5 minut zpoždění = sleva 25 %. Švýcarské dráhy zkouší nezvykle velkorysé odškodnění
Vlak švýcarských železnic na novém mostě přes Rhonu na hranicích mezi kantony Vaud a Wallis u města Massongex. Foto: Valentin Flauraud / SBB
Při zpoždění nad 10 minut dostanou cestující polovinu jízdného zpět. Jde ale jen o testování nového systému pro vybrané klienty.
Vy nás těmi články jako chcete naštvat ?
To se vám nepovede !!!!
To by se cessti dopravci nedoplatili. Kazdy vlak zpozden. Katastrofa
proc lzes?
V cesku jezdi nektery vlaky spozdeny furt protoze jinak by nemohly jezdit podle taktu. Ale nikomu to nevadi protoze navazujici vlaky jezdi taky zpozdeny taky kvuli taktu na ktery neni trat stavena. Tohle nevim jestli muzu napsat i s nazvem protoze par veci je neoficialnich nicmene jedno takovy misto na severni morave: – takt bude hodinu do krajskyho mesta – chybi nam 15 minut na krizovani je potreba zrychlit trat – na reko dostaneme dotaci z EU – dotace EU se musi vycerpat do konce pristiho roku (nakonec se prodlouzilo o rok) – nestihneme EIA a stavebni povoleni – trat… Číst vice »
Pokud je na trati zastávka na znamení, je v rámci jízdních dob uvažování vždy se zastavením. Pokud vlak danou zastávku projede, úspora je následně rozvolněna v jízdní době. Doporučuji nastudovat základní normy a předpisy 😉
Norma nebrání tomu, aby v dopravně D3 s ohlašovací povinností byl čas příjezdu stejný jako čas odjezdu. 😉 Stejně jako v jiných stanicích i zastávkách.
Líbí se mi ty ironické kecy, jak by u nás dopravci krachli a podobně. Měli by jste si ale uvědomit, že stát jako je Švýcarsko sype právě do železnice miliardy franků ročně už 50 let, co se tam rozhodli, že půjdou cestou ekologie. Navíc jízdné je ukrutně drahé i pro místní Švýcary. Žiju tady 15 let, tak srovnávám. Bohužel v Česku by chtěl každý jezdit shikansenem, ale aby měl 75% slevu. Tady si místní střední třída rozmyslí, jestli pojede autem, nebo dá jako rodina za výlet vlakem 4 krát tolik, co za jízdu autem… Český stát za 30 let dal… Číst vice »
A kdo tedy vlaky ve Svycarsku jezdi, kdyz ne obycejni lidi??
A co si ta v ČR silná lobby pro automobily prosadila? Kolik máme za posledních např. 10 let NOVÝCH silnic a dálnic? 🤔
Část Pražského okruhu (včetně Komořanský tunel – Radotínský Most)
Možnost jet do kdejaké díry bez mýta(zatímco vlak platí na kdejaké lokálce) tu byla i před deseti lety ale zůstává.
jízdný je tak ukrutně drahý, že v 2019 přes 320 miliónú cestujích(počet obyvatel CH 8,9mil/ČR 10,7….délka železniční sítě v CH cca 2x kratší než v ČR)….kolik, že to bylo přepraveno lidí v ČR v 2019? Naprosto přesně, CH investuje už desetiletí velký prachy do dráhy, a taky se jim to vyplácí. Narvaný odpolední 10vozú + 5 vozú klasika IC Bern – Zurich(nonstop), plný bílejch límečkú v 1.třídě je toho dúkazem. Mnozí i stáli a vúbec s tim neměli problém. Osobní zážitek(prosinec/leden 2017/18). Sledovat špičku na Zurich Hbf nebo Zurich Hardbrücke, či Zurich Stadelhofen je fakt úžasnej zážitek!! A sledovat přebíhání… Číst vice »
vypadlo Mi „10 vozú patro“
Jak je definován „cestující?“
Přestoupím a jsem započítáný dvakrát? Mám paušál, jezdím každý den do práce a jsem po každé do statistik jiný cestující?
proč se na to ptáte Mě?
Jízdné je ukrutně drahé i pro místní Švýcary? Kolik stojí roční 100% GA a kolik stojí roční IN 100? A kolik je průměrná mzda Š a kolik je v ČR? Ať vidíme čísla trochu prorovnatelná.
GA rocni ……… CHF 3860.– ….plat měsíčně 7 128 CHF (2016) koupí si 1,82 jízdenek
IN100 rocni …. 19 990 Kč …….plat měsíčně 27 506 Kč (2016) koupí si 1,37 jízdenek
cena jízdenky je letošní … staré ceny pro rok 2016 jsem nenašel
novější statistiky mezd obou států jsem nenašel (možná někdo doplní )
počet jízdenek …… měsíční plat vydělím cenou jízdenky (mohu porovnat a nemusím převádět kurzem)
A jako bonus mají GA platné i v MHD.
GA platí na všechny vlaky v CH, všech dopravcú….in karta v ČR nikoliv, o mhd ani nemluvě. SBB uvádějí, že v 2019 cca 70% švýcarú co jezdí vlakem, má GA. Po CH jsem jezdil pouze na Swiss Travel Pass(pro 1.tř.) – zdarma všechny vlaky v CH, všech dopravcú, včetně mezinárodních + veškerá mhd v CH + všechny Post busy v zemi + lanovky v Zurichu + slevy na některé další lanovky + slevy na některé lodní spoje…roční stojí 6 300,- frankú(1.tř.)
Mohl jsem letos v létě vyzkoušet rčení „přesný jak švýcarské hodinky“.
A světe div se, ono to opravdu funguje.
Z 30 použitých vlaků, jen 1 zpoždění 4min.
Kolej kde přijede vlak je známá dlouho dopředu, většinou sedí.
Nejzajímavější byl pro mně asi Olten.
Ostrovní nádraží s asi 12 kolejemi, kde každou minutou přijížděl a odjížděl nějaký vlak, i náklady.
Mám stejnou, jen už pár let starou vzpomínku na Glacier Express a další vlaky v jeho blízkosti. Ač dávám běžně přednost autobusu, tohle bylo super.
osobní nádraží má 10 kolejí, 4 ostrovní nástupiště + 2 krajní….byla tam několik let skvělá live webkamera(se výborným grafickým online fahrplanem), bohužel už nefunguje 🙁
Děkuji za upřesnění.👍
To byt u nas, jezdim jednickou a jeste usetrim 😉
To by mohli zavést i u nás. A při zpoždění nad 10 minut by se připlácelo 20 %. A ČD budou opět v zisku.
Tak to je.
„Jízdu nutno nastoupit první den platnosti“ versus zpoždění vlaku který měl jet před půlnocí.
IDS tarify s platností jízdenky X minut od cvaknutí
Kilometrický tarif ČD s placením za objížďku.
jejda to by bylo _ u nas jizdny zdarma!!!
To by u nás všichni dopravci za chvilku zkrachovali… .D
Tak to by ČD zbankrotovali za dva dny.
Z jakého důvodu jenom ČD?….Že nemají kamarády ve vládě, nebo proč?…..Za poslední dva roky jsem zaznamenal na mých vlacích ve službě pouze jeden případ, když jsem nechal odstavit vůz kvůli podvozku v Praze, což je na náš vrub….Ostatní, a není jich málo těch zpoždění bylo způsobeno výlukama, poruchama zabzař, skokanama, infrastukturou….Buďte objektivní, švestko a nepište, jak skyslá a zaujatá slivka, po který je sračka…..Myslím, když se občas dívám na zpožďo soukromníků, tak by to pro ně bylo taky likvidační…..Nejsme ve Švajcu.
Proč myslíš že jsem psal, že SŽ by zkrachovala.
ČD nemají kamarády ve vládě, a proto jsou výběrka dělaná na poslední chvíli, nebo rovnou jsou smlouvy hozený ČD.
Zdvihnou pomyslnou rukavici České Dráhy?
Až po SŽ(DC).
Me to neprekvapuje a urcite se jim to vyplati.
Stacilo to, co jsem videl nedavno v Rakousku.
https://i.ibb.co/jvgSpnH/image-from-ios.jpg
Jediny zpozdeny vlak na cele tabuli byl CD Railjet.
(Statisticky nezajimave, ale vime, jak u nas ty vlaky jezdej. Jet vlakem na letiste s 15-20 min rezervou bych si v Praze fakt nezkusil.)
Další, kterému patří označení „Trottel“. Ten zpožděný railjet totiž 78 jede z Grazu, tedy ho nezpozdily ČD, ale ÖBB. Naopak opačně jedoucí railjet 257 jede až z Berlína přes ČR bez zpoždění.
A zpozdily ho ÖBB?
Žilo bylo Pendolino jedoucí na SK s velkým zpožděním, nestihlo obrat, při překročení hranice zpátky bylo zpoždění menší a přesto se v Českých stanicích hlásilo „zpoždění ze zahraničí“
A kdo to zpoždění, kvůli kterému ten obrat nestihlo, způsobil?…..ČD?
SŽDC, ale to nebránilo tvrdit staničnimi rozhlasy, že je to zpoždění vzniklé v zahraničí.
Rozhlasy bych nebral vazne tady bezne hlasi zpozdeni zpusobene v zahranici kdyz to slovaci/polaci predaj minutu zpozdeni a dojede to s pulhodinovou sekerou. Jednou dokonce hlasili ze za to muzou cestujici (chteli jet vlakem a to se necekalo).
Osobní zkušenost: Berliner na vstupu do ČR 130minut . Proč? Mezi Berlínem a Drážďany přistál pilot ultralightu příliš blízko trati a ještě se pohyboval blízko koleji . Triebzeugführer zastavil vlak. Než se vše urovnalo fírovi doběhl čas. Nebylo možné , aby dotáhl soupravu do Drážďan , protože DB a protože odbory atd. Dovezli tedy českého firu do pole k vlaku. Zkouška a tak dále. Prostě dvě hodiny sekyra. Všichni cestující dokonce i v 1.třídě chápali až na jednu paní , která se chtěla stěžovat ČD a ani nechávala že na území Spolkové republiky je dopravcem DB….😂
Ja si nedovolim 20 minut ani pri prestupu v Praze. 40 minut uz vetsinou stihnout jde.
krasna country. moderni a intelignetni lidi. Vlaky Bomba. dalnice luxus. d1 po rekonstrukci je horsi nez stara A1
krasna country? Co to je?
Asi jeho heimat 😀
ne.
Zřejmě tam hrají dobou hudbu.
To máte tak, já třeba chodím vždy včas, abych měl zpoždění, to už mě musí srazit auto. A pak jsou lidi, kteří neustále chodí pozdě, mnohdy se ani neomluví a někdy nepříjdou vůbec …
Ja rano vstanu na budik, protru si oci, nahodim mobil a zjistim ze muzu jeste pul hodinku spat. Musim ale priznat ze mi letosni spozdeni co vznikaj kolem valmezu a ve slezsku dost vyhovuji. Tohle zpozdeni bych nechal nafurt. Az to spravi tak mi po nem bude smutno protoze tu pulhodinu stravim pak cekanim v cili.
Tohle zavést u nás tak se do týdne musí SŽ do týdne prodat, protože by ekonomicky zlikvidovala celou republiku.
Mě by hanba fackovala, chtít kvůli 5 minutám vracet jízdné, ale v ČR by to bylo velice oblíbené s náturou, jakou má náš národ.
Taky to tak vypadá.. Naštěstí aspoň nedodržení kvality funguje. Sice ho neradi vydávají, ale vcelku to slevňuje cestovný na úroveň odpovídající službám. Na 230 a WIFI je spolehnutí. Ještě odškodňovat zpoždění a bude to ok.
On to hlavně nikdo nechce, nabídli to sami. Ale je vtipné jak přiznáváte, že počítat s tím, že u nás vlak přijede dřív jak s pětiminutovým zpožděním je drzost…a platíme si za to desítky miliard z daní.
Pan Švestka totiž vždycky drží slovo a podle jeho života se řídí i atomové hodiny v CERN-u….😀
U mě by záleželo ma tom, jak se dopravce zachová dál.
Je nástupiště ohlášeno nebo se pořádají běžecké závody od odjezdové tabule? Je zpoždění reálné nebo se dělají příhozy (v situaci kdy šotouš z mobilem je schopen zjistit že je zpoždění větší než ohlášené). Zajímá stipliskta víc zda stihnu přestupy/chci něco z minibaru/omluva… Nebo zda mám platný lístek.
Za hlášení odpovídá SŽ, ale té jsem jako cestující neplatil.
Proč by me měla hanba fackovat? ČD chce taky plné jízdné… Nebo u pokladny když vám chybí např. 10 Kč tak řekněte přece by vás hanba nefackovala mi neprodat jízdenku kvůli 10 Kč co mi chybí…
Takže když vám výčepní natočí pivo pod míru, necháte to být, ano?
V obou případech si platíte za službu a v obou případech jste krácen na jejím plnění.
Máte rád pivo pod ryskou?
Domnívám se, že pivo je zboží (ne služba), tam mě krácení vadí (samozřejmě jsou okolo něj i nějaké služby).
Jízda vlakem je služba, tady už jde o parametry služby, a chápu, že parametr „včas“ je jeden z nich. Pak už jde o nastavení toho co je to „včas“, a já se nedivím, že u naší poddimenzované (v hlavních směrech) sítě se nedá počítat s velkou spolehlivostí dojezdu.
Zpráva jak z jiného světa.. U nás se zpoždění tuším do 10 minut ani neoznačuje jako zpoždění 🙁
Ne, pouze 5 minut se bere jako, že jede vlak včas. 😀
4 minuty. 5 už je u nás a v Rakousku pohodě, v Německu stále včas.
Na příjezdu cokoliv do 4:59 včetně, na odjezdu 0:00 až 4:59 jde do statistik jako přesná jízda. 😀
Japončíci navíc počítají průměrné zpoždění, to by byl zajímavý údaj i u nás. (Jim to při započítání 0 u většiny vlaků a nějakém průseru/tsunami vyjde hodně pod půl minuty)
Proč mi to zas připomíná Šimka s Krampolem….
Jo vtip blbej, pravda krutá. Toť má odpověď.