52 080 km, 260 hodin. Teenagerka sama obletěla svět ve stroji česko-slovenské výroby
Zara Rutherford. Foto. Didier DeBrouy / FlyZolo.com
Na cestě strávila devatenáctiletá pilotka dvakrát více času, než původně plánovala.
Když jsem viděl ten ultralight, tak mne nejdříve napadlo, jak na tom, mohla přeletět Tichý oceán a představivosti pomohla až ta mapka cesty :-). Že se holka nalítala …
🙂 Tý vody je tam i tak až až pro jednomotorový letoun.
Vzpomínám si na knihu “Nado mnou nebo” o příběhu první pilotky v nějaké společnosti , jak musela bojovat s mužskou nadřazenosti . A dnes jsou i strojvedoucí a pilotky a tak dále . Nebo první lékařky , madam Curie Sklodowská, takže za mne palec ! Jsme jiné konstrukce a trochu jinak neformátované bytosti ale jsme si rovni , muži i ženy, a přesto se můžeme respektovat a doplňovat .
Slušný výkon. Slečně gratulace. Zorientovat se v tolika odlišných prostředích, pravidlech a jazykových prostorech by byla darda a silná káva i pro nejednoho vypelichaného pardála. 😉
Slušný výkon. Ještě tak zveřejnit rozpočet, kolik byly náklady, kdo to financoval a z čeho.
Jesti v tom nejsou veřejné peníze, tak neexistuje důvod zveřejňovat rozpočet.
Financoval to Soros, Evropská unie, politické neziskovky a další prozápadní mrtki.
Tohle si žádá ban
náhodou, jako vtip na všechny ty konspirační paranoiky dobrý …
neboj, z tvych penez to neslo.
co je ti tvl do toho?
To tě fakt nemusí zajímat.
Nevidíš letadlo polepené reklamou?
Výkon je to úctyhodný. Každý takový sólo oblet Země je pěkná fuška. Navíc v tomto věku. Jen to celé trochu kazí fakt, že si ke své expedici nevybrala alespoň typově schválený letoun. Různé české firmy jich nabízejí hned několik.
Proč myslíte, že není typově schválený?
https://www.shark.aero/sk/shark-ul/certifikaty
Sorry, ale od kdy se považuje Ultralight za typově schválené letadlo? Ten certifikát LAA je pro mě jen kusem papíru, se kterým se dají třeba dobře vyčistit boty… Takové letadlo prostě nemá stejnou úroveň bezpečnosti jako to, které je schválené dle CS-LSA případně CS-23. Neznám žádný UL, ze kterého posléze vzniklo certifikované letadlo, který by nepotřeboval překopat, vytunit, jednoduše proto, aby prošel schvalovacím procesem EASA. Všeobecným problémem UL je low speed characteristic.
no, je videt, ze jsme v cechach. jakmile nekdo neco domaze, objevi se hned nejaci pi**sove, co hned zacnou bejt chytri jak radio…
to toho moc neznas.
napr tecnam p92 echo a z toho vznikly, 1:1 precertifikovany p92-js
Hmm, jenže to je omyl. Z venku to vypadá stejně, ale uvnitř už je to jinak. EASA schválený P92-JS (dle CS-VLA) má proti UL variantě z těch podstatných věcí lokální zesílení některých částí konstrukce, jiné síly v řízení a vylepšenou „lateral stability“.
To je teda blábol.
Všeobecným problémem je Low speed characteristic , tak to je nějaká symsala bim zaklínadlo, nebo jaké vseobecne problémy vás trápí.
Ono možná než generalizovat by bylo super o tom něco vědět.
Aha. Tady má nekdo komplexíček. Je to hmotnostně ultralight, prodává se to jako ultralight, stačí na to licence ULLA, tak proč by to mělo mít jiné papíry?
Kritizoval jsem fakt, že si pro svoji cestu vybrala právě Ultralight. A jestli se tady nějaký anonym se mnou chce hádat o certifikaci letadel, tak to jste narazili do zdi, protože to je moje každodenní práce.
Neřeším vůbec certifikaci, to vy. O tom že si neměla vybrat ULL se s vámi bavit nehodlám, protože nám do toho nic není, každého je osobní volba na čem létá.
Třeba jen rámcově destinásobný rozdíl v pořizovací ceně je dost klíčový parametr, pokud někomu ULL postačuje v rámci omezení kategorie.
a nenapadlo tě , „experte“, že to byl úmysl?
v cirrusu by uměl planetu obletět kdejaký trotl. ale v ultralajtu?
ono navíc i míra požadované údržby v tralaláči je někde úplně jinde, než třeba v cirrusu.
(a na závěr – pro pomalé štěpány – to, že to dala v tralaláči, ten její výkon ještě umocnuje – takže si tu komplexy nech na doma)
Pochopitelně, že to byl úmysl, ale naprosto zcestný, může být ráda, že to dopadlo dobře, prostě vyhrála a už nemusí do konce života sázet. Nicméně jí do toho někdo musel natlačit. Protože ve svém věku rozhodně nebude sama schopna posoudit, jaké letadlo si pro takovou cestu vybrat.
zustan doma u gauce.
s tvym pristupem bychom doted sedeli na vetvich a bali se slapnout na zem.
A právě proto, že dle vašeho názoru je to asi „papundeklové“ letadlo je to super výkon. Právě proto, pane Štěpán.
kdo ten let financoval?
https://flyzolo.com/partners/
neboj, z tvych penez to neslo.
Zaplatili to všichni daňoví poplatníci.
A že ty toho tam hrneš, viď 🤣🤣🤣
Čí, kde, proč?
Zaplatili to sponzoři jak lze nalézt na webu.
Zdroj Vašeho tvrzení?
aaa, dalsi zaprdeny cechacek.
Financoval to Soros, Evropská unie, politické neziskovky a další prozápadní mrtki.
Viléme , vždyť ani česky neumíš …. Mrť je malé množství …
„Chce tím přispět i k nerovnováze počtu mužů a žen v letectví i ve vědě a technice.“ — pěkný cíl:-)