50 zastávek, 19 hodin. Renfe potvrdilo plány Leo Expressu na železniční propojení Slovenska a Belgie
Jednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LE
Nové spojení je plánováno denně.
Nové spojení je plánováno denně.
Tak relace Praha – Německo bez přestupu je zajímavá pro hodně lidi. A třeba taková Olomouc – Německo -Belgie bude v jízdní době dveře – dveře srovnatelná či lepší než letadlo. Jako bonus to bude bráno jako ekologická doprava ( nejekologictejsi je případně už jen žádná doprava )
Kolik to může být kilometrů,start – cíl ? Ve Španělsku mají trasy i nad 1 000 km, Barcelona – Sevilla či La Coruña, ale do Sevilly jezdí AVE – Alta Velocidad Española rychlostí 350 km/h, a to asi Leošek tak rychlý nebude. 19 hodin trvá jízde expresem UZ – Ukrzaliznycja z Užhorodu do Charkova , 1 400 km. Běžný rychlík to jede 26 hodin. Já bych navrhoval Transevropskou magistrálu Helsinky – Lisabon , nebo Eurasijskou , Lisabon – Vladivostok. Čínské vlaky už dobývají metu 600 km/h . Jen pro zajímavost – nejdelší UA trasa je myslím Záporoží – Rachov ,… Číst vice »
a kdo se ptal?
Vedel by mi niekto prosím povedať, ako sa dá stihnúť relácia Bratislava hl.st. – Malacky za 7 minút? (6:20 – 6:27)?
Nijak. Ale v úseku Malacky – Kúty je pak v tom „jízdním řádu” rezerva více než dostatečná. 🤪
vrtulníkem
19 hodin? To nema šanci, kdyby se tu válčilo a bylo zakázáno létat tak asi jo. Ale dřepet 19 hodin ve vlaku + zpoždění nikdo nebude, když letadlem je to asi za 2 nebo za 3 hodiny.
Viete o tom že vlak má spravidla aj zastávky po trase?
U Leoše to ale bude povinnost jet vždy celou trasu, aby vydělal víc 😀
Leoškovy pohádky na dobrou noc.
RENFE – ne Leoš .
Tak RENFE asi ťažko môže dať vyjadrenie „áno, naša dcérska firma si tieto žiadosti podáva bez ambície to reálne jazdiť“. Ak už LE o pridelenie kapacity žiada (nech ich ich motivácia akákoľvek), musia samozrejme tvrdiť že to reálne jazdiť plánujú.
S rozhodli udělat vlak pro sběr EUroúředníků a EUroposlanců. To jistě část vlaku zaplní odněkud do Bruselu. Ale většinu vlaku obsadí krátké a střední relace. Super. Skvělé také, že mají odvahu se vyhnout Hlaváku.
Zajímavá informace o plánech LEO Expressu. Čas ukáže, jestli vlak vyjede a jaký bude mít úspěch. K diskusním postřehům přidám několik spojení, kde v ČR a na Slovensku může mít vlak úspěch. 1) Přímé spojení Hodonína s Prahou (v současnosti neexistuje). 2) Přímé spojení Olomouce s Bratislavou (vzhledem k časové poloze vhodné spíše pro Bratislaváky, než Olomoučany). Např. studentská, nebo turistická frekvence. 3) Spojení Malacek s Prahou a podstatnou částí ČR. 4) Přímé spojení některých částí Moravy (např. Olomoucko, Zlínsko, Uherskohradišťsko, Hodonínsko) se severními Čechami bez přestupu v Praze. Pravda, pro první tři spojení by stačil vlak Bratislava – Olomouc… Číst vice »
Hlavně jaká bude spolehlivost a dochvilnost.
Chápu, že ve Španělsku jsou takto dlouhé trasy normální, ale tam jezdí často po kolejích dva vlaky za den, takže zpoždění to negeneruje.
Zaujalo mě v návrhovém JŘ Leipzig HBf (tief) s pobytem 2 minuty, takže šoto jízda lipským S-bahnovým tunelem. To tam Němci pustěj? Pokud nechtěj dělat úvrať na HBf, tak ať se mu vyhnou, jako se vyhnou Praze hl.n.
Skrz S-Bahn jezdí bežně ICE
A kdyby ten euroSp jel Letohradem jako Os a dál přes HK jako R Orlice tak bude částečně i zadotovanej 🥳
😀😀😀
A začínať by mohol v Komárne s Herkulesom a bol by dva krát dotovaný 😀
…. V Česku mine Brno :o))) velkým obloukem aby nenabral Fialův Moribundus
Minout Brno je zajímavým řešením, zejména když se odtud nabízí dva směry, a to přes Svitavy nebo Havlíčkův Brod, kdy by na spojkách Brno – MuN a Brno – Kolín bylo méně zastávek. Ale pokud ten spoj bude opravdu mít tolik přímých cestujících, třeba z Malacek, Hulína, atd. do Ostende, tak proč takový vymeták neprovozovat. Škoda, že Bezpráví je již zrušeno.
Proč by cestující měli jezdit až na konecno. Tahle šotoúchylka už je pověstná.
Jaká šotoúchylka? Vlaky z Moravy taky nekončí kdesi před Prahou, kde vystupuje značná část frekvence. Stejně tak u relace Bohumín nekončí vlaky v Suchdolu nebo Studénce.
Hlavně se z něho vylečte Vy, nebo diskutujte na novinkách..
Tak to jsem se pobavil 😀 Trasované je to dobře, ale staví to na každé mezi. Přijde mi to jako osobák z Prahy do Přerova … Osobně bych to viděl na zastávku 1x za +- 100 km, Takže Bratislava Břeclav – Otrokovice – Olomouc – Pardubice – Praha – Ústí n.l. – Drážďany- Lipsko – Hannover- Dortmund – Duisburg …. a dál se mi už nechce psát..
JInak nasazení běžné soupravy a Vectrona dává smysl.
Takový Flixbus styl – podivná trasa, která je na dlouhé vzdálenosti pomalá, ale na krátké/střední vzdálenosti nabízí nové zajímavé relace – ty budou nejspíš omezeně použitelné vzhledem k pravděpodobnému zpoždění, často neatraktivním časům a nejspíš i drahému jízdnému na krátké vzdálenosti… Působí to trochu jako šotoušský nápad, ale třeba příjemně překvapí…
Si myslím, že to i sposutí, ale třevba ne v celé délce. Ale Bratislava – Praha přes Olomouc není marný nápad.
S čím to budou jezdit? s těmi 5 jednorkami?
Neumíme číst? Je to doslova napsané v článku.😀
Číst celé články je zbytečná ztráta času. Stačí přelétnout nadpis, napsat kravinu a hurá na další diskusi.
Samozřejmě. Chování krále Jelimána. 😀
https://makeagif.com/i/zLRRZM
Až se naučíte ty články i číst, ne jen blbě komentovat, tak to pochopíte.
Zajímalo by mě, jak chtějí s klasikou soupravou řešit 7 min úvrať v Magdeburgu 🙂
Jako ČD v Ústí? Nikdo neřekl, že to celou cestu potáhne jedna jediná mašina, ba naopak: soupravu a lokomotivy.
Ale byl by to úspěch sám o sobě, kdyby to vzala 1 mašina na celou trasu.
Tak jestli se jim pořadí ty lokomotivy sehnat (a ufinancovat) dvě…
55% Leo Expressu vlastni RENFE a CAF – o čem tedy plácáš?
Proč? na trhu jsou dostupné lokomotivy schopné jízdy ze SK do B
Přesně proto Vectron
V opačném směru dokonce 2 minuty, tak to takhle asi nebude xd
No tak to už nechápu vůbec 😀
už aby to bylo. Do Dortmundu na fotbal přímým vlakem…
a do špíny v bruselu kolem půlnoci.
Super takže další soutĕžící v disciplínĕ nejvyšší zpoždĕní mezinárodního vlaku.
Slovensko, ČR a Německo – to je slušný základ! Ještě to na východě prodloužit na Ukrajinu a vítězství je jasné…
Na Ukrajine je práveže presnosť vlakov veľmi vysoká, aj keď teda najmä za cenu dosť veľkých vát.
To je pravda, ale ta cesta přes hranice má velký „potenciál“.
Todle bude vítěz soutěže o nejdelší RE vlak, kterej ty všechny německý regional-expressy hravě strči do kapsy.
Zastávky po 20 minutách, to bude takový celoevropský spěšňák.
Víte kolik se cestou na jednom sedadle vystřídá cestujících?
A zastavuje v Bad Schandau. To v té díře opravdu musí zastavovat úplně všechno?
Jinak jízdní doby jsou hrozné. Z Prahy do Oostende s čtyřmi přestupy přes Norimberk (a 50 minutovou pauzou ve Frankfurtu) je to o hodinu rychlejší než tímhle.
Ono Bad Schandau je poměrně frekventovaný turistický cíl, navíc zde probíhají třeba u EC takový ty pohraniční rituály. Nastup/výstup Policie, posádek apod.
Já jsem rád, že zastavují vlaky v Bad Schandau. Ale objektivně, je to nejspíše důležité pro Sasko, protože je to křižovatka se spoustou přestupů na vlaky a autobusy a vstupní brána do Saského Švýcarska.
Těch pochybných zastávek je tam víc: Malacky, Kúty, Hulín, Riesa, Köthen, Minden, Herford, Düren…
Tak třeba Minden má 80 tis. obyvatel, tudíž do jednoho pytle s Kútama bych ho neházel.
Tak hlavní zjevně bylo vyhnout se Brnu:-)
Mohli se rovnou vyhnout i Břeclavi a jet přímo po ose Kúty – Holíč – Hodonín. To by bylo alespoň šoto.
a Hodonín -StMuUH jet přes Strážnici vlečený kocourem
Kdysi tudy jezdil první ranní vlak Veselí Blava
Malacky práveže imho majú dosť veľký zmysel, tam je dopyt po cestovaní smerom na ČR veľmi vysoký, pritom dnes je to PITA. Minimálne ráno smerom do Prahy tam vidím veľký potenciál, keďže tento trh je neobslúžený.
Menej rozumiem významu zastavovania v Kútoch o polnoci, keď tam nie sú žiadne prípoje.
A staničná krčma je otvorená?
Inu tak spousta menších měst by tím vlakem získala přímé spojení do mnoha zajímavých destinací napříč Evropou. Na dvouhodinovej takt to není, ani se ten vlak nezaplní frekvenci Kúty – Herford, na druhou stranu pro mnoho cestujících to spojení nebude mít konkurenci.
Nevíte s jakou myšlenkou ten vlak někdo vytvořil.
Myslím, že bohatý fanoušek železnic šel takhle jednou večer na pivo s kamarádem a blbli až do ranních hodin 😀
Hmhm, a to má být něco? Kvůli ušetřené hodině (neboli 5% JD) čtyřikrát riskovat ujetí?? Jó kdyby to bylo s JEDNÍM přestupem s 50min čekačkou, to bysme se potom mohli o něčem bavit…
To je dobrý šotoexpres. Jestli dobře počítám tak spojuje 20 existujících tramvajových provozů 🙂
Co dělat v Bruselu s příjezdem o půlnoci nebo v Oostende v jednu ráno? To samé v Bratislavě… na koho s tím cílí?
Na hotel nebo domů. Například poslední vlak z ČR do Bratislavy přijíždí okolo 22 hod, takhle se otevře nové pozdní spojení a nebudete muset spěchat, pokud budete potřebovat vyjet později.
no s tím nočním příjezdem to vidím tak 10:90ti, i když v jednu na hotel asi lepší něž v půl šesté ráno do non-stopu McDonnaldu, nebo na devátou do muzea… odhadují 1x v týdnu včasný příjezd (s akademickou dvacetimunutovkou)
Ísť spať, logicky. Prekvapivo existujú aj ľudia čo necestujú len zo šotodôvodov, ale v destinácií plánujú tráviť nejaký čas. Určite je lepšie prísť o jednej ráno, dobre sa vyspať a ďalší deň byť sviežy, než vstávať o tretej ráno na nejaký ranný let.
to pekne blbej vtip. jit spát o jednej ráno , dobre se vyspat a byt sviezi. nejak mi to nejde s predchozim patnactihodinovym natrasanim ve vlaku dohromady .
Ďalší pán čo si myslí že ten vlak je určený len pre ľudí z Prahy? Samozrejme že 15 hodín tým (takmer) nikto cestovať nebude.
Vlakotramvají z Bratislavy do Belgie. Tak to přeji příjemnou cestu, přátelé.
Co si ten článek přečíst ?
Dave, kdybys četl pořádně, tak by ses dočetl, že tam má jezdit 193 s klasickými, hádám ojetymi šroty od DB.
Tak s ojetými vozy od ČD nejspíš fakt ne.
https://www.ceskedrahy.cz/sites/default/files/2023-11/ZKV_na_prodej_dalsi_vyuziti_2023-11.pdf
Maximální možné řazení: 5x B249, 1x Bc80
Proč prodávají 150.2? Kolikrát je zachránily a jely na Ex1, když chcípla 151…
Protože už je nebudou potřebovat.Za rok a měsíc už nebudou mít kde jezdit nejen 150.2, ale ani 151.
Bože, proč si u každého příspěvku musíte kopnout do ČD, i když se jich článek vůbec netýká?? To vám v dětství vlak ČD (ČSD) přejel medvídka, nebo vám nějaký zaměstnanec ČD přebral holku??
Psal domněnku o ojetých vozech DB, nikoli ČD
Psal: „šroty od DB“
Tak jsem pro porovnání uvedl, jaké vozy vyřazují ČD. Co je na tom špatně, ojetiny od DB se s těma od ČD nedají srovnávat? Pokud opravdu nedají… tak máme odpověď.
Vectron a klasické vozy ≠ Flirt
Přeji příjemný kurz porozumění textu, případně čtení.
Ako by sa podľa vás dostala tá jednosystémová jednotka na tie miesta, kde ten vlak má jazdiť?
Precitaj si clanok a netrep bludy.
Ja si mám prečítať článok? Aký blud som povedal?
V clanku je napisane, co tam bude jazdit.
Typický policajt – ten co umí psát ale ne číst. Musíte si přivolat kolegu aby vám to přečetl!
Jestli to nebude stát raketu, tak využiju min. 2x ročně z Prahy do Kolína nad Rýnem… 👍
Já z Prahy do Kolína. :-))
Pro České strojvedoucí jezdící v Německu, by to bylo zajímavé při režijních jízdách. Vlastně to víceméně kopíruje hlavní trasy, vyjma Hamburku, kde lze potkat dost vlaků z Čech a Slovenska.
Ale to by musel mít Leoš připravenou nějakou zajímavou nabídku, protože fírové mají většinou Českou i Německou app Bahnkartu.
Dokonce se vyhne Praze hl.n. 🙂
No jestli tohle pojede, tak paráda, Praha-Hannover by se to hodilo.:)
To jo. Nebo rovnou Lehrte. 🙂
Tak to je bizár a česká odpověď na evropské rychlovlaky.
Španělská
Tak kterou dnes? Červenou karkulku?
Tak při posledním pohádkování neměl LE většího akcionáře. RENFE do firmy určitě neinvestovalo jen pro to, aby dál jezdil regionálku okolo Letohradu a Blavy, a párkrát denně mezi Prahou a Ovou, resp. Košicemi. Takže budou muset trochu kopnout do vrtule.🤷🏻♂️😀
Zvláštní jízdní doby v Belgii. Aachen-Liege nonstop 1:10, přitom Thalys a ICE to dávají za 23min a RE/IC s přestupem za 52min.
Naopak Liege-Leuven by to podle jízdní doby mělo jet po VRT, což by předpokládalo soupravu na 200km/h a v Belgii schválené ETCS.
200km/h a ETCS nebude pro vectron s klasickými vozy problém, ne?
v německém frcu jsou k dispozici i tlakotěsné vozy na 200 km/hod
A prý šrot… 😛
ale mají třeba i 45 let…to už je poněkud zasloužilejší vůz
Bohužel ale i tak jsou o několik levelů výš, než značná část vozovýho parku u všech dopravců u nás.
S Vectronem to není problém. Spíš by mě zajímalo, kde na to vezmou vozy.
Vlakobazar z Německa, Belgie, Švýcarska a možná Francie.
55% Leo Expressu vlastni RENFE a CAF – může být od jednoho nebo druhého, možná i od někoho cizího …
A není to vata?
Ve směru do Oostende by to možná dávalo smysl ale oni jedou tak pomalu i ve směru do Blavy. Navíc když do Belgie přijedou se zpožděním, tak to není z hlediska tras zas taková tragédie, protože tak pozdě v noci toho už tolik nejezdí, takže najít nějakou alternativní trasu by mělo jít snadno. Tam není potřeba se trefit přesně na čas do nějaké husté aglomerace. Navíc pokud chcete kompenzovat infrastrukturu Slovenska, Češka a Německa, tak by byla potřeba vata v řádu několika hodin 😉
Kvôli tomu večernému spojeniu Praha – Bratislava ktoré dnes zúfalo absentuje (a bohužiaľ predĺženie vlaku ČD o 19:45 sa ani tento rok do finálneho GVD nedostalo) by som to celkom uvítal, hoci predpokladám že presnosť jazdy tohto vlaku by bola veľmi náhodná. Obávam sa ale že to dopadne rovnako ako ostatné podobné žiadosti LE, teda nijako.
Není lepší letadlo?
Na trasu Bratislava-Brusel určitě ano. Na trasu Olomouc-Lipsko asi ne.
Pro cesty typu Otrokovice-Bielefeld ten vlak může mít své kouzlo, ale absolutně netuším, kolik takových cestujících může existovat. Nezbývá, než experimentálně ověřit, kolik cestujících takový vlak přiláká 🙂
Odhaduji na vámi uvedené trase cca 2 cestující za týden. 🙂
To asi jo. Ale mi přijde že tenhle vlak je spíše spojení několik spojení dohromady (Bratislava – Praha, Praha – Berlín, Berlín – Kolín, Kolín – Oostende).
Z textu jsem pochopil, že při Berlín nepojede.
Z Lipska přes Halle (Saale), Köthen, Magdeburg, Braunschweig, Hannover, Minden, Herford, Bielefeld, Hamm atd.
Aha díky. Jsem to nějak popetl. tak místo Berlína třeba Lipsko. Nemám moc přehled o německých spojích.
Jen tak mimochodem flixtrain jezdíl?
Ano. Flixtrain jezdí.
Je, ale LEO žádný nemá… 🙂
Jé, to by byla paráda. Na výlety za německým fotbalem jako dělané.
Nevíte někdo, jaká je aktuálně nejdelší nonstop vlaková trasa v Evropě, ať už vzdáleností, nebo časem? Nemyslím přímé lůžkové vozy.
Orient expres? 🙂
Ten mě nenapadl, to by mohl být on 🙂 ale z mého pohledu je to spíše zážitkový vlak, než pravidelná linka, něco jako zaoceánský parník.
Zaoceánská loď (ocean _liner_) právě byla linková doprava, to je hlavní rozdíl proti výletní lodi (cruise ship).
V zapadní Evropě bych tipl Oslo – Narvik
Oslo-Narvik nejezdí, a nevím, kdy jezdilo naposledy. Nicméně jezdí Stockholm-Narvik, což je dobrý kandidát (18 hodin).
A co Nice – Moskva ?
nice (najs) 🙂
A není to spíš severní Evropa 😉
To nikdy nejezdilo pokud myslíte po pevnině Švédskem a pokud se jede Norskem tak je tam kus bez železnice.
To je otázka, odkud kam si definujeme Evropu 🙂 Ale za určitých okolností by to mohl být vlak Petrohrad-Adler, 2444 km, 39 hodin.
Schválně jsem se podíval na JŘ stanic Murmansk a Vorkuta. Z Murmansku jedou přímé vlaky do Adleru (3926 km), Novorossijsku (3703 km), Anapy (3713 km) a Sevastopolu (4617 km); z Vorkuty do Adleru (4299 km) a Novorossijsku (4037 km). Pokud bereme jižní Rusko jako Evropu, pak nejdelším vlakovým spojem v rámci Evropy je zřejmě 183/184 Murmansk-Sevastopol na anektovaný Krym.
Jinak v rámci světa jsou nejdelšími vlakovými spoji 2/1 a 62/61 Moskva-Vladivostok (9300 km) a 98/97 Kislovodsk-Nerjungri (7963 km). Posledně jmenovaný spoj je dokonce „mezinárodní“, jednu zastávku má na území Kazachstánu. 🙂
Tak nevím jaksik proč, ale v to že by aktuálně skutečně jel přímý spoj Murmansk-Sevastopol teda vůbec nevěřím… Kerch bridge??
Ešte pár rokov dozadu jazdil vlak z francuzskeho Nice až do Ruska, myslím do Moskvy.
a jezdil před Lundenburg
A sedel v nem feldkurat Katz
Poktal jsem to v Přerově, lůžkové vozy RŽD, hnaly se na jih. Jenže to bylo předtím než ***vi ruplo v bedně.
R408/409 utnula C-19
A hned potom ruplo ***vi v bedně. Už se nevrátily.
Regiojet Praha – Rijeka. To je nějakých 1300 Km
Budapešt – Hamburg. 1300 km za 13 hodin a ještě to jede přes Slovensko a ČR, takže pocitově to bude ještě delší na některých místech…
Asi to nebude úplně TOP, ale dost možná nejdelší přes ČR.
Milano 20:10 – Palermo 16:55/Syrakusy – cca 1500 km noční vlak
Barcelona – Paříž – cca 1200 km denní vlak
Marseile – Brusel – cca 1070 km denní vlak
Eurostar z Londýna, přes Paříž, na Francouzkou Riviéru už nejezdí?
Ne.
OptimaExpress (?) z Vídně do Istanbulu? Ale ten nejezdí „furt“
Vzdáleností nevím, ale dřív to celkem nakrásně mohla být linka Plzeň – Jihlava – Ostrava s cestovním časem přes devět hodin 😀 Dneska už to jede jen Plzeň – Brno pouhých cca, 6,5 hodiny, cestovní rychlost cca 50 km/h.
Vlastně Plzeň – Bohumín, tedy ještě deset minut navrch:-)
Kedysi Horehronec: Praha – Bratislava – Brezno – Humenné. Kilometrov to možno nie je veľa, ale hodín už áno.
Horehronec jezdíval až do Humenného? Kdy?
Je to už veľa rokov. Hľadať sa mi to nechce.
A to ještě jel přes Svitavy, kde ještě nebyla elektrifikace. Myslím, že to byla moje první cesta lůžkovým vozem a vzpomínám na ni dodnes. V původních starých lůžkových vozech, absolutní ticho a pohoda celou noc a jeli jsme s ním z Prahy do Banské Bystrice.
Irún – Lisboa? (Papírově z Paříže a v Irúnu přestup kvůli rozchodu).
Kdyz me vyzenou z vlaku a nuti nastoupit do jineho na jine koleji, tak to jsou 2 vlaky, ne 1. (Jel jsem s nim 2 x Paris – Lisboa)
Byla by to dobra trasa pro Talgo s meniteľným rozchodem, nebo nejaky vysokorychlostni vlak (az tu trat do dobuduji).
NT Dacia Vídeň-Bukurešť, čas 21:13
Drobný šotek: „počítá s celkem 50 zastávkami a jízdní dobou.“