Jsou tam ještě 2 přejezdy. A to v samotné Bratislavě, v Rači. Tam ale ještě neproběhla modernizace, ta samozřejmě všechny přejezdy odstraní narozdíl od českých pseudomodernizací.
To je super že je odstraní a nebude to žádná pseudomodernizace jako tady u nás. A ta modernizace v Rači nastane? Na svatého Dyndy, nebo o pár dní dřív?
Jednou určitě nastane. Děláte jako by u nás na koridorech už bylo všechno zmodernizováno.
Mno každopádně je toho na koridorech hotového mnohem víc (procentuálně), než na Slovensku.
Mohl byste si vzít mapy uzlu Praha a Bratislava a zvýrazňovačem obtáhnout úseky zrekonstruované do koridorového standardu? A pak se s námi podělit o výsledek?
A díky za odpověď ohledně Rače. Termínově je tím svatý Dynda potvrzen.
No zrušit by se to chtělo, nicméně pokud se obec vyjádří že ten přejezd rušit nebudete tak ho prostě nezrušíte i kdyby jste se postavili na hlavu. Bohužel taková je situace, stejně jako s budovama
„…myslím si, že by člověk měl být vděčný.“
Jako za co vděčný? Za to, že občas někdo, nota bene placený z našich daní, konečně za ty peníze začíná po x letech dělat svou práci?
Tak to nevím dělám u SŽ horší podnik neznám aspoň u nás na západě 🤦
Tak proč tam děláte?
A kdybyste se podíval ne na Slovensko, ale do KLDR nebo na Kubu, mohl byste SprŽel dokonce vychvalovat do nebes!
My snad patříme na západ. Takže bych se raději srovnával se západními zeměmi (ok, ok, v případě železnic bych možná přeskočil Německo, a srovnával nás třeba s Rakouskem, Francií, Beneluxem, Dánskem, neřku-li Švýcarskem).
“ Podle infastrukturního správce českou železnici využívá kolem 10 000 vlaků denně.” Jo? 10 000 vlaků? Vážně? A kde jsou zparkovány? Kdyby se 10 000 vlaků postavilo za sebe, tak 10x obkrouží zeměkouli. Takže od autora opět jen silvestrovský vtip
vlak != vozidlo. Jedno vozidlo za den „odvozí“ více vlaků.
Jako vozidlo, které vozí vlaky? Takový vlak na vlaky? Dobrý vtip
Příklad: máte lokální trať, kde pendluje jedna 810tka 🙂 z bodu A do bodu B jede jako vlak a zpět také jako vlak. Za den na té trati projede třeba 10 vlaků, a přitom je to jedna a ta samá 810tka :).
Ono to chce trochu zabrousit do terminologie a pak to třeba bude jasnější.
Žádný vtip. Za vlak se považuje i samotná lokomotiva jedoucí z depa na nádraží pro soupravu. Také motorový vůz pro kontrolu troleje i motorový vozík pro údržbu tratě.
Jasně a za vlak se i považuje vláček na matějské nebo ten z lega. Tak to pak jo, díky za vysvětlení, nevěděl jsem, že do toho počítají i hračky
MVTV není vláček na matějské.
Vlak je dle předpisu odborné označení kolejového vozidla, opatřeným příslušnými návêstmi, jedoucí pod přiděleným číslem, a jsou tam i další kritéria, které v tom předpisu najdete 😊.
„Vlak je dle předpisu odborné označení kolejového vozidla…“
Omyl.
Definice vlaku podle platného předpisu D1 Správy železnic:
Vlak je sestavená a kromě nezavěšeného postrku svěšená skupina vozidel (i speciálních), tvořená alespoň jedním hnacím a jedním taženým vozidlem, označená stanovenými návěstmi, s doprovodem vlaku a jedoucí podle jízdního řádu (JŘ) nebo podle
pokynů odborně způsobilé osoby řídící drážní dopravu. Vlakem se rozumí také samostatné
hnací vozidlo nebo svěšená skupina hnacích vozidel, označená stanovenými návěstmi,
s doprovodem vlaku a jedoucí podle JŘ nebo podle pokynů odborně způsobilé osoby řídící
drážní dopravu
Celý předpis z hlavy neznám, proto jsem nase něj odkázal 😊.
Podívejte se alespoň do jízdního řádu, v každém sloupci v hlavičce je vždy (včetně dalších informací) číslo vlaku. A pak si můžete spočítat počet unikátních čísel přes celý JŘ. A k tomu ještě nákladní vlaky.
Toto je rovnez vysledek „amnestie“?
Možná jen zbytkový alkohol po silvestru…
Spíš lobotomie.
Je celkem zbytečné zamykat se,
když letí sem zubr jak kamikadze.
Tohohle zas někdo zneužije, když
v ZOO je od rána amnestie.
(…)
Rozhodl jste se nahradit Axela? 🙂
542 kilometrů tratí a 64 nádraží? Jako fakt? 542 km je cca z Ostravy do Chebu. To je fakt nesmysl, aby bylo v ČR jen 542 km!
Evidentně stě článek nečetl.
Četl jsem článek a 542 km a 64 nádraží v ČR, to jsem nežral. Samé kecy, autor by se z té opice měl vyspat
Tak jestli má ty čísla od SZ..
542 opravených, 64 opravených. Dobrou chuť
Kdyby jste se z té opice vyspal a četl článek pozorně, věděl by jste, že se jedná o opravené kilometry.
Text jste četl?
Pod SZ je 9355 km tratí. Takže opraveno 6% tratí, tj. bude trvat cca 17 let vše opravit. Čísla jsou uvěřitelná.
Tak, tak.
Myslím, že by byli všichni šťastní, kdyby se povedlo za 17 let celou železniční síť obnovit.
A kolik km silnic opravily ŘSD, SÚSky a obce? Celou délku sítě nebo jen pár km.
Je mi Vás líto, opravdu, musíte to mít hodně těžké…
Bylo modernizováno 400 přejezdů a 50 zrušeno? To by mě zajímalo které.
Nějaké přejezdy v poli..
Třeba oba mezi Velkým Zbožím a odb. Babín
Zrovna loni byl mj. zrušen přejezd P0001 v Bubenské ulici v Praze 🙂
Můžu přidat Radotín, ale psát sem všech 50 je asi blbost.
Některý z minulých let vydala SŽ mapu všech zrušených přejezdů, třeba se hecnou i letos.
jeden sloužící výhradně zemědělcům , cca 2km západně od Peček .
Ten už ale zrušili předminulý rok. Teď by se měl rušit ten na Pražském zhlaví stanice Velim.