50 740 měsíčně bez přesčasů. Arriva zvýší od října výrazně mzdy strojvedoucím
ARRIVA vlaky, jednotka 845, zdroj: Arriva
Společnost Arriva vlaky se rozhodla před hlavní vlnou náborů strojvedoucích výrazně zvýšit nabídku mezd. Od října bude strojvedoucím vyplácet základní
Další mínus liberalizace na železnici, když se budou měnit dopravci, tak zas stabilita zaměstnání také nebude nejistá. Protože nevím, zda za x let nebude v daném regionu jezdit jiný dopravce a mít na výběr měnit co x let dopravce nebo dojíždět 100 km abych zůstal u stávajícího ani jedno není zrovna ideální varianta.
Vítej v realitě 95 % zaměstnanců, kteří taky nemají jistotu, že ta firma, pro kteru pracují nyní, tu bude i za 5 let, nebo že za 5 let bude stále ochotna je zaměstnávat.
Ty obavy jsou snad zatím naštěstí jen teoretické: rozhodně se nedomnívám, že by těch 95 % zaměstnanců v reálu skutečně postihlo to, čeho by se měli podle Vás obávat – ale že si takovým výsledkem nikdo nemůže být jist a mnozí se jej obávají, to je asi pravda.
Nemluvím o obavách 95 % zaměstnanců, ale o absenci jistoty, že na jednom místě budu do důchodu. Tu skutečně dnes nemá skoro nikdo. Komerční firma může zkrachovat, změnit majitele který si přinese nové lidi, státní úřad může projít reorganizací, škola může být zavřená… Ta Dominikova představa, že práce u ČD v neliberalizovaném prostředí by byla doživotní jistota, je samozřejmě taky iluzorní – i fiktivní „ČD bez konkurence, ve světě bez alternativních dopravců“ by se zbavovala nepotřebných zaměstnanců.
S tím nelze než zcela stoprocentně souhlasit – jen bych snad ještě doplnil, že rozumná firma by se vždy zbavovala nejen nepotřebných zaměstnanců, ale i těch jí ve skutečnosti škodících, přestože by na jím obsazené pozici někoho mít potřebovala.
Ano nebude to 100% jistota nikdy, ale stát podporou liberalizace tuto nejistotu ještě přiživuje. Proto já osobně jsem nakonec k ČD nenastoupil a raději zůstal v jiné státní organizaci.
Tak si to ve státní organizaci za „jistotu“ tabulkového platu hezky užijte.
Jistota tabulkového platu to jste řekl přesně.
Presne každého 14 . mam peníze na účtě a neexistuje aby tam nebyly, nebo se zpozdili.
Kdo v soukromém sektoru mi tohle garantuje?
A ten tabulkový plat vůbec není špatný.
Jo mohl bych si ve zdejší automobilce vydělat asi tak o deset litrů více, ovšem za tupou a monotónní práci na lince , kterou přísti rok mít nemusím ( až půlka autoprumyslu zkrachuje kvůli blbosti zvané elektromobil)
Až na tu „blbost zvanou elektromobil“ nelze než jednoznačně souhlasit: možná výsledkem nebude „čistý“ (myšleno „úplný“) elektromobil, ale nakonec nějaký hybrid, ale i ta Škoda se naštěstí účastní vývoje, takže má naději zůstat „ve hře“ – mnohem větší obavy bych měl z nákladů na pracovní síly, ty by mohly zaměstnanost ohrozit daleko rychleji než elektromobilita.
Elektromobil je super. Je to přesně jako když začínaly mobily. To bylo řečí, že jsou zbytečné a drahé. Teď má každý 3. Je to jenom o penězích a lidské malosti. Normální je říct: jo je super svezení, ale ještě na to nemám. A ne to hned odsuzovat kvůli počátečním problémům s baterkama. Zkuste se svézt v e-golfu a budete mrkat.
To samé lze říkat o super létání v letadle : „skvělé, ale na to nemám“. Jedná se ale čistě o sobecký argument. Problém je v tom, že když se někdo hodlá alespoň ze svého úhlu pohledu chovat tak, že nezasviní (nepřispěje výrazně) vlastním způsobem života půl planety, tak zjistí, že létání je sr.a.čka, letadla za provozu žerou spoustu paliva (s daňovým zvýhodněním) a vzduchu, a ekologická zátěž nastává už při jejich výrobě (energie a materiál). Pak si kukaččí přelet Praha-Barcelona za 3 dny/1500 kč nechám ujít a nechci ho. Elektromobil je na tom trošku lépe jen díky tomu, že neekologičnost… Číst vice »
Ti nepotřební zaměstnanci ovšem nikdy nebudou zaměstnanci z provozu.
To je právě výhoda státních drah že práce tady JE jistota. Pokud nějakou náhodou zruší vaše místo, musí vám nabídnout minimálně stejně placenou pozici, nebo stejnou práci na jiné stanici ( teď mluvím za SŽDC , u ČD to pokud vím mají stejně)
Máme to tak v KPS . Kupříkladu mne jako signalistovi při rekonstrukci stanice příští rok musí nabídnou místo signalisty jinde nebo (což je častější rekvalifikaci na výpravčího,
(kterých je málo, tudíž se to takto řeší častěji).
To je ale jen stávající situace – s rozvojem automatizace a dálkových ovládání všemožných zařízení (nejen zabezpečovacích), která ovšem dodávají externí firmy, bude potřeba těch pracovních pozic, které jsou dnes na železnici využívané, klesat, a zaměstnavatel nebude mít možnost náhradní zaměstnání nabídnout.
Jen ať si dělají CDP, apod.., ale jednou natom dojedeme, stačí jediný požár, podobný tomu v Bohumíně, či jediná fialová smrt a najednou bude stát půlka republiky, to pak rádi budou vracet výpravčí.
No, já to sice vidím podobně, ale nejsem (podle mnohých zdejších komentátorů naštěstí) tem, kdo by na to měl jakýkoli vliv – a platí, že „pokrok nezastavíš“ …
Kubrt: přesně tak. Zaměstnanci ČD žijou ve svém vlastním světě plném pohodičky a „jistot“, mentálně tak v 90. letech. Chápu, že setkání a realitou je pak pro většinu z nich šokem. Tak ať si zvykaj. Práce „na dráze“ už dávno není nějaké „poslání“, ale zaměstnání jako každé jiné.
Znovu opakuji, nejsem zaměstnancem ČD, a toto byl i jeden z důvodů, proč jsem nakonec nenastoupil. Ale rozhodně není správné od státu a krajů, že liberalizací ještě více narušují tuto stabilitu a jistotu.
…no a potom už jsou jenom samá pozitiva a sociální jistoty. První dovolená v Jugoslávii, následuje první dítě, pak již výše zmíněný automobil, zde se stávám zástupcem ředitele, druhá dovolená v Jugoslávii, druhé dítě.
Jo když jsem byl mladší, taky jsem se tomuhle smál….
Ostatně i Štěpán Šafránek o pár dílů později pochopil, že když se tomu jako mladý smál, byl blbec…
Rakouský ekonom Ludwig von Mises používal takový hezký teoretický konstrukt, říkal tomu Evenly Roating Economy, takový zmražený svět beze změn. Používal ho pro ilustrování změn, které v reálném světě neustále probíhají a jejich promítání do ekonomického chování lidí.
Takže škoda, že jste nežil před sto lety, mohl jste mu dělat figuranta v ERE.
Sem už dost stár na to abych dal prednost té jistotě, že nebudu v padesáti vykopnut jako starý a neperspektivní kapitalistou z práce před pozlátkem par tisícovek navíc. A navíc platy u dráhy vůbec nejsou špatné , to akorát vy mladí jak vám nenabidnout alespoň 40 čistého tak nevylezete z postele. Jednou z výhod práce u dráhy byla právě ta jistota že každý měsíc pošlou výplatu a že tam (pokud neudělám fakt velkej malér) vydržím do penze. Mimochodem takový, co si myslí, že služba u dráhy je práce jako každá jiná , takových tu taky pár máme. Většina jich do… Číst vice »
Kdyby do 2 let, na SŽDC takhle byly 3 za poslední rok, co odešli ještě ve zkušebce, protože zjistili, že to není jentak.
Krásně jste nám tu předvedl, jak uvažují státní zaměstnanci, zejména lidé na dráze.
Kraul, co je špatného natom, že chci mít stabilitu zaměstnání? Ne že mi tuto stabilitu bude stát narušovat?
Napadlo vás někdy, že posláním dráhy je vozit lidi a věci, nikoli dávat doživotní jistotu práce svým zaměstnancům?
Ale to jde ruku v ruce, jestliže budou mít zaměstnanci jistotu práce, tak přeprava bude fungovat. Když ta jistota, díky liberalizaci, nebude, tak se klidně za x let může stát, že nebude nikdo, kdo by tu přepravu zajišťoval. Protože ne každého bude bavit, co x let, buď měnit zaměstnavatele nebo pracoviště, protože v mém regionu zrovna jezdí dopravce xy. Doprava je důležitý obor a měl by být primárně zajišťován skrz subjekt ve vlastnictví státu.
Chtít jistotu zaměstnání, jistotu že mi přijde plat a stabilitu je něco špatného?
My nejsme státní zaměstnanci, račte se dovzdělat.
(Nápověda: ČD= (státní) akciová společnost ,SŽDC =stání organizace )
50 000 hrubeho je malo. Pockejte dva, tri mesice a nabidnou 80 000.
Je hezké, že uvádějí částku, ale nic dalšího a zásadního neuvádějí.A to za kolik hodin měsíčně k této částce přijdu?
Je to bez přesčasů za průměrných cca 160h mesíčně.
A pak že ta vysmívaná neviditelná ruka trhu nefunguje :-).
Chapete nekdo, proc uvadi cistou mzdu, pokud mate dve deti? Dalsi marketingovy trik. Je znamo, ze 1. dite je o 1267 Kc vice, 2. dite o 1617
Kc bez ohledu na dopravce :-)) Celkem tedy 2884 Kc. Mohli by uvadet cistou mzdu, pokud mate 5 deti.
Těch 50 000 Kč je hrubého., ne?
Jo, jo, takhle to končí když se vyhrávají zakázky s podseklou cenou. Jenom pro info, tak místní řezník nabízí prodavačce 21-25tisíc čistého podle praxe a nikoho nemůže sehnat.
Co teď přidají, po roce seberou. Stačí aby přidávali minimum a za dva roky berete méně než teď. Jo, když panáčka lapají, pěkně mu zpívají. Podívejte se na jihočeský GW Train, stejná pohádka. Jen kolik lidí od nich odešlo za poslední půlrok. Firma která si neváží zaměstnanců a neumí nabídnout peníze hned od začátku, ale až po zjištění že nemá lidi. At jdou někam.
„Novák z Volar tluče manželku, takže je jasný, že Hájek z Boleslavi to bude dělat taky,“
Kde jste na to přišel? Osobně znám pět lidí od GWTR (strojvedoucí, průvodčí) a jsou s prací spokojeni.
Asi je znáte špatně, protože se k nám chodí ptát na práci. Je ale pravda, že je většinou odmítnou. Ale zeptejte se, kolik lidí už od nich letos odešlo?
Proslýchá se, že 8.
Negattor: Proslýchá se, že… Takže zaručená zpráva 😂 Takových proslechů a výmyslů všech nesmyslů je tady poslední dobou jak naseto.
Ne, není to ověřená informace. Ale z předcházející diskuze je jasné, že jenom jeden to nebyl. Takže něco na tom bude, nebo ne?!
A ještě je třeba uvést celkový počet strojvedoucích. 8 ze 100 není totéž, co 8 ze 20.
Napsal bych klidně i jejich jména, ale neudělám to, protože by se akorát stali terčem útoků od fanatických příznivců ČD, jako se tomu již stalo, před pár lety v jedné hospodě u nádraží v Plzni, kde jeden opilý strojvedoucí ČD se svými kamarády napadli zaměstnance GWTR, kteří večeřeli po práci. Incident musela řešit policie.
Hmm…zřejmě ČD hrdinové… Asi mě to ani moc nepřekvapuje. Prostě modrá lůza.
Znám i jméno útočníka, to sem ale rovněž psát nebudu.
Pochopte, že i přes platy, které by jim mohli učitelé v Praze závidět, to jsou v podstatě cvičené opice, co mačkají čudlík. Čest slušným a vzdělanějším jedincům…
Kdo sel na pedak? Ten, kdo se jinam nedostal. Pak se nedivme, ze mezi uciteli se najdou ubozaci, co si leci sve mindraky na detech.
Tak to jsme rádi, že to víme, ale není právě tohle náš největší problém?
Nas nejvetsi problem je nedostatek ucty a pokory k ostatnim lidem. Viz vas prispevek. Ja bych si tohle nedovolil napsat ani o kopacovi ci popelarovi.
Zato o učiteli klidně, že?
Na pedak šla lůza, ale na strojvedoucího elita třídy.
Ty jsi ale ukázkový vůl.
Takoví jako ty pohrdají i řemeslníky, popeláři nebo uklízečkami. Ale bez nich by svět vypadal hrozně. Nic by nefungovalo.
Tvoje mama je opice ty prudce inteligentni jedince. .
Zřejmě odboráři bránící práva zaměstnanců před nenažraným kapitalistou – otrokářem. A to vše v záchvatu konání dobra.
Tak tohle znám. To umí černí proti bílým, ale že i modří proti 🥕?
No tak to je logické. Oranžové vesty nerespektovaly modrou uniformu a říkali si o to…. Realita všedního dne….
Kolik stalých zaměstnanců na pozici průvodčího působí u GWTR na Šumavě?
vse co je GW at vlaky ci autobusy je marny, pani majitele zijou v iluzi jak k nim lidi chteji a jak jsou super zamestnavatel…
Zato národní je ta nejlepší volba. Tyjo sestupte z oblaků, asi jste jinde zatím nedělal.
Arriva je na prodej. Takže současné načalstvo může slíbit cokoliv. Stejně tam dlouho nebude.
Vaše představy o firmách nap rodej jsou…. řekněme úsměvné.
Předpokládám, že v titulku uváděná částka se týká hrubé mzdy, takže po odečtení daní a různých povinných pojištění je tak sotva kolem 35.000Kč a to už moc zajímavě nevypadá, zvláť když se přepočte na čistou hodinovou mzdu…
Samozřejmě. Vždy se uvádí hrubá mzda.
Vychází to něco lehce přes 37000, což v Praze pořád až tak zajímavé není, ale jinde v ČR to už jsou pěkné peníze…
Na panťáku mít víc nebudete..
Mně to vychází na 41 928 Kč. Právě proto se udává vždy hrubá mzda, protože čistá vychází pro každého jinak.
V jake profesi si podobne kvalifikovany clovek muze v Praze vydelat zajimavejsi penize?
Vydělávat 40k čistého za to, že mačkáš čudliky je vic než krásné. Strojvůdci mají pocit, že jsou něco víc ale stále to jsou jen dělníci.
Milý pane Filipe, nejdřív si prosím zjistěte, co obnáší práce strojvedoucího. O pouhé mačkání čudlíků se opravdu nejedná. Také si zkuste zjistit, jaké znalosti strojvedoucí musí pro práci mít. Například takový „základní“ předpis D1 (jeden z mnoha předpisů) má nějakých 369 stran, k předpisům ještě připočtěte znalost techniky (obecně + jednotlivé řady hnacích vozidel). O odpovědnosti za životy a hmotné odpovědnosti se asi nemá cenu blíže vyjadřovat. Také bych vám přál vidět turnusy, nedej bože „leťácké“ směny, do toho všeho kvůli nedostatku strojvedoucích vložené směny. Opravdu si nemyslím, že strojvedoucí je jen dělník, který mačká čudlíky a vozí se na… Číst vice »
Být to tak před deseti lety, dalo by se s přimhouřením oka souhlasit, doba se ale změnila a dnes už jsou mzdové požadavky jiné.
Kontolní otázka – a kolik vám zbyde, když budete mít hrubej základ o 7 tisííc níž (včetně přesčasů)?
Na to si ovšem musíter stěžovat někde jinde. A můžete začít s tím, že nebudete volit levicové strany, které udělaly z naší země daňové peklo.
Muzete nam pripomenout, kdo ze to zavedl zdaneni tzv. super hrube mzdy a „solidarni“ dan?
TOP 09 a Kalousek jsou ale levicového rozpoložení
Chtít zpoplatnit školy je velmi levicové řešení.
zvyšovat daně je levicové řešení, chodit do koalice se zelenými je víc než vypovídající
Hrubá mzda přes 50tis zajímavá není, ale hrubá mzda 44tis zajímavá je, zajímavá logika.
Pekny den, zajima me, proc tuto vysi mzdy nenabidla Arriva ihned. Jak je mozne, ze se najednou najde o dost vice penez na mzdy? Platba od objednatele je porad st
Říká se tomu trh.
Platba od objednatele je porad stejna. Kde se najednou vzaly penize? Snizilo si plat GŘ Arrivy?
Mají budget, nejdřív nabídli na spodní hranici, ted se dostávají výš. Žádné další peníze nenašli.
Asi změnili způsob využití hrubé marže, nemyslíte ?
ne, mají budget, viz výše. a nikdo nikdy nepůjde rovnou na horní hranu budgetu, žejo.
To si nejsem jistý. Páč ve vedení Arrivy vymysleli pozici pro z dráhy Medvědici. 😁
tydle lidi maj ale pocit, že snad i trafikantkám zvyšuje či snižuje mzdu vláda 🙂 Říká se tomu nevzdělanost.
Jo a tím pádem je dobře placení odborníci okrádají o prachy. Kdyby šla inteligence i s doktorama k lopatě za minimállku, tak by bylo víc pro strojvedoucí. (někteří tomu bohužel věří)
Trh.
Hele personální, tady máš rozpočet, sežeň strojvedoucí. Jestli se ti to povede levnějš, dostaneš odměny. Jestli ale něco nevyjede kvůli nedostatku lidí, dostaneš přes ústa a padáka.
všichni dostanou přidáno, ale práci.
Celkově je možná smutné, jak zahraniční firmy vytlačují ty tuzemské, příští rok vyjede Arriva na busy v Plzeňském k.
Tím nechci napsat, že ten moloch – ČD nepotřebuje konkurenci, ale zase to předat za hranice, achjo..
říká se tomu jednotný trh. českejm drahám též nikdo nebrání soutěžit o tratě v zahraničí. Vaše představy by byly realizivatelné tak za plánovaného hospodářství…
Za hranicemi je holdingový majitel. Práce zůstává doma.
Tak tohle už je vcelku pěkná nabídka, teď teprve začíná boj o strojvedoucí….
Myslím, že pražské strojvedoucí to k Arrivě netáhne také z důvodu, že smlouva na dané rychlíky je pouze na 3 roky, takže zde chybí perspektiva dlouhodobého zaměstnání.
Vzhledem k tomu, že chybějí stovky strojvůdců, lze předpokládat, že po těch 3 letech prostě přejdou jinam a ještě se o ně poperou. Ono to spíš bude o tom klasickém „smrádek, ale teploučko“…
Jenze změna zaměstnavatele znamená nové vstupní zdravotní testy, zpravidla eeg, ekg, psychiatr, usni, nosni, krcni a dalsi kramy, a vstupní je o dost přísnější než opakovana periodická… Leckdo by už vstupní nedal ale periodickou klidně, čili jít jinam jezdit už nelze.. To je ten risk..
Vážený pane Žabákovci,
neznám situaci u železničních dopravců, jen u jiné velké nestátní společnosti. U mého zaměstnavatele nejde o životy, přes to se zdravotní nezpůsobilost, myslím, netrpí (byť je mi jasno, že i přes ochranu danou zákoníkem práce jde pro daného člověka obvykle o životní katastrofu 🙁 ). Pokud tedy v železniční dopravě není dodržován zákonný standard, děsíte mě. Ovšem chybou je nedostatečný dohled správních orgánů. 🙁
Přeji hezký večer!
Naopak: předpisy jsou dodržovány až příliš striktně – při přechodu na obdobnou pracovní pozici u jiného zaměstnavatele je nutno splnit podmínky NOVÉHO NÁSTUPU do zaměstnání, které jsou mnohem přísnější, než požadavky už až následných periodických zdravotních prohlídek
Otázkou tedy je, proč jsou mnohem přísnější požadavky na toho, kdo jde z venku. Jakože se 1/4 dioptrie můžete jezdit, jenom pokud jste poslední 2 roky jezdil u nás a ne jinde?
Třeby by se tohle mohlo změnit, aby byl zaveden rovný přístup ke všem.
No jelikož je zdravotní způsobilost nastavená globálně pro strojvedoucí vyhl. 101/1995 sb., napříč spektrem dopravců, tak se vstupní nedělá, dělá se mimořádná, která má odlišný rozsah a jako důvod se uvede změna zaměstnavatele.
Navíc platí, že ani výstupní prohlídku dělat nemusíte, není právně vymahatelná. Takže pokud už způsobilost získanou má, novou vstupní nutně dělat nemusí. Dělají to tak jinde, Arriva nebude výjimkou. Chce to se zeptat přímo, vždyť to nic nestojí
nikdo nikde nepíše, že to MD může za 3 roky zadat na přímo ARRIVĚ na dalších 10 let. Soutěžit se musí až od prosince 2023.
jak již jsem se vyjádřil v jiném článku o Arrivě,at tato společnost vyjeví také skladbu směn,turnusy, jak moc nebo málo využívá dělené směny-má li to už ted v červnu zpracované. O peníze přece nemusí jít hned v první řadě,alespon ne u 100 procent populace.
Dobrý den , proč by měla Arriva vyjevovat skladbu směn ? Máte nějaký příklad , kde ji nějaký dopravce jen tak do světa vytroubí? Vím na 100% že oproti čd , strojvedoucí u Arrivy bude vážená osoba ( ano , díky tomu že jich mají málo )a od samého začátku bude vědět od kdy , za kolik a kde bude jezdit . Stačí se zeptat . v čd se debata motá stále v rovině : máme podstav , uvidíme , možná , když to vyjde , od Sázavy po Turnov . Nic konkrétního.
A průvodčí dostanou taky více?
Ano, dostanou, více práce…
Jistě, stačí ale vyhnat lidi z vlaku a průvodčí bude mít leháro.
Omyl: průvodčí skončí a (občasný) prodej jízdenek dostane do povinností strojvedoucí.
Pán je srandista. Vlak vyrazí z Prahééé směr Budějice a za Smíchovem se vobčas zvedne fíra ze své sesle a „dobrý den, přistoupili“ 😁